freddex1989 Postad 1 April , 2018 Rapport Share Postad 1 April , 2018 1 timme sedan, säger Govno : Att hänvisa till en artikel i en dagstidningen som i sin tur återger vad som framkommit i en studie av okänd kvalité är väl rent generellt tveksamt som den ultimata källan till sanning. När dagstidningen ifråga är DN blir det ju humor på hög nivå. (Hint: googla ”brandmannen i Boden DN” och ”Sandvikenrapporten DN”). Stilpoäng för elegant trollande om det är det du sysslar med Folke. Haha underbart. Hur fan har man kunnat missa det? Tack för tipsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 2 April , 2018 Rapport Share Postad 2 April , 2018 13 timmar sedan, säger Govno : Att hänvisa till en artikel i en dagstidningen som i sin tur återger vad som framkommit i en studie av okänd kvalité är väl rent generellt tveksamt som den ultimata källan till sanning. Visst förekommer det felaktigheter i tidningar, men eftersom resultatet av studien överensstämmer med vad man kunde förvänta sej så tror jag att resultatet är riktigt. Andra faktorer torde vara avgörande för om en person får problem med alkoholen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 2 April , 2018 Rapport Share Postad 2 April , 2018 (redigerade) 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Visst förekommer det felaktigheter i tidningar, men eftersom resultatet av studien överensstämmer med vad man kunde förvänta sej så tror jag att resultatet är riktigt. Andra faktorer torde vara avgörande för om en person får problem med alkoholen. Tänk om all forskning utgick ifrån dina vattentäta metoder för att verifiera resultat! Resultatet sammanfaller med min egna hypotes så låt oss bortse från hur studien gick till. Redigerad 2 April , 2018 av GTOBåten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 2 April , 2018 Rapport Share Postad 2 April , 2018 Det är samma metod SvS-regs använder när de analyserar sitt spel. "Jag är ju bra på poker." "...Och jag vann handen. " "Jag spelade den perfekt! " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 3 April , 2018 Rapport Share Postad 3 April , 2018 19 timmar sedan, säger GTOBåten : Tänk om all forskning utgick ifrån dina vattentäta metoder för att verifiera resultat! Resultatet sammanfaller med min egna hypotes så låt oss bortse från hur studien gick till. Du tror alltså inte på studiens reslutat. På vilka grunder anser du att man ska bortse från studien? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 3 April , 2018 Rapport Share Postad 3 April , 2018 19 timmar sedan, säger GTOBåten : Det är samma metod SvS-regs använder när de analyserar sitt spel. "Jag är ju bra på poker." "...Och jag vann handen. " "Jag spelade den perfekt! " Ja, detta är ett vanligt sätt att resonera. Inom poker är det mycket vanligt att man överskattar skickligheten och underskattar turen. I ett kort tidsperspektiv är turen den helt dominerande faktorn. En spelare som spelar en teoretiskt sett helt perfekt poker har kanske bara 1 chans på 100, förmodligen ännu lägre, att vinna WSOP Main Event. Den som vinner hela turneringen har helt enkelt haft väldigt stor tur. Så ditt påpekande är helt riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 3 April , 2018 Rapport Share Postad 3 April , 2018 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Du tror alltså inte på studiens reslutat. På vilka grunder anser du att man ska bortse från studien? Vilken part ligger bevisbördan på inom forskning tror du? De som genomför den eller är det upp till de som läser DN-artikeln om den? Kan du vara snäll och bevisa för mig att morotssoppa inte botar cancer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 4 April , 2018 Rapport Share Postad 4 April , 2018 20 timmar sedan, säger GTOBåten : Vilken part ligger bevisbördan på inom forskning tror du? De som genomför den eller är det upp till de som läser DN-artikeln om den? Det har genomförts en studie och man har kommit till ett visst resultat. Jag har meddelat att jag tror att resultatet är riktigt. Du har kritiserat mej för det. Jag drog slutsatsen att du anser att studiens resultat är felaktigt och undrade om du har någon motivering. Du svarade att den som har genomfört studien har bevisbördan. Jag drar därmed slutsatsen att du inte har några synpunkter på studiens resultat. Stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 4 April , 2018 Rapport Share Postad 4 April , 2018 Säger inte att den är varken korrekt eller felaktig, bara att resultatet och metoden inte presenterats på ett tillförlitligt sätt. Förstår ärligt inte vad som är så otydligt så antar du bara trollar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hummerhöger Postad 4 April , 2018 Rapport Share Postad 4 April , 2018 10 minuter sedan, säger GTOBåten : antar du bara trollar mig. Vi är många som antagit det. Har dock insett att Folke är ett levande bevis på Cunninghams lag. Cunningham's Law states "the best way to get the right answer on the internet is not to ask a question; it's to post the wrong answer." 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 5 April , 2018 Rapport Share Postad 5 April , 2018 20 timmar sedan, säger GTOBåten : Säger inte att den är varken korrekt eller felaktig, bara att resultatet och metoden inte presenterats på ett tillförlitligt sätt. Jag har tyvärr inte kvar artikeln. I så fall hade jag gärna presenterat den så att alla kan läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 5 April , 2018 Rapport Share Postad 5 April , 2018 20 timmar sedan, säger GTOBåten : antar du bara trollar mig. Det bästa resultatet av en debatt är att man i slutändan är överens. Jag strävar alltid efter att nå dit. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 6 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2018 Vegas, baby Jag landar sent den 12:te maj och åker hem den 26te maj. Följande turrar lutar det åt: Wed, Jun 13th 3:00 PM 3 Days Event #29: $1,500 Limit 2-7 Lowball Triple Draw $1,500 Thu, Jun 14th 11:00 AM 3 Days Event #30: $1,500 Pot-Limit Omaha $1,500 Sat, Jun 16th 3:00 PM 3 Days Event #35: Mixed $1,500 Pot-Limit Omaha Hi-Lo 8 or Better; Omaha Hi-Lo 8 or Better; Big O (5-Card PLO/8) Single re-entry during the open registration period. $1,500 Tue, Jun 19th 3:00 PM 3 Days Event #40: $2,500 Mixed Big Bet No-Limit Hold'em Pot-Limit Omaha 2-7 NL Lowball NL 5 Card Draw Big O PLO Hi-Lo 2-7 PL Triple Draw One re-entry $2,500 Fri, Jun 22nd 3:00 PM 3 Days Event #46 $2,500 Mixed Omaha Hi-Lo 8 or Better/Seven Card Stud Hi-Lo 8 or Better $2,500 Sun, Jun 24th 3:00 PM 3 Days Event #50: $1,500 Razz $1,500 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddex1989 Postad 6 April , 2018 Rapport Share Postad 6 April , 2018 6 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Vegas, baby Jag landar sent den 12:te maj och åker hem den 26te maj. Följande turrar lutar det åt: Wed, Jun 13th 3:00 PM 3 Days Event #29: $1,500 Limit 2-7 Lowball Triple Draw $1,500 Thu, Jun 14th 11:00 AM 3 Days Event #30: $1,500 Pot-Limit Omaha $1,500 Sat, Jun 16th 3:00 PM 3 Days Event #35: Mixed $1,500 Pot-Limit Omaha Hi-Lo 8 or Better; Omaha Hi-Lo 8 or Better; Big O (5-Card PLO/8) Single re-entry during the open registration period. $1,500 Tue, Jun 19th 3:00 PM 3 Days Event #40: $2,500 Mixed Big Bet No-Limit Hold'em Pot-Limit Omaha 2-7 NL Lowball NL 5 Card Draw Big O PLO Hi-Lo 2-7 PL Triple Draw One re-entry $2,500 Fri, Jun 22nd 3:00 PM 3 Days Event #46 $2,500 Mixed Omaha Hi-Lo 8 or Better/Seven Card Stud Hi-Lo 8 or Better $2,500 Sun, Jun 24th 3:00 PM 3 Days Event #50: $1,500 Razz $1,500 Säljer du lite action? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 7 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2018 21 timmar sedan, säger freddex1989 : Säljer du lite action? Om du och några andra har ett seriöst intresse på att samla ihop till minst 20%, max 50%, så kan jag tänka mig att skissa fram ett förslag som ni kan ta ställning till. Så, intresselista så ser vi om det finns anledning att fundera fram ett förslag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunbird88 Postad 7 April , 2018 Rapport Share Postad 7 April , 2018 Kan swappa lite % i event 35. Den står på mitt schema också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 7 April , 2018 Rapport Share Postad 7 April , 2018 (redigerade) Den 2018-03-27 kl 16:51, säger Ola Brandborn : Redigerad 7 April , 2018 av greywolf fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 7 April , 2018 Rapport Share Postad 7 April , 2018 Visst är det skatt på turneringsvinster i vegas? Och hur är det med ev avdrag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 8 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2018 9 timmar sedan, säger greywolf : Visst är det skatt på turneringsvinster i vegas? Och hur är det med ev avdrag? Ja, 30% skatt på eventuell nettovinst hos samma arrangör (dvs man kan dra av inköp i alla WSOP-deltävlingar om man klonkar i ett WSOP-event, men man kan inte dra av inköp från andra tävlingar i Vegas). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 8 April , 2018 Rapport Share Postad 8 April , 2018 Den 4/6/2018 kl 16:31, säger Ola Brandborn : Vegas, baby Jag landar sent den 12:te maj och åker hem den 26te maj. Följande turrar lutar det åt: Wed, Jun 13th 3:00 PM 3 Days Event #29: $1,500 Limit 2-7 Lowball Triple Draw $1,500 Thu, Jun 14th 11:00 AM 3 Days Event #30: $1,500 Pot-Limit Omaha $1,500 Sat, Jun 16th 3:00 PM 3 Days Event #35: Mixed $1,500 Pot-Limit Omaha Hi-Lo 8 or Better; Omaha Hi-Lo 8 or Better; Big O (5-Card PLO/8) Single re-entry during the open registration period. $1,500 Tue, Jun 19th 3:00 PM 3 Days Event #40: $2,500 Mixed Big Bet No-Limit Hold'em Pot-Limit Omaha 2-7 NL Lowball NL 5 Card Draw Big O PLO Hi-Lo 2-7 PL Triple Draw One re-entry $2,500 Fri, Jun 22nd 3:00 PM 3 Days Event #46 $2,500 Mixed Omaha Hi-Lo 8 or Better/Seven Card Stud Hi-Lo 8 or Better $2,500 Sun, Jun 24th 3:00 PM 3 Days Event #50: $1,500 Razz $1,500 Sparar du flygdetaljerna till något annat forum? Anyway, $200 från mig till intresselistan gör det något mer spännande att följa dina framgångar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2018 (redigerade) Skönt att våra "skattepengar" går till sånt här: http://news.cision.com/se/svenska-spel/r/agonist-parfums-skapar-doften-av-800-miljoner,c2493875 Jag trodde först att det skulle lukta adrenalin, pungsvett, och kanske att man pissar eller skiter på sig, det är i alla fall vad jag skulle lukta om jag vann 800 miljoner... Redigerad 16 April , 2018 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 17 April , 2018 Rapport Share Postad 17 April , 2018 En Big Mac till den som först hittar nepotism? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 17 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2018 7 minuter sedan, säger XeroxFin : En Big Mac till den som först hittar nepotism? Det är ingen fara, så svåra ord förstår de inte på Gotland. Och där finns väl ändå ingen McDonalds? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 17 April , 2018 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2018 Om Kattfan läser det här innan torsdag: Vill du gå på bolagsstämma och dricka öl som min ersättare. Om nån vet vad han heter irl så pinga honom om detta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 17 April , 2018 Rapport Share Postad 17 April , 2018 Slänger in en fråga här då det pratas lite aktier och dylikt Vill köpa en Silver-ETF med så låg avgift som möjligt men iShares SLV/SLVP går inte att köpa för oss som bor inom EU längre. Finns det några rimliga alternativ för någon som inte vill betala 30% spread och ha garderoben full med silvertackor? Många verkar förespråka att köpa fysiskt men m.t.p hur mycket dyrare det är har jag svårt att se hur det kan vara ett bra alternativ, särskilt om man vill sälja i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts