Folke Rosvall Postad igår kl 16:35 Rapport Postad igår kl 16:35 13 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag skulle tro att det redovisas som 80 miljoner, men att spelaren bara får 24 miljoner. 6 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Det var alltså som jag trodde. Citera
Cyklop Postad igår kl 20:16 Rapport Postad igår kl 20:16 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Det var alltså som jag trodde. 9 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Tack för länken Lobo. Det är märkligt med alla varianter och begränsningar när det gäller antal kuponger, radinsatser, jackpotregler, mm. ATG marknadsför travet som ett skicklighetsspel, men försöker ändå begränsa de spelare som de anser vara alltför skickliga och beräknande. Vad säger ni om att vi går samman och kräver minst 85% vinståterbetalning på alla Vx-spel, samt att alla jackpot:ar ersätts av en omfördelning till de övriga vinstgrupperna i samma omgång? Citat Vad händer om det till exempel finns 35 milj kr i åttarättspoolen och ett 30% system blir ensam. Får den alla de pengarna då eller bara sina 30 procent? Och vad händer med det som blir över? – Om ett system som valt att spela med sänkt insats, 30 procent, blir ensam med åtta rätt får vinnaren 30 procent av vinstpoolen. Resterande 70 procent fonderas. Vad händer om det finns, låt oss säga 30 miljoner i allarättspoolen. 2 system har alla rätt. En med 50 öres radpris och en med 50%. Blir det 15m till den förste och 7.5m till den andre och vad händer med de andra 7.5m? Eller finns det en annan uträkning? 20m till den förste och 10m till den andre? – Det blir 1,5 vinnande system – 20 miljoner till ordinarie insats och 10 till den som spelat 50 %. Citera
Folke Rosvall Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan 7 timmar sedan, säger Cyklop : Vad säger ni om att vi går samman och kräver minst 85% vinståterbetalning på alla Vx-spel, samt att alla jackpot:ar ersätts av en omfördelning till de övriga vinstgrupperna i samma omgång? Sannolikheten att det skulle lyckas är ungefär noll procent. För några år sedan var det en optimist, jag har glömt vad han hette, som trodde att han skulle kunna utmana dåvarande V75. Han startade ett alternativt V75 med bättre villkor för spelarna. Men omsättningen blev bara runt 30 000 kronor om jag minns rätt. ATG trodde att det var ett hot så man inledde en rättsprocess alldeles i onödan. Man hade kunnat sitta och göra ingenting och låta alltsammans dö automatiskt. Vi får nog fortsätta med nuvarande villkor. Eller sluta spela. För egen del spelar jag bara när återbetalningen ligger runt 100% eller mer. Citera
Ola Brandborn Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan Rune Andersson, stor traventusiast och snorrik. Mellby Gård (sajten hette väl Legolas) Citera
Lobo Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 6 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Sannolikheten att det skulle lyckas är ungefär noll procent. För några år sedan var det en optimist, jag har glömt vad han hette, som trodde att han skulle kunna utmana dåvarande V75. Han startade ett alternativt V75 med bättre villkor för spelarna. Men omsättningen blev bara runt 30 000 kronor om jag minns rätt. ATG trodde att det var ett hot så man inledde en rättsprocess alldeles i onödan. Man hade kunnat sitta och göra ingenting och låta alltsammans dö automatiskt. Vi får nog fortsätta med nuvarande villkor. Eller sluta spela. För egen del spelar jag bara när återbetalningen ligger runt 100% eller mer. Det är nog större risk att de sänker återbetalningen till 60% än höjer till 85%.😀 Du tänker på Legolasbet, där bl.a. Rune Andersson stod bakom. När man såg vad de erbjöd förstod man direkt att de inte skulle lyckas. De införskaffade också en oddssektion mot slutet med vanliga sporter. De lade ner under covid-krisen. Tidigare än dom försökte även Trottingbet med samma koncept. Konstigt att styrelsen i Legolasbet inte var bättre pålästa efter det misslyckandet. Citera
Lobo Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 6 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Rune Andersson, stor traventusiast och snorrik. Mellby Gård (sajten hette väl Legolas) Från början var tanken så, men ATG ansåg sig ha varumärkesrätten till namnet och sa nej. Citera
Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 1 timme sedan, säger Lobo : Från början var tanken så, men ATG ansåg sig ha varumärkesrätten till namnet och sa nej. Jag vill minnas att ATG inte tyckte om att konkurrenten använde ATGs databas. Men var det inte så att ATG förlorade i rätten? Citera
Lobo Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Jag vill minnas att ATG inte tyckte om att konkurrenten använde ATGs databas. Men var det inte så att ATG förlorade i rätten? Legolasbet startade upp innan 2019, så de kunde inte ta del av ATG:s databas mer än det som var offentligt. Jag vet inte hur stor åtkomst bookmakers med licens har idag? Citera
Folke Rosvall Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 2 minuter sedan, säger Lobo : Legolasbet startade upp innan 2019, så de kunde inte ta del av ATG:s databas mer än det som var offentligt. Jag vet inte hur stor åtkomst bookmakers med licens har idag? Såvitt jag minns tyckte ATG inte om att Legolasbet tog del av det som var offentligt. Man ville ha monopol på informationen. Citera
Lobo Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Såvitt jag minns tyckte ATG inte om att Legolasbet tog del av det som var offentligt. Man ville ha monopol på informationen. Enligt ATG var alla spelbolag som tog del av deras information parasiter. Citera
Recommended Posts