Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Blev större intresse än förväntat från min staketråd vilket väl måsta betyda att jag gör något rätt med mitt spelande iaf. Tackar det ödmjukaste för alla erbjudanden, fastnade till slut för ett erbjudande från en erkänd MTT-spelare så förhoppningsvis får man lära sig ett eller annat. Vevat in 4.6k händer på /2 nivån nu under 3 dagar, tack skandinavisk sommar för det. Hoppas verkligen min steakare kan förlåta mig för den småkalla starten :lol:

 

c062012100448af27.jpg

 

Idag fick WEBERN följa med till stranden och självklart kände man sig rätt manlig när vi fräste choritsos och drack rosé mitt bland alla engångsgrillar :lol: Imorgon blir det lönevev och lördag ska vi se "norges svar på Gyllene Tider", Postgirobygget, live på Tönsberg brygga. Livet deluxe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2k händer "lönevärde" och 1.5k i hålet.. EV säger att jag ska vara plus 650 och det sjuka är att det, trots att det är SVS, fan stämmer till 99% :lol:

 

skrattat åt några sjuka suckouts men men är väl bara att jobba på. Har mailat SvS och frågat om dom kan ta bort riverkortet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att sammanfatta ytterligare en ful helg i kongeriket Noreg. Startade med att det skulle jagas lönevärde men ack så fel jag hade då det tydligen var jag som var värdet :lol: 99 vs AA på 973, JJ vs A2 på JT2s osv osv gav ca: 900bb i hålet.. Sen tiltades något inköp bort efter att ha blivit RR flushad samt översettad 2ggr på 5 minuter av ärkemongot POP_Winner för 50, 100 respektive 200bb. Var ett tag 2.3k back på /2 i fredags (:lol: ) men lyckades vända till ett respektabelt 800kr back. Gårdagens vev gav cirkus 2k upp och nu på morgonen har jag torskat 400bb mot relativt dåliga spelare :oops:

 

 

Igår skulle vi vart och sett "Norges svar på gyllene tider", Postgirobygget, men vi kom fram till att vi bara gillade en sång så vi vaskade våra 400 NOKs biljetter och körde whiskey/youtubekväll istället 8-)

 

Idag ska jag försöka vända upp morgonbacket till pluss, spela söndagssteken (om min stejk godkänner detta), Halmstad vs Bajen samt eventuellt se Läderlappen på bio.. May your cards be live and your pots be monsters 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

 

 

UTG: $575.44 - VPIP: 32, PFR: 24, 3B: 12, AF: 3.7, Hands: 888

Hero (CO): $455.56

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 8 :diamond: T :diamond:

UTG raises to $7, Hero raises to $24, 1 fold, SB calls $23, 1 fold, UTG calls $17

 

Flop: ($74.00) 2 :spade: 7 :club: 9 :diamond: (3 players)

SB checks, UTG bets $48.00, Hero calls $48, SB folds

 

Turn: ($170.00) 5 :spade: (2 players)

UTG checks, Hero bets $114.00, UTG calls $114

 

River: ($398.00) A :heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $269.56

 

 

 

FI är lös pre men relativt tight post, kort och gott en standard /2 spelare. Hur göra river? Ge upp eller fortsätta vara kapten? någon river vi inte vill skjuta ett till skott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokningsdags för juli. Bara spelat en vecka men krossat mitt gamla rekord för antal händer /7 dagar rätt rejält då jag faktiskt bevisade för mig själv att jag inte har något liv (iaf inte när det ska vara skitväder hela tiden). 18.5k händer och trots vad vissa av nivåns regs anser om min "tur" så tycker jag att jag själv jag sprungit kallt. Ok att man träffar bra ibland men att springa missär en hel lönefredag känns inte helt ok :lol:

 

bf2012125745Ad96e.jpg

 

Knappa 28 inköp upp och nu ska det köttas volym i augusti, såvida inte sommaren helt plöstligt tänkt dyka upp och bjuda på massvis med sköna båt/grillkvällar 8-)

 

Edit: Backade ett inköp i lillördag samt ett i söndagssteken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startar augusti med 2h övertid på jobbet samt en dryg lax på spelet över 700 händer. "Firade" med några öl ute på Tönsberg Brygga samt en liten Laphroig när jag kom hem :lol:

 

Sjukt detta med övertid i Norge. Finns riktigt fina pengar att hämta om man bara vill men så är det det där med att VILJA. Norrmän gör, generellt sett, så lite som möjligt. Frågar man om dom har möjlighet att veva lite extra jobb (efter klockan 21) får du alltid svaret att "dom har ett liv utanför jobbet". Detta slutar alltså alltid med att det är jag och dom andra invandrarna som står kvar och styr upp det som är kvar. Att samma norrmän som tackar nej till 400+ NOK/h sen sista veckan innan lön står och gnäller att dom inte har några pengar kvar är ju.. ja.. ja.. :lol:

 

Nä godnatt dagboken, vi kanske ses nån gång i höst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000bb och 4h övertid är facit efter starten på Augusti. Jobba 2000bb till så ska det nosas lite högre nivåer :-D Jobb till 22 ikväll och efter det hade jag tänkt veva volym hela natten lång.

 

Imorgon kan bli en helt fantastisk dag då jag är inbjuden till ett "homegame". 1000+100 NOK med 20k chips och slät struktur som skall spelas i ett partytält i stadens utkanter. Fick plats genom en arbetskamrat då en av de 30 fasta (tak på 30) fått förhinder :-D Har av min jobbkompis blivit "varnad" att dessa herrar inte är att leka med. Var tydligen 2 som vart på Norska Mästerskapen, en som jobbat åt Unibet samt en som var någon form av skribent för självaste Pokerstars. "BLUFFA INTE MOT DOM HÄR GRABBARNA FÖR DOM SYNAR AV DIG DIREKT MED PAR" :lol: :lol: I min bok låter detta som FISK :lol: :lol:

 

I raken på 100 NoK ingår "nån öl" samt att grillen tydligen skall gå varm, får återkomma med en raport under söndagen då jag antar att det kommer dyka upp ett antal profiler som man kan fnissa åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en tuuung start på augusti och är just nu 200 svenska kronor minus för månaden efter att ha tappat 15 inköp på de sista 3k händerna :oops: Lite kan nog (tyvärr) skyllas tilt då jag tyvärr fortfarande kan bli lite väl hänsynslös direkt efter att exempelvis en flipp all-in flop med 88 vs T4 på T82 för 200bb inte fått stå :lol:

 

Mosade 3k händer på fredagen där jag från hand ett blev nedurinerad och satt således ända fram till 05.30 innan jag äntligen grävt mig upp från det djupaste av djupa 2k hål och upp till 8kr plus :lol: Instaquitade alla bord såfort jag nådde dessa magiska 8kronor och en timlön på undefär 1kr. Lördagen svängde fint och jag hittade en lax innan jag skulle iväg på liveturnering, mer om den nedan. Lite surt bara att den glada pluslaxen förvandlades till en simpa då jag åsnade bort 10 inköp senare på natten :oops: Jaja man lär väl sålänge man lever :lol:

 

Ja lördagen var ju den stora Liveturneringsdagen och dagen till ära var det till och med utlovat SOL och VÄRME för första sommarlördagen sedan Hudiksvall brann under Ryssnatten. Efter att ha laddat upp med ungefär 5h sömn natten innan bar det av mot spelplatsen som ligger idyliskt belägen i utkanten av staden. Ett partytält med 2 bord samt ett "futuretable" på altanen ovan skall bli vår krigsarena.

 

Inköpet är 1k norska samt 100 i rake som skall gå till mat samt tydligen välkomstshots. När vi anländer är största delen av deltagarna redan på plats och jag får gå runt och köra en klassisk hälsning på alla.. Namnen går in genom ena örat och ut genom det andra. Har ofantligt svårt för nya namn första gången jag hör dom och inte blir det lättare av att man ska försöka hålla koll på 28 stycken Truls-Oddvar, Stein-Inge och Per-Mortens :lol: Fyllenivån är på topp hos många deltagare redan innan turneringen skall starta och jag tänker genast att detta måste ju bara vara till min fördel. Jag har med ett 6-pack mellanöl.. 33or. Från Ås bryggeri. Eller Aas som det stavas. Men i Norge använder man sig ofta av dubbel-A istället för Å. Tycker personligen att det är sjukt kul att man dricker Aas, ingen bagge fattar :lol:

 

Får av min arbetskamrat veta att seat 1, 3 och 5 är dom enda jag behöver passa mig för vid bordet. Seat 1 har tydligen "jobbat för unibet i massvis med år", seat 3 är en tjej som, självklart när det gäller norsk poker, heter Anette. På seat 5 sitter en kille klädd i vinterboots (!!), pyjamasbyxor (!!) en långärmad gul pokerstarströja med nicket SNÖHVIT på ryggen (!!) en ROSA PALJETTHATT (!!!) samt ett par sjukt fula oakleybrillor. Han ska enligt uppgift ha klonkat en del midre turrar vilket verkar stämma när jag googlar honom via telefonen. I övrigt är det klassiska homegamesportkillar som alla säkert tycker dom är fantastiska pokerspelare, trevliga var dom iaf. I direkt pos på mig sitter vad som senare skulle visa sig vara turneringens jätteåsna men det blir ett senare kapitel i historien :lol:

 

29 spelare, 25/50, 30 min blinds och 20k i startstack SHUFFLE UP AND DEAL :-D

 

Spelar inte en hand första nivån men på 50-100 händer det. 3 spelare limpar till mig i BB, kollar ned på AQs.. DING 3bet 650 och alla utom ANETTE viker. Floppen Q43 med 2 spader. Checkar, ANETTE betar 300 och jag smäller rätt snabbt om till 1200 som SNAPCALLAS. Stämmer myten om att tjejer bara spelar nötter? Vilka händer tar jag vidare? Ska jag folda direkt istället för att bara checka? Checkar mörkt och turn landar en äcklig spader, ANETTE checkar rätt fort bakom. River Q och jag hollywodar lite smått innan jag slutligen betar 3100. ANETTE steker så länge att hon nog blivit utkastad från CC 10 gånger om innan hon slutligen säger att hon bara slår en bluff. Hon "gråtsynar" ändå och visar 444 för kåk och får sina fellowbaggars sympatier med en "Bra Call Anette" :lol:

 

Anette visar sig även senare på styva linan igen då hon efter att på A6x i 4betad pott synat en kraftig reraise på turn 6 för att sedan CHECKA BAKOM med AQ på river A. Var en stor fin pott och jag frågade om det verkligen var sant att hon checkade nöten bakom och får svaret att det inte vist var nöten utan FI kunde mycket väl haft 66 :lol: Jaja jag ska väl inte skratta åt Anette då hon tydligen gjort en deal om potten HU senare under natten. wpwp Anette 8-)

 

Seat 5, aka Snöhvit, lyckas bli raisad och 4betar all-in JJ på J23 vs mannen som sitter i pos på mig. Han har klonkat en pott tidigare och är bordets chippo och utan större betänketid synar han med Q9 utan fd och lyckar RR T-8 :lol: Snöhvit är rasande att äventyret är över vilket är ganska förståeligt, förstår gör dock inte åsnan i pos på mig som försvarar sig med att han hade både RR färg samt RR stegdrag :lol:

 

Så var timman slagen. 100-200 i blinds och jag sitter med ca 12k i stacken. ANETTE plus en sportbagge limpar till mig i SB och jag tittar ned på vackra A5 i spader. Vågar seriöst inte raisa då jag VÄGRAR torska en till pott mot NIT-Anette så kompleterar bara. Då vaknar plötsligt åsnan i BB och säger 600. Vik fram till mig och jag funderar. Jaja tar en magisk syn i hopp om att få ställa ett färgdrag, checkar mörkt och floppen landar A52 DING!! Åsnan checkar bakom :cry: Turn en vacker spader 7a som ger mig 2p samt nötdraget, betar 1200 och blir instashovad. Vad göra nu? Har han setat, floppat fulstegen? Jaja outsen är det sista som överger människan. Synar och han viker upp TT. Vad river landar samt om jag skulle eller inte skulle spelat den A5an är en annan historia men vi kan väl säga som så att jag vaskade rake-maten och drog hem och sov istället :lol: Det kommer nya turneringar med detta härliga gäng, hoppas bara det inte dröjer alltför länge :-D

 

422234_10151006143821374_772768710_n.jpg

Avslutningsvis vill jag bara passa på att gratulera en nybarberad Ebbot Lundberg till OS-guldet i damernas kulstötning :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah, trodde verkligen inte att det fortfarande fanns kvar folk som var så dåliga! Hoppas du får en till chans att spela med dem, gl!

 

Var ett gäng riktigt vassa med oxå. Lite otur när man tänker, missade drag och pang så åker man. Men hoppas verkligen det blir lir snart igen, mest då för det sociala :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH Hallelujamoments.. Känner mig för tillfället kallast på nivån och hade det inte varit för att jag känner ett vist ansvar för att en person faktiskt tror på mig, att jag kommer "göra honom rik" hade jag slutat NU och tagit en paus på 2-3 ÅR. Timingen är sjukt dålig, in i toppen av varenda spelares range (speciellt fiskens), vågar inte skjuta turn 3betat utan träff vilket lett till att alltför många FIs med drag antingen skjutit bort mig river eller träffat en 5a till sin 56s vs AK , dubblar fiskar som andra regs sedan får stacka osv osv :cry:

 

Fått in 14.5k händer och känns som att jag, om man räknar bort de händer jag helt i onödan ska mäta penislängd med andra regs (ska skärpa till mig här), varit konstant motriggad i minst 10k av dessa. Låg idag 1100 sek plus och stänger ned alla bord utom ett där två av de sämre jag mött sitter med stora stackar. Ragequittar bordet efter att i 3 stora potter BOMBAT pre, flop, turn och sedan betalat av riverraisar där jag vid samtliga tillfällen blir rivrad. Inga egentliga badbeats då jag självklart kunnat fly undan när FI raisar river, hålla ned potterna minimalt med TTP, set och stege för att avakta river (:lol: ) men det är ju så sjukt jävla tråkigt att spela när man pott efter pott efter pott ska behöva springa kallt. Bokar dagen -36kr, LIVET ÄR HÄRLIGT!!

 

Lägg till att jag lurats att byta skift på fredag från 6-14 till 14-22 och hela veckan är fulländad. Jaja här ska väl egentligen inte gnällas, är ju trots allt FINFINA 3 inköp upp för månaden. LIGG MED MITT LIV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön sammanfattning av liveturren! Många fniss. nit-ANETTE :-D

 

Haha ja NIT-Anette. Tight som en tonårsmus, träffar med kirurgisk precission när hon spelar något ur sin 5% limprange. Kom typ topp 20 av dryga 1000 deltagare i årets Norska mästerskap för 7.5k € så hon vet ju vad hon pysslar med men efter att ha checkat nötkåken bakom tappade jag liksom hakan :lol: Facebookstalkade lite alldeles nu och hittade denna på hennes profil. Undrar om fröken Ringstad sitter och funderar på att folda AK klöver här för att någon kan få bättre på river 8-)

548940_4309364902385_1360388350_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja NIT-Anette. Tight som en tonårsmus, träffar med kirurgisk precission när hon spelar något ur sin 5% limprange. Kom typ topp 20 av dryga 1000 deltagare i årets Norska mästerskap för 7.5k € så hon vet ju vad hon pysslar med men efter att ha checkat nötkåken bakom tappade jag liksom hakan :lol: Facebookstalkade lite alldeles nu och hittade denna på hennes profil. Undrar om fröken Ringstad sitter och funderar på att folda AK klöver här för att någon kan få bättre på river 8-)

548940_4309364902385_1360388350_n.jpg

 

Den där kalufsen kan väl ändå inte va riktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan tiltar sönder på dessa, bästa känslan lär ju vara att få dra en sån jävla badbeat på dem vilket typ aldrig händer då de bara är inne med nöten och man själv får gå hem med svansen mellan bena.

 

Har stora problem att spela mot kassa tjejer har iofs aldrig mött någon bra heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkiga nyheter, din hjälte har åkt fast för doping. :-(

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15253725.ab

 

haha ja det är fingertoppskänsla att hänga ut den mest uppenbare fuskaren innan hon bustat, kudos! sen att du kanske la upp henne av andra anledningar skiter jag helt enkelt i!!!!!!! bra jobbat =)

 

Känns ju rätt obv när man ser dessa öststatiska "kvinnor".. Att det inte bara är havregrynsgröt dom knaprat i sig :lol: sen att just "hon" åkte dit har inget med min fingerspitzgefuhl att göra utan mest bara att jag tyckte det var lite kul med likheten till Soundtrack of our lifes-Ebbot. Som en kompis nämnde även lite stänk av Janne Schaffer :lol:

schaffer.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...