Gå till innehåll

TV: Sommardebatt 2/6 22.00 på SVT1


baller

Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Religion är något man ärver och sen väljer om man vill ha eller inte, politisk åskådning man bildar en egen uppfattning om och sedan väljer. Att sedan kalla kristna för puckon är ju otroligt respektlöst och drar alla över samma kant. Religion är en tolkningsfråga och folk tolkar det mesta olika.

 

Ser faktiskt ingen anledning alls till att man skulle ärva religion i större utsträckning än politisk åskådning. Själv har jag inte ärvt mina föräldrars tro, men i viss mån deras politik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religion är något man ärver och sen väljer om man vill ha eller inte, politisk åskådning man bildar en egen uppfattning om och sedan väljer. Att sedan kalla kristna för puckon är ju otroligt respektlöst och drar alla över samma kant. Religion är en tolkningsfråga och folk tolkar det mesta olika.

 

Ser faktiskt ingen anledning alls till att man skulle ärva religion i större utsträckning än politisk åskådning. Själv har jag inte ärvt mina föräldrars tro, men i viss mån deras politik.

Är dina föräldrar kristna? Om du nu varit religiös, hade du valt en annan religion då?

 

Vad jag skrev är att man ärver religionen, sen får man själv bestämma om man är religiös eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med religion är rätt intressant. Jag tycker alla har rätt till sin egna tro. Likaså har alla rätt att kalla andra, religiösa eller inte, för puckon om de så känner för, även om det inte är så trevligt att sprida okvädesord omkring sig.

 

Men det värsta av allt är när religiösa (eller andra fanatiker) försöker sprida sina "absoluta sanningar" till omvärlden. Såna som är helt blinda i sin tro och vägrar acceptera andras värderingar. De är i mina ögon riktiga puckon, vare sig de är kristna puckon eller av någon annan övertygelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, vilka ärkegenier till producenter. Ett pokerproffs är gäst och han ska sitta och spela online under kvällen, så i slutet av programmet ska de återvända till honom och se om han plussat eller backat - men herregud, snubben ska spela med playmoney. :|

 

Det finns garanterat väl valda skäl till det.

 

Well, jag kan hålla med om att min medverkan var något menlös och ointressant. Jag tror de hade en plan, en plan som sedan blev plan B och sedan C. Det var nog först tänkt att jag skulle visa lite mer hur det funkar, men jag tror det både blev tidsbrist och att det eviga problemet med företagsnamn-i-bild ställde till det lite för det.

 

Sedan kom de på att det skulle spelas med playmoney, mest för att de befarade att det fanns risk för problem (riktigt vilka visste de nog inte) om det spelas om riktiga pengar i tv.

 

Då SVT:s brandvägg såklart blockade alla pokersajter (som vi testade iallafall, jag kom då inte på någon som kör port 80), vilket de kom på typ två timmar innan sändning. Så då blev det rätt fånigt, att jag först skulle sitta där, sedan ta min laptop som jag hämtat, gå till ett annat hotell och lira en stund på deras Homerun och sedan gå tillbaka och säga hur det gått.

 

Jag var ju inte förberedd på att det skulle vara playmoney, så jag hade lite dålig koll på det. Jag loggade in på Pokerstars och såg att ungarna spelat upp det mesta (eller om man kanske inte har så mycket i början), men det fanns typ 850 som jag tankade in i ett NL-game. Fick top-par och öppet stegdrag på första floppen och ställde in. Andra träffade och det blev tomt. Försökte komma igång på Interpoker men fick ingen plats. Sedan körde jag lite limit på UB och visade den tjusiga praktikanten lite hur det fungerade. Vann nog inte en hand, trots att jag spelade nästan alla, hehe. (jo jag fick numret ändå, JIC, hehe igen) Spelade totalt kanske 15 min.

 

Så visst, det var en fånig och ganska misslyckad grej. Det är väl inget program som går till historien direkt. Och stör man sig på nåt är det ju bara att zappa vidare, eller hur?

 

(ett tillägg. jag tror att en pokerspelare som spelat bort allt han ägde och var rejält spelberoende hade varit en betydligt mer spännande/relevant gäst.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dina föräldrar kristna? Om du nu varit religiös, hade du valt en annan religion då?

 

Oj, det är ju omöjligt att säga. Men visst låter det troligare att jag hade valt en religion som är kulturellt vanlig här (dvs kristendomen), precis som det är troligt att jag väljer en i Sverige kulturellt accepterad politisk åskådning (dvs tex inte den konservatism som är vanlig i USA).

 

Visst färgas ens värderingar av ens omgivning, och då inte minst föräldrar. Men att gå därifrån till att säga att åsikterna är ett arv är jag inte med på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"hehe vad var det jag sa poker är bara skit vi svenskar ska arbeta och gå i kyrkan och vara glada"..

 

haha, just det... ta av dig mössan och håll flabben... :lol:

 

Missade själv programmet men verkar inte varit någon "höjdare", man önskar ändå att politiker skulle kunna sväva ut lite i diskussionerna istället bara för att rabbla partiprogrammet...resonera och diskutera istället för propagera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...