Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

ghostbusters.jpg

Åååh jag ska ge det ett sista försök, ikväll skall jag EN GÅNG FÖR ALLA besegra "FREDAGSDEMONEN" som gömmer sig djupt nere i Svenska Spels djupaste dal. Han sitter där och drar i precis rätt trådar och har på sista tiden gjort det omöjligt för herr Tsigalko att få vinna en endaste 100+ bb pott såfort kalendern tickar över på fredag :lol: Idag har jag bestämt mig, JAG SKA PLUSSA om jag så ska behöva sitta och göra en Danneball/Alkopundis och sitta klockan 04.30 och nitta 14/12-3 :lol:

 

Startar direkt med ett hål på 350bb eftersom jag tänkt lira fredagsfighten så bara starta jobbet direkt 8-) Wish me luck..

 

EDIT: dingding 250 händer och dryga 300bb i hålet, augusti fortsätter töja min ringmuskel till BRISTNINGSGRÄNSEN!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt pokerliv :oops:

 

Först backa "1 miljon big blinds" för få in KK vs J4 pre för MEGESTACK för att sedan bli SLOWROLLAD river med A4 vs Kx på K43KK (där jag olyckligt tiltad betar 3 gator) och få höra att han inte slowrollade (timebakar syn river) utan han KOLLADE PÅ TRAV!! Ska fan sluta med det här, orkar inte mer :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju nöta poker hela helgen hade jag tänkt men tji fick jag då jag redan innan klockan var 20.00 på fredagen hade grisbackat 10 inköp samt ett inträde i fredagsfighten. Luften gick så att säga ur det luftslott jag byggt upp och istället för pokervev blev det öl och fotboll för alla slantar. Apropå slantar så lyckades jag tura till mig ett tillräckligt stort belopp alldeles nyss för att kunna kalla pokerhelgen break eaven 8-) Åkte lite surt men men jag hade säkert turat innan

 

Har även bestämt mig för att skaffa "grindsällskap". Någon man säga vad som helst till, till och med kalla Fisk om man vill. Ska nämligen köpa mig ett litet akvarium att ha i min pokerhörna och det enda som är riktigt klart är att en av "invånarna" i mitt lilla vattenland ska vara riktigt rund och god och heta Tomas (Brolin). Kan även bli att jag slår till på en kampfisk och döper den till SneakyJack :-D Tänkte köpa något liknande detta, vad tros?

 

biorb_life_aquarium.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är klar, ska höra efter när det är dags nästa gång. Och tack för att du fick mig att tänka på Anette igen måste självklart ha en liten kvinnofisk som bär hennes namn oxå :lol:

 

Skönt att äntligen kunna sätta upp en dörrskylt med "välkommen till Tsigalko, Anette och Tomas Brolin" och inte ens ljuga 8-)

 

Glömde nämna att det ju för tusan vart säsongspremiär på nutidens kanske bästa tv-serie nämligen PLURAS KÖK =) Skulle egentligen sovit nu men men, det kan man göra när man dör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle precis vara jättekreativ mot SneakyJack samtidigt som jag grindade till Pluras kök, det slutade med att han tömde mig på ~150bb. :-)

 

Skall du inte ha en liten Lasse B. i akvariet också?

Hehe Lasse är kanske lite fööör klämcheck. Sneaky är nog inte rätt lirare att försöka vara kreativ mot då du oavsett bräda får POTT, POTT, POTT mot dig :lol:

Coolt, var kan man köpa dessa?

 

Vet inte exakt sida just nu men jag hittade sådana begagnade på Finn.no (Norska svaret på Blocket). Finns många coola "designerakvarier" som ser riktigt nice ut men antar att det är ett helvete att komma åt och hålla rent om dom tex ska se ut som en lampa

nikeaquarium04.jpg

 

081110-r2-d2-akvarium.jpg

 

bild-73_126834447.png

 

Premier Leauge är igång :-D Har dock inget lag i ligan som jag håller extra på utan tycker mest bara det är kul att se bra fotboll. Klippt Viaplay så kan se allt och lite därtill :-D Även fast jag egentligen hatar att se ex "Engelska" lag som kan starta utan att ens ha en enda inhemsk spelare. Det borde finnas någon form av regel som kanske inte begränsar antalet importer men som iaf säger att du måste starta med ett vist antal inhemska spelare. Jag gillar mer det som är äkta och genuint framför rika araber som kastar pengar på klubbar/spelare och använder det hela som någon form av leksak. Se bara han den Malaysiske stollen som skulle byta KLUBBMÄRKE och DRÄKTFÄRG på Cardiff.

 

Jaja ikväll kliver ju United (som har en sjukt stor suporterbas i hela skandinavien) in i PL och tänkte därav bjuda på ett av dom finaste fotbollsreportagen jag någonsin läst. Har postat den för cirka ett år sedan i min gamla DB och fanboypostade den även igår i Meta och StarFs DB men den är så bra att den kan postas hur många gånger som helst. Ska posta den nästa år inför seriestarten oxå, bara så ni vet :lol: Nu är artikeln skriven på Norska men de flesta borde kunna hanka sig igenom, I´ts worth it. Mina damer och herrar, jag ger er storyn om George Switzer. Typ den enda i Uniteds "Class of -92" som aldrig blev något :-D

YoungManuteam.jpg

http://www.dagbladet.no/2008/11/14/magasinet/fotball/ryan_giggs/premier_league/paul_scholes/3708456/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska läsa den, lovar hehe :)

 

Instämmer helt om att det borde vara inhemska spelare i alla lag. Exakt hur många vet jag inte. Men det har definitivt gått till överdrift. Och självklart borde ekonomin gå runt för alla elitlag, det ska inte handla om vem som har bäst jävla oljeshejk bakom sig. Man City har t.ex. en lönekostnad som överstiger hela jävla omsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.premierleague.com/en-gb/fans/faqs/home-grown-player-rule.html

 

City startade med tre engelska spelare igår, hade en på bänken.

Chelsea startade med fyra, tre på bänken.

Arsenal startade med tre och ingen på bänken.

United startar troligtvis med tre engelska spelare ikväll.

 

Men det är bara fel när det gäller rika ryssar/araber?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja det rullar på. Tycker själv jag haft en iskall månad so far men har iaf fått in skaplig volym. Man skulle väl kunna säga att ledorden är något i stil med "Min träff, din nöt" eller "ett steg framåt, två steg bak". Med iskallt menar jag inte bara att sitta här och gnälla över "otur" utan att jag även gjort några riktigt taskiga spel i fel situationer, mot fel lirare osv osv. Tycker jag tuffar på bra med mitt 3/4/5 bets-spel men får liksom aldrig träffa i rätt potter men men. Den dagen kommer väl och iom att jag GETT mycket action borde jag således FÅ mycket action tillbaka från alla regs som säkerligen har sidor med notes på mig om vilken spewtomte jag är

 

Mitt HEM har halvt ballat ur och får inte med alla de större händerna men skulle tippa att jag sprungit in cirkus 30k händer hitils och är alldeles sådär lagom upp för att kunna kliva nivå inom en inte alltför snar framtid :-D Apropå HEM, är HEM2 too muuuchos för en microdonk som moi eller är det värt att uppgradera? Ser ju onekligen ut som det finns en hel del kula funktioner där men samtidigt så verkar det som man måste ha en av NASAS spaceprogramdatorer för att det skall kunna flyta? To upgrade or not?

 

Btw, om nån vill adda skype och surra lite under grinden, allt från PlzKillmEs 3bet/fold to 4bet, LvL80s löpskoförråd (;-) ) till hur man lagar den perfekta ungnsgratinerade falukorven så är jag bara ett PM iväg :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

271033_10150710157550263_3791466_n.jpg

 

Yeeey äntligen en bra dag. Når över den "magiska gränsen" där rullen dubblats och får således grönt ljus från min boss att kliva på /4 om jag vill. Blir nog till att fortsätta harva /2 och mixa in högre om jag hittar bra bord. Glad i hågen seatar jag några /4 bord och innan jag ens sett att jag suttit samma bord som LEGENDEN SneakyJack (på ett /2 bord) i 50 händer är jag back 1.8k :lol: Var kanske lite väl vårdslös vs några regs som väl är några klasser bättre än mig själv (jaja give action to get action) men tillslut ordnade det upp sig och kliver nu "nypremiären" på /4 med 2k mer i rullen :-D

 

Innan sängen kommer nu nästa höjdpunkt nämligen Svts doku om J-O, Jörgen och Äpplet :-D Har sjuka förväntningar på den så bör kunna få lägga mig med ett leende på läpparna, ett leende som dock kommer vara som bortblåst då klockan ringer NOLL FEM NOLL NOLL imorgon :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan sängen kommer nu nästa höjdpunkt nämligen Svts doku om J-O, Jörgen och Äpplet :-D Har sjuka förväntningar på den så bör kunna få lägga mig med ett leende på läpparna, ett leende som dock kommer vara som bortblåst då klockan ringer NOLL FEM NOLL NOLL imorgon :lol:

 

Bytt J-O mot Ulf Carlsson så har du topp 3 pingisspelare med namn från växtriket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertz rullar på och efter en liten dip onsdag torsdag när jag klev till /4 är vi nu tillbaka på rätt spår igen. Inte alltför många inköp kvar tills det är dags för en avtalad cashout :-D Ska fortsätta mixxa /2 och /4 vid bra bord för att sitta och stångas med den högre nivåns regs är något jag varken mår bra psykiskt eller ekonomiskt av.

 

Så underbart att PL är igång så man har något att se fram mot under jobbiga arbetspass. Viaplay.se och en VPNtunnel kan vara mina bäst spenderade 200 kronor sedan jag flyttade hit till kongeriket Noreg. Nu Swansea v Hammers, 16.00 United v Fulham och senare ikväll Chelsea v Newcastle, göttans för en fotbollstorsk :-D

 

Just ja, har fått ett NIGERIABREV!! Höll på att dö när jag öppnade brevet och såg innehållet. Skrattar fortfarande.. Jag ska bli Dollarmiljonär :lol: Är tydligen en dam vid namn Claudia samt samma efternamn som mig som tragiskt gått bort i en flygolycka. Hon har lämnat $11.000.000 på ett konto och eftersom hon inte har några släktingar har dom hittat JUST mig med samma efternamn som tillsammans med denne advokat eller vad han nu var skall få ut dessa pengar. Jag och "advokaten" skall sedan dela broderligt 50-50 :lol: Hade jag fått detta som ett mail hade man väl knappt reagerat men nu när dom skickar med snigelpost måste man ju göra något kul av det hela. Planen är att skicka ett mail och verka intreserad, se hur han bygger upp scammen. Vill han ha bankkonto osv borde man väl bara kunna hitta på ett och sedan se hur desperat han blir när kontonumret är fel osv osv :lol: Tar gärna tips på hur jag ska lägga upp mitt trolleri mot trollet :-D

 

615201231849Pe65d.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J-O är en sån sjuk människa. Finns en rätt rolig historia om vad han gjorde kvällen/natten innan VM-finalen 97 i Manchester, inte helt rumsren dock:mrgreen:

En polare påstår sig ha mött en DYNGRAK J-O (tillsammans med Tomas Brolin) på McDonalds vid scandinavium där han 03.00 ska ha SKRIKIT rakt ut för den fullsatta "restaurangen" att

 

-"SUG MIN OS-KUK SÅ FÅR DU GULDTÄNDER"

 

Hurvida det är sant eller inte har jag ingen aning om men är ju en kul story hursom helst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare påstår sig ha mött en DYNGRAK J-O (tillsammans med Tomas Brolin) på McDonalds vid scandinavium där han 03.00 ska ha SKRIKIT rakt ut för den fullsatta "restaurangen" att

 

-"SUG MIN OS-KUK SÅ FÅR DU GULDTÄNDER"

 

Hurvida det är sant eller inte har jag ingen aning om men är ju en kul story hursom helst :lol:

 

Är nog inte omöjligt detta, då jag från flera håll har fått höra om diverse "svinerier" våran allas J-O åstadkommit. Han är tydligen inte den som spottar i glaset och tydligen en tvättäkta speltorsk som beter sig som ett riktigt svin :/ Tråkigt då man hör sånt då man som mindre typ såg upp till honom :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...