Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

49 minuter sedan, säger Snake911 :

Det är nu det gäller. Du är på den mörka sidan av poker. Nu gäller det att vara mentalt stark. Skit i resultaten förtillfället och fokusera på vad du kan göra bättre, för att utvecklas som spelare. 

ja, du har rätt ofc. aja, ska ta en brejk iaf å städa upp rummet lite etc, kanske hjälper med koncentrationen att ha lite rent runt sig, popcorn på hela golvet av oklar anledning lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker få anothera att vika för typ sjuttielfte gången, oväntat att det ej funka ...

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

pokermand_svp (UTG): 266.45 BB (VPIP: 21.98, PFR: 14.83, 3Bet Preflop: 2.91, Hands: 5,821)
Forsa__svp (MP): 188.71 BB (VPIP: 41.51, PFR: 20.75, 3Bet Preflop: 8.70, Hands: 53)
AnotherA_svp (CO): 226.33 BB (VPIP: 27.19, PFR: 20.96, 3Bet Preflop: 8.05, Hands: 4,788)
OzzeTILT_svp (BTN): 95.05 BB (VPIP: 26.20, PFR: 20.37, 3Bet Preflop: 6.96, Hands: 507)
anno47_svp (SB): 199.39 BB (VPIP: 20.13, PFR: 5.48, 3Bet Preflop: 1.40, Hands: 975)
Hjälte (BB): 127.73 BB

anno47_svp posts SB 0.5 BB, Hjälte posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  5:heart: A:heart: 

fold, fold, AnotherA_svp raises to 3 BB, fold, fold, Hjälte calls 2 BB

Flop: (6.5 BB, 2 players)  3:spade: 9:heart: 3:heart: 
Hjälte checks, AnotherA_svp bets 2.17 BB, Hjälte raises to 6 BB, AnotherA_svp calls 3.84 BB

Turn: (18.5 BB, 2 players)  Q:spade: 
Hjälte bets 14 BB, AnotherA_svp calls 14 BB

River: (46.5 BB, 2 players)  J:diamond: 
Hjälte bets 40 BB, AnotherA_svp calls 40 BB

AnotherA_svp shows  J:spade: A:spade:  (Two Pair, Jacks and Threes)
 (Pre 68%, Flop 48%, Turn 64%)
Hjälte shows  5:heart: A:heart:  (One Pair, Threes)
 (Pre 32%, Flop 52%, Turn 36%)
AnotherA_svp wins 123.09 BB
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blääää, cuddler är ju tillräckligt sprängd att ha en bluff här

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

Cuddler90_svp (BTN): 198.5 BB (VPIP: 33.26, PFR: 25.11, 3Bet Preflop: 7.93, Hands: 473)
Hjälte (SB): 427.82 BB
manne700_svp (BB): 81.13 BB (VPIP: 35.29, PFR: 17.65, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 17)
pokermand_svp (CO): 296.57 BB (VPIP: 21.84, PFR: 14.88, 3Bet Preflop: 3.05, Hands: 6,595)

Hjälte posts SB 0.5 BB, manne700_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  Q:diamond: K:diamond: 

fold, Cuddler90_svp raises to 2.25 BB, Hjälte raises to 9 BB, manne700_svp calls 8 BB, Cuddler90_svp calls 6.75 BB

Flop: (27 BB, 3 players)  Q:club: 2:diamond: 4:diamond: 
Hjälte bets 13.5 BB, fold, Cuddler90_svp calls 13.5 BB

Turn: (54 BB, 2 players)  6:spade: 
Hjälte bets 30 BB, Cuddler90_svp raises to 87.5 BB, Hjälte calls 57.5 BB

River: (229 BB, 2 players)  A:heart: 
Hjälte checks, Cuddler90_svp bets 88.5 BB and is all-in, fold

Cuddler90_svp wins 224 BB
 

fast A är ju jättebra för min range så han har väl stålet ... fan kunde jag inte få binka one time, är det kallt att bara dega?

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han gör random omöjliga bluffar med typ ignen eq hålpipor å shit å sen bara går med skiten. önskar att jag hade checkat och potcontrollat lite. 100bb så kan jag ju bara gå med det ... vi har vevats mkt i denna session kan tilläggas. fan jag vill nog dega turnen nu ...

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

-Judas-_svp (CO): 143.63 BB (VPIP: 40.43, PFR: 14.89, 3Bet Preflop: 5.88, Hands: 50)
Loaferz_svp (BTN): 40 BB (VPIP: 49.34, PFR: 23.35, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 239)
Hjälte (SB): 107.86 BB
eWimmer_svp (BB): 111 BB (VPIP: 53.19, PFR: 27.66, 3Bet Preflop: 17.39, Hands: 48)

Hjälte posts SB 0.5 BB, eWimmer_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  T:spade: T:diamond: 

-Judas-_svp calls 1 BB, fold, Hjälte raises to 4 BB, fold, -Judas-_svp calls 3 BB

Flop: (9 BB, 2 players)  J:diamond: J:spade: K:heart: 
Hjälte bets 3 BB, -Judas-_svp calls 3 BB

Turn: (15 BB, 2 players)  2:heart: 
Hjälte checks, -Judas-_svp bets 5 BB, Hjälte calls 5 BB

River: (25 BB, 2 players)  T:heart: 
Hjälte bets 30 BB, -Judas-_svp raises to 60 BB, Hjälte raises to 95.86 BB and is all-in, -Judas-_svp calls 35.86 BB

-Judas-_svp shows  J:heart: K:diamond:  (Full House, Jacks full of Kings)
 (Pre 43%, Flop 99.9%, Turn 100%)
Hjälte shows  T:spade: T:diamond:  (Full House, Tens full of Jacks)
 (Pre 57%, Flop 0.1%, Turn 0%)
-Judas-_svp wins 211.71 BB
 

skön hand

gått från +1,2k till b/e på 30m :( skulle bara lagt ner när jag väl lyckades vinna lite

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger brusig1 :

Har du testat att meditera?

nä, kanske borde! hur börjar man?

har fett svårt för å hantera swongaments som ni kanske märker. lägger ner för dagen nu iaf, +900 spänn, spelat mkt mkt bättre än de senaste två dagarna iaf, så det går väl framåt iaf. missade dock en jäätteenkel bluff i 4b pott m T9s på AKxxx vi checkade ner å han fick visa sin jefla QQ argh :P hade tom fd ott så borde ju slängt in deg på ngt sätt iaf

17yhc5.png

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

blääää, cuddler är ju tillräckligt sprängd att ha en bluff här

Winning Poker Network (Yatahay) - $2 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

Cuddler90_svp (BTN): 198.5 BB (VPIP: 33.26, PFR: 25.11, 3Bet Preflop: 7.93, Hands: 473)
Hjälte (SB): 427.82 BB
manne700_svp (BB): 81.13 BB (VPIP: 35.29, PFR: 17.65, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 17)
pokermand_svp (CO): 296.57 BB (VPIP: 21.84, PFR: 14.88, 3Bet Preflop: 3.05, Hands: 6,595)

Hjälte posts SB 0.5 BB, manne700_svp posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hjälte has  Q:diamond: K:diamond: 

fold, Cuddler90_svp raises to 2.25 BB, Hjälte raises to 9 BB, manne700_svp calls 8 BB, Cuddler90_svp calls 6.75 BB

Flop: (27 BB, 3 players)  Q:club: 2:diamond: 4:diamond: 
Hjälte bets 13.5 BB, fold, Cuddler90_svp calls 13.5 BB

Turn: (54 BB, 2 players)  6:spade: 
Hjälte bets 30 BB, Cuddler90_svp raises to 87.5 BB, Hjälte calls 57.5 BB

River: (229 BB, 2 players)  A:heart: 
Hjälte checks, Cuddler90_svp bets 88.5 BB and is all-in, fold

Cuddler90_svp wins 224 BB
 

fast A är ju jättebra för min range så han har väl stålet ... fan kunde jag inte få binka one time, är det kallt att bara dega?

Du viker ju alldeles för light. Han representerar brädan mer än sin range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Du viker ju alldeles för light. Han representerar brädan mer än sin range.

mm, skulle bara ha degat turn. va inte så genomtänkt. hade pownat hnm i hela sessionen också så jag gissar att han bara blev less å gjorde nån av alla sina mongobluffar. aja. kan ha blivit scared money bc 200bb också i dunno minns inte vad jag tänkte. hade mått väldigt bra över deg känner jag nu iaf. tror han har bluff typ hälften av ggr om inte mer så får ju massa folds av å dega turn å de ggr han har stål har jag ändå eq iaf.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger GTOBåten :

Headspace är bra ställe att börja på, Alan Watts för fördjupning. 

hah alan watts lyssnar en kompis till mig konstant på. hon brukade va outgoing å stuff förut, men enda sättet man kan träffa henne på nu är att typ gå hem till henne å bli nerrökt å bombarderad med allan watts.

nämen ska googla runt lite, kan tänka mig att meditering kan hjälpa. känner mig fett laddad å lira mkt idag iaf. update ikväll när jag ä klar. ? behöver ej bannas, men ska klottras mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

mm, skulle bara ha degat turn. va inte så genomtänkt. hade pownat hnm i hela sessionen också så jag gissar att han bara blev less å gjorde nån av alla sina mongobluffar. aja. kan ha blivit scared money bc 200bb också i dunno minns inte vad jag tänkte. hade mått väldigt bra över deg känner jag nu iaf. tror han har bluff typ hälften av ggr om inte mer så får ju massa folds av å dega turn å de ggr han har stål har jag ändå eq iaf.

När jag läser handen i nyktert tillstånd tolkar jag den lite annorlunda. Men tycker linjen du tar är bra förutom att jag hade synat av river. Skickar du in det på turn & får syn så ligger du efter många gånger och foldar ut dom pengarna han kommer följa upp på river med eventuella bluffar. 

Sen gillar jag personligen inte turn sizen. Tycker den både ger fördelaktiga odds för honom att dra mot eventuell flush och utrymme att göra ett spel.

 

 

Redigerad av BennyGuldfot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag kan hålla med om att A är bra för din range. Mot den Raise på turn, ser jag att många av dina Axdd händer foldar.Till och med barrelad AKdd. Du har fler Qx i din range än missade färgdrag med A hög på rivern, efter du spelade handen som du gjorde. Han kan ha sets,AQ. Som han spelar så här. Vet inte vad han har för bluffar på turn som han inte kunnat raisa på flop. Oftast vill inte sets x/r på flop då rangen är som bredast då, turnen är den inte lika bred.tror jag synat rivern..inte många combos alls av sets m.m

 

Vet inte vad båten o dem som är bättre anser. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger Snake911 :

Vet inte om jag kan hålla med om att A är bra för din range. Mot den Raise på turn, ser jag att många av dina Axdd händer foldar.Till och med barrelad AKdd. Du har fler Qx i din range än missade färgdrag med A hög på rivern, efter du spelade handen som du gjorde. Han kan ha sets,AQ. Som han spelar så här. Vet inte vad han har för bluffar på turn som han inte kunnat raisa på flop. Oftast vill inte sets x/r på flop då rangen är som bredast då, turnen är den inte lika bred.tror jag synat rivern..inte många combos alls av sets m.m

 

Vet inte vad båten o dem som är bättre anser. 

Lyssna på det jag skrev i slutet.. Inte många combos alls. Det är som Benny säger. Reppin the board more then his range

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Snake911 :

Intressant.. Det är sant. Du har större anledning att bluff catcha då. 

Ja precis, lite det jag är inne på. Checkar vi turn bör FI stabba med en bredare range än om vi åker på en raise. Och det är lättare för oss att syna av profitabelt på rivern om rangen dit är bredare. 

Men jag är semi-donk på NL så är smått osäker sj hehe. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Ja precis, lite det jag är inne på. Checkar vi turn bör FI stabba med en bredare range än om vi åker på en raise. Och det är lättare för oss att syna av profitabelt på rivern om rangen dit är bredare. 

Men jag är semi-donk på NL så är smått osäker sj hehe. :)

Låter inte som en helt horribel linje, speciellt om vi använder oss av 1/3 cbet på flop. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, checka turn är det jag allra helst vill göra såhär i efterhand, men jag hade ju inte det alternativet på rivern hah. "hörrudu, kan vi backa bandet å göra om det där, jag ä inte nöjd med mitt turnspel?" :P att han ska ha 50% bluffar är väl överdrivet, men vet att han har mongomoves i sig + vi hade battlat som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...