Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Är nog inte omöjligt detta, då jag från flera håll har fått höra om diverse "svinerier" våran allas J-O åstadkommit. Han är tydligen inte den som spottar i glaset och tydligen en tvättäkta speltorsk som beter sig som ett riktigt svin :/ Tråkigt då man hör sånt då man som mindre typ såg upp till honom :roll:

Verkar som att det med guldtänderna är en vandringssaga så kan väl inte ge någon cred till min polare för det men men.. Lite snabb googling på herr Evigt grönt träd visar ju iaf att han inte spottar i glaset :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

storkuk.jpg

 

bokar, stänger låser månaden och slänger iväg nyckeln där inte ens Markus800 kan 2-outa den. Backat cirkus 5k sedan jag klev upp på /4 så nu blir det väl ner igen och typ aldrig mer upp :oops:

 

Sprungit så sjukt dåligt i fel potter samtidigt som jag synat alltför light både 4bets pre som "jag vet han har nått fult 2-par men synar ändå" händer. Blir även lite passiv då potterna har en tendens att bli "lite för stora" för mitt psyke så kanske lika bra att kliva ner igen och inte nosa sig uppåt förens man rullat till sig ordentligt samt skaffat lite självförtroende igen. LOL LOL för er som spelar högre men regsen är sjukt mycket tuffare med sin aggresivitet på /4 än /2, hade säkert gått bättre om jag själv vågat bita ifrån rejält men det blir som sagt lite scared money när potterna växer över norska dagslöner.

 

Nu är det ju iofs bara typ 10 BI plus att jag köpt in i steken (där jag självklart semibubblat med AK vs K4 AIPRE) det handlar om men tänk OM man fått setta i EN 4-betad pott, inte bli 2outad varje 3betad pott, eller sluppit titta in i J9 på 288TQ med sina AA varje gång :lol: Då hade jag istället suttit här och visat upp grafer och fiskat ryggdunkar men nej. Bara bita i det sura äpplet och "börja om" på en nivå som jag faktiskt slår

46583204_f350,250

Nog om poker, denna veckas höjdpunkt sker i helgen då det nämligen vankas "Norskt mästerskap" i fotboll för alla landets mejerier. Blir typ 3 klassiska gruppspelsmatcher för att sedan vara utslagna och satsa på banketten. Vi har dock en bra "start 7a" med bla en som spelat i Häckens a-lag samt diverse skyttekungar från division 4-5 MEN nu är det så att folk betalat för att följa med (bor riktigt fint fjällshotell på Kvitfjell osv) och då kan man ju inte säga att NEJ du får inte spela. Därför kommer vi vara tvugna att GÅ PÅ KNOCK i alla matcher och hoppas kunna få typ 3-0 så vi kan lufta alla. Detta kommer dock säkerligen ikke att ske så lika bra att sikta på banketten direkt :lol:

 

Blev kanske lite långt detta men men. Over and out från en kapsejsad Kapten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL LOL för er som spelar högre men regsen är sjukt mycket tuffare med sin aggresivitet på /4 än /2, hade säkert gått bättre om jag själv vågat bita ifrån rejält men det blir som sagt lite scared money när potterna växer över norska dagslöner.

 

Håller med, absurt stor skillnad många gånger. /2 är semester i jämförelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade upp månaden idag, fortsätter spela/springa missär :cry: Därför har jag nu kommit fram till att jag sätta tre enkla mål och om dessa uppnås ska jag unna mig en forbollsresa. Ser ut som att det kan bli Leeds-Birmingham den 27e oktober, gå I Tomas Brolins fotspår osv :-D

 

Målen för att jag ska få åka ( ja jag kommer åka oavsett då jag redan bokat biljett (:lol: )) är rätt enkla. Eller först och främst ska jag INTE backa på pokern, vilket med nuvarande löpsteg borde vara omöjligt att klara men jag ska inte ge upp hoppet. Mål nummer två blir att träna 2ggr i veckan samt mål nummer tre blir att hålla mig helt borta från alkohol iallafall hela september. Får jag bara stå en pott eller två någon gång ibland så borde detta vara busenkelt.

 

Wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kanske kan vara på plats med en liten update så jag kan fortsätta ordbajsa lite då och då. Spelade typ 1.5 månad på stake men kände att det låste sig så vi avbröt den och cashade ut, gav iaf några månaders bruk av norsk burkmajs så lite nöjd får man väl ändå vara trots att jag känner att jag kunnat göra så mycket bättre resultat. Blev att jag spelade i alldeles fel lägen ex när jag var alldeles för trött osv bara för att kunna visa upp ett fint resultat vilket kanske inte riktigt gav mig det spel jag önskar spela. Tackar iaf det ödmjukaste för förtroendet jag fick från min stejkare :-)

 

Just nu lever jag det glada livet som utcashad och tänk så mycket kul man hinner med. Kommit igång med lite träning, fått lite bättre rutiner (sömn osv) så fortsätter nog min "paus" typ månaden ut. Föll tillbaka i lite gamla synder nu igår då planerna för lördagen grusades och där satt jag utan något att göra så.. ATTACKRULLE BADABING!! Hade tyvärr bara 350 sek på mitt svenska lönekonto så in och veva "NL50". Höll väl ungefär 3 varv innan jag var uttråkad och satt på /4 med hela attackstyrkan. Kalaset slutade 2k upp , funderade ett tag på att lira steken men.. Nä pallar verkligen inte så cashade ut och ska kolla NFL istället :-D

 

Slutligen GG WP till Klingström för en fin insats i Långlördag. WP även till alla i railen som bla lärde mig hur man gör "vågen" på internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan vara på plats med en liten update så jag kan fortsätta ordbajsa lite då och då. Spelade typ 1.5 månad på stake men kände att det låste sig så vi avbröt den och cashade ut, gav iaf några månaders bruk av norsk burkmajs så lite nöjd får man väl ändå vara trots att jag känner att jag kunnat göra så mycket bättre resultat. Blev att jag spelade i alldeles fel lägen ex när jag var alldeles för trött osv bara för att kunna visa upp ett fint resultat vilket kanske inte riktigt gav mig det spel jag önskar spela. Tackar iaf det ödmjukaste för förtroendet jag fick från min stejkare :-)

 

Just nu lever jag det glada livet som utcashad och tänk så mycket kul man hinner med. Kommit igång med lite träning, fått lite bättre rutiner (sömn osv) så fortsätter nog min "paus" typ månaden ut. Föll tillbaka i lite gamla synder nu igår då planerna för lördagen grusades och där satt jag utan något att göra så.. ATTACKRULLE BADABING!! Hade tyvärr bara 350 sek på mitt svenska lönekonto så in och veva "NL50". Höll väl ungefär 3 varv innan jag var uttråkad och satt på /4 med hela attackstyrkan. Kalaset slutade 2k upp , funderade ett tag på att lira steken men.. Nä pallar verkligen inte så cashade ut och ska kolla NFL istället :-D

 

Slutligen GG WP till Klingström för en fin insats i Långlördag. WP även till alla i railen som bla lärde mig hur man gör "vågen" på internet

 

haha ty sir:) hade varit kul om de gick hela vägen:) ty för hjälp osv glgl

 

o sluta casha ut in o krossa istället:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man nyavlönad igen då men känner mig ändå semipank. Då jag är så bedrövligt dålig på att spara cash kör jag även i år på mitt lite mer långsiktiga sparpaket, nämligen att betala extra skatt för att på så sätt få tillbaka de pengarna i sommar. Surt dock att kolla lönespecen och se att man betalar närmare 20k pengar till den norska staten men jaja dom kommer ju iaf tillbaka. I Oktober blir det till att plöja så mycket övertid som möjligt då vi bara behöver betala halv skatt på det vi tjänar den månaden. (man betalar automatiskt lite extra övriga 11 månader för att "få lite mer pengar till julhandeln" i november, i vissa fall december)

 

I övrigt har jag en frän, sexig och aggresiv liten attackrulle som ska få jobba lite när motivationen finns på plats. Kan nog tänkas bli allt möjligt mellan /1 och /5, vägrar sitta och stånga i NITregs dagarna i ända så vevar de bord där det finns värde omdet så ska betyda att jag sitter och 2 tablar. En fisk med 200bb på /1 är ju trots allt bättre än en 20/17-3 med 100bb på /2. Tror jag kan ha hittat en lite annan aproach till /4 oxå, ska testa mig fram lite och se om den ger permanenta resultat eller om jag bara var extremt lycklig med variansen (få in AA pre och få stå osv) under helgens skjutande.

 

Torsdag, tyngsta arbetsdagen för veckan då alla butiker freakar loss totalt med sina helgbeställningar. Ni finner mig vid borden efter 22 nångång om inte ryggen gått av pga alla de ton mjölk, youghurt, ost osv som skall packas :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det länge sedan jag öppnade fönstret, fyrade kaminen och eldade för kråkorna så.. Vart mycket med jobbet, dålig motivation till det mesta osv osv en standard IRL downswing mao. Hunnit med lite pokertZ oxå, min attackrulle sinade rejält förra helgen och blev officiellt asiat typ igår. Jaja fortfarande plus, skeppar in lite ny deg ikväll för att bli löneslaktad osv :lol:

 

Stötte på en rätt kul på jobbet häromveckan. Jag packar ju som nämnt mejeriprodukter mm till allehanda butiker, skolor, storhushåll mm mm och eftersom jag är svensk får jag, till skillnad från baggarna som gör ALLT för att smita undan, allt som oftast packa till de största butikerna. Eftersom jag ofta packar stora ordrar vet man på ett ungefär vad dom skall ha osv osv men det är en sak jag länge undrat. Vi har vårt eget märke för sådana färdigrätter (FJORDLAND) ala familjen dafgårds osv, vissa tar alla butiker in (så som karbonader, kjöttkakor, Torsk med potatis) osv medans vissa andra fantastiska smakupplevelser typ aldrig lämnar lagret. Kyckling med Sweet and Soursås är en sådan "mellanrätt" som butikerna tar in cirkus 2 förpackningar i veckan av. Dock en av de större butikerna, Meny Indre Havn i Sandefjord, beställer ALLTID 4 förpackningar (4 portioner/förp) av denna Kyckling/sweetsour på torsdagar och jag har länge undrat varför det är just så. Förra veckan fick jag svaret då det ringer från försäljningskontoret och dom berättar att Meny Indrehavn MÅSTE få bäst möjliga datum på 6 stycken kartonger av denna vara och jag kan ju självklart inte hålla mig från att fråga varför.

3239.gif

 

Får då veta att det i Sandefjord bor en medelålders man som ENBART äter denna färdigrätt, varje dag, 365 dagar om året, och han handlar BARA på Meny Indrehavn och då endast på fredagar. Nu var det tydligen så att "Glenn-Oddvar" skulle ut och resa 2 veckor och därför måste vi alltså rota fram bästa möjliga datum så att "Glenn-Oddvar" inte ska behöva ändra på sina smått autistiska matvanor under sin utlandsvistelse utan med glad min kunna ta med och äta sin absoluta favoriträtt precis som alla andra dagar :lol:

 

I slutet Oktober är det dags för årsfest med jobbet. Efter tidigare års knallfyllor från flertalet deltagare har man i år beslutat för att "skjuta upp supandet" genom att köra aktivitetsdag innan årsbanketten. Skandinaviens största klätterpark (marknadsför dom sig som), kanske inte optimalt för mig som höjdrädd men wtf, hur svårt ska det vara. Bara hoppa i 5-fingrarna och kasta sig ut bland träden :-D

 

Jaja nu blir det Nattens NFL mellan Browns och Ravens tätt följt av att vara löningsvärdet på SvS. Som den gode semipedofilen Mike Sexton skulle sagt:

-May all your cards be live, and your pots be monsters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha skrattade rätt ut när jag scrollade förbi bilden och nådde detta, guld! :lol:

 

Haha najs!

Hehe

 

Sitter just nu och nynnar lite på Phil Collins.. Another day in paradise osv.. Slutar dagen ca: 2k upp efter allt från .25/.50 till 5/10. Mest komiska med dagen är jätteköerna av "superregs" som byggdes på de borden jag lirade /10 :lol: Nu backade jag dock 700 sek där men wtf, det var ju bara för att ett skottNFD inte fick sitta osv. Jag var säkert SUPERVÄRDET för nivån så wtf

 

Imorgon är det superlördag med massvis med toppfotboll, inte det minsta avundsjuk på en arbetspolare (gooner) som drog till London efter jobbet för att kolla Arsenal v Chelsea Live..

 

Hade inte mitt HEM varit så fuckat hade jag kunnat posta lite fräna händer, gjort detta till en pokerdagbok osv osv menmen.. Man kan inte få allt här i världen :-D

 

Nu sova, uppdaterar säkerligen imorgon igen om resultaten är med mig, annars dröjer det väl 3 veckor igen :lol: Arrividerci

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon datorkunnig som har lust att tycka till? Har en polare som enligt egen utsago är rätt bra på att slänga ihop datorer efter vad man behöver dom till, tänkte låta han skruva ihop något MEN vad är det jag behöver?

Har en vass laptop men tänkte skaffa en stationär som jag kan ha som helt porrfri film/pokerdator osv. Vad jag behöver är att kunna suporta TV +Skärm samtidigt, vore kul om den orkade med HM2 samt att man kan tex streama fotboll samtidigt som man skypar lite och kanske kollar nån film.

 

Vad ska jag be honom skeppa in? och vad bör detta kosta om man gör det så microballer som möjligt?

 

Mvh Tsalago

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon datorkunnig som har lust att tycka till? Har en polare som enligt egen utsago är rätt bra på att slänga ihop datorer efter vad man behöver dom till, tänkte låta han skruva ihop något MEN vad är det jag behöver?

Har en vass laptop men tänkte skaffa en stationär som jag kan ha som helt porrfri film/pokerdator osv. Vad jag behöver är att kunna suporta TV +Skärm samtidigt, vore kul om den orkade med HM2 samt att man kan tex streama fotboll samtidigt som man skypar lite och kanske kollar nån film.

 

Vad ska jag be honom skeppa in? och vad bör detta kosta om man gör det så microballer som möjligt?

 

Mvh Tsalago

 

En dator som "bara" skall klara det där lär du få ihop för 4kish.

Räcker med 8 gig RAMminne sen lär det vara trevligt med en SSDdisk i :)

Sen behöver de andra delarna inte vara speciellt extravaganta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator som "bara" skall klara det där lär du få ihop för 4kish.

Räcker med 8 gig RAMminne sen lär det vara trevligt med en SSDdisk i :)

Sen behöver de andra delarna inte vara speciellt extravaganta.

Inget annat speciellt jag behöver smälla i eller blir det bara onödiga extrautgifter? Tack för snabbt svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte spelar några spel eller använder några program som photoshop så kan du slänga in nåt billigt grafikkort sen processorerna är bra även de billigaste idag för dina ändamål :)

 

Nä inget sådant nej, de få gånger jag spelar blir det på PS3an så. Och photoshop är jag för dum för att förstå mig på :lol: Men då har jag iaf fått en liten bild om vad som behövs samt att det inte behöver kosta skjortan :-)

 

Tar och kontaktar min "snickare" på studs, tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...