Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

ASvvvSx.gif

 

LDQdRbe.gif

 

En fråga jag alltid har undrat över, diskuterade det här igen med en polare nyss och vi kom fram till att det inte finns någon logik bakom det alls. Det handlar såklart om Rounders. :) Karaktären Grama köper upp Worms debt till "30 cents on the dollar", om Worm är skyldig någon $10k så köper han det alltså för $3k. I slutet när Mike besegrar Teddy KGB så innebär ju det att Grama kommer att få tillbaka >300% av sin investering (egentligen ännu mer mtp att "The juice has been running", räkna med 500%).

 

Det är ju en maximal win för honom, ändå blir han så pass arg så att han svär och välter ett bord i ilska av att Mike har vunnit. En teori är att han har tagit det personligt och hatar Mike och Worm, men den punkteras ganska enkelt genom det faktum att de har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma vid varje encouter de har haft under filmens gång. Andra teorier?

 

Rounders är ju extremt ogenomtänkt när det kommer till detaljer som du såklart redan vet, 99,9% att de bara byggt upp det på bad guy hates good guy och de ville add some drama.

 

 

edit: Kan KGB ha sålt % av sig själv i det stora gamet? :o

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LDQdRbe.gif

 

 

 

Rounders är ju extremt ogenomtänkt när det kommer till detaljer som du såklart redan vet, 99,9% att de bara byggt upp det på bad guy hates good guy och de ville add some drama.

 

 

 

:lol:

 

+1!

 

På tal om Rounders:

 

http://www.liquidpoker.net/poker-forum/390774/Pokercomic_I_made_for_Dutch_we...html

 

Må vara gammal, men fortfarande sjukt rolig imo! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag spelade på Ongame för ett par år sedan och giffade i tråden på 2+2. :) Han foldade turn egentligen men brädan var ju för bra för att inte fill in the blanks!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($244)

Hero ($445)

BTN ($649)

 

Dealt to Hero A:club: 9:club:

 

preflop.png

 

BTN raises to $8, fold, Hero calls $6

 

FLOP ($17) A:diamond: 9:heart: 6:spade:

 

Hero checks, BTN checks

 

flopcheck.png

 

TURN ($17) A:diamond: 9:heart: 6:spade: 9:spade:

 

Hero bets $15,

 

turnbet.png

 

BTN calls $15

 

RIVER ($47) A:diamond: 9:heart: 6:spade: 9:spade: 2:spade:

 

Hero bets $42, BTN raises to $626 (AI),

 

jamv.png

 

 

Hero calls $380 (AI) (cos I dont think he got the spades)

 

riversyn.png

 

BTN shows A:heart: A:spade:

(Pre 88.4%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

 

acesfullmike.png

 

Hero shows A:club: 9:club:

(Pre 11.6%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

 

BTN wins $889

 

dabn.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIL att manga restauranger I Norge inte accepterar varken kreditkort eller utlandska debitkort. Du och en till har atit lunch for 250 nok och de vagrar ta nagot av dina kort, person #2 går till en bankomat och lyckas trycka fel kod 3 ggr. Jag går till bankomaten och kanner mig helgarderad med mitt MasterCard platinum och icabanken-kort. Bada blir declinade innan jag ens har fått skriva in pinkod. Forsoker kopa nagot grus på 7/11 och ta ut extra men blir declined. Forsoker ge restaurangkillen en femhundring sek och call it even men det vill han inte. Vad I helvete gor man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIL att manga restauranger I Norge inte accepterar varken kreditkort eller utlandska debitkort. Du och en till har atit lunch for 250 nok och de vagrar ta nagot av dina kort, person #2 går till en bankomat och lyckas trycka fel kod 3 ggr. Jag går till bankomaten och kanner mig helgarderad med mitt MasterCard platinum och icabanken-kort. Bada blir declinade innan jag ens har fått skriva in pinkod. Forsoker kopa nagot grus på 7/11 och ta ut extra men blir declined. Forsoker ge restaurangkillen en femhundring sek och call it even men det vill han inte. Vad I helvete gor man?

 

Du går till bankomaten med dina kort?

 

F.ö mkt sjukt att ej tar utländska kort. Är inte oslo vi pratar om antar jag? Varir med om det en gång långt in i danmark man thats it

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotel Russell i London under EPTn verkar inte sköta sina books särskilt bra, helt sinnes vad jag och en till har freerollat på dem. :D Vårat hotellrum som skulle kosta £2400 för jagkommerinteihåghurmånganätter visade sig vara £1400 när vi checkade ut då de på något sätt hade missbokat oss i ett mindre rum första natten, korrigerat det IRL men inte i deras system så att säga. Så £1k gratis där, sen wipeade de alla våra extra breakfast charges som var i slängarna 15-20st á £20 styck. Till sist nu så fick min polare mail om att de har refundat oss £800ish på stars för att det blev något fel med bokningen. :D

 

£2750 = ~£750, would stay again

 

 

GL i SM alla! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och kollat på min lägenhet idag för första gången! Den är klar om 2 veckor vilket känns konstigt mtp skicket idag men det är vad som är sagt. :) Slänger upp ett axplock bilder, det var ganska svårt att ta kort på insidan då de flesta rummen var fyllda med garderober och ouppackade köksgrejer/lådor överallt. Och en fråga på bild #1: Får man plats med en treadmill här i samma alignment som fönstret? Kommer de i olika sizes? Är en icke-fullsize lite busto?

 

 

MPWnmqi.jpg

 

Uwbh1K6.jpg

 

nHHrWNZ.jpg

 

mrWpFVw.jpg

 

tChcZHi.jpg

 

xkqTQ6K.jpg

 

Q4dN2zw.jpg

 

qyPW243.jpg

 

IWQA3VQ.jpg

 

CQPxw72.jpg

 

r43XmF7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

balkongen skojar man inte bort. riktigt najs!:-D

 

Verkar vara en riktigt sjyst snygg lya! Balkongen var inte att leka med! Ser fram emot nya pics när du har flyttat in :)

 

Riiktigt fint! Härligt att se nöjes från balkongen(?) också. Sitta me kikare o spana lite ;)

:)

Hoppas du kommer vara en av dom som kommer kasta vattenballonger och ägg på oss när vi skatar på bryggan och runt husen på sommaren :D

 

Haha jag ska försöka :D

 

Hur lös/HS måste man vara för att besöka på stuga?

(Läs: Balkonggrind)

 

 

Minst 15% 3bet HU. Räknar kallt (varmt?) med balkongstugor i sommar. :) Har du någon koll på treadmill-dilemmat på bild #1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...