Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

4 öl och en pepparstek - back en femhunka? :-D

57 styck för ölen, 199 för biffen (en sjukt god sådan).. Back och back, skulle mer vilja säga att jag investerat pengar i mitt eget välmående :-D Hade ju kunnat gjort som parasiterna och dykt upp, köpt en cola och delat med 3 polare och sett matcher 13.00-22.00 osv oxå men detta kändes bättre.. Man går ju trots allt inte direkt på NAV ;-):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du blev knappast besviken över Redskins vs Ravens matchen va? ;) Fyfan vilken match! RG3 for president!

Somnade vid 21-14 Ravens så.. haha

Attans, inte här man trodde man skulle spoilas ;)

Det är här det händer :lol:

 

Lite sick då jag huxflux ser att jag är nominerad som årets forumit :-D Känns nästan lite som när flashback bestämmer en lirare som ALLA skall skicka julkort till osv att just jag skall vara med i den där skaran .Är självklart ärad att få vara med i December 6 även fast det väl redan klart att mister PF himself, Heltok, kommer att vinna en väldigt välförtjänt seger men vill iaf passa på att tacka för support :-D Ert stöd ger mig en liten ryggdunk att fortsätta ordbajsa när det som allra mest känns som att man bara sitter och eldar för kråkorna..

 

Jobbar tills fredag kl 09.30 nästa vecka och efter det bär det äntligen hem mot Hälsingeskogarna för julfirande och IRLande med alla polare jag inte sett sedan i somras.. 11 dagar semester kommer göra gott för själen. Kommer troligtvis bli paus från poker/PF under den perioden oxå så kommer någon gång under nästa vecka slänga upp en liten "Årets" lista.. Om någon har förslag på kategorier så är det bara att skjuta på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten arbetsvecka kvar sedan är det dags att bege sig hem för att vara så IRLig som det bara går. Julen står på glänt och 323an står redo att, som ett skott, frakta mig de cirkus 70 milen hem.. 70 mil som helt sanslöst nog brukar ta runt 10h med körning på mindre vägar, dumma norska bilister som inte förstått sig på "gameflow", Berit 62 som eftersom det är vitt vid sidan av vägen BESTÄMT sig för att det ÄR blixthalka.. Överallt.. Utom sånära mittlinjen av vägen som möjligt.. Man klarar sig oxå bara från denna blixthalka om man kör 20 km/h under hastighetsgränsen och verkligen gör ALLT för att ingen skall kunna komma förbi.. Jaja detta skall ändå inte få störa mig när jag med ett fånigt gubbleende styr skutan genom norrlandsskogarna mot min trötta, men ack så underbara, gamla kuststad :-D

 

Lite smolk i bägaren att jag tydligen måste jobba några timmar på nyårsafton men men det får väl vara så. Får iaf en vecka ledigt hemma i moder Svedala, jag får 1185 svenska för varje oljemiljonslax, jag kommer kunna äta massvis med god mat, träffa alla barndomsvänner utom typ en som är i florida över jul/nyår, spela 3-mannainnebandy i skolsal, träffa föräldrar, släkt osv osv..

 

Nu i helgen blir det att lockdowna lite pokertZ, iaf ikväll, och förhoppningsvis vinna en liten slant så man har råd att åka hem :lol: Haft isbjörnsrally under veckan som gått och är miniback på den så istället för att sitta och vara dålig och kasta pengar på regs som gör fantastiska spel skall jag vara stabil.. Har tom gjort en egen jätteharmonisk spotifyplaylist med lite Enya, dom där gregorianska munkarna osv att ta till som trumfkort när det börjar koka över efter att jag skjutit oträffad KQo 3 gator in i en superuserregs 4epar :lol: Apropå trumfkort har jag ju även MUNKEN rätt vid sidan om jag skulle behöva slappna av och skratta lite så detta måste bara bli en bra kväll..

 

WISH ME TUUUUUR, här skall vinnas peng 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag, som tidigare nämnt, skall resa hem nu på fredag och då kommer satsa på livskvallitet utanför internetZ samt att kommande arbetsvecka kommer vara riktigt tuff så passar jag redan nu på att stämma av året. Önskar jag kunde piska fram en massa coola grafer osv men mitt holdemmanager var ju inte riktigt friskt under halva året samt att jag bytt till HM2 nu nyligen så grafer får vi alltså vara uten. Jag är iaf i skrivande stund 85k upp på Svenska spel vilket en microtomte som jag själv väl får vara nöjd med :-) Har ingen riktig koll på Livespel men borde vara miniplus på 4-5 besök CC, backade en norsk lax på "Nit-Anette turren", vann cirkus €1.5k på Spielbank Berlin samt att jag vunnit en del på de fantastiska homegamekvällarna som ibland hostas här av BilhandlarOve och compani.. Det är ju inte direkt några miljoner man gör med tanke på tiden man lägger ned men det ger mig iaf en chans att unna mig lite extra :-D

 

Tänkte jag skulle utse ÅRETS PUB och då självklart att det skulle vara MUNKEN men.. Fick en chock när jag igår kom dit och fick höra att dom höjt ölpriserna från 50 till 56 norska pengar.. Får se om det blir bojkott from nu eller om man knyter handen i fickan och river stora hål i sin privatekonomi de gånger ölsuget blir för stort :lol:

 

När jag ändå är inne på "ÅRETS" är det väl bara att fortsätta spalta upp..

 

ÅRETS VASKNING:

230396_10152346270860556_980353571_n.jpg

Att vaska är ju på norska detsamma som att tvätta så årets vaskning skulle egentligen kunna vara den mössa i merinoull som jag körde 40 grader i maskin här tidigare i höst men jag har faktiskt en som gjorde lite ondare rent ekonomiskt. Köpte i december 2011 en helt sjukt skön Canada Gose jacka, sånn lightweight som bara vägde 200g, var varm som en sommardröm osv osv men den är numera i himelen.. Var på fest i Nydalen utanför Oslo och festens värd är kanske inte den mest bevandrade socialt.. Så när han så fick höra att det även skulle komma tjejer på besök fick han någon form av städdille. Han sprang även iväg och köpte massvis med ljus.. Som han placerade ut över HELA sitt trånga källarvardagsrum.. Även på golvet och längs listerna på väggen.. Något jag själv fick erfara denna kalla aprilkväll genom att det helt plötsligt börjar lukta bränt varpå jag kollar ner på golvet där jag lagt min fantastiska jacka.. Som då brinner för fullt. Tur man var semifull när detta hände så man kunde skratta åt spektaklet där och då men så fort jag kom hem drog det till i snåltarmen och det var raka spåret in i duschen, fosterställning och tonerna av Kent..

 

ÅRETS TRUCKCHAUFFÖR:

Detta skulle lika gärna gå under titeln årets vaskning men den är ju redan tagen så herr Ole-Rist får ta denna titel istället. Lyckas man förstöra varor för 100k+ under ett år måste man väl iaf få någon form av erkännande :lol: Kul detta i skandinavien att du kan göra vad fan du vill på jobbet men sålänge du inte stjäl eller knarkar kan du typ ALDRIG få sparken.. Det skall istället tillrättaläggas i oändlighet osv. Jaja jag är iaf semiglad att denne man får fortsätta sin resa mot den perfekta veckan där INGET skickas i golvet. Antar dock att helvetet fryser till is, Rahm93 förlorar en flipp eller att en norrbagge ifrågasätter att det är BURKMAJS på pizzan innan detta sker :lol:

 

ÅRETS PFare:

Bör väl vara Heltok.. Förstår säkert inte ens 10% av allt som skrivs i den DBn men 1.8 miljoner visningar kan väl knappast ha fel??

 

ÅRETS DAGBOK:

Kör på ett gammalt beprövat kort och lyfter i vanlig ordning på hatten för GinoFelino. Fullkomligt älskar dessa väggar av text, lite tråkigt dock att man måste vänta så länge mellan dessa ;-) Btw grattis till körkortet, se till att skaffa dig en riktig rysk bååållerbil nu :lol:

 

ÅRETS ORDSTÖLD:

Vill tacka Harmyntan för utrycket GGs som numera används flitigt av fler och fler norrbaggar.. Har dock inte berättat vart jag fått det ifrån så hoppas ni har överseende med att jag tar åt mig all ära och berömmelse för lanseringen av detta fantastiska utryck här i världens rikaste land :-D

 

ÅRETS MÅL MED LIVET:

Detta kommer bli vad jag strävar efter under resten av mitt liv så just "årets" kanske det inte är men.. Jag har utvecklat en dröm om att en gång i mitt liv få vidröra det berömda sumpasskärpet. Antingen detta eller att hitta nyckeln till ungdomens källa. Den som eventuellt kan få detta att ske (Kungkroon??) utlovas ära och berömmelse iform av en fri ölkväll på valfri ort (inom rimlighetens gränser :lol: )

 

ÅRETS FORUMIT JAG GÄRNA SKULLE TA EN ÖL MED:

Metadict. Jag vet egentligen inte riktigt varför men jag antar att det spontant är för att jag tror du är en väldigt trevlig människa. Samt att jag vill få ett ansikte på hur du ser ut. Just nu går mina tankar till någon form av Karelintyp då jag fått för mig att du är stark som en oxe :lol:

 

Annars vill jag bara passa på att, i sann Markus800anda, tacka alla som följt mitt liv detta år här i min lilla dagbok. Speciellt tack till er som skriver en liten kommentar då och då, även om det bara är en smiley så håller det motivationen att ordbajsa på topp.. Stort tack även till er som, dock väldigt oförtjänt, nominerat mig till omröstningen för årets PFare. Finns så många andra POKERKUNNIGA som säkert förtjänade den bättre men jag är iaf väldigt tacksam för support :lol: Kommer säkert skriva något mer här innan året är slut men för att vara på den säkra sidan, ni vet mobilnätet lägger ju ALLTID ned på nyårsafton osv, så passar jag redan nu på att önska eder alla en god jul och ett gott nytt år :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5016201280430798c.jpg

 

Blev en finfin helg pokermässigt även fast jag duckade primetime lördag för att istället berusa mig på livet och alkohol. Klart jag varit påväg att rota igenom skåpen i jakt på rakbladen och den där Kent LPn några gånger men har iaf lyckats hålla mig från att bli Åsnekaptenen de gånger 94o rivrat 2par vs nån sånn mysig AA som man fått in på flop :lol:

 

December har bjudit på 21 bb/100 över 19k händer så det är väl bara hoppas det fortsätter att tuffa på. Har en vild fantasi om att det kommer vara sjukt "före julvärde" kommande vecka då folk skall försöka håva in julklappspengar.. Bara hoppas det kickar in så :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig läsning att vakna upp till! Nu önskar jag ju verkligen att du hade fått uppleva den legendariska "Harmyntanfesten" i somras med gissningsvis 30 GGs (GotteGudinnor för en som inte hängt med) i vår lägenhet. Kanske max 5 som inte höll måttet förresten. Ett av kraven för att kallas GG är att se bra ut.

 

Det var inte jag som myntade uttrycket GG men det uppskattas ändå att du hjälpt till att sprida det. Jag kom dock på GGPP vilket står för GotteGudinna Per Penis som också används flitigt här. Säger man t.ex. GGPP 2 så är det helt enkelt en ratio på två tjejer per kille på festen. GTO är runt 1.5-2 IMO.

 

Jag är tyvärr inte stark som en oxe utan riktigt klen så det var en hemskt dålig read. Men jag uppskattar förtroendet och dem fina orden! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig läsning att vakna upp till! (:-D )

 

Ett av kraven för att kallas GG är att se bra ut.

 

Så långt har jag även fått baggarna att tänka, man kan ju inte kalla vem som helst för GG.. :-D

 

Btw så missade jag en nominering i tidigare post.. Eller jag har säkert missat ännu flera som om dom dyker upp i min tröga skalle säkert kommer att postas MEN..

 

Nomineringen ÅRETS SNÅLBAGGE:

 

Årets i särklass snålaste i kongeriket Noreg, om vi bortser från alla de parasitande Norgesvenskarna som lever som kyrkråttor i sina kollektiv, är min arbetskamrat som vi kan kalla Herr Olav.. Denna 50+are till bagge skryter brett och vitt om aktier han får ärva i parti och minut, sin SUV, sin hytte på fjellet osv men såfort det handlar om att betala för något så förvandlas han till en sköldpadda som kryper in i sitt skal. Har vid jobbfesttillfällen genom åren åkt samma taxi som Herr Olav minst 5 ggr och samtliga av dessa gånger har han varit den förste in i baksätet och den som nästan hoppat ur taxin i farten för att slippa bli inblandad i någon betalningsepisod. Senast vi var ett gäng på sportbar köpte han EN fanta under totalt 180 minuter fotboll plus pauser :lol:

 

Vi har även en kantina (matsal) på jobbet där det skall vara typ självkostnadspriser.. Den finns där för oss anställda och har inget vinstintresse. Där har Herr Olav varit 5 gånger de senaste 5 åren då han tycker det är alltför dyrt. Det kan tilläggas att man däruppe äter sig riktigt mätt för runt 20 norska kronor :lol: Senaste gången dom höjde priserna i kantinan stod Knut och nästintill grät öppet på lagergolvet ända tills någon påpekade för honom att han ändå inte äter där :lol: Ja ni har säkert redan listat ut i vilket tillfälle Knut gästat denna kantina de senaste 5 åren?? Jo precis, när det vankas det årliga GRATIS julbordet.. Och gratis är som sagt gott så då är det lika bra att smälla på för kung och fosterland. Tror bilden nedan talar sitt eget tydliga språk.. GRATTIS HERR KNUT

8017201270955fca9.jpg

 

ÅRETS BESÖK I TÖNSBERG:

Detta är kanske vardagsmat för er andra men lite stort tyckte jag ändå det var att Batman besökte Tönsberg i somras. Har självklart bilder på när han och jag åker i båten oxå men har lovat att inte outa hans person för allmänheten :-D

282830_10152346271645556_907577372_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fulbumpar mig själv :lol:

 

Tror mig kunnat hitta en gnista motivation för lite skrivande, typ 99% på grund av herr Rybacks magiska vägg av text. Årets post kom tidigt i år :-D Dock inte så motiverad precis nu då planen är att stupa i sängen knegare som man är.

 

Teaser om quiz, bowling, reservdelsslaktaren från Villnius och självklart senaste news om vad som sker på mejeriernas mejeri där det behandlas såväl öl som tyska Uberörnar och klanske tom skakiga baggar 8-)

 

 

väl mött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GUL GUL GUL är färgen på min rulle, GUL GUL GUL är åsnehatten som jag bär.

 

startar månaden och avslutar den/min pokerkarriär på samma gång.. Back 14 inköp med årtusendets supervärde på 1 och 2..

 

Spelade verkligen som en gud sista inköpen.. klassisk läcka att man spelar som ett rövhål efter att ha blivit runnerrunnad 5 raka 200bb inköp vs regfiskar med SM-tecken.. Som sedan skrattar i chatten att man "inte har något"..

 

Får se om jag evt skeppar in lite mer deg till veckan eller om jag skiter i det totalt och satsar på att vara IRL istället.

 

jaja här ska inte whinas, mod kan bara låsa skiten och slänga nyckeln så långt bort det går, kommer aldrig mer öppnas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...