Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

Övertygad om att dina värden skulle krossa t.ex. mina :oops: Men nu kör jag också tyvärr fortfarande i princip noll cardio :(

 

kanske det, har inte järnkoll vad som är normalt men enligt doktorn var mitt hjärta bra. men fick någon tanke att mkt styrketräning kanske höjde blodtrycket(tänker mig hur spänd man blir när man pressar) så var mest intresserad ur det perspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det stämmer att folk som gymmar ofta drabbas av högt blodtryck. Finns ju extremfall med styrke-/tyngdlyftare (dopingtestade) som dött av hjärtsmällar.

 

Jag har ingen aning om mitt exakta blodtryck men det var tydligen på en bra nivå i höstas när jag fick lov att göra ett sjukhusbesök i Japan. :mrgreen:

 

Kan dock återkomma om vilopulsen då jag faktiskt har en pulsklocka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träning idag:

 

Knäböj 10x20 6x70 6x100 6x120 6x120 6x120

Marklyft 10x70 6x110 6x150 6x150 6x150

Obliques sidlyft hantel 15x40 15x40

 

~45 min långpromenad och lite cykling på det. Intag på 2650 kcal, borde landa på ett underskott på cirka 1000 kcal för dagen. Helt ok dag mao. Men imorgon blir det hårdare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 april

 

9:45 - vaknar efter mindre än 5h sömn pga sen jävla nhl-match mellan pens och sens igår med tre jävla tillägsperioder, försöker somna om

9:50 - ger upp och går på toa, svär lite för mig själv över träningsvärken i benen och siktar in mig på att skippa cykelturen jag tänkt ta direkt

9:52 - ser PE utanför huset på väg mot min lgh, inser att min plan att slacka i lugn och ro framför datorn skiter sig så går och sveper i mig 2 dl mjölk, 10 g esapro, 10 g carbs, taurin och koffein för att hälsa på PE när han glider in och sen ge mig ut

10:15 - brutal mjölksyra och dödstankar

11:15 - mår sjukt nog riktigt bra efter cykelturen och återhämtningsdryck i form av mer mjölk+carbs och lite vassle

11:30 - frukost: gröt av 60 g havre + 100 g bär och två kokta ägg

13:30 - mellanmål: risifrutti, banan och mjölk

13:45 - PWO: 10 g esapro, 10 g malto, kreatin och taurin

14:15 - gympass, bänkpress på sheikos vis 5x60 4x70 6x3x80 följt av pullovers 3x10x15 och lite baksida axlar i kabel (kommer ha brutal träningsvärk av pulloversen trots den låga belastningen, rekas!)

15:15 - mjölk, carbs, protte och kreatin igen efter gymmet

15:30 - 60 min långpromenad

16:30 - BOLAGET

17:00 - SOLNING WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

18:00 - promenad hem till farsan för gratis middag och slacking. drog i mig två bärs, en cola, en grillkorv, knäckeskiva+philadelphia, pasta+köttfärssås och äpple

 

21:30 - hemma och inser att min dag kretsat HELT kring mat och träning.

 

 

totalt intag på ~3k kcal efter kvarg innan sänggång och uppskattad sammanlagd förbränning på en bit över 4k. morgondagen blir lite lugnare med lägre intag, discopass på gymmet och någon promenad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra en jävla cambridge kur sorken, man droppar typ 10kg fett på 3veckor. Är ett jävla helvete och man mår bajs men överlägset effektivaste sättet om du vill droppa i vikt!

tre veckors rent helvete och flera månaders träning bortkastat följt av säkerligen ett par månader till för att komma tillbaka till samma form styrke-/volymmässigt. tror jag avstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre veckors rent helvete och flera månaders träning bortkastat följt av säkerligen ett par månader till för att komma tillbaka till samma form styrke-/volymmässigt. tror jag avstår!

 

 

Nja det stämmer inte dirrekt. Jag är på min första vecka nu, gått 5dar -2,6kg.

 

En kompis var precis klar med sin 3veckors kur, han hade tappat 9,6kg i vikt men ca 12kg i fett, dvs han hade ökat i muskler!

 

Så så illa äre inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis var precis klar med sin 3veckors kur, han hade tappat 9,6kg i vikt men ca 12kg i fett, dvs han hade ökat i muskler

hehe han ökade 2,4 kg muskler då eller? :mrgreen:

 

Eller så tar du lite mer tid på dig och kör en Lchf och njuter

Jag ser inte riktigt meningen med att ta ut den viktigaste energikällan...

 

 

På två år under perioder på sammanlagt mindre än ett halvår har jag gått ner nästan 30 kg i ren kroppsvikt där jag säkerligen lagt på mig ett antal kilo muskler genom att äta och träna bra, räkna mina kalorier och se till så att jag ligger på ett underskott för att kunna gå ner i vikt.

 

Alla bantningsmetoder är överskattade och fungerar mest som ett sätt att motivera sig till att lättare kunna nå sitt mål. I slutändan finns det inga genvägar utan jag är övertygad om att det är förbränning kontra intag av kalorier som gör den stora skillnaden. Då väljer jag att köra på min "metod" som går ut på att äta det jag mår bra av och som ger resultat för min träning så att jag orkar med att ligga på det kaloriunderskott som krävs för att jag ska hitta den viktnedgång som jag vill uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe han ökade 2,4 kg muskler då eller? :mrgreen:

 

 

Jag ser inte riktigt meningen med att ta ut den viktigaste energikällan...

 

 

På två år under perioder på sammanlagt mindre än ett halvår har jag gått ner nästan 30 kg i ren kroppsvikt där jag säkerligen lagt på mig ett antal kilo muskler genom att äta och träna bra, räkna mina kalorier och se till så att jag ligger på ett underskott för att kunna gå ner i vikt.

 

Alla bantningsmetoder är överskattade och fungerar mest som ett sätt att motivera sig till att lättare kunna nå sitt mål. I slutändan finns det inga genvägar utan jag är övertygad om att det är förbränning kontra intag av kalorier som gör den stora skillnaden. Då väljer jag att välja min "metod" som går ut på att äta det jag mår bra av och som ger resultat för min träning så att jag orkar med att ligga på det kaloriunderskott som krävs för att jag ska hitta den viktnedgång som jag vill uppnå.

 

 

Imo är cambridge nuts, du kör 3veckor på 3rena shakes om dan och får i dig typ 440kcal om dan. Efter de 3 veckorna lägger man till 2 måltider om dan samt forsätter på shakesen. Efter 9veckor har man uppnått det du påstår att du gjort på 2år.

 

Ditt val vad du gör med tiden dock, antar att det inte händer så mkt i ditt liv anyway :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är cambridge nuts, du kör 3veckor på 3rena shakes om dan och får i dig typ 440kcal om dan. Efter de 3 veckorna lägger man till 2 måltider om dan samt forsätter på shakesen. Efter 9veckor har man uppnått det du påstår att du gjort på 2år.

 

Ditt val vad du gör med tiden dock, antar att det inte händer så mkt i ditt liv anyway :rolleyes:

 

eller så äter man ett äppel om dagen, lovar att du går ner i vikt då med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man känner sig inte lite sjuk som verkligen älskar att kvällen innan planera exakt vad man ska äta och hur träningen ska se ut nästa dag. det är nästan så att man börjar planera för kommande dagar tills man inser att man då missar det roliga nästa kväll. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är cambridge nuts, du kör 3veckor på 3rena shakes om dan och får i dig typ 440kcal om dan. Efter de 3 veckorna lägger man till 2 måltider om dan samt forsätter på shakesen. Efter 9veckor har man uppnått det du påstår att du gjort på 2år.

 

Ditt val vad du gör med tiden dock, antar att det inte händer så mkt i ditt liv anyway :rolleyes:

 

Snälla, sluta ge "roliga" kostråd...kvittar om du levlar eller ej, det är inte roligt :( Sorry på förhand (insert trevlig smajlie)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är cambridge nuts, du kör 3veckor på 3rena shakes om dan och får i dig typ 440kcal om dan. Efter de 3 veckorna lägger man till 2 måltider om dan samt forsätter på shakesen. Efter 9veckor har man uppnått det du påstår att du gjort på 2år.

 

Ditt val vad du gör med tiden dock, antar att det inte händer så mkt i ditt liv anyway :rolleyes:

 

Jo att tappa vikt är ju inte så svårt. Men problemet med att tappa mycket vikt snabbt är att man blir smaltjock istället för bara tjock. Så om man tycker det kan vara kul att ha någon muskel kvar på kroppen är det vettigt att gå ner runt 0.5kg i veckan. För övrigt känns vikt rätt överskattat, spegel + gymmet imo. Du levlar säkert så det här här kanske lite onödigt skrivet men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen att skryta för som bryr sig så tänkte pröva här...

Gjorde 3set 6reps på 110kg i bänken idag, väger 81kg.

Nån som e impad förutom jag? Om inte så snälla låtsas va det behöver ljuspunkter i min tillvaro...

jag är lite avis iaf! det kommer antagligen ta minst ett år innan jag är där :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man känner sig inte lite sjuk som verkligen älskar att kvällen innan planera exakt vad man ska äta och hur träningen ska se ut nästa dag. det är nästan så att man börjar planera för kommande dagar tills man inser att man då missar det roliga nästa kväll. :mrgreen:

 

Hehe jag gör samma sak. Går igenom i huvudet vilka övningar och vad och när man ska käka kvällen innan. Man känner ju sig lite sjuk men det är ju väldigt roligt när man kommer in i det hela :-)

 

Tack boys de värmer.

Har fö en sidebet på 10k med en polare om att jag ska maxa 150 innan året e slut för vinst alltså. Tror ni jag grejar det?

 

Borde gå. Kanske borde köra något speciellt bänkpress-schema för att nå dit?

Bra jobbat och ta 110 pannor förresten! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo funderar på att lägga om schemat å köra två pass i veckan.

Maxa 120 i lördags men tror jag borde ligga runt 125 i maxet atm men då hade jag haft flunsan i över en vecka å bara hunnit 2 pass så kanske kan pressa mer vad vet jag. Brukar ju komma perioder då man går bakåt alt står stilla också så e fan inte säker än iaf...

 

edit: ska obv updata här sen om hur det fortlöper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är cambridge nuts, du kör 3veckor på 3rena shakes om dan och får i dig typ 440kcal om dan. Efter de 3 veckorna lägger man till 2 måltider om dan samt forsätter på shakesen. Efter 9veckor har man uppnått det du påstår att du gjort på 2år.

 

Ditt val vad du gör med tiden dock, antar att det inte händer så mkt i ditt liv anyway :rolleyes:

 

lol nu har jag inte läst något om denna metod, men det låter riktigt sjukt. Tror inte någon som tar sin träning seriöst skulle köra detta.

 

Jo funderar på att lägga om schemat å köra två pass i veckan.

Maxa 120 i lördags men tror jag borde ligga runt 125 i maxet atm men då hade jag haft flunsan i över en vecka å bara hunnit 2 pass så kanske kan pressa mer vad vet jag. Brukar ju komma perioder då man går bakåt alt står stilla också så e fan inte säker än iaf...

 

edit: ska obv updata här sen om hur det fortlöper.

 

Maxa som i en rep? I.s.f. borde det var no probs. Finns många metoder för att öka fint i bänken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...