Gå till innehåll

Monsterboken


GTOBåten

Recommended Posts

Den 2021-12-02 kl 10:49, säger brusig1 :

Plockar fram ett gammalt gubbknep och lägger av en whine-graf. Jag känner en framgångsrik pokerspelare som säger att desto mer man whinar desto bättre springer man. I övrigt behöver jag nya grindkläder, tips på sköna mjukisbyxor? Har rockat ett par acne-joggings i många år som jag fick av en kompis som beställde de online men insåg de var för stora för honom så han gav de till mig. Riktig pokerspelare som beställer mjukisbyxor för typ 3000kr+ och sen inte orkar skicka tillbaka de för de är i fel storlek. Tyvärr börjar de gå sönder nu så är dags för byte.

7bd92f25c438c173760072eb29fb4413.png

 

 

Lite vidrigt att gubbknepen sprider sig. Ser hellre att du drar lite tabeller över nån hand så att ingen fattar.

 

Grindoutfit är facit här. Ljuvlig mot kroppen, fräsch och krisp, samt sjukt snygg.

 

https://www.onepiece.com/en-se/mens/jumpsuits/originals/original-velvet-jumpsuit-red

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Markus800 :

Lite vidrigt att gubbknepen sprider sig. Ser hellre att du drar lite tabeller över nån hand så att ingen fattar.

 

Grindoutfit är facit här. Ljuvlig mot kroppen, fräsch och krisp, samt sjukt snygg.

 

https://www.onepiece.com/en-se/mens/jumpsuits/originals/original-velvet-jumpsuit-red

Ingen dräneringslucka för Pet-flaskan? IG.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger sturedenstore :

Snyggt! Men du vet vad som väntar nu va om vi ändå är inne på vidskeplighet? ?‍♂️

Haha, spot on. Insåg detta direkt en session efter jag postade grafen :(

F.ö alltid kul att se gamla läsare som dig här inne, uppdatera din db om den inte är stängd (?)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger brusig1 :

Haha, spot on. Insåg detta direkt en session efter jag postade grafen :(

F.ö alltid kul att se gamla läsare som dig här inne, uppdatera din db om den inte är stängd (?)!

Titt som tätt får man ett infall att uppdatera sig lite och då är detta ett givet stopp! Alltid kul att läsa era kloka insikter. 
 

Ingen dum idé! Ser till att lösa en en längre uppdatering där inom kort då jag faktiskt spelar lite poker igen :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick träffa ett gäng av mina elever igår jag har studerat med i nära ett och ett halvt år för första gången igår vilket var superroligt.

Honorary PLO-degenerate @brusig1var också med.

Extra roligt för det är den grupp jag coachat absolut mest och säkert pratat med 5 dagar i veckan i genomsnitt men inte fått sätta ansikten på de trots man känner varandra rätt väl. 

Det leder lite in på hur vi bytt strategi när det kolmer till coachingen i både NL och PLO där vi gått från mer individuella sessioner och större stall till små grupper och sessioner 5-7 dagar i veckan.

Det har gjort under både för mitt egna spel, tack vare att som @Lundin89uttrycker det, att man har kollegor att arbeta med och det håller mig mycket mer på tårna och vi får in mycket mer studievolym.

Jag blir bara mer och mer säker på att approachen som flesta stora stall använder sig av är katastrofalt dålig och närmare sig snarare en form av rentseeking från aspirerande lowstakes regs.

Det har också reflekterats i stallets och mina egna prestationer, och jag har inte räknat ihop allting exakt men uppskattar på rekord-liten mängd hästar att vi vann nära 2x det bästa stallåret innan och lär sluta någonstans mellan 1.5-1.6 miljoner dollar i det gröna med flera hästar som gått från lowstakes till 25/50$ och högre.

Gillar inte sätta monetära mål men kan lova fler teori-timmar och större arbetsinsats från min ände för 2022 förutsatt att eleverna fortsätter vara så hungriga.

Bra "elever" gör en bra coach!

Redigerad av GTOBåten
  • Like 9
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill påpeka att jag tror båten underdriver hur mycket hästarna vunnit, i min mening är det nog närmare 2m. Och en liten reservation att iaf mig veterligen gick 2-3st på megaheaters när deras kontrakt avslutades mitt på året. 

Instämmer att det är roligt att träffa elever som alltid. Känns på något extra roligt att vi fick väldigt fin positiv feedback och hur ödmjuka killarna är. Jag hade verkligen inte varit lika ödmjuk om jag gick från plo25 till att spela de högsta gamesen online på under ett år. Kanske tur det tog en själv några år istället hehe.

 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang sämre i slutet av året än vid borden då jag spelade och sitter på hotellrum i Göteborg med corona, så summerar året lite kort. 

Bra spring både vid borden och allting runt omkring. Några citat från HS-bossar som tände lite glödlampor i huvudet och stort tack till den forumit som hjälpt mig att förverkliga idéerna (du vet vem du är). 

Det faktum att någon relativt talanglös spelare som mig, som hade mycket problem på låga nivåer och i softa games under 2020, och ett gäng elever som alla gått från nära noll till väldigt begränsad erfarenhet av PLO online till att springa cirklar runt 90% av highstakes-regs och nå väldigt starka resultat, visar verkligen att vi haft turen att snubbla över några väldigt bra idéer och haft energin att förverkliga de. 

+1.5-1.6M USD för året på mitt egna spel, med stakes spridda från 2/4 till 200/400 men en snitt big blind strax under 20. Ungefär 1.2M av de är från trackade sidor och resterande kommer från rakeback, GGPoker och liten mängd privata games. Eftersom jag sitter på hotellrummet har jag inte hela trackade grafen från datorn hemma men den senaste årsuppdateringen jag skickade någonstans hade denna graf så avslutar med den. 


3be8ad6dbc85474dd4d43d34741a1c3f.png

 

God jul och gott nytt år

Redigerad av GTOBåten
  • Like 22
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Sprang sämre i slutet av året än vid borden då jag spelade och sitter på hotellrum i Göteborg med corona, så summerar året lite kort. 

Bra spring både vid borden och allting runt omkring. Några citat från HS-bossar som tände lite glödlampor i huvudet och stort tack till den forumit som hjälpt mig att förverkliga idéerna (du vet vem du är). 

Det faktum att någon relativt talanglös spelare som mig, som hade mycket problem på låga nivåer och i softa games under 2020, och ett gäng elever som alla gått från nära noll till väldigt begränsad erfarenhet av PLO online till att springa cirklar runt 90% av highstakes-regs och nå väldigt starka resultat, visar verkligen att vi haft turen att snubbla över några väldigt bra idéer och haft energin att förverkliga de. 

+1.5-1.6M USD för året på mitt egna spel, med stakes spridda från 2/4 till 200/400 men en snitt big blind strax under 20. Ungefär 1.2M av de är från trackade sidor och resterande kommer från rakeback, GGPoker och liten mängd privata games. Eftersom jag sitter på hotellrummet har jag inte hela trackade grafen från datorn hemma men den senaste årsuppdateringen jag skickade någonstans hade denna graf så avslutar med den. 


3be8ad6dbc85474dd4d43d34741a1c3f.png

 

God jul och gott nytt år

Hatten av. God jul!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger GTOBåten :

Sprang sämre i slutet av året än vid borden då jag spelade och sitter på hotellrum i Göteborg med corona, så summerar året lite kort. 

Bra spring både vid borden och allting runt omkring. Några citat från HS-bossar som tände lite glödlampor i huvudet och stort tack till den forumit som hjälpt mig att förverkliga idéerna (du vet vem du är). 

Det faktum att någon relativt talanglös spelare som mig, som hade mycket problem på låga nivåer och i softa games under 2020, och ett gäng elever som alla gått från nära noll till väldigt begränsad erfarenhet av PLO online till att springa cirklar runt 90% av highstakes-regs och nå väldigt starka resultat, visar verkligen att vi haft turen att snubbla över några väldigt bra idéer och haft energin att förverkliga de. 

+1.5-1.6M USD för året på mitt egna spel, med stakes spridda från 2/4 till 200/400 men en snitt big blind strax under 20. Ungefär 1.2M av de är från trackade sidor och resterande kommer från rakeback, GGPoker och liten mängd privata games. Eftersom jag sitter på hotellrummet har jag inte hela trackade grafen från datorn hemma men den senaste årsuppdateringen jag skickade någonstans hade denna graf så avslutar med den. 


3be8ad6dbc85474dd4d43d34741a1c3f.png

 

God jul och gott nytt år

Så sjukt imponerande! Hårt jobb pays off. Har en kul idé jag spånat på som jag tänkt bolla med er när tiden är inne ?

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du fortf är champ Krill$$$$$$$ter! #1 osv. Du hade naturligtvis roligare när vi battlade Britta-borden typ 2012 dock. Beklagar att du inte har lika roligt längre.

Merry xmas!

Edit: Insåg nu att jag ev blandar ihop er. Aja, #1 funkar på båda.

Redigerad av JedenTag
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger JedenTag :

Kul att se att du fortf är champ Krill$$$$$$$ter! #1 osv. Du hade naturligtvis roligare när vi battlade Britta-borden typ 2012 dock. Beklagar att du inte har lika roligt längre.

Merry xmas!

Edit: Insåg nu att jag ev blandar ihop er. Aja, #1 funkar på båda.

Roligt du kikar in! Ja, trots staksen var 1/100 av va de är nu så var det då minst lika roligt. 

God jul!

5 timmar sedan, säger fritjof :

Så sjukt imponerande! Hårt jobb pays off. Har en kul idé jag spånat på som jag tänkt bolla med er när tiden är inne ?

Tack! 
 

Intressant, cliff hanger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger GTOBåten :

Sprang sämre i slutet av året än vid borden då jag spelade och sitter på hotellrum i Göteborg med corona, så summerar året lite kort. 

Bra spring både vid borden och allting runt omkring. Några citat från HS-bossar som tände lite glödlampor i huvudet och stort tack till den forumit som hjälpt mig att förverkliga idéerna (du vet vem du är). 

Det faktum att någon relativt talanglös spelare som mig, som hade mycket problem på låga nivåer och i softa games under 2020, och ett gäng elever som alla gått från nära noll till väldigt begränsad erfarenhet av PLO online till att springa cirklar runt 90% av highstakes-regs och nå väldigt starka resultat, visar verkligen att vi haft turen att snubbla över några väldigt bra idéer och haft energin att förverkliga de. 

+1.5-1.6M USD för året på mitt egna spel, med stakes spridda från 2/4 till 200/400 men en snitt big blind strax under 20. Ungefär 1.2M av de är från trackade sidor och resterande kommer från rakeback, GGPoker och liten mängd privata games. Eftersom jag sitter på hotellrummet har jag inte hela trackade grafen från datorn hemma men den senaste årsuppdateringen jag skickade någonstans hade denna graf så avslutar med den. 


3be8ad6dbc85474dd4d43d34741a1c3f.png

 

God jul och gott nytt år

WP Amigo!

Bara att gratulera! Har varit frustrerande många stunder under senaste året att sitta och nöta vecka ut och vecka in med dig vid borden! Hemskt att sitta vs andra regs när man känner att de har momentum vs en själv!

Underbar känsla när allting släpper och du surfar vidare på vågen!  Vet att du jobbat väldigt hårt för detta! Det är du verkligen värd!

Det som imponerat på mig är att du har nött på stabilt vecka ut och vecka in och hållit upp väldigt hög standard rakt igenom, något som jag själv försöker bli mer uppmärksam om! Svårt att beskriva den känslan när man verkligen är "IN THE ZONE", när allting klickar och man känner sig odödlig! 

Krya på dig, och God Jul!

ps, Dela gärna med dig av löpskorna 2022  ;)

 

Redigerad av bollen88
  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger JedenTag :

Kul att se att du fortf är champ Krill$$$$$$$ter! #1 osv. Du hade naturligtvis roligare när vi battlade Britta-borden typ 2012 dock. Beklagar att du inte har lika roligt längre.

Merry xmas!

Edit: Insåg nu att jag ev blandar ihop er. Aja, #1 funkar på båda.

Kul att se dig indeed, och tackar för kommentaren. Du har ju förvisso battlat fint med Rahm93 också, hoppas allt går väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar på ny dator, har efter många om och men bestämt det är dags för en stationär. Har tänkt spela poker. 

Amd eller intel?

Radeon eller nvidia?

Märke? Kommer upp något företag på Amazon som heter cyberpowerPc, som verkar göra gaming datorer. 

Hatar teknik och pill, en kompis till mig beställde en dator nyligen som Jan fick skicka tillbaka för den inte funkade, lol.

Är det praxis att alla datorer kan ta flera skärmar på 4k numera? Behöver jag bry mig om det är display port, HDMI och allt vad det heter.

Redigerad av brusig1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ingen gamingdator om du bara lirar pokerus, vilket är perfekt då grafikkort är vad som kostar. I Sverige hade jag ringt Inet och förklarat att jag vill ha en tyst dator till pokerus och databashantering, så fixar de en skräddarsydd. Tror det är en fin processor tillsammans med minst 32gb kvalitetsminne, som du behöver. Tror Intels fina är mer för CS och AMDs diton för databaser och sånt.

Så, hitta en Inet i UK och kontakta dem?

 

Kanske iofs kan utelämna att man använder den till pokerus. Men du har inte nytta av ett lika fint grafikkort, som du har nytta av en flertrådad processor och tillräckligt med minne.

Redigerad av bomanlol
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger bomanlol :

Du behöver ingen gamingdator om du bara lirar pokerus, vilket är perfekt då grafikkort är vad som kostar. I Sverige hade jag ringt Inet och förklarat att jag vill ha en tyst dator till pokerus och databashantering, så fixar de en skräddarsydd. Tror det är en fin processor tillsammans med minst 32gb kvalitetsminne, som du behöver. Tror Intels fina är mer för CS och AMDs diton för databaser och sånt.

Så, hitta en Inet i UK och kontakta dem?

 

Kanske iofs kan utelämna att man använder den till pokerus. Men du har inte nytta av ett lika fint grafikkort, som du har nytta av en flertrådad processor och tillräckligt med minne.

Det låter allt väldigt bra. Jag skall kika på det. Jag tänkte nödvändigtvis inte ha något fint grafikkort. Men är jag bara nojig boomer som tror man måste ha ett rimligt grafikkort för att köra två fyra k skärmar?

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Tyst och lätt, jag har fått för mig att brusig1 reser en hel del.

Inte numera! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...