Gå till innehåll

GGpoker


Recommended Posts

4 timmar sedan, säger Tagzzz :

Luxon har funkat smidigt för mig. Blir dock en del avgifter iom man behöver växla fram och tillbaka mellan sek/dollar.

Vad använder du för metod/bank vid insättning på Luxon? Har Swedbank samt Ica banken men ingen av dem verkar tillåta överföringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2022-12-14 kl 09:03, säger UnitOperations :

Det här är såklart facit!! 

Hur går det med deklarationen för er nötproffs angående vinsterna på GG under 2022? De personer som deklarerade elektroniskt fick väl besked om godkännande och ev skatteåterbäring nu i början på april. Om man ska skicka med en motivering till varför GG borde vara skattefritt antar jag att man måste skicka in en vanlig deklaration nu innan den 2:a maj, och sedan få resultatet i början på Juni. Vore väldigt intressant om ni kunde posta information angående beslutet från SKV så snart det är klart.

Den 2023-04-06 kl 13:19, säger brusig1 :

Vet inte varför jag inte kan redigera inlägg, men är iaf nu också efter att ha pratat med gg-arbetare och andra i branschen 99.9% säker att gg är skattepliktig.  Pallar inte crossposta då en blir bombad av folk som killgissar. Då det inte direkt är offentlig information så känns det meh att dela, men om man är nyfiken kan en pma. 

Låter märkligt att du inte kan posta denna information. Personalen på GG och liknande siter kan väl bara spekulera i sannolikheten som alla andra, fram till dess en predjudicerande dom fallit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag deklarerade GG-vinster i mitten av mars, ingen återkoppling från Skatteverket ännu. 

Skriver när något dyker upp.

Använde mig av Luxonpay och det var inga problem att sätta in och ta ut pengar förutom att man behövde verifiera sig för att slippa ha en 100k sek gräns lifetime för uttag. 

Det var kul att ha rakeback igen men sprang ganska kallt på deras lotterihjul som skulle snurras för rakeback.. Kan vara en samplefråga men har hört om att ens rakeback avgörs baserat på ens resultat och att vinnande spelare ofta får en mindre bit av rake-kakan.

Tog mig upp till vipstatusen Platinum bläckfisk som skulle garantera 35% rakeback men har inte spelat någonting sen dess i väntan på skatteverkets utlåtande. Men allt i egen ficka, inga affiliates nödvändiga.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har fått slutskattebeskedet nu och GG-vinsterna kommer inte att beskattas. De har inte motiverat beslutet på något sätt men såvitt jag vet sprang det inga sateliter till svenska pokerevenemang under 2022 om det har någon relevans.

Hade vart intressant att få ta del av något resonemang och/eller fått veta vad som gäller för 2023-framåt, skulle nog inte känna mig trygg i att framtida vinster är skattefria.

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Baradavid :

Har fått slutskattebeskedet nu och GG-vinsterna kommer inte att beskattas. De har inte motiverat beslutet på något sätt men såvitt jag vet sprang det inga sateliter till svenska pokerevenemang under 2022 om det har någon relevans.

Hade vart intressant att få ta del av något resonemang och/eller fått veta vad som gäller för 2023-framåt, skulle nog inte känna mig trygg i att framtida vinster är skattefria.

Om det här nu stämmer, vilket en får anta då ingen sagt annorlunda. Så är kontentan att så länge du inte erbjuder en site med svenska kronor som valuta och svenskt språk så är det med andra ord helt omöjligt att falla under lagen att det räknas som en riktar sig mot svenska marknaden (?)

Kommer nog aldrig förstå hur tröga staten är, finns nog 100 andra sätt de hade kunnat uttrycka sig på. I min värld känns det väldigt glasklart att de riktar sig mot den svenska marknaden då man har en av dem (den?) största vinnaren från sverige som site-proffs och erbjuder kval till live-SM ...

Det är en ännu mer intressant fråga rent etiskt med att skv medvetet försöker förvirra siterna och spelare. Och de indirekt vägleder spelarna på en oreglerad site då uppenbarligen rake-situationen är omöjlig att tävla mot. Finns ju noll incitament för de andra siterna att förlänga sin licens. Upplever att man gjort exakt tvärtom mot vad lagens syfte skulle vara dvs att skydda spelare och ha mer koll på folks spelvanor. Får anses som ett stort net+ för er svenska spelare iaf.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-06-06 kl 04:57, säger Baradavid :

Har fått slutskattebeskedet nu och GG-vinsterna kommer inte att beskattas. De har inte motiverat beslutet på något sätt men såvitt jag vet sprang det inga sateliter till svenska pokerevenemang under 2022 om det har någon relevans.

Hade vart intressant att få ta del av något resonemang och/eller fått veta vad som gäller för 2023-framåt, skulle nog inte känna mig trygg i att framtida vinster är skattefria.

Detta var ju väldigt intressant. Kan du ge några fler detaljer angående vilken information du angav i deklarationen? Angav du bara totala nettovinsten inklusive rakeback, eller kanske angavs insats och bruttovinst för varje hand och MTT du spelat? Gav du en egen motivering till varför GG borde vara skattefri eller hänvisade du bara till skatterverkets info på deras egen webbplats?

Vad exakt stod det på slutskattebeskedet angående vinsten på GG? "Skatt på deklarerad lotterivinst anordnat av GG-poker: 0:-" eller något liknande?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett öppet yrkande där jag redovisade nettovinst+RB och hänvisade till de lagtexter och exempel som finns på spelinspektionen och SKVs hemsida. 
 

Nämnde även att jag haft kontakt med 2 av deras medarbetare där en hade sagt att det definitivt bör vara skattefritt medan en var något mer reserverad och rådde mig att deklarera för säkerhets skull. 
 

I slutskattebeskedet stod det ingenting om de uppgifter jag lämnat. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Den 2023-04-03 kl 12:30, säger brusig1 :

https://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/ggpoker-rake-massive-increases-high-stakes-community-mass-boycott-1820662/

 

Crosspostar här med för er som spelar gg. Som det ser ut nu är det omöjligt att vinna efter rakeback.

Vad blev utfallet av detta? Har det lett någon vart? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har använd Luxon som metod gällande uttag och funkat smidigt tycker jag.

Har nu dock endast 180€ kvar att plocka ut, då det ser ut som maxgränsen lifetime är 10 000€. 
 

Finns det några andra metoder eller hur gör man för att öka limiten på uttag? Gick upp i nivå på Luxon via någon kampanj de hade, som jag trodde skulle utöka möjligheten att ta ut mer. Men ser ej ut så?

 

någon som vet mer?

0B413002-5EB6-4B88-B0F3-EF18CFA02413.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger dalle17 :

Hej!

Har använd Luxon som metod gällande uttag och funkat smidigt tycker jag.

Har nu dock endast 180€ kvar att plocka ut, då det ser ut som maxgränsen lifetime är 10 000€. 
 

Finns det några andra metoder eller hur gör man för att öka limiten på uttag? Gick upp i nivå på Luxon via någon kampanj de hade, som jag trodde skulle utöka möjligheten att ta ut mer. Men ser ej ut så?

 

någon som vet mer?

0B413002-5EB6-4B88-B0F3-EF18CFA02413.png

Gränsen är per 30 dagars period.
 

Chatta med deras support. Går att göra tillfällig höjning. Sen får du sätta in typ 3k månaden ett tag för att gå upp i VIP-nivå. Då höjs gränsen permanent. Något sådant, om jag minns rätt. 

Redigerad av Harrypoker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger dalle17 :

Hej!

Har använd Luxon som metod gällande uttag och funkat smidigt tycker jag.

Har nu dock endast 180€ kvar att plocka ut, då det ser ut som maxgränsen lifetime är 10 000€. 
 

Finns det några andra metoder eller hur gör man för att öka limiten på uttag? Gick upp i nivå på Luxon via någon kampanj de hade, som jag trodde skulle utöka möjligheten att ta ut mer. Men ser ej ut så?

 

någon som vet mer?

0B413002-5EB6-4B88-B0F3-EF18CFA02413.png

Jag har tagit ut bra mycket mera, men även satt in del på Luxonpay. 
Fråga på supporten bara så löser dom det åt dig, jag har inte haft några problem där i alla fall.

EDIT:
Kickade precis på mina gränser och jag får ta ut 50.000€ i månaden. 
 

Redigerad av Mr Explo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2023-08-10 kl 15:24, säger Mr Explo :

Jag har tagit ut bra mycket mera, men även satt in del på Luxonpay. 
Fråga på supporten bara så löser dom det åt dig, jag har inte haft några problem där i alla fall.

EDIT:
Kickade precis på mina gränser och jag får ta ut 50.000€ i månaden. 
 

Kan man bara ta ut med Luxonpay? Eller kan man sätta in och ta ut med Visa? Har läst någonstans att man bara kan ta ut med Luxonpay om man sätter in med Luxonpay.

Jag ska nog börja spela där snart men vill vara säker på att jag kan göra uttag.

Och hur är det med rakeback och insättningsbonus för svenskar? Det är samma regler som för andra antar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...