Gå till innehåll

TV: Sommardebatt 2/6 22.00 på SVT1


baller

Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch vilken värdelöst upplagd debatt, det går över mitt förstånd hur man ska kunna ha en vettig debatt under 20 minuter där 4 personer deltar och tv-tittare också ska kunna skicka in frågor..

 

Blir ju inte bättre av att programledaren avbryter såfort det väl börjar bli lite debatt för att gå vidare till en annan fråga.

 

Aja, tyckte Ken gjorde bra ifrån sig men en längre debatt med mindre deltagare och mer kunniga programledare vill jag ha ;)

 

Det bästa var debatten med det kristna puckot, var skönt att se honom bli totalt överkörd av de övriga, betydligt skickligare debattörerna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf,, vem är killen i mössa som suttit och tiltat under programmet? varför tog dom inte dit en riktig pokerspelande som kunde gett detta underbara spel lite rättvisa.

 

Inte vårat fel att du inte vet att Andreas Harnemo är en av sveriges bättre spelare och spelar typ 100-200 på nätet.

ÄGD! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vårat fel att du inte vet att Andreas Harnemo är en av sveriges bättre spelare och spelar typ 100-200 på nätet.

 

 

Jo RaMz jag vill nog faktiskt hävda att det är ditt fel, du kunde informerat mig ;)

Näe vars...men det var ju skönt att det iaf var en kille som kunde sina grejjer även om det inte blev succé i programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf,, vem är killen i mössa som suttit och tiltat under programmet? varför tog dom inte dit en riktig pokerspelande som kunde gett detta underbara spel lite rättvisa.

 

Inte vårat fel att du inte vet att Andreas Harnemo är en av sveriges bättre spelare och spelar typ 100-200 på nätet.

 

Dock verkar han ha problem att hitta bord att spela på. http://www.checkraise.se/forum/viewtopic.php?t=89

och här berättar han varför han missar en match ifotbollskorpen http://www.checkraise.se/forum/viewtopic.php?t=112

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homodebatten är ju fantastisk - vem kan ha något emot snälla pokerspelare när man hört puckon slänga ur sig bibelcitat precis inann...

 

Det bästa var debatten med det kristna puckot, var skönt att se honom bli totalt överkörd av de övriga, betydligt skickligare debattörerna :P

 

Ja eller hur...och sedan den där puckade araben som sa att man förlorar alla sina pengar till slut om man spelar internetpoker...

 

...på tal om puckon tog väl ändå bögen första pris genom att anse att ett barn behöver både en manlig och kvinnlig förebild?

 

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

 

Jag tror att det har att göra med att religion är något man väljer, precis som tex politisk åskådning. Det är ju rätt legitimt att säga "puckade moderaten" eller "puckade vänsterpartisten" också, trots att de är i minoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller hur...och sedan den där puckade araben som sa att man förlorar alla sina pengar till slut om man spelar internetpoker...

Han kommer förlora alla sina pengar till slut ja. Han visste inte riktigt vad han pratade om, men å andra sidan så var det ju bara bra för honom. bjud hellre flickvännen på middag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

 

Jag tror att det har att göra med att religion är något man väljer, precis som tex politisk åskådning. Det är ju rätt legitimt att säga "puckade moderaten" eller "puckade vänsterpartisten" också, trots att de är i minoritet.

 

Ok. Då förstår jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

 

Jag tror att det har att göra med att religion är något man väljer, precis som tex politisk åskådning. Det är ju rätt legitimt att säga "puckade moderaten" eller "puckade vänsterpartisten" också, trots att de är i minoritet.

Den delen av religiösa som väljer sin religion är väldigt väldigt få, att man däremot väljer att vara religiös eller inte är en annan sak. Det är inte samma sak som att välja politisk åskådning.

 

Religion är något man ärver och sen väljer om man vill ha eller inte, politisk åskådning man bildar en egen uppfattning om och sedan väljer. Att sedan kalla kristna för puckon är ju otroligt respektlöst och drar alla över samma kant. Religion är en tolkningsfråga och folk tolkar det mesta olika.

 

Vet inte varför, men jag kände för att leka lite polis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

Det är väl ok att kalla de flesta för puckon, men om du ska kalla en bög eller invandrare för pucko måste du vara mycket försiktigare med hur du använder språket. Du vill ju inte att det ska se ut som du menar att deras puckoighet härstammar från deras grupptillhörighet istället för att vara individuellt. Och om du använder ord som "bög" eller "slyna" så är risken stor att det tolkas precis så eftersom dylika ord använts som skällsord i stor utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är legitimt att kalla kristna för puckon...något som är oerhört känsligt gällande invandrare och homosexuella...när samtliga dessa grupper är minoriteter i detta samhälle.

Det är väl ok att kalla de flesta för puckon, men om du ska kalla en bög eller invandrare för pucko måste du vara mycket försiktigare med hur du använder språket. Du vill ju inte att det ska se ut som du menar att deras puckoighet härstammar från deras grupptillhörighet istället för att vara individuellt. Och om du använder ord som "bög" eller "slyna" så är risken stor att det tolkas precis så eftersom dylika ord använts som skällsord i stor utsträckning.

 

Jag förstår vad du menar men visst klingar det fortfarande illa om någon kallar KDU´s fd ordförande för "den homosexuella idioten"? Även denna mer rumsrena benämning (istället för "bög") skulle säkerligen väcka starkare känslor här på forumet än i detta fall, där vi pratar om det "kristna puckot"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, vilka ärkegenier till producenter. Ett pokerproffs är gäst och han ska sitta och spela online under kvällen, så i slutet av programmet ska de återvända till honom och se om han plussat eller backat - men herregud, snubben ska spela med playmoney. :|

 

Det finns garanterat väl valda skäl till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religion är något man ärver och sen väljer om man vill ha eller inte, politisk åskådning man bildar en egen uppfattning om och sedan väljer.

 

Jag tror iofs att majoriteten "ärver" sin politiska åsikt från sina föräldrar eftersom man växer upp och får höra deras värderingar. Men det finns nog mer undantag inom politisk åskådning än religon. Men det är bara vad jag tror ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag störde mig något enormt på detta att ett pokerproffs skulle sitta och lira. Det är så typiskt, hur fan kan man utläsa någonting överhuvudtaget som okunnig genom detta? Vinner han kanske många tänker "fan det där är nog trots allt ganska bra" och förlorar han "hehe vad var det jag sa poker är bara skit vi svenskar ska arbeta och gå i kyrkan och vara glada"..

 

Eller så är det jag som överanalyserar allting men det känns som att det är upplagt att genom om han antingen förlorade så skulle fler tycka att poker är skit och få fler sympatisörer åt det håller och tvärtom. Genomsnittet vet ju fan inte vad poker handlar om överhuvudtaget, många som hobbylirar fattar nog inte heller riktigt det här med långsiktighet i speler o.s.v.. knappt så ens jag förstår allting som har med pokern att göra..

 

Edit: Läste min post och jag tycker det låter lite dumt i början.. har inget emot pokerproffset utan puckona som arrangerade det hela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sedan kalla kristna för puckon är ju otroligt respektlöst och drar alla över samma kant.

 

Nja,

 

jag skulle säga att jag själv är kristen. Eller i alla fall har en kristen livsåskådning. Däremot är jag inte religiös.

 

Jag vidhåller min uppfattning att religiösa är puckon, oavsett vilken religion de tillhör. Däremot är inte "vardagskristna", "vardagsmuslimer" eller liknande puckon, men att försöka förklara/försvara/fördöma en företeelse i vårt moderna samhälle utefter en bok som skrevs för oändligt många år sedan, det är puckat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily, jag är själv ateist med en kristen värdegrund. Förstår inte hur människor kan basera sina liv på till exempel bibeln eller koranen. Men jag kallar dem definitivt inte puckon. Ska de kallas puckon och inte respekteras bara för att de inte delar dina åsikter och är religiösa? De tror ju faktiskt att det är Guds ord i böckerna och att man ska följa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...