baller Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Programmet heter Sommardebatt. "Debatt från en cafébåt på Umeälven. Programmet presenterar intressanta och aktuella personer, som diskuterar de senaste, aktuella frågorna." Nästa torsdag på 22.00 på SVT 1. Vill ni påverka nästa torsdags program när Bosse R kommer dit o skall prata om internetpokerns beskattning etc så kan ni maila redaktionen: sommardebatt@svt.se * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder? För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 27 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Det stämmer, man hittar inget där. Råkade se programmet igår och då annonserade/påade de nästa veckas ämne och gäst(er). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Råkade se programmet igår Va? Säker? Det var inte "en polares syrra" som såg det då, och rapporterade till dig, för att hon visste att du spelade poker? Det brukar ju vara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder? För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart. Om det skulle vara sant så är det illa ställt med Sverige... /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder? För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart. Om det skulle vara sant så är det illa ställt med Sverige... /TF Om du inte har märkt det så är det redan väldigt illa ställt med Sverige... Dock tror jag du redan visste om det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Om du inte har märkt det så är det redan väldigt illa ställt med Sverige... Dock tror jag du redan visste om det... Ja....drivor med människor svälter ihjäl varje dag och tiggande barn översvämmar gatorna. Nej vänta nu...så var det ju inte alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Jag en massa högljudda ungjävlar som leker ute på trädgårn och stör mig i mitt blossande på balkogen. Sverige är åt helvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Om du inte har märkt det så är det redan väldigt illa ställt med Sverige... Dock tror jag du redan visste om det... Ja....drivor med människor svälter ihjäl varje dag och tiggande barn översvämmar gatorna. Nej vänta nu...så var det ju inte alls. Det går långsamt men vi blir fattigare för varje dag så även om du överdriver så finns det tyvärr ett litet i korn av framtida sanning i det du skriver. Det är bara att göra en jämförelse med hur "rikt" (BNP/capita) Sverige var för säg 30-40 år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....?? Allt är relativt, om du jämför med hur många andra länder har det i världen kommer du nog fram till att vi har det ganska bra ändå.. Finns nog inte något land med mindre hemlösa än Sverige. Skulle väl vara typ Finland eller Norge då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....?? Hemlöshet är alltid ett misslyckande, men att använda det som ett mått på att det är "åt helvete" med landet låter märkligt. Nämn det land av icke lilliputtstorlek som inte har hemlösa liksom... När det gäller Macromans svammel så har jag gjort några snabba kollar på SCB, men erkänner att jag inte är helt hemma i all den statistiken. Hittade iaf bland annat dessa: http://www.scb.se/templates/tableOrChart____36581.asp http://www.scb.se/templates/tableOrChart____33847.asp http://www.scb.se/templates/Product____25785.asp Som tycks visa att det mellan 1993 och 2004 skedde följande förändringar: Befolkningen steg med 3% BNP steg med 40% KPI steg med 15% Detta måste - enligt vad jag förstår - vara starka tecken på att det gått väldigt bra de senaste 12 åren i varje fall. Anledningen till att jag bara visar siffror från 1993 var att jag inte hittade BNP-siffror i diagram eller tabeller som var äldre än så. Hur som helst så är vi väldigt OT just nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Ok, det är alltså ett TV-program om poker och skatt vi snackar om , ifall nån undrar alltså... Den som vill prata om nåt annat startar förslagsvis en ny tråd . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jompa1 Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Någon företrädare för pokersidan som skall dit och debattera (ser Dan Glimne framför mig) eller skall Bosse vara båda sidor i debatten??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....?? Hemlöshet är alltid ett misslyckande, men att använda det som ett mått på att det är "åt helvete" med landet låter märkligt. Nämn det land av icke lilliputtstorlek som inte har hemlösa liksom... När det gäller Macromans svammel så har jag gjort några snabba kollar på SCB, men erkänner att jag inte är helt hemma i all den statistiken. Hittade iaf bland annat dessa: http://www.scb.se/templates/tableOrChart____36581.asp http://www.scb.se/templates/tableOrChart____33847.asp http://www.scb.se/templates/Product____25785.asp Som tycks visa att det mellan 1993 och 2004 skedde följande förändringar: Befolkningen steg med 3% BNP steg med 40% KPI steg med 15% Detta måste - enligt vad jag förstår - vara starka tecken på att det gått väldigt bra de senaste 12 åren i varje fall. Anledningen till att jag bara visar siffror från 1993 var att jag inte hittade BNP-siffror i diagram eller tabeller som var äldre än så. Hur som helst så är vi väldigt OT just nu... Svammel och svammel... Tycker inte om jag har svamlat särskilt mycket, eurythmech. Trodde det var kända fakta att Sverige tappat från topp 3 i världen (c:a 1970) i bnp/capita till runt 20:e plats. Det stämmer dock det du skriver att vi hållit jämna steg med övriga västvärlden (dock inte USA och Schweiz typ...) sedan 1993. Detta innebär dock bara att vi inte fortsätter att tappa utan att vi håller vår 20:e plats... För att komma upp till topp 3 igen innebär att vi måste ha en rejält högre tillväxt än övriga jämförbara länder under en mkt lång period. Jag tror inte det är möjligt med den nuvarande regimen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johjo Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet! Nu får du väl ge dig. Om skatt på poker ska diskuteras så ÄR det relevant att ta upp vad skatterna används till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jompa1 Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Någon moderator som blivit inbjuden till debatten???? Skulle nog bli ganska intressant. Får se båda huvudpartiers syn på saken. För det heter väl en Moderat flera moderatorer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet! Nu får du väl ge dig. Om skatt på poker ska diskuteras så ÄR det relevant att ta upp vad skatterna används till! Skatt på poker ska INTE diskuteras här, det finns en jättetråd om det redan. TV-programet som sänds nästa torsdag diskuteras här. Som sagt; hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet, annars låser vi tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Fair enough moderatorer. Kändes bara helt plötsligt när jag läser denna tråd som det fattas en smiley som ser ut som en stridsvagn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet! Fair enough! The prosecution rests, your honour... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torna Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Håller med att det är själva programmet som ska diskuteras här, men kan ni inte dela av tråden? Det verkar finnas intresse med en debatt om Sveriges välfärd vid sidan om, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 Det kan vi väl göra, om det inte redan finns nån sån tråd. Kanske nån vänlig moderator som inte lirar finalbord i €90 har tid? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Torsdag 2 juni 2005 22:00 Sommardebatt (23:00) Debatt från en cafébåt på Umeälven. Del 2 av 6. Bosse Ringholm och professionelle pokerspelaren Ken Lena rd diskuterar det så populära pokerspelet. Homosexuell i politiken - Erik Slottner, f d KDU-ordförande, och Bengt Urban Fransson, kommunalråd i Arjeplog, diskuterar. Programledare: Linda Olofsson och Helena Wink. Även 3/6 och 7/6. [29550] Dont forget!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts