Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

vykort071.jpg

 

Tja tja. 5 Speldagar och cirkus 13k händer och jag sitter här och gråter. Inte för att jag förlorat hus och hem utan för att jag förlorat en ful pott under ett skott som inte var vilket skott som helst. Tänk er Kenneth Kenholt ladda bössan från blålinjen och skjuta för kung och fosterland. 99 ggr av 100 missade den gode Kenneth mål men denna gång såg pucken verkligen ut att smita in.

 

Klockan är 09.30 på söndagsmorgonen, jag har dygnat, spelar på ett av de sjukare borden jag suttit på. Har vevat några timmar 10/20 där ALLA spelat med en VPIP runt 50. Sitter och jagar en fisk som tagit mig på 3k där han SJÄLVKLART lyckades hitta QQ samtidigt som jag sitter med JJ på 9 hög bräda. Går upp, går ned och är huxflux cirkus 4k upp på bordet. Fisk raisar, överdimensionerat 3bet och jag tittar ned på 88. Väljer till slut att kasta varpå det hela slutar med att floppen kommer 88x och bägge de andra hamnar slutligen all in för 150bb plus med set vs set.. LIGG MED MITT LIV :cry:

 

Handen efter floppar jag tvåpar och lyckas få in det, tyvärr har FI AA och dingar river för 6k pott. Slängde igen laptopen och la mig i sängen och stirrade upp i taket och tänkte på vad det är för ont jag gjort mot han där uppe :lol:

 

"Pausar" idag och imorgon sen kliver jag på och köttar lite mer volym resten av veckan. Blir nog en mix av att vara värdet på /2 och /4 misstänker jag så håll i hatten NITS :lol:

 

81201225151PMc097.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4b201281014PM8200.jpg

 

Som den sanne spelKnarkomanen jag är kunde jag inte riktigt hålla mig från borden idag. Hade ändå inget planerat så why not 8-) 500 nävar på /2, /4 och /5 och 1.6k ner i den norska skattkistan :-D

 

Bara för att vara lite "pokernördig" passar jag samtidigt på att bjussa på Wolfgang Gartners "pokerlåt" REDLINE :lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag var på väg in i den ack så klassiska standardsvackan men det ser ut som att lyckas tura mig ur den :lol: Vevade igång en andra session igår kväll och plussade helt planenligt 1.6k vilket skulle ge dryga 3k för dagen. MEN. Klockan är 00.00 och jag hoppar in i duschen med mitt gubbepåsemesterflin.

 

Ska bara gå och lägga mig men lyckas självklart fastna framför datorn en sväng igen. Hittar en firre på /10 och hoppar på tåget. Fisken försvinner ganska omgående och kvar sitter jag med 4 fullblodsregs som spelar ut mig efter noter. Först efter att jag torskat hela kvällspassvinsten ala dryga 1.5k inser jag att det kanske inte är en så bra nivå att stånga in i en vägg där det enda man får titta in i är nötter :lol:

 

Denna dag startade precis där den förra tog vid och hade väl som mest runt en lax i hålet. Men som den skicklige lottköparen jag är lyckades jag tillslut rida ur stormen och efter många resor mellan flygplatserna 500 plus och 500 minus lyckas jag slutligen landa miniplus på typ 200 svenska leksakspengar :-D

 

LIVET LEKER!!!!! :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ PF!!

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - [

 

BB: $93.38

CO: $800.00

BTN: $429.38

Hero (SB): $1891.33

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with T :heart: T :spade:

CO raises to $16, BTN calls $16, Hero calls $14, BB calls $12

 

Flop: ($64.00) 3 :spade: T :club: 7 :spade:(4 players)

Hero checks, BB checks, CO bets $48.00, BTN folds, Hero raises to $168, BB folds, CO raises to $784, Hero calls $616

 

Turn: ($1632.00) A :spade:(2 players)

 

River: ($1632.00) 5 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $1632.00

CO shows Q :diamond: Q :spade:

CO wins $1617.00

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens bergochdalbanesession stoppade till sist på 800 gröna sek efter att jag peakat 1.5k för att sedan vara nästan 1k back och så sluligen få rätsida på det hela igen. Svänger ganska friskt på /4 men tycker det är en kul nivå med mycket action. Har dock hittat några lirare jag ska undvika då det känns som att dom sitter och bollar med mig som om jag vore Atlas1 :lol:

 

Nu powernap sen in och vara värdet på nivån igen under kvällen. Ses vid borden NITS ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen in och vara värdet på nivån

 

"kunde inte sagt det bättre själv"

 

600 händer och 2.3k back och jag sitter här och gråter samtidigt som jag ser ner i min sinande snåla småländska börs. AKs vs AKo för 300bb , set vs 47s i 3betat som hittar 4bords-stege, öppen stege plus FD på flopp som missar för 400bb plus massvis med händer jag aldrig ens borde spelat för alldeles för många BBs :oops:

 

Nu blir det duschen, rakblad och Kent i högtalarna. 7.6k upp för månaden, borde kanske casha ut och göra nått förnuftigt för pengarna istället för att sitta och kasta bort dom till regs som spelar ut mig efter noter :oops: Får ta en funderare

 

EDIT: Självklart ska man ju inte gnälla när man är plus MEN har inte riktigt lyckats omvandla "ett inköp" till 400 dinaros och för 2300 svenska pengar kan man ju tros allt göra ganska mycket kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i all pokermisär är det väl iaf tur att det finns lite schöne musik att trösta sig med.. Länge sedan det var en "mastodontpost" med musik här så är väl på tiden att riva av en trevlig sådan. Inte riktigt hängt med på sistonde så hugger typ bara lite till höger och vänster från Beatmyday plus lite andra sköna bloggar 8-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

CO: $855.37

BTN: $702.00

Hero (SB): $2155.30

BB: $559.68

UTG: $992.50

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with K :spade: K :heart:

UTG raises to $17.50, 1 fold, BTN calls $17.50, Hero raises to $75, 1 fold, UTG calls $57.50, 1 fold

 

Flop: ($172.50) 2 :diamond: 6 :diamond: 7 :spade:(2 players)

Hero bets $120.00, UTG calls $120

 

Turn: ($412.50) 8 :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $240.00, Hero raises to $909.37, UTG calls $557.50 all in

 

River: ($2007.50) 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $2007.50

Hero shows K :spade: K :heart:

UTG shows A :spade: A :club:

UTG wins $1992.50

(Rake: $15.00)

 

b822012101653ae73.jpg

 

Såklart ska vi åka på den oxå.:cry: Pallar fan inte swingsen när det inte är micromicro längre :oops:

Cashade nyss ut rullen och skall göra något kul för pengarna istället istället för att sitta och donera till regs. Lägger ned poker och skrivande på obestämd tid.

 

Arrividervi, Kaptenen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

CO: $855.37

BTN: $702.00

Hero (SB): $2155.30

BB: $559.68

UTG: $992.50

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with K :spade: K :heart:

UTG raises to $17.50, 1 fold, BTN calls $17.50, Hero raises to $75, 1 fold, UTG calls $57.50, 1 fold

 

Flop: ($172.50) 2 :diamond: 6 :diamond: 7 :spade:(2 players)

Hero bets $120.00, UTG calls $120

 

Turn: ($412.50) 8 :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $240.00, Hero raises to $909.37, UTG calls $557.50 all in

 

River: ($2007.50) 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $2007.50

Hero shows K :spade: K :heart:

UTG shows A :spade: A :club:

UTG wins $1992.50

(Rake: $15.00)

 

Hoppas du ändrar dig om skrivandet. Och om du spelar poker igen så tycker jag du ska betta turn i det läget :)

 

GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte låta bli att posta.. Den är för bra för att INTE postas.. Och titeln är ju oxå rätt talande "Just Can't Stay Away". Denna post betyder med 99% säkerhet även att jag cashar in igen och börjar kasta pengar på nits samt ordbajsa lite igen inom några dagar. Men ska försöka hålla mig till mitten av augusti så jag får med mig lite sommar. Ajaja bara gud kan berätta vad som sker men en sak är säker. Nu ska jag dricka öl och lyssna på Hard Rock Sofa :-D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

006201211733P460c.jpg

 

"bokade" månaden för några dagar sedan, blir nog inget lir förens augusti eller september. Får se vad psyket/vädret säger. Inte min mening att plussgnälla men det är väl bara att inse att jag inte är redo att swinga tusenlappar dagligen. Att swinga dom uppåt går bra men när det går utför blir jag nästan gråtfärdig :lol: Jaja finfin volym på cirkus 12 speldagar för att vara mig och 6.8k upp är väl iaf något att glädja sig åt så.

 

Lever "la dolce vita" för rullen nu men har satt undan för en /2 rulle när suget väl faller in. Var på trav i helgen och lyckades tura in istort sett varenda spel jag satte. Var stor travfest med Jarlsberg Grand Prix i byn så fullt med folk och fest. Kan istortsett inget om hästar så alla spel var alltså uppbyggda på ren och skär bonnröta men när krutröken lagt sig stod jag där 6k Nok rikare och det efter att ha betalt öl, mat osv osv :-D Borde kanske börja leva på detta med travspel :lol:

 

Unnat mig lite kula saker däribland 2 par nya skor, 2 "vintage" Elesse tracktops samt det manligaste av det manligaste.. Ett grillkit från WEBER :-D Dock bara den lilla go anywherevarianten men tror den passar mig som handen i handsken då jag atm bor lägenhet. Perfekt att bara bära med sig och köra.. Mot grillrekordsommar go go go

523907_10151923100035556_1392285365_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de där briketterna är riktigt riktigt riktigt bra

Aaaah kan inget annat än hålla med. Precis avslutat en magisk helg innehållande finbesök från Sverige, festival, kollat på helt sjuka båtar nede vid bryggan, premiärgrillat finlax på Webern på en klippig ö, druckit ofantliga mängder öl och vin, skrattat mig harmynt fler gånger än Quadslady prickat nöten på river osv osv :lol:

 

Har även slängt upp en liten tråd angående eventuell stake

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1704872#1704872

 

Har sökt oljeborrskola från årsskiftet vilket kommer kosta en del så hoppas och tror att en eventuell stake kan vara bra om jag ska fortsätta utöva denna hobby :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du i Norge?

 

Jag gör det norrbaggarna gör allt för att undvika nämligen JOBBAR :lol: Nä men skämt å sido så halkade jag med en polare hit på ett bananskal för 5 år sedan och har sedan blivit kvar. Fina möjligheter för att avancera om man bara visar lite framfötter :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör det norrbaggarna gör allt för att undvika nämligen JOBBAR :lol: Nä men skämt å sido så halkade jag med en polare hit på ett bananskal för 5 år sedan och har sedan blivit kvar. Fina möjligheter för att avancera om man bara visar lite framfötter :-D

 

 

Okok, vad göttigt!

 

Lycka till med Oljeplanerna! Låter som en tuff branch men jävligt spännande! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid varit svag för typ sånn typ "Takidarock" när hösten faller och allt blir mörkt och lite tråkigt. Eller var väl mer förr inan dom blev kända. Samma som att jag älskade Nicola Sarcevics (Millencolin) soloalster. Nu har jag hittat något nytt och då med Takidas sångare Robert Pettersson i spetsen. Bara hittat två låtar men känns redan efter bara någon lyssning att detta kan bli en bra vänn i höstmörkret

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...