Lobo Postad Onsdag kl 09:18 Rapport Postad Onsdag kl 09:18 15 minuter sedan, säger Folke Rosvall : När jag först läste meningen tänkte jag att det finns två alternativ, antingen gör det ena laget det första målet eller också det andra laget. I så fall har spelarna ett drömläge med över 100% återbetalning. Men du har ju rätt i att det finns ett tredje alternativ, att det inte blir fler mål. Och då tar spelbolaget hem vinsten. Det är Jens Littorin som har skrivit artikeln och han brukar skriva mycket om matchfixning och han förefaller kunnig. Hur som helst är meningen konstig. När en bookmaker sätter odds på två alternativ innebär det att inga andra alternativ existerar. Korhonen uttrycker sig något otydligt, men han menar förmodligen att oddset för ett av lagen ligger inom intervallet 2,00–2,20 och sedan sjunker till 1,50 efter att en utvisning har signalerats, varpå gamblern hinner utnyttja fördröjningen. Citera
Folke Rosvall Postad Onsdag kl 09:44 Rapport Postad Onsdag kl 09:44 18 minuter sedan, säger Lobo : När en bookmaker sätter odds på två alternativ innebär det att inga andra alternativ existerar. Korhonen uttrycker sig något otydligt, men han menar förmodligen att oddset för ett av lagen ligger inom intervallet 2,00–2,20 och sedan sjunker till 1,50 efter att en utvisning har signalerats, varpå gamblern hinner utnyttja fördröjningen. Ja så är det nog. Jag trodde först att det var 2.00 mot 2.20 och det hade varit sensationellt. Men det hade kunnat skrivas på ett bättre sätt. Du har också DN? Citera
Lobo Postad Onsdag kl 12:26 Rapport Postad Onsdag kl 12:26 (redigerade) 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Du har också DN? Ja, jag prenumererar på DN genom Bonnier News. Där ingår ju fler tidningar. 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Ja så är det nog. Jag trodde först att det var 2.00 mot 2.20 och det hade varit sensationellt. Men det hade kunnat skrivas på ett bättre sätt. På tvåvägsalternativ, där det finns andra möjliga scenarier som gör att spelaren får insatsen tillbaka, som till exempel över/under 2 mål med odds 1,65 - 2,10, så återbetalas insatsen om det blir exakt 2 mål. Det är inte alltid det syns på spelet, men det ska finnas med i reglerna. En del som bokför dessa spel sätter "void" på sådana spel och har med dem i sin bokföring, vilket jag har svårt att förstå eftersom det inte speglar den verkliga avkastningen. Än värre är det med asiatiska handikapp med linor som över/under 2/2,5 mål. Om du väljer överalternativet har du då hälften av din insats på över 2 och andra hälften på över 2,5 mål. Om det blir exakt 2 mål får du tillbaka halva insatsen, medan du vinner eller förlorar på övriga gjorda mål. Även dessa spel bör beaktas annorlunda när man bokför. Redigerad Onsdag kl 12:27 av Lobo Citera
Recommended Posts