Gå till innehåll

Pness köper(?) grejer


Pness

Recommended Posts

Känns sjukt att det bara var några år sedan det var karaktärer som GSP, Khabib, Conor, Silva, Bisping, Chael, DJ, Cormier, Bones osv som härjade runt. Det är absolut en mer grå skara individer som tampas senaste åren, det var längesen jag kände att jag bara måste titta. 

Off topic kanske men jag tycker man kan se den trenden på många områden, oavsett om det är fotbollseliten, musiker eller skådespelare så känns det inte som att det karvas ut starka karaktärer på samma sätt som förr. Kan också vara så att alla generationer tyckt så och att jag helt enkelt börjar bli gammal 😄

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger killerwolf2 :

haha sitter och kollar Fedor V Crocop Pride 2005 as we speak, det var ändå tider. Crocop var inte ens fighter primärt, utan rysslands motsvarighet till seal team 6 typ, gräddan av elitsoldat, mördat folk på riktigt med vapen såsom med händer. 😅

 Han är inte från Ryssland. Crocop = Croatian Cop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

 

Off topic kanske men jag tycker man kan se den trenden på många områden, oavsett om det är fotbollseliten, musiker eller skådespelare så känns det inte som att det karvas ut starka karaktärer på samma sätt som förr. Kan också vara så att alla generationer tyckt så och att jag helt enkelt börjar bli gammal 😄

Bara att börja kolla på basket om du vill ha karaktärer. 

https://youtube.com/shorts/NjCl9TkcMzE?feature=shared

https://youtu.be/1VbriKJQywQ?feature=shared

För någon som aldrig kollat basket iaf så har hans 3 senaste år varit bättre än vad Michael Jordan eller någon annan spelare för den delen. Ena klippet är efter de vann NBA och han blev utsedd till mvp. Andra gången han vann mvp tog han inte emot den och åkte raka vägen till Serbien för att rida hästar. 

Lite sjukt att den bästa spelaren genom tiderna (om man pratar peak dvs) inte ens bryr sig så mycket om basket och är en 150kg whiteboy som ser mindre atletisk ut än folk som aldrig rört en boll. Också värt att nämna att han just passerade lebron i triple doubles. Lebron är 40 år gammal och äldst i NBA och har uppenbarligen varit en av de bästa i ligan i 20 år.

Annat guldkorn av sköna spelare var Torontos Scottie Barnes (som spelar sitt tredje år i ligan) med 40 sekunder och underläge kvar när tränaren börjar måla upp ett spel på rittavlan. "What if i just do a pull up 3 instead?"

https://youtube.com/shorts/9ojNdPuV_yE?feature=shared

NBA går nog in i den bästa eran den har varit på väldigt länge skulle jag tro. Men det återstår att se

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag följer inte nba eller är särskilt intresserad, men jag älskar varenda klipp av jokern jag kommer över, det är SÅÅÅ roligt se/läsa alla amerikaners reaktioner på hans ambivalens, dem kan inte FÖRSTÅ att han beter sig som han gör, "hur kan man behandla nba  som ett 9-5?"

 

en hel del av dem tar direkt offense typ... bisarrt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger killerwolf2 :

jag följer inte nba eller är särskilt intresserad, men jag älskar varenda klipp av jokern jag kommer över, det är SÅÅÅ roligt se/läsa alla amerikaners reaktioner på hans ambivalens, dem kan inte FÖRSTÅ att han beter sig som han gör, "hur kan man behandla nba  som ett 9-5?"

 

en hel del av dem tar direkt offense typ... bisarrt.

Ja, det är ju väldigt mycket hat mot europeerna som alltid beskrivs som "soft" och sen är det lite ytterligare hat mot honom för att han / andra är vita också. Det komiska är ju typ att deras takes alltid är exakt tvärtom mot verkligheten. Exempel att europeiska spelare skulle vara softare och inte vana vid fysiskt spel. Alla europeerna börjar spela professionellt när dom är 14-16 ungefär. Medan amerikaner spelar skolbasket där folk är tandpetare och inte färdigvuxna på längden ens.

Om du tycker det är roligt borde du gå in i nba-tråden på 2+2 och se hur jävla arga alla amerikaner var i somras när usa bustade i i fiba.. OS kommer bli fruktansvärt roligt i basket nästa år då Jokic har sagt att han tänker spela med serbien som antagligen kommer vara ett top 3 lag med honom, de gjorde bra ifrån sig utan honom och han är ju en lagspelare som får alla runt om honom att se ut som genier. Och on the flipside så bestämde sig Joel Embiid att han ska spela för USA (vilket imo är helt sinnessjukt givet att han har kameruanska föräldrar och växt upp i frankrike. Så han flyttade till USA när han var 16 för att spela basket på college). Det är ju någon konstig rivalitet mellan de då amerikanerna hävdar Embiid inte blivit MVP tidigare pga rasism mot svarta (hur det nu är möjligt i en liga/sport där typ 95% är svarta). Embiid är lite mer av en egoistisk spelare som bara bryr sig om indviduella prestationer och passar aldrig bollen. När 76ers (embiids lag) åkte ut mot det sämsta laget i första omgången i playoffs i år sa han att han inte kan vinna helt själv och alla andra måste spela bättre trots att han spelade sitt livs sämsta basket. Medan Jokic i princip alltid tar på sig varje gång nuggets förlorare och peppar alla andra. Jokic och Embiid har inte heller spelat mot varandra på över 2 år då Embiid konstigt nog alltid är "skadad" eller "sjuk" varje gång de ska spela. Det finns teorier om att han medvetet dodgear de matcherna för att slippa spela mot jokic och se dum ut, serbian flue som de kallar det :D . Kommer bli en episk throwdown och när det är OS kan man ju följa vilken sport som helst, så förhoppningsvis kommer sporten växa ännu mer nu när jänkarna slänger ihop en uppföljare till dream team och the redeem team.

Edit: Tycker f.ö det är en intressant fråga vad fan som är socialt accepterat. Känns helt sjukt imo att representera ett land som man flyttat till när man var 16. Framförallt när det landet också är det överlägset bästa på pappret. Det känns ju fair att ta den vägen om man är för dålig för sina 2 andra länder, men det är ju uppenbarligen tvärtom här. Känns som det PK-beslutet är att välja att spela för kamerun och försöka främja sporten där.

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger brusig1 :

Bara att börja kolla på basket om du vill ha karaktärer. 

https://youtube.com/shorts/NjCl9TkcMzE?feature=shared

https://youtu.be/1VbriKJQywQ?feature=shared

För någon som aldrig kollat basket iaf så har hans 3 senaste år varit bättre än vad Michael Jordan eller någon annan spelare för den delen. Ena klippet är efter de vann NBA och han blev utsedd till mvp. Andra gången han vann mvp tog han inte emot den och åkte raka vägen till Serbien för att rida hästar. 

Lite sjukt att den bästa spelaren genom tiderna (om man pratar peak dvs) inte ens bryr sig så mycket om basket och är en 150kg whiteboy som ser mindre atletisk ut än folk som aldrig rört en boll. Också värt att nämna att han just passerade lebron i triple doubles. Lebron är 40 år gammal och äldst i NBA och har uppenbarligen varit en av de bästa i ligan i 20 år.

Annat guldkorn av sköna spelare var Torontos Scottie Barnes (som spelar sitt tredje år i ligan) med 40 sekunder och underläge kvar när tränaren börjar måla upp ett spel på rittavlan. "What if i just do a pull up 3 instead?"

https://youtube.com/shorts/9ojNdPuV_yE?feature=shared

NBA går nog in i den bästa eran den har varit på väldigt länge skulle jag tro. Men det återstår att se

 

Som jag älskar att du droppar NBA. Var typ 14-15 när jag hade för mycket energi och pappa byggde en korg med kedjor i Vuollerim. Sen stod jag och hoppade dagarna ut och dagarna in. 

 

I den byn fanns inga lag men varje minut över så gick jag ut till den där lyktstolpen. Var antagligen helt sämst på basket alltid men så sjukt rolig sport. Hoppade och gjorde grymma dunkar.

 

Varje söndag kom NBA Jam med Magnus Pärleborn (kan vara fel) och så efter att ha sett det gick man ut och körde. Dunkade över mamma många gånger. Hon kom ut med nån bulle eller nåt så hoppade jag över henne och skrek som dom gjorde. Mamma frågade alltid om jag inte skulle komma in i skuggan efter en sån dunk. 
 

Hade hela rummet med posters på David Robinson, Karl Malone, Scotti Pippen och Michael Jordan. Vilka jävla roliga dagar.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var även till Florida denna period och köpte Air Jordans av det året. Så annorlunda dom såg ut. Fick även köpa snyggaste baskettröjan någonsin. Sprewell 15. Gav det till min son men han fattar ju inte historien bakom. Alla miljoner hopp man gjort för att vara som honom, bara för att han sen skjutit nån och sitter i fängelse.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Latrell_Sprewell

 

Vet att han smällde en dunk i fejan på Hakeem Olajuwon som jag spolade fram och tillbaka säkert 100 gånger. Hittar inte den tyvärr.

 


Edit: kan ha varit en block han gjorde också. Tror jag rör ihop med när John Starks smällde nån mäktig dunk. Lite geggigt minne men var också typ 100 år sen.

Redigerad av Markus8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gosh, älskade barndomsanekdoterna. nästan rysningar!
folk förstår inte hur öde det är i inlandet i norrbotten hehe, Vuollerim är ju something else, bodde ju i civilisationen jämfört med det. Hemmahörande i en by några mil utanför Piteå som ändå hade ett nav av mack, affär, mellan+högstadie, idrottsplats och solitt idrottsförbund som satsade mycket på fotboll, hockey.  Ca 1500 pers jmf med Vuollerims 650ish.

Vi hade en pizzeria, som hette el camino (som filmen). Minns när bagarna/ägarna snea på knark och jagade brorsans kompis med kniv efter maingatan i byn(det var byns enda mörkhyade grabb på den tiden, adopterad kanske hade något med det att göra i deras psykos?). Dom blev inte kvar efter det, byn såg inte nådigt på det, var ju prästens son dessutom. Sen fick vi en ny ägare till det stället 1990 och jag var hans första kund som åtta år gammal pojk som gick in och köpte en glass hehe. Nämner han varje gång man kommer hem.


 

Redigerad av killerwolf2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang representation, så var det också sjukt kul att se jänkarnas reaktioner när Duplantis valde att reppa Sverige i stället för USA. Why not the bestest land in the world??? We have freedom!

Ang vem som är bästa spelaren genom tiderna så måste man väl ställa Wilt Chamberlain överst i pallen, eftersom de ändrade reglerna för att minska hans dominans. Men allt måste ju såklart ställas i relation till motståndet på den tiden.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Ang representation, så var det också sjukt kul att se jänkarnas reaktioner när Duplantis valde att reppa Sverige i stället för USA. Why not the bestest land in the world??? We have freedom!

Ang vem som är bästa spelaren genom tiderna så måste man väl ställa Wilt Chamberlain överst i pallen, eftersom de ändrade reglerna för att minska hans dominans. Men allt måste ju såklart ställas i relation till motståndet på den tiden.

Har personligen svårt att credda idrottare som går för långt tillbaka i tiden. Följde fotboll mycket när jag var yngre och det var helt sjukt hur länge Pele var ansedd som den bästa. Efter att ha kikat lite på vilka som vunnit Ballon d'Or vill jag påstå att då Ronaldo vann 1997 var den första  spelaren som skulle kunna vara bra/rimligt bra med dagens standard.

Wilt är ändå skön dock mtp vilken mytoman han var. Att han har haft sex med 20 000 kvinnor känns som en av hans mer sannolika påstående i jämförelse med resterande.  Är mer optimistiskt att han ska kunnat bänka 300kg, lol.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger brusig1 :

... kunna vara bra/rimligt bra med dagens standard.

Självklart är det så. Samtidigt måste man sätta saker och ting i perspektiv med hur utrustning också ändras. Skulle vara sjukt intressant att veta hur tex Björn Borg skulle stå sig i dag, utan ett gammalt träracket från 70-talet.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger killerwolf2 :

gosh, älskade barndomsanekdoterna. nästan rysningar!
folk förstår inte hur öde det är i inlandet i norrbotten hehe, Vuollerim är ju something else, bodde ju i civilisationen jämfört med det. Hemmahörande i en by några mil utanför Piteå som ändå hade ett nav av mack, affär, mellan+högstadie, idrottsplats och solitt idrottsförbund som satsade mycket på fotboll, hockey.  Ca 1500 pers jmf med Vuollerims 650ish.

Vi hade en pizzeria, som hette el camino (som filmen). Minns när bagarna/ägarna snea på knark och jagade brorsans kompis med kniv efter maingatan i byn(det var byns enda mörkhyade grabb på den tiden, adopterad kanske hade något med det att göra i deras psykos?). Dom blev inte kvar efter det, byn såg inte nådigt på det, var ju prästens son dessutom. Sen fick vi en ny ägare till det stället 1990 och jag var hans första kund som åtta år gammal pojk som gick in och köpte en glass hehe. Nämner han varje gång man kommer hem.


 

Väldigt roligt och bra inlägg. Vi får utanför ämnet i Pness dagbok. Ganska säker den personen bryr sig noll, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Markus8000 :

Väldigt roligt och bra inlägg. Vi får utanför ämnet i Pness dagbok. Ganska säker den personen bryr sig noll, men ändå.

Han får väl skylla sig själv om han postar en bild på en klocka för 1 år sen, klart det kommer börja snackas basket och pizzor för 40kr.

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...