Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Efter att min senaste DB nådde det inofficiella världsrekordet 20k wiews samt att jag typ haft en längre pokerpaus dog intresset att uppdatera den från min sida. Lirade lite i augusti vilket ledde till gulning av en minideposit då jag mest skulle testa klienten på Ipoker men spelade självklart alldeles för högt :lol:

 

Blev ju, pga avregistrering som boende i Svedala, "avstängd" från SvS så fick söka nya vatten att vara fisk i. Vilken nivå jag lirar är rätt irrelevant då inget på detta forum ändå handlar om poker men jag lirar iaf mestadels HU samt lite MTTs. Suget för en ny DB kom efter att jag nu sprungit över EV och faktiskt lyckats plussa nån $ :mrgreen: Då jag, i likhet med flashbacklegenden Trillske, känner att jag har edge på de flesta på nivån jag spelar skulle jag vilja påstå att jag spelar mot ALLA som vill möta mig på aktuell nivå. Min speciallitet inom HU är fö att tableblocka alla som vägrar ge action :lol:

 

b9201174731PM1a82.jpg

Graf sedan deposit igår eftermiddags

 

Postar även några händer här nedan från senaste sessionen där jag lirade en magiskt aggresiv FI som verkade sitta med ett push/foldchart ala SnG 8-)

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1432126

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $24.14

BTN/SB: $13.95 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 11, AF: 6.4, Hands: 796 LOL

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Aspade.gif Adiamond.gif

1 fold

 

Final Pot: $0.15

Hero wins $0.15

(Rake: $0.00)

 

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1432129

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB):

BTN/SB: $20.89 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 11, AF: 6.4, Hands: 796 LOL

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Aclub.gif Aheart.gif

1 fold

 

Final Pot: $0.15

Hero wins $0.15

(Rake: $0.00)

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1432131

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $16.64

BTN/SB: $22.85 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 11, AF: 6.4, Hands: 796 LOL

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Aheart.gif Aspade.gif

1 fold

 

Final Pot: $0.15

Hero wins $0.15

(Rake: $0.00)

 

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1432137

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $19.80

BTN/SB: $19.42 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 11, AF: 6.4, Hands: 796 LOL

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Kclub.gif Kspade.gif

1 fold

 

Final Pot: $0.15

Hero wins $0.15

(Rake: $0.00)

 

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1432141

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $23.99

BTN/SB: $14.10 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 11, AF: 6.4, Hands: 796 LOL

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Qspade.gif Qclub.gif

1 fold

 

Final Pot: $0.15

Hero wins $0.15

(Rake: $0.00)

 

MÅL FÖR DAGBOKEN:

 

Posta minst ett inlägg per månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg det kört igång en ny säs av Robinson hemma i Svedala och efter att ha sett de 2 första avsnitten på TV4play kan man ju inte annat än skratta.. Vart fan har dom hittat dessa mjäkiga tjejer? Två stycken som bara ger upp innan dom knappt ens kommit dit.. Och försöket att göra "bra tv" med att låsa in alla killar i "fängelse" pga "visum" känns väl ganska mycket being Oscar Wendt dvs FAIL!! Det var bättre på Kent Larsens tid men likförbannat kommer jag väl, likt kanal 5s midnatts B-filmer, följa resan till the bitter end

 

Måste förövrigt vara en sjuk fail för pokern att folk på så låga nivåer som NL10/NL20 sitter och vägrar action..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i skrivande stund och pillar in lite musik i min "nya" mobil. Hade tidigare en Desire HD som dock råkade ut för en liten olycka då den råkade få syna ett glas saft på alltför nära håll. Nu har jag fått låna en annan HTC av en polare på jobbet, en typ 2 år gammal med sånn Jay Leno "haka". Ska bli spännande att se om den orkar med några timmars musikspelande eller om den likt Desiren ger upp batteriet redan innan lunch :rolleyes: Ska iaf slänga in AN21 samt Alessos sets från electric zoo i NY.

 

Fö måste Herr Prydz kommande, 2 night, vara det skönaste sedan Salming tog bort sina sista stygn i Toronto..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trance unt poker. Kan aldrig gå fel! :-)

 

ja tänk om denna dator kunde klämma ur sig lika bra poker som den gör musik, då skulle jag inte likt Homer Simpson behöva stämpla in på "kärnkraftverket" varje dag :lol:

 

Btw, dagens 1a hand :lol: Vad som inte framgår av den konverterade handen är att den spelas i den starka sterlingvalutan och inte amerikanska leksaksdollar vilket alltså gör min vinst nästan astronomiskt stor :mrgreen:

 

IPoker Network $4.00

 

BB: $3.53

Hero (BTN/SB): $5.00

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is BTN/SB with Aheart.gif Tclub.gif

Hero raises to $0.12, BB calls $0.08

 

Flop: ($0.24) 7club.gif Jclub.gif Qdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $0.18, BB raises to $0.36, Hero calls $0.18

 

Turn: ($0.96) Kdiamond.gif(2 players)

BB bets $3.05, Hero calls $3.05

 

River: ($7.06) Jspade.gif(2 players)

 

Final Pot: $7.06

BB shows Qheart.gif 7spade.gif

Hero wins $6.59

(Rake: $0.47)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players -

 

Hero (BB): $13.83

BTN/SB: $10.73 - VPIP: 42, PFR: 31, 3B: 12, AF: 3.7, Hands: 99

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with 5club.gif 8club.gif

BTN/SB raises to $0.30, Hero calls $0.20

 

Flop: ($0.60) 2spade.gif 4club.gif 3club.gif(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $0.45, Hero calls $0.45

 

Turn: ($1.50) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $1.12, Hero raises to $2.43, BTN/SB raises to $9.98, Hero calls $7.55

 

River: ($21.46) 5heart.gif(2 players)

 

Om vi bortser från min semiclickraise (skyller på att jag blev sådär exalterad över läget som bara en fisk i goodrun kan bli) så är denna han OK spelad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players -

 

Hero (BB): $13.83

BTN/SB: $10.73 - VPIP: 42, PFR: 31, 3B: 12, AF: 3.7, Hands: 99

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with 5club.gif 8club.gif

BTN/SB raises to $0.30, Hero calls $0.20

 

Flop: ($0.60) 2spade.gif 4club.gif 3club.gif(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $0.45, Hero calls $0.45

 

Turn: ($1.50) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $1.12, Hero raises to $2.43, BTN/SB raises to $9.98, Hero calls $7.55

 

River: ($21.46) 5heart.gif(2 players)

 

Om vi bortser från min semiclickraise (skyller på att jag blev sådär exalterad över läget som bara en fisk i goodrun kan bli) så är denna han OK spelad?

 

Fold pre.

 

Som spelat, höj flop och var glad att få in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre.

 

Som spelat, höj flop och var glad att få in det.

 

Håller fullständingt med om fold pre egentligen men ska man leva upp till att vara pokerns Oscar W kan man ju inte bara följa utstuderade linjer utan man får bjuda på lite spännande misstag ibland oxå.. Ibland kostar dom några cent, andra gånger ett EM-Slutspel :mrgreen:

 

 

Kom även precis på att det är JULAFTON på fredag för då släpps nämligen NHL12 till alla konsoller. Nog för att de videos jag sett tyder på att det ser ganska exakt ut som 10an och 11an men WTF. Har man köpt varenda spel i serien sedan EA-Hockey på Megadrive är det väl bara att gräva djupt i oljemiljonstanken och dega även denna upplaga :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekar serien Suits. Sett 2 avsnitt nu och gillar den verkligen.. Blir nog till att kika några fler episodes innan fotbollen ikväll.

 

Blir Quisling då jag hoppar över San-Marinofighten för att istället se Danmark-Noreg på en av de lokala sportbarerna. Jobbar självklart för dansk poäng så vi kan gå om "världens 12e bästa landslag" i kampen om att bli bästa 2a. Helt sjuk denna fifa-ranking då norge som inte vart i ett mästerskap sedan 2000 alltså ligger 12a.. Innan fifa runt 2008 införde rankingpoäng för TRÄNINGSMATCHER låg norge runt 50e plats.. Man har alltså på 3 år, utan att ens varit riktigt nära att kvala in till något, klättrat nästan FYRTIO platser. WP Blatter.

 

På UEFAs ranking, där träningsmatcher INTE räknas ligger sverige typ 11a medans baggarna återfinns runt 18e plats typ. Jaja go goooo havefruer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon gång ibland slår blixten ned på samma ställe, någon gång ibland vinner Bajen, Någon gång ibland gör Oscar Wendt en bra match och någon gång ibland vinner Tsigalko en turnering 8-) 5$ Rebuy med dryga 600 lirare. Känner mig lagom nöjd nu när jag efter en sömnlös natt beger mig ut i höstregnet och mot 8h härligt arbete :lol:

 

a7201152131AM6b8e.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Ipoker måste ju bara vara alla tighta anus paradis. Får man extra bonus om man registrerar med bonuskoden NIT2011 samt istället för att reaka XX antal dollar spelar under 15/15?? Tror jag måste ligga i närheten av Ellerts Guinness rekord i antal walks/preflopfolds med AA. Slänger vi in KK oxå så tror jag jag är mästaren 8-) Får man väl Action med AA så är man upp vs Set om spelet går längre än flop. Jaja är väl bara att anpassa sig efter spelets regler och börja openlimpa skiten så man iaf får se en flop man kan bli utdragen på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Ipoker måste ju bara vara alla tighta anus paradis. Får man extra bonus om man registrerar med bonuskoden NIT2011 samt istället för att reaka XX antal dollar spelar under 15/15?? Tror jag måste ligga i närheten av Ellerts Guinness rekord i antal walks/preflopfolds med AA. Slänger vi in KK oxå så tror jag jag är mästaren 8-) Får man väl Action med AA så är man upp vs Set om spelet går längre än flop. Jaja är väl bara att anpassa sig efter spelets regler och börja openlimpa skiten så man iaf får se en flop man kan bli utdragen på :lol:

 

känner igen mig så väl. Ipoker är ju ospelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen mig så väl. Ipoker är ju ospelbart.

 

Nej nej nej, inget är ospelbart, det gäller bara att anpassa sig. Har jag läst. survivor of the fittest liksom :lol: Limpa pre, hoppas på raise så man kan repoppa eller om man har tur kanske BB checkar så man iaf får se en flop som man kan folda. Att BB foldar vs limp känns inte omöjligt, checkar BB har han nog en range på AKo, QQ+

 

fold om någon slänger in så mycket som en cent i mitten av bordet postflop :lol:

Jag ska knäcka denna Ipokerdemon, och jag skall knäcka honom HÅRT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen mig så väl. Ipoker är ju ospelbart.

Håller med. Satt och 6-tablade NL2 fullring i ett par tusen händer. Gick plus minus noll i princip, eller ja - +80$ från ett rakerace. Fick man in degen preflop var det alltid mot AA, enstaka fall KK. Fick man in det på flop var det mot set, kåk osv. 9 regs per bord med 5$ - 10$ i stack, 1 fisk med 0.19$ i stacken och vi har NL2 iPoker i ett nötskal. Visserligen är jag ingen vidare imponerande pokerspelare, men SvS är tio gånger lättare än varenda skin jag testat där man har 24/7 nitregs på fucking NL2.

 

Gillar man micro är det bättre att hoppa på SvS. Där kan man på lägsta nivån 0.25/0.50 göra 300-500 SEK en fredagskväll, istället för 5;50 på iPoker efter 10k händer. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesus. Då rullen ju "fullkomligt exploderade" igår gjorde jag det jag absolut aldrig skall göra nämligen spela en nivå utanför min comfortzone bara för att man har massvis med inköp till just den. Backade självklart 4 inköp på 6-max, 2 HU samt att jag bubblar i följande ordning $30 DON 88 vs AT (chiptvåa vs chipetta), $30 turbo AJhjärter vs 56 Hjärter, båda AI flop, samt KK vs Q6 All-in på Qxx bräda.

 

Livet känns nu som vanligt igen och jag är tillbaka på den sida av variansen där jag verkligen hör hemma :mrgreen: jag har haft min dag av fame där AK står mot AJ, KK mot 66, set står mot FD osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar man micro är det bättre att hoppa på SvS. Där kan man på lägsta nivån 0.25/0.50 göra 300-500 SEK en fredagskväll, istället för 5;50 på iPoker efter 10k händer. :-)

 

Hehe jo jag vet men är tyvärr inte tillåten att spela på SvS längre då jag i folkregistret står som utvandrad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...