Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Den 2024-06-02 kl 17:05, säger Sunbird88 :

 

Som alltid när man spelar poker bör man fråga sig var ens edge kommer ifrån. På fixed limit o8 spelar jag som en übernit och pumpar som en galning när jag har en hand. Har svårt att se hur det går att få en edge annars, men vill gärna höra era tankar och fundering på hur man bäst spelar fullring limit i väldigt löspassiva games där ingen vill betta själv, men heller inte folda mot en bet.  

Min kompis som spelar NL uppmärksammade samma passiva tendenser på NL-bordet. Igår hade han knappt sett en enda 3-bet på en 8h-session. 

Nu ska vi strax bege oss bort till Golden Nugget för lite mtt-warmup inför de större eventsen senasre under veckan. För egen del rullar det en $340 25K gtd mixed o8 (plo8, flo8, big-o) och kompisens del blir det en $200 NL-turre.

Kul med lite vegas-feeling 😊

 

Min erfarenhet av limit-games av den typen är att GTO är disciplin o tighta till rangen preflop, sen värdebeta värdebeta värdefolda. Ingen bluffar.

Gl, klonka nu hem 10kn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10K plo8, m.m.


Trodde verkligen att jag skulle ha mental energi att uppdatera här varje dag, men icke! När jag vaknar på morgonen öppnar jag direkt Bravo för att kolla om det rullar något bra game, om inte så blir det gym och poolhäng en stund innan grinden drar igång vid lunchtid.

Hittills har turneringarna gått kallt. Hade mycket större förväntningar på min prestation i 10K plo8 men fick inget momentum alls och hade inga händer att jobba med. Min bordslottning var inte heller den bästa. Viktor Blom satt direkt till vänster om mig och några timmer in i turren satt Shaun Deeb tre till vänster. Däremot var den spelmässiga skillnaden mellan en 500-turre och 10k-turren ENORM. I de lägre turrarna limpas det in konstant, dealern lägger mycket tid på att förklarar hur man räknar storleken på pottraise, folk läser sina låghänder fel, m.m. Inget sådant hände i 10k-turren vilken man väl egentligen kan förvänta sig. En annan skillnad är att 10k-turrarna spelas på bord med shufflemaskin, så man får väldigt många fler händer per timme.

Cashgamet har rullar på hyfsat, ligger runt $3k plus efter 60h där 2/3 av timmarna är på 15/30. Min strategi i cashgamet är att spela nittigt som fan men bomba på när jag har en bra hand. När jag 5betta (cap) AK23 preflopp igår satt en äldre dam till vänster om mig och sa att det va ett dåligt spel, ”du vet ju inte vad som kommer på flopp, så varför bettar du så mycket???”.

Idag är det sista turren, en $1500 HORSE. Hoppas på lite bra spring i den!

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...