Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

kul med poker

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 3 players
Hand converted by PokerTracker 4

mushroom4 (SB): 199.13 BB
jimmiey_svp (BB): 100 BB
DIGGLER_svp (BTN): 353.81 BB (VPIP: 31.61, PFR: 19.07, 3Bet Preflop: 2.80, Hands: 375)

mushroom4 posts SB 0.5 BB, jimmiey_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) mushroom4 has  K:heart: K:diamond: 

DIGGLER_svp raises to 3 BB, mushroom4 raises to 12 BB, fold, DIGGLER_svp calls 9 BB

Flop: (25 BB, 2 players)  7:heart: 9:club: 6:heart: 
mushroom4 bets 12.5 BB, DIGGLER_svp calls 12.5 BB

Turn: (50 BB, 2 players)  4:diamond: 
mushroom4 checks, DIGGLER_svp bets 30 BB, mushroom4 calls 30 BB

River: (110 BB, 2 players)  3:club: 
mushroom4 checks, DIGGLER_svp bets 299.31 BB and is all-in, mushroom4 calls 144.63 BB and is all-in

mushroom4 shows  K:heart: K:diamond:  (One Pair, Kings)
 (Pre 79%, Flop 69%, Turn 0%)
DIGGLER_svp shows  3:spade: 5:spade:  (Straight, Seven High)
 (Pre 21%, Flop 31%, Turn 100%)
DIGGLER_svp wins 394.26 BB
 

 

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

jag ska inte ens beta den floppen methinks, men detta va liksom pricken över i:t, hade redan gått anus så rage-synade typ lel

3-bettat pre och det isolerar ju FIs range lite även om han har knapp. Varför checka och ge honom gratis kort att dra ut/spela ut dig? Finns många händer i FIs range som vi vill ha betalt av.

 

Ingen koll på FI här, nicket skriker ju sprutfisk. Tycker inte synen river är så kall. Tänkande spelare har rätt många bluffar här mot din range och linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger BennyGuldfot :

3-bettat pre och det isolerar ju FIs range lite även om han har knapp. Varför checka och ge honom gratis kort att dra ut/spela ut dig? Finns många händer i FIs range som vi vill ha betalt av.

 

Ingen koll på FI här, nicket skriker ju sprutfisk. Tycker inte synen river är så kall. Tänkande spelare har rätt många bluffar här mot din range och linje.

bet på den där brädan -> jag stoppar in mer pengar i onödan i en spots som nog inte kmr bli så najs hur brädan än kmr klöpa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

kul med poker

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 3 players
Hand converted by PokerTracker 4

mushroom4 (SB): 199.13 BB
jimmiey_svp (BB): 100 BB
DIGGLER_svp (BTN): 353.81 BB (VPIP: 31.61, PFR: 19.07, 3Bet Preflop: 2.80, Hands: 375)

mushroom4 posts SB 0.5 BB, jimmiey_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) mushroom4 has  K:heart: K:diamond: 

DIGGLER_svp raises to 3 BB, mushroom4 raises to 12 BB, fold, DIGGLER_svp calls 9 BB

Flop: (25 BB, 2 players)  7:heart: 9:club: 6:heart: 
mushroom4 bets 12.5 BB, DIGGLER_svp calls 12.5 BB

Turn: (50 BB, 2 players)  4:diamond: 
mushroom4 checks, DIGGLER_svp bets 30 BB, mushroom4 calls 30 BB

River: (110 BB, 2 players)  3:club: 
mushroom4 checks, DIGGLER_svp bets 299.31 BB and is all-in, mushroom4 calls 144.63 BB and is all-in

mushroom4 shows  K:heart: K:diamond:  (One Pair, Kings)
 (Pre 79%, Flop 69%, Turn 0%)
DIGGLER_svp shows  3:spade: 5:spade:  (Straight, Seven High)
 (Pre 21%, Flop 31%, Turn 100%)
DIGGLER_svp wins 394.26 BB
 

 

Flop: Blir en mix mellan 33% cbet och ch men lutar mer åt ch. (betar hellre  händer som behöver mer protection)
Turn: Här lutar det mer mot en bet någonstans runt 60-80% pot. 
River: Asplayed hade jag nog foldat/synat beroende på villain tendencies, har aldrig lirat denna nivån men tror inte de är i dessa stora herocall spots vi gör mest pengar på här, så lutar mot en fold mot population.

Annars undrar jag hur köttis mår??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger pokergydn :

Flop: Blir en mix mellan 33% cbet och ch men lutar mer åt ch. (betar hellre  händer som behöver mer protection)
Turn: Här lutar det mer mot en bet någonstans runt 60-80% pot. 
River: Asplayed hade jag nog foldat/synat beroende på villain tendencies, har aldrig lirat denna nivån men tror inte de är i dessa stora herocall spots vi gör mest pengar på här, så lutar mot en fold mot population.

Annars undrar jag hur köttis mår??

tack, din analys låter rimlig. brukar inte ge mig in å slaska i sånadär spots men jaja. köttis mår toppen! massa nya munnar som dykt upp. ?

1zxl4jl.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger TrolliNorr :

Nikola Tesla hade sin duva: “I loved that pigeon as a man loves a woman, and she loved me. As long as I had her, there was a purpose to my life.”  Jag och mina mig har sin köttätande växt. Du är mao ämnad för stordåd ?

haha, stordåd = gå upp på /4? :3 fortsätta skriva litteraturkritik i obskyra tidskrifter som typ ingen läser? :P

nämen, jag tror det ä viktigt å ha ngn/ngt å bry sig om för å hålla sig själv på banan. å köttis ä min lilla bejby atm. på tal om det så har jag en liten irl-historia. träffa ju en litteraturflicka på bar i onsdags(?) å insåg jag tyckte hon va en vacker kvinna. vi bubbla typ tills stängning å sen följde hon me mig till min buss å det va typ 30 m kvar tills den skulle gå så jag sa typ "amen du kan gå hem till dig nu" lol. "jaha, men det var kul å ses." "hejdå" å nu fråga jag henne om hon ville laga svamprisotto me maj å hon sa "ja, gärna!!" så jag tror jag har en dejt? :S haha, har inte gjort sånt här på skitlänge. men köttis kanske kmr få konkurrens iaf lol.

vi känner inte varandra sen tidigare for the record (vi har dock gått samma författarskola).

aja, jag tkr detta känns lite läskigt iaf. men kul.

tror jag glömt kopplingen till köttis nu ... hm, juste - det ä viktigt å bry sig om ngn/ngt å köttis kanske kmr få konkurrens. hm, kanske lite stort tankehopp lol idk.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyller db:n med ännu mer content (helt orelaterat till det ovan): spela dagens första session nyss, tappar 5BIs på typ 50 händer, helt mongo, synar ner i värdelösa spots etc. sen börjar jag komma ihåg hur man gör för å spela pokerus å hämtar igen hela backet å går tom lite plöss. hur gör man för att förhindra detta? det händer mig lite för ofta känner jag. sätter mig vid borden å är typ inte förberedd på å spela eller va man ska säga. gejmet ä typ helt off. hur gör ni för å förbereda er/värma upp/lr va man ska kalla det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sååååå ja! rusha fint mot slutet. men tror dock jag missa en å annan value bet för mkt. :S skyller på tjöttiz i le huvve.

dagsgiraffen:

nppaw8.png

måste verkligen sova nu. har le päron på besök å vi har fullspäckat schema heh. men ska försöka trycka in lika många händer imorrn å vid samma tid. fan svs post kl. 24 på helgen = giphy.gif

natti natti å pöss på särten ❤️

Redigerad av Jag och mina mig
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...