Gå till innehåll

Tankar och reflektioner från Soldado9


soldado9

Recommended Posts

Nu har solle tagit sig en ordentlig gubbvila och funderat och grubblat över framtiden. Nú är det färdiglekt. Inga mer idiotskott när man suttit och grindat som ett djur i timmar för att vaska bort allt på en kvart. Tillbaka till låga nivåer och pumpa volym. Ses vid borden gubbs

okt.png

  • Haha 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger soldado9 :

Hade ju faktiskt varit en rätt decent månad om man bortser från debacklet från igår. :/


Nu blir det att absolut mörda gymmet sen kliva på fredagsgrinden

okt2.png

Snyggt mr BIG D 

Ge oss fans händer på NL5000? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Vante7 :

Snyggt mr BIG D 

Ge oss fans händer på NL5000? 

Jag vill som helst glömma vad som hände den kvällen. Du kan få en hand från idag där jag inte ser en enda bluff i Villains range. Eller så blir jag bara ägd. Men jag var rätt snabb på att trycka på foldknappen

Sen en annan när jag fullständigt dribblar bort samma spelare. 

men  nu ska solle ut på byn och jaga!!

phil1.png

phil2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Fattar ingenting, det är samma spelare som spelar alla stakes från 1kr till 50kr?

Gör fan inte jag heller, får nån läskig isildur-aura ibland kring 02-snåret när jag tycks mig ha tillräckligt stora bollar att sätta gubbregsen på /50 på plats 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar ingenting heller av sista handen 😆 Som spelat ser det ju ut som du har TT-QQ vilket gör det väldigt attraktivt att bluffa specielt med en overbet ?... Iofs kanske standard är att syna 3bet i Pos för dig där men det vet ju inte din villain ?

En hand som KK på villain borde väl i dom flesta fall spela för allt pre specielt ur pos ? 99 Borde väl inte pure 3 betta pre mot utg där heller.

Händer som A5s är ju 1 Kombo bara. 45s och 56s 3 kombos dock är det väl inte heller nån 3bet pure precis från BB mot UTG.

 

Är det någon Supernit ?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger aml :

Fattar ingenting heller av sista handen 😆 Som spelat ser det ju ut som du har TT-QQ vilket gör det väldigt attraktivt att bluffa specielt med en overbet ?... Iofs kanske standard är att syna 3bet i Pos för dig där men det vet ju inte din villain ?

En hand som KK på villain borde väl i dom flesta fall spela för allt pre specielt ur pos ? 99 Borde väl inte pure 3 betta pre mot utg där heller.

Händer som A5s är ju 1 Kombo bara. 45s och 56s 3 kombos dock är det väl inte heller nån 3bet pure precis från BB mot UTG.

 

Är det någon Supernit ?

Kanske är en spot jag bara måste blunda och syna ja. Men han har tighta stats och fick nån lustig känsla att han inte gör 2xjammen med AK?

och såhär i efterhand hatar jag fan min check flop. Jag sätter ju mig sjjälv i den här spoten. 

Redigerad av soldado9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ. solle the good guy 

på äventyr i stan, på g hem. Stöter på en snubbe som ligger med sovsäck i ett gatuhörn. Brukar oftast kunna bara kolla åt andra hållet och gå vidare men fick feeling att jag ville hjälpa som sitter och slaskar pengar om dagarna. Vad är eran syn på problemet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker killerwolf beskriver det så bra och kan bara tillägga att jag själv har gjort samma sak. Kan dessutom inte gå förbi en tiggare utan att lägga något, trots att jag har hört både en och två anledningar till att man inte ska göra det. 

Allt gott.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Vad tycker ni om regeringens förslag att förbjuda tiggeri?

Jag tycker att det är en onödig motion. Om utsatta och fattiga människor inte har några lagliga alternativ för att få hjälp, ökar risken för kriminalitet, även om de som lagt fram förslaget hävdar motsatsen.

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Lobo :

Jag tycker att det är en onödig motion. Om utsatta och fattiga människor inte har några lagliga alternativ för att få hjälp, ökar risken för kriminalitet, även om de som lagt fram förslaget hävdar motsatsen.

 

5 timmar sedan, säger killerwolf2 :

alltså det är lite som grabbarna som står o skuggboxas på gymmet för att se tuffa ut

Jag tycker att det vore helt oacceptabelt. Det är väl en självklar mänsklig rättighet att be om hjälp. Liksom att var och en har samma rätt att säga ja eller nej till att hjälpa.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett lyft rent pokermässigt också sedan haveriet på /50 kr förra veckan. 
 

nu kliver jag på en ”knegperiod” och efter det ska jag upp till umeå och fixa med lägenhet inför försäljning 🙏

bjuder på en hand från helgens episka HU från 06:00 lördag FM. 

b9971b57f324fd36b941c59fb3782bdc-png.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...