Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ett rätt vanligt upplägg är väl att coachen spelar på elevens konto medan eleven kollar på, och det är ju inte ok enligt någon sajts t&c vad jag vet. finns det nåt som säger att man inte får sitta flera och hjälpas åt med besluten? men detta är såklart nästan omöjligt att avslöja och det är knappast den typ av fusk som är farligast för pokern

 

!? Det är naturligtvis fortfarande fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett rätt vanligt upplägg är väl att coachen spelar på elevens konto medan eleven kollar på, och det är ju inte ok enligt någon sajts t&c vad jag vet. finns det nåt som säger att man inte får sitta flera och hjälpas åt med besluten? men detta är såklart nästan omöjligt att avslöja och det är knappast den typ av fusk som är farligast för pokern

 

Men va? Är det verkligen det? Det låter skitkonstigt i min värld och helt solklart fall av fusk imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Är du seriös nu?

 

Klart jag är seriös, vad var det som var så otroligt häpnadsväckande med det jag skrev?

 

Det är bara en mänsklig reaktion att du helst undviker att kliva upp i en pott mot någon som står dig nära när det är seriösa pengar på spel. Man är ingen fitta för det. Eller så är man en fitta, men då får det isåfall klassificeras som mer normalt att vara en fitta än att inte vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt inte han ska slappna av. Det finns så jävla mycket folk som verkligen inte fattar att det dem tror är en gråzon eller "hehe äsch det är väl inte så farligt"-grejer i själva verket ska klassas som fusk. Även folk jag gillar och respekterar gör eller har gjort saker som att stejka folk och sen sitta och grinda på samma bord som dem med förklaringen att dem inte alls spelar annorlunda mot varandra. Eller sitta och spela med sin coach bredvid och om och om igen fråga hur dem ska göra med sin hand. Eller sitta med 2-3 konton på samma sida och bara skylla på att alla andra gör det så då är det ok. Eller som i CDS fall (bl.a, han har säkert gjort andra liknande saker med) få sin polare att sitta på 3-max bord och blocka platser så CDS kan spela mot fisken själv (jag blev osäker nu på om det var exakt så det gick till men nåt liknande var det iaf). Allt ovan är helt obv fusk det med, om än i olika grad. Pokersidorna kan göra massor för att förbättra säkerhet och få bort uppenbara fuskare osv men det kommer tyvärr alltid finnas pokerspelare som inte kan stava till etik och hittar diverse fula sätt att öka sin edge.

 

Sen kanske du enbart menade att urmy skulle slappna av med attityden men det är isf en helt annan fråga...

 

 

Ja, han blockade 3manna-platsen så jag skulle isoleras med fisken, det var fusk. Inte för att det spelar någon roll men vi splittade dock inga vinster mellan varann. (Ja, exakt lika illa ändå.)

 

Jag blev livstidsbannad på mitt guldgruve-nätverk och hatad av hela pokersverige för ett ganska harmlöst fusk om man lägger perspektiv på det så jag tror folk kan lugna ner sig idag angående det.

 

Nej, jag har inte gjort några andra saker sen dess. Jag slutade spela ringbord för över 2 år sedan, håller mig endast till hu.

 

Dock så är jag en av få som inte multiaccountar. Och jag har ingen HUD, ingenting. Och multiaccounting är i princip lika mycket fusk som att blocka någons 3manna. Så den påstådda etik som vissa verkligen tror existerar är ju bara ett stort skämt alltihop.

 

(För övrigt anser jag att HUDs är ett fusk också.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shgh what? Hur utesluter det ena det andra? Både multi accounting och att colluda är fusk, punkt slut. Dessutom får du det att låta som att alla fuskar mer eller mindre vilket absolut inte är sant. Personligen har jag inte gjort något av ovanstående, och kan inte tänka mig att någon av de jag pratar poker med skulle göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. bagatelliserar nästan att man bröt mot tydliga regler samtidigt som man säger att hud som inte är regelbrott är fusk. du har ett utpräglat drag av narcissism där du verkar tro att vad som är rimligt eller inte helt är upp till dig.

 

cds du är ju så jävla bränd och fattar inte varför du inte fortfarande är hatad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shgh what? Hur utesluter det ena det andra? Både multi accounting och att colluda är fusk, punkt slut. Dessutom får du det att låta som att alla fuskar mer eller mindre vilket absolut inte är sant. Personligen har jag inte gjort något av ovanstående, och kan inte tänka mig att någon av de jag pratar poker med skulle göra det heller.

 

Jag uteslöt ingenting, läser du ens mina poster?

 

Ja, både multiaccs och colluding är fusk men du kan inte vara så arrogant och tro att de flesta är lika ärliga och godhjärtade som du förstår du väl. Inte i den här branschen. Folk är ute efter dina pengar och ingenting annat. I princip alla hu-regs jag känner multiaccar och om det krävs för ens överlevnad så kommer i princip alla (förutom du och några till tydligen) att göra det förr eller senare.

 

Speciellt i hu-världen så är det extremt mycket multiaccs, iaf på nl2000 och uppåt. Kanske inte lika mycket på de nedre stakesen, det vet jag inte.

 

Utgå aldrig ifrån att du kommer få se det bästa och ärligaste utav folk när det är pengar inblandade i bilden. Mer än hälften av alla regs jag möter h-runnar efter ett inköp, utan förvarning ingenting. Förr så var det dålig etik, nu verkar det ha blivit standard och nästan accepterat.

 

HUDs och alla hjälpprogram har ju fan nästan tvingat spelare till multiaccing för edgen är det enda som betyder nåt. Dom där hjälpprogrammen har jag hatat ända sen första början och jag är inte ett dugg förvånad över varför multiaccs och colluding har hela tiden växt vanligare och vanligare med tiden. Jag tror HUDs har plockat bort så stora delar av pokeredgen att folk har tvingats till desperation.

 

Det är ju bara rädda multitablande nits utan djupare talang som är rädda för att HUDsen ska försvinna så blir dom plötsligt tomhänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. bagatelliserar nästan att man bröt mot tydliga regler samtidigt som man säger att hud som inte är regelbrott är fusk. du har ett utpräglat drag av narcissism där du verkar tro att vad som är rimligt eller inte helt är upp till dig.

 

cds du är ju så jävla bränd och fattar inte varför du inte fortfarande är hatad.

 

Förr var det helt vanligt och accepterat med slaveri. Förr fick kvinnor inte rösta.

 

Hur inskränkt kan man bli egentligen? HUD är ett program som fungerar som någon slags superhjärna som lagrar all info som din vanliga hjärna inte kan lagra, och den kan förmedla denna info till dig på enklaste sätt så att du ska kunna spela mer optimalt. Det är ett fusk.

 

Vad som däremot är ironin i det hela är att det är ett fusk alla spelare har accepterad tillgång till. Men 90-95% använder inte programmen för dom är för avancerade, eller dom spelar bara poker så skoj eller dom kanske inte ens vet att det finns. (1-gångs-deposittare oftast). Ska det vara så?

 

Det är mycket enklare att fixa problemet och förbjuda HUDsen fullständigt så får faktiskt ALLA spela på lika villkor, punkt slut.

 

Tycker du det är en bra utveckling för online-poker? Vafan, bolag har tillochmed börjat förbjuda HUDs nu och anonyma bord börjar komma mer och mer. Klart som fan att jag kan få tycka att HUDs är ett fusk även om det inte klassificeras som ett just nu. Precis på samma sätt som jag för 100 år sedan hade kunnat få tycka att det är förjävligt att kvinnor inte har rösträtt.

 

Jag tror HUDs kommer vara strikt förbjudet på alla sajter inom två år, och det är mycket möjligt att det kommer bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror huds stjälper mer än vad de hjälper på de flesta nivåer i reg v reg hu-action under nl200, en hel del feltolkningar görs så att säga.

 

CDS:

Nu när vi är ärliga här och eftersom du verkar ha besvarat det redan egentligen så tänkte jag ändå bara passa på att fråga/försäkra mig eftersom jag utgick ifrån det... du och heliga_ak bytte aldrig konton? Ibland spelade nämligen ärkenitten heliga_ak som en cowboy(guns blazin') osv... nämligen väldigt likt som herr cds kunde göra ibland när han hade sina ryck :) och visa versa.

 

Blir faktiskt förvånad om det inte var så, var rätt säker på det, inte för att jag bryr mig om det längre, länge sen och det hör ju som samman med 3max eländet tycker jag, var ju i samma period om det nu var så, straffet kom ju i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föreligger inget regelbrott så är det per definition inte fusk. så är det med den saken, CDS.

 

Det finns flera nätverk som har börjat förbjuda HUDs, så det är skönt och se att HUDs har på vissa ställen definierats som ett fusk. Jag håller fast vid att det är ett fusk oavsett om vissa nätverk inte anser det ännu. Men jag tror det förr eller senare kommer att definieras av alla nätverk som ett fusk.

 

Jag pratade om det tidigare också, att det inte är bra för nätverken att fiskarna töms på det mest optimala sättet. Och inte alls bra att regsen vet hur dom ska spela mot varann på det optimalaste sättet heller, för det dödar action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror huds stjälper mer än vad de hjälper på de flesta nivåer i reg v reg hu-action under nl200, en hel del feltolkningar görs så att säga.

 

CDS:

Nu när vi är ärliga här och eftersom du verkar ha besvarat det redan egentligen så tänkte jag ändå bara passa på att fråga/försäkra mig eftersom jag utgick ifrån det... du och heliga_ak bytte aldrig konton? Ibland spelade nämligen ärkenitten heliga_ak som en cowboy(guns blazin') osv... nämligen väldigt likt som herr cds kunde göra ibland när han hade sina ryck :) och visa versa.

 

Blir faktiskt förvånad om det inte var så, var rätt säker på det, inte för att jag bryr mig om det längre, länge sen och det hör ju som samman med 3max eländet tycker jag, var ju i samma period om det nu var så, straffet kom ju i vilket fall.

 

Jag tror det framkom i hela den härvan att jag hade använt heliga_aks konto vid ett tillfälle, när jag mötte bradpitt på 50-100 för en session på 1½ timme eller nåt. Men han lånade aldrig mitt konto och jag lånade aldrig hans nå mer efter det.

 

Däremot så railade heliga_ak mig väldigt mycket och vi diskuterade mycket med varandra så han försökte väldigt mycket efterlikna mig i sin spelstil så jag vet inte, möjligt att du blivit förvirrad på det sättet.

 

EDIT: Jag backade 20k den sessionen om det kan glädja någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt det är lite humor att CDS sitter på dina höga hästar angående HUDs med sin bakgrund. Du kanske också inser ironin Carl? :mrgreen:

 

Annars kan jag inte påstå att jag känner någon direkt glädje över att du backade två inköp på en session HU, det är skillnad på att tycka du har fel och att önska dig förluster eller gulning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt det är lite humor att CDS sitter på dina höga hästar angående HUDs med sin bakgrund. Du kanske också inser ironin Carl? :mrgreen:

 

Annars kan jag inte påstå att jag känner någon direkt glädje över att du backade två inköp på en session HU, det är skillnad på att tycka du har fel och att önska dig förluster eller gulning.

 

Ja jag ser ironin i det. Men det var 4 år sedan, folk måste komma över det där. Jag har hållit mig under radarn ren & ärlig hela tiden sedan dess, tycker det är dags att börja få ha åsikter igen utan att bli clownförklarad.

 

Sen kräver jag inte att man håller med mig, folk får tycka vad dom vill men att besvara mig med en förbestämd negativ ton för något jag har gjort för fyra år sedan är bara lamt. Hade jag blivit dömd för pedofili så hade jag haft förståelsen, men det verkar som många redan har bestämt sig ända sen dagboken för att hata hata hata och det är helt fine, men att vara så långsint emot en främling måste emellanåt kännas patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...