Gå till innehåll

Tankar och reflektioner från Soldado9


soldado9

Recommended Posts

48 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

Haha på tal om torrt, hur fan mår £-borden? :D känns tungt utan deras 40% RB.

Inte optimalt, men anon bord för railers är lite positivt iom att det finns mer friktion för att bumhunta. Så dubbelfisk är inte helt ovanligt. Jobbigt för en själv bara när man vill bumhunta :D

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2 minuter sedan, säger soldado9 :

Är bara bord där jag spelat med/mot dig? Jag vet inte vad du nickar men den samplen måste ju missstämma duktigt :) Tack!

Ah, men kikade lite verkar mest va nån session du puntade riktigt duktigt på 5kr hehe :P  Inga tvivel på att du printar på bra! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger FLEX :

Ah, men kikade lite verkar mest va nån session du puntade riktigt duktigt på 5kr hehe :P  Inga tvivel på att du printar på bra! 

Hade tidernas puntsession någon lördagsnatt för någon månad sen! Är den den du talar om? Jag tror jag vet vem du är isf. fyfan vad jag puntade 🤣

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger soldado9 :

Hade tidernas puntsession någon lördagsnatt för någon månad sen! Är den den du talar om? Jag tror jag vet vem du är isf. fyfan vad jag puntade 🤣

Hehe, ne det var i maj/juni faktiskt vilket förklarar saken för har inte sett dig på länge, lr jag har bara spelat högre typ. Men så långt tillbaka ska du inte bheöva få skit för :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag kanske gör något fel men kösystemet på svs gör så jag sliter mitt hår. köar till sh-bord - > bord startas upp -> motspelaren sticker direkt -> ställer mig i kö igen -> samma procedur upprepas ett par gånger -> jag sitter ensam på flera bord och köar fortfarande inte till borden som rullar. det skulle uppskattas om spelare sitter ut tills det kommer någon mer om de inte vill starta upp bordet hu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha lite problem med reads på folk.

Jag antar att simkillen är samma snubbe som nickade det på förra klienten, han är alltså någon random (säkert 50+år) fisk som bara vill spela, du blir inte aktivt bumhuntad. Han förstår antagligen inte ens hur regs vill man ska hantera uppstarten av nya bord.

En annan anledning han kliver ofta/släpper bord är för att han dcar var 10minut. Förstår inte hur man orkar lira poker så i flera år men hans fru måste vara tacksam för det tålamodet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Du verkar ha lite problem med reads på folk.

Jag antar att simkillen är samma snubbe som nickade det på förra klienten, han är alltså någon random (säkert 50+år) fisk som bara vill spela, du blir inte aktivt bumhuntad. Han förstår antagligen inte ens hur regs vill man ska hantera uppstarten av nya bord.

En annan anledning han kliver ofta/släpper bord är för att han dcar var 10minut. Förstår inte hur man orkar lira poker så i flera år men hans fru måste vara tacksam för det tålamodet.

Är absolut ingen fisk. Kanske i dina ögon? vet ej hur bra du är

Det är bara efterblivet. Jag har ingen aning om han lurkar här inne men han har gjorde även så på gamla klienten. tänkte bara upplysa att det bara förstör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger lamern :

jag kanske gör något fel men kösystemet på svs gör så jag sliter mitt hår. köar till sh-bord - > bord startas upp -> motspelaren sticker direkt -> ställer mig i kö igen -> samma procedur upprepas ett par gånger -> jag sitter ensam på flera bord och köar fortfarande inte till borden som rullar. det skulle uppskattas om spelare sitter ut tills det kommer någon mer om de inte vill starta upp bordet hu

Det finns väl inget kösystem? :D först till kvarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Rätt bra månad so far på microstaksen.  Det tråkiga just nu i min pokerkarriär är att jag aldrig lyckas bygga rulle. Lever över min budget varje månad. Jobbar heltid med ok Svensson lön. Så målet är att lösa utgifterna och kunna bunkra lite deg igen.. men sthlmslivet kostar.:) speciellt om man lever Allan Ballan på helgerna. Mött lite semibra regs på slutet som sätter lite press, men tycker jag hittat bra stategier mot dessa. Väl mött / Solle

IMG_6992.png

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, säger soldado9 :

Rätt bra månad so far på microstaksen.  Det tråkiga just nu i min pokerkarriär är att jag aldrig lyckas bygga rulle. Lever över min budget varje månad. Jobbar heltid med ok Svensson lön. Så målet är att lösa utgifterna och kunna bunkra lite deg igen.. men sthlmslivet kostar.:) speciellt om man lever Allan Ballan på helgerna. Mött lite semibra regs på slutet som sätter lite press, men tycker jag hittat bra stategier mot dessa. Väl mött / Solle

IMG_6992.png

stört bra! Vilken nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Pokergod1 :

stört bra! Vilken nivå?

95% /2 på svs. 5% högre. Men jag var en av de bästa (försöker vara ödmjuk) på högre nivåer tidigare. Jag känner att jag har en bra förståelse för GTO men jag runnar aldrig Sims och studerar aldrig mer än att kolla ytube. Är en jävligt svår balans att kunna ta rätt beslut på /2 samtidigt spela som linuslove. Men atm känner jag glädjen i att spela poker, och det är sjukt viktigt tror jag. 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-02-23 kl 22:36, säger soldado9 :

95% /2 på svs. 5% högre. Men jag var en av de bästa (försöker vara ödmjuk) på högre nivåer tidigare. Jag känner att jag har en bra förståelse för GTO men jag runnar aldrig Sims och studerar aldrig mer än att kolla ytube. Är en jävligt svår balans att kunna ta rätt beslut på /2 samtidigt spela som linuslove. Men atm känner jag glädjen i att spela poker, och det är sjukt viktigt tror jag. 

Några enheter in får be om ursäkt, detta var verkligen inte ödmjukt sagt lols 🤣

 

men det jag ville säga var väl att jag hoppas kunna vara högre snart och utmana dom riktiga gto drakarna 😉

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...