Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ja det är väl ändå bara typ 25% av dagböckerna som handlar ens litegrann om poker nuförtiden? Och minst en tredjedel av de frekventa skribenterna verkar ha lagt sina pokerkarriärer på hyllan; oavsett om det bara var micro- el. semimicrolirande som du och jag som gav nån liten extra guldkant ibland, eller riktigt seriösa games som inbringat sjusiffriga belopp lifetime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som den degen jag är har jag självklart bytt spår igen och siktar numer mot att bli pÅÅkerprÅÅffs (igen) :lol: Kanske lite pinsamt att hugga halsen av hela min "pokerkarriär" bara för en liten motgång men man vet ju aldrig vad man kan få för sig att skriva när man "verkligen nått botten". Hade lite smågrus kvar i mitt sargade sjunkande skepp som kallades rulle och tänkte WTF jag ger det ett skott. Och precis som kanonerna på navarone mullrade det till rejält. Förvandlat några hundringar till 7.5k sedan söndags så nu är hybrisen total, intågande lönehelg som skall gnidas sönder osv osv :-D När man skottar väl får man ju oxå lite motivation att skriva så..

 

Återkommer med en update från "reallityserien" Mejeriet senare men kan redan nu avslöja att Ole-Rist redan är färdig med veckans hat-trick 8-)

 

Snakkes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan har skakOlle kvar jobbet?

 

Igår tappade han en pall med Biola (smaksatt mjölk med fibrer) från 2-3 meters höjd vilket ledde till en trevlig blåbärsdoft de kommande timmarna. Idag startade han dagen med att förstöra inte mindre än 2 pallar av samma vara då han tydligen vart usel när han skulle placera en sådan på "höjdlagret", hissat den för högt, och således missat själva "facket" den skulle in i. De enda följderna detta fick var att Ole var indisponibel från sina egentliga arbetsuppgifter i en dryg timme då han ju var tvungen att städa upp efter sig. Dyra timmar :lol:

 

Att han får behålla jobbet är något vi andra skämtar om bakom hans rygg typ varje dag. Hela vår arbetsplats är lite av en skyddad tomteverkstad, det enda du kan bli av med jobbet för är typ stöld, droger eller våld. Vi har en annan truckchaufför som är typ alldeles i pensionsåldern som kör in i saker, visslar som en fågel och pratar/skriker för sig själv oxå. Den dagen han har ett vapen i sin hand kan det vara en god idé att hålla sig undan :lol: Påpekat detta MÅNGA gånger men svaret man får är typ att "trucken är allt han har" :lol: Just i herr Rists fall tycker jag ändå man borde markera att det KOSTAR FÖRETAGET PENGAR (vilket jag hoppas han förstår ändå), det är ju trots allt ingen lekstuga. Övriga truckisar skeppar kanske 2 pallar TILLSAMMANS på en månad.. Shit happends liksom men 3-5 pallar i veckan :lol: Jaja det är inte min sak att besluta om vem som skall få köra och ikke så jag fortsätter bara njuta av underhållningen han skapar :lol:

 

Hade Btw GULDLÄGE på ett foto över dagens lilla olycka MEN precis när jag smyger upp, kanske 10 meter bakom honom, så ser han att jag har telefonen i handen och förvandlas direkt till en paparazzihatande HÖK som inte skall släppa till några bilder :-( Ska ta honom nästa gång om jag så ska behöva betala någon annan för att ta bilden :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår tappade han en pall med Biola (smaksatt mjölk med fibrer) från 2-3 meters höjd vilket ledde till en trevlig blåbärsdoft de kommande timmarna. Idag startade han dagen med att förstöra inte mindre än 2 pallar av samma vara då han tydligen vart usel när han skulle placera en sådan på "höjdlagret", hissat den för högt, och således missat själva "facket" den skulle in i. De enda följderna detta fick var att Ole var indisponibel från sina egentliga arbetsuppgifter i en dryg timme då han ju var tvungen att städa upp efter sig. Dyra timmar :lol:

 

Att han får behålla jobbet är något vi andra skämtar om bakom hans rygg typ varje dag. Hela vår arbetsplats är lite av en skyddad tomteverkstad, det enda du kan bli av med jobbet för är typ stöld, droger eller våld. Vi har en annan truckchaufför som är typ alldeles i pensionsåldern som kör in i saker, visslar som en fågel och pratar/skriker för sig själv oxå. Den dagen han har ett vapen i sin hand kan det vara en god idé att hålla sig undan :lol: Påpekat detta MÅNGA gånger men svaret man får är typ att "trucken är allt han har" :lol: Just i herr Rists fall tycker jag ändå man borde markera att det KOSTAR FÖRETAGET PENGAR (vilket jag hoppas han förstår ändå), det är ju trots allt ingen lekstuga. Övriga truckisar skeppar kanske 2 pallar TILLSAMMANS på en månad.. Shit happends liksom men 3-5 pallar i veckan :lol: Jaja det är inte min sak att besluta om vem som skall få köra och ikke så jag fortsätter bara njuta av underhållningen han skapar :lol:

 

Hade Btw GULDLÄGE på ett foto över dagens lilla olycka MEN precis när jag smyger upp, kanske 10 meter bakom honom, så ser han att jag har telefonen i handen och förvandlas direkt till en paparazzihatande HÖK som inte skall släppa till några bilder :-( Ska ta honom nästa gång om jag så ska behöva betala någon annan för att ta bilden :lol:

 

 

haha underbart att läsa sånna här saker.

Tur det finns folk till allt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pf.nu

 

Hade tänkt ni skulle få hänga med på ett litet äventyr, följa en microåsnas fight genom en lönefredag på SvS. MEN.. Mitt HEM är ju totaltarded så blir ju inge kul när jag inte kan få ut en enda HH från potter över 20bbs. Gårdagen gick iaf bra, blev utskälld av massa regs, flippade som en gud och skottade som en konung :-D Fulaste vinsten var en riktig "Pilsnerpott" på /15 där jag handen innan toskat mini på en fulriversuckout med KK. Hittar QQ handen direkt efter och efter obligatorisk 4bet lyckas jag skeppa mot FIs halvpottsbet på A65s.. Fienden, en superreg slickar sig runt munnen och snappar innan jag ens hunnit tänka efter hur kallt mitt spel var :lol: Jaja ställer man ett backdoordrag så sitter dom ju rätt ofta så TJING TJING turn ruter river ruter och där sitter jag och scoopar potten med färg :lol: Insta hitnrunquitar bordet vilket kanske inte heller var så snyggt men är man en skottande donk så är man 8-)

 

Annars kan jag berätta att hela kvarteret Munkegaten är i sorg. MUNKEN har nämligen blivit av med alkoholtillståndet i typ några veckor. Detta pga servering av lite väl överförfriskade människor :lol: Så nu får man hitta andra vattenhål, lutar åt ett besök på Tönsberg Brygge ikväll. Halloween och allt men det enda jag "klär ut mig till" blir nog fula gubben när det gäller att kolla på alltför unga damer :lol:

 

Btw var det i ett sådant "Fack" som syns på bilden nedan som herr Rist lyckades fullborda veckans hattrick :lol: Ser redan fram mot nästa vecka då jag skall göra ALLT för att få ett "crimescenpic" :lol:

36628_10152212336305556_39089282_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad hände med tårtan då? :-(

 

#MEJERIET

 

Tårtan kom sågs och segrade :lol: Mejerichefen var väl inte sådär överbettutande glad för det hela men lyckades iaf dra lite besvärat på smilgroparna :lol: Det skrevs även en sång om det hela som bla jag själv var med och sjöng på årsfesten men drack någon öl för mycket för att komma ihåg ordagrant :lol: Det kostar på att sitta vid samma bankettbord som en busschaufför och en nykter muslim. Någon måste ju dricka deras gratisunits oxå 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skotta nu inte bort allt igen, håll iaf en aaaaning money management istället ;) *pappa Meta*

 

Nej då, cashat ut typ det mesta. Sparat en del att gräva runt med spaden med men inte så jättemycket. Spelar ändå bara sämre när jag har ***cket" deg inne. Blir lite att jag bara sitter och klickar istället för att vara seriös och tänka på vad jag gör..

 

Gårdagen spenderades i Oslo. Blev någon bira för mycket för att dra ut så crashade på några polars soffa istället. Idag har jag spenderat 350kr på svenska godisbutiken på Bislet. Sjuka överpriser MEN nu har jag iaf Julmust, Trocadero, Lysmelk OCH Ferraribilar så det räcker :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag efter mina 5 år i kongeriket i väst blivit lite mer förnorskad än vad den ursprungliga planen egentligen va. Jag vaknar gladeligen upp till morgenklubben på jobbet (typ den norska varianten av Rix Morgonzoo), lärt mig uppskatta pinnekjøtt (lamm-ribs) samt att jag idag gjorde det norskaste av norskt nämligen körde till jobbet med sommardäck när jag VISSTE att första snön/halkan skulle komma :lol: Förutom att jag körde nästintill rakt genom en rondell klarade jag mig dock rätt bra.

 

Lyssnade på radion på väg hem från jobbet idag, var många trafikmedelanden men ett skiljde sig verkligen från mängden. Trafikmannen startade sitt medelande med att detta var FULLT SERIÖST och inget skämt men åter en gång hade TVÅ ÅSNOR rymt från sin ägare i Lier kommun utanför drammen och alla bilister ombads att hålla uppsikt efter dessa TVÅ ÅSNOR :lol: Var tvungen att tänka till lite om "Halloweendagen" är lika som 1a april eller så men efter en liten googling visade det sig senare att detta stämmer :lol: En sak i Irak men jag undrar just vad ett skandinaviskt försäkringsbolag skulle säga när man kommer in med sin kvaddade bil och uppger att man krockat med en DONK :lol:

 

Kan väl passa att stämma av månaden oxå, en månad vi skulle kunna beskriva som en mix av en uteliggare på Karl-Johan och Usain Bolt. Startade med att casha in 1500 som, med god hjälp av CaseyRyback gjordes till 5k som gjordes till 9k. Tappade sedan hela rullen under ett episkt PLOskott där motståndarnas löspluggar förvandlades till bomber och granater på river i parti och minut. Detta var den 5e oktober och jag väntade, deppade, lyssnade på kent, grät i duschen ända fram till den 15e då jag satte in 900sek som byggdes en bit för att sedan försvinna in i famnen på lyckliga microregs redan samma kväll.

 

Ungefär här funderade jag på att förevigt lämna pokern men the degen in me ville annat. Dingade in 900 nya svenska bananer typ den 19e och efter det har det vart autostrada mot stjärnorna :lol: Min tracker, som jag väl upprepat mig om 1000ggr, visar ju inte på långa vägar något resultat som överenstämmer med verkligheten (-3k) men efter en titt på "spelbudgeten" i SvS-klienten ser jag att jag är upp nästan 25k efter en rätt sjuk rush månadens sista tredjedel. Man skulle nästan kunna tro jag fått låna Bolts "flipflops" :lol: Har självklart redan cashat ut det mesta så jag kan fortsätta mitt aggresiva BRM men skulle det gå illa är jag ju bara en deposit ifrån mer lir. Tänkte ifall SvS skulle gå omkull likt FTP så vill jag inte ha för mycket inne på siten 8-):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan är strax efter 10.00 denna fredag och jag har redan stämplat ut och gjort helg. En som ännu inte gjort helg är "Herr Rist". Skak-Ole jobbar nämligen ända till klockan 16 idag men nytt för honom är att han INTE längre får köra truck :lol: Efter att jag gått hem på torsdagen levererade han nämligen den berömda droppen som fick bägaren att rinna över för lagerchefen då han tappade en pall med Creme fraiche (någonstans runt 1000 burkar) från 3e höjdetaget. Detta var tydligen den SJUNDE pallen (hade missat alla och trodde han stod på noll) på 4 dagar som han gjort vrak av. Helt sjukt egentligen :lol: Med efterföljande timmes rengöring kom cheferna alltså tillslut till insikt att det är dyrare att ha honom i jobb på trucken än att bara låta honom sitta och dricka kaffe 8h om dagen så nu har han lite "flytande" arbetsuppgifter fram tills dom hittar något passande för honom.

 

Tänkte kicka igång månaden med lite lir ikväll, får se om det blir helkväll eller bara strölir. Lite sugen på att haka på några baggar och se nya Bond då den tydligen skall vara helt ok. Imorgon United-Arsenal och piiiiiiiiiilsner :-D

 

Ni som stöter på mig vid borden, var snäll med mig. Det finns ingen öldrickande fisk som spelar MER av skäll ;-)

 

//Bunk Moreland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de flesta säkert redan visste är det ju United v Arsenal imorgon. Vi är ett gäng på cirkus 10 stycken från jobbet som nu bokat bord och skall avnjuta denna fight med lite mat och kall dryck och för att spetsa till det hela lite extra har en lirare styrt ihop ett litet "Quiz". Quizet är lite av en gissningslek där alla lägger 100kr i en pott och vinnaren tar allt. Tänkte jag kanske kunde få lite proffshjälp från forumets premier leaugeexperter för att optimera mina vinstchanser :-D Frågorna samt mina temporära svar följer nedan.

 

1. Vilket lag tar första avsparken? (1p)

Här gissar jag på united eftersom att dom alltid har sånn tur (:-D ) och vinner slantsinglingen och sedan väljer boll

 

2. Första Hörna, United eller Ars? (1p)

Gissar Arsenal eftersom de flesta säkert kommer gå för United, vi går Mao för vinst hellre än någon obskyr mittenplacering (:lol: )

 

3. Matchens första offside, United eller Ars? (1p)

Gissningsleken går vidare, har plitat ner United bara på nån sorts magkänsla (som jag egentligen inte har)

 

4. Vem får matchens första gula kort? (1 eller 2p)

1 poäng om man prickar en försvarsspelare, 2 poäng för övriga. Planen var först att spika Jenkingson då han knappast kommer hänga med men nu kommer han väl inte direkt att starta så måste hitta någon annan. Funderar på Ramsey i Arsenal.

 

5. I vilken minut kommer matchens första mål (+-3 minuter)? (3p

chockstart, 12e minuten??

 

6. Vem gör matchens första mål? (3p backar, 1p övriga)

Är lite inne på att välja en outsider här, jag menar.. Står du i lilla sportspegelstudion med två bollar i din hand redo att kasta på tavlan INTE FAN VÄLJER DU STORA HÅLET FÖR RYGGSÄCK?? :lol: Mertesacker på hörna :-D

 

7. I vilken minut gör United sitt första byte +-5 minuter (1p) och vem? (2p)

Då alla vet att United ALLTID byter i 67e minuten så går jag återigen för skidpaketet istället för ryggsäck och tror Rooney utgår skadad i halvtid..

 

8. I vilken minut gör Arsenal sitt första byte +-5 minuter (1p) och vem?

Jack Wilshere slut efter 57??

 

9. Slutresultat? (5p)

funkar 2-1 united?

 

Tar som sagt gärna mot synpunkter som kan göra mig till en vinnare av den åtrovärda potten som om jag vinner kommer spenderas på öl på övreiga deltagare :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bond var helt ok!

 

3-0 United snarare. Arsenal suger och United har verkligen börjat få igång maskineriet på allvar. Kommer bli lekstuga för van Persie och Rooney :heart:

 

/McNulty89

 

Tar 3-1 då för mitt "skidpaketstips" med Märta som förste målsprångare kommer ju gå in :-D

 

Btw ändrade planer för kvällen. Bilhandlar-Ove ringde precis och bjöd in till homegame med cirkus 6-7 personer ute på landet. Alla förutsättningar för en klassisk livekväll finnes :lol:

 

/spiros Vondopoulos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...