Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

8 minuter sedan, säger brusig1 :

Kombinationen av kexchoklad och grisstark cider är nästan lika tiltande.

Mvh dricker portvin till min choklad

Jag ser en livsnjutare, för vem kan motstå korgen med kexchoklad vid kassan påväg ut ur affären?

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den kosta bara fem spänn dessutom! alla har faktiskt inte råd å ha en förfinad smak vg mat å dryck. även om jag hade haft det hade jag nog iofs fortf käkat skräpmat. sen jag flytta hemifrån när jag va 18 har jag i princip ätit tre olika grejer: icas mozzarellapizza (2 för 45 kr på icat som va granne till mig under tiden jag tog min master), på grundnivå så käka jag ben & jerrys i typ två år (ja, istf mat, skämtar inte), sista året hade jag nog gått över till pizzan redan. sen när jag flytta till maaaelmoe blev det falafel. :P detta va något som psykologen jag bubbla me reagera på, tydligen vanligt för folk som har en släng av autismspektrat att bara käka samma sak. gjorde det när jag va liten, fast då va det typ havregrynsgröt som jag älskade i nåra år å sen pan pizzor (fick dock bara äta det på fredagar då mina föräldrar ansåg det va onyttigt).

hade iofs gärna bytt ut cidern mot cocktaildrinkar, det ä väl typ det enda jag har lite koll på vg mat.

måste få iväg ett svar till le redaktör, sen ska det grindas igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerus går så jefla kasst som vanligt

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hjälte (BB): 98.54 BB
ahmad2_svp (UTG): 205.72 BB (VPIP: 48.84, PFR: 20.93, 3Bet Preflop: 4.76, Hands: 44)
NL$_svp (CO): 231.93 BB (VPIP: 31.61, PFR: 25.17, 3Bet Preflop: 9.46, Hands: 2,967)
VaNiaL_svp (BTN): 220.63 BB (VPIP: 24.32, PFR: 19.60, 3Bet Preflop: 8.22, Hands: 3,516)
NINI_svp (SB): 238.96 BB (VPIP: 21.92, PFR: 16.84, 3Bet Preflop: 5.64, Hands: 4,885)

NINI_svp posts SB 0.5 BB, Hjälte posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  9:club: Q:club: 

fold, NL$_svp raises to 3 BB, fold, fold, Hjälte calls 2 BB

Flop: (6.5 BB, 2 players)  Q:spade: 9:spade: 6:diamond: 
Hjälte checks, NL$_svp bets 3.5 BB, Hjälte raises to 10.5 BB, NL$_svp calls 7 BB

Turn: (27.5 BB, 2 players)  4:diamond: 
Hjälte bets 18 BB, NL$_svp calls 18 BB

River: (63.5 BB, 2 players)  4:heart: 
Hjälte bets 67.04 BB and is all-in, NL$_svp calls 67.04 BB

Hjälte shows  9:club: Q:club:  (Two Pair, Queens and Nines)
 (Pre 61%, Flop 64%, Turn 75%)
NL$_svp shows  5:spade: 4:spade:  (Three of a Kind, Fours)
 (Pre 39%, Flop 36%, Turn 25%)
NL$_svp wins 192.24 BB
 

:(

den där jävla NL$ fortsätter å springa i världens jävla god mode mot mig. jag tyckte det va en bra run out ... han tretalar fan på river oavsett vad han har för jävla hand mot mig. bör sajsa turn större dock.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaaaaa, jag fick hnm!

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

magnefic_svp (UTG): 233.95 BB (VPIP: 23.32, PFR: 18.20, 3Bet Preflop: 7.25, Hands: 4,535)
Hjälte (MP): 249.55 BB
VaNiaL_svp (CO): 216.01 BB (VPIP: 24.24, PFR: 19.54, 3Bet Preflop: 8.39, Hands: 3,542)
Wicked77sr_svp (BTN): 159.23 BB (VPIP: 22.07, PFR: 16.44, 3Bet Preflop: 4.88, Hands: 1,114)
NL$_svp (SB): 296.68 BB (VPIP: 31.60, PFR: 25.22, 3Bet Preflop: 9.62, Hands: 3,009)
Poprish_svp (BB): 217.9 BB (VPIP: 18.11, PFR: 11.70, 3Bet Preflop: 6.38, Hands: 278)

NL$_svp posts SB 0.5 BB, Poprish_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  A:spade: K:spade: 

fold, Hjälte raises to 3 BB, fold, fold, NL$_svp raises to 12 BB, fold, Hjälte calls 9 BB

Flop: (25 BB, 2 players)  4:spade: A:club: 6:heart: 
NL$_svp bets 14 BB, Hjälte calls 14 BB

Turn: (53 BB, 2 players)  K:diamond: 
NL$_svp checks, Hjälte bets 17.67 BB, NL$_svp raises to 61.83 BB, Hjälte calls 44.17 BB

River: (176.66 BB, 2 players)  T:heart: 
NL$_svp bets 208.85 BB and is all-in, Hjälte calls 161.72 BB and is all-in

Hjälte shows  A:spade: K:spade:  (Two Pair, Aces and Kings)
 (Pre 71%, Flop 94%, Turn 100%)
NL$_svp shows  K:heart: J:heart:  (One Pair, Kings)
 (Pre 29%, Flop 6%, Turn 0%)
Hjälte wins 492.6 BB
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt frustrerande dag. börja som vanligt med ett hål på nåra bajs in, som jag sakta jobba mig upp ur. va tom plöss ett tag, sen spela jag en dålig AA-hand i 3b pott mot firre å torska 200bb där å sen återhämta jag mig typ aldrig. hela veckan har vart såhär två steg framåt å sen två steg bakåt. slutar på back 150 spänn idag lel orka.

2ly53jt.png

vill inte visa min giraff för den har blivit så ful lol. det ä väldigt många bajs in jag förlorat som jag inte borde ha förlorat. aja, om jag typ ä b/e vid halvkasst spring å lite sämre spel, så kan det ju bara bli bättre i nästa vecka iaf. jag kan ju liksom spela mkt bättre än såhär, det vet jag jue. :)

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

asså, jag tror inte ens det är särskilt bra tbh. i aug hade jag 14,7k och det var på /1. att ligga > 15k/mån på /2 tror jag är mkt görbart om man grindar 5-6h/dag.

det är 140 inköp! Det är helt ofattbart tbh att göra det på en månad... och sen att göra 15k/mån på 1/2 kan vara möjligt,men inte varje månad. Det är helt omöjligt variansmässigt.Eller åtminstone ska det vara omöjligt att kunna behålla en så hög winrate.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Snake911 :

det är 140 inköp! Det är helt ofattbart tbh att göra det på en månad... och sen att göra 15k/mån på 1/2 kan vara möjligt,men inte varje månad. Det är helt omöjligt variansmässigt.Eller åtminstone ska det vara omöjligt att kunna behålla en så hög winrate.

om man vinner med 15 bb/100 och spelar 50k händer så är standard deviation 2236bb, vilket fortfarande gör att man landar på ca 7,7k bb dvs > 15k. kanske har gjort fel men tror inte det. bara testa slå in ens siffror http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/ men ja, går ju å springa sämre än standard deviation ofc, men man bör inte göra det.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger GTOBåten :

Om man faktiskt har 20bb/100 på 1/2 bör man inte spela där med än 2 veckor. 

Nu är mitt utfall för litet, men har högre winrate än så under oktober. Jag spelar dock väldigt överrullad pga av min livssituation, hade kunnat spelat högre men har för mycket hål att placera vinsterna i. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon varians att tala om finns det väl knappt på /2 om man är någorlunda vinnande? Har väl hänt att man spelat be någon vecka i livet men man bör inte ha många backdagar alls, och en winrate på bara 10bb/100 ger ju +10k efter 50k händer och om man nu spelar heltid så lär man inte spela mindre än så.

Snyggt resultat iaf du kommer slå min månad med råge :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger PIMM95 :

Du verkar ha bra disciplin när det gäller att fortsätta gneta på nivån du bestämt dig för att spela!

hähä, nemen, tids nog ska även jag uppåt. :) detta va faktiskt första mån på /2 efter tre månaders /1-grind lol så jag har avancerat. :P men ah, hade dyr hyra under sommaren å så. i nov kmr det definitivt spelas /4.

ska träffa litteraturmänniska på malmös bästa sunkhak i afton. vet inte hur eller vrf jag hamna på flashback, men fanns mkt intressant å läsa om den krogen hah. senast jag va där vare nån snubbe som skröt om att han hade hotat dem med en kkalasjnikov igår (vilket prbly va samma dygn för hnm, min gissning). ska bli kul å se va som händer den här gången ...

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

om man vinner med 15 bb/100 och spelar 50k händer så är standard deviation 2236bb, vilket fortfarande gör att man landar på ca 7,7k bb dvs > 15k. kanske har gjort fel men tror inte det. bara testa slå in ens siffror http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/ men ja, går ju å springa sämre än standard deviation ofc, men man bör inte göra det.

Lol du ska ju plugga in din std dev själv också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...