Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

8tablade när jag skrev mitt svar, ska ge det ett bättre försök nu. Givetvis är inte husky dålig, men att kalla honom insatt i sc2 vore att ljuga. har prenumererat på husky 1 och ett halvt år på youtube så har rätt hyfsad koll och sett en hel del med honom, men det blir bara för mycket efter ett tag. Att han försöker underhålla med semitorra nördskämt och randomskrikande är ju förståligt då han inte besitter mycket kunskap om spelet, men det blir väldigt uttjatat i längden.

 

Visst är det kul att lyssna på folk som blir exhalterade etc, men i längden när man märker att majoriteten av det bara är överspelande jippo, så blir man bara trött på det. Gillar inte hans personlighet heller, men förstår att många mindre insatta sc2 railare kan tycka om husky då många tror att skrikade=bra casting.

 

Artosis spelar själv på pro-nivå och har bra koll på vilka builds som gäller och hur metagamet skiftar, något som jag finner mer underhållande att lyssna på än randomshouting. Ihop med tasteless bygger de en dynamik som gör att man som lyssnare känner sig mycket mer insatt istället för att som i huskys fall, bara vara en lyssnare.

 

HD har bra mycket mer kunskaper än husky, kolla bara vad de båda spelar för ligor etc. Ser ju mest husky i customgames nuförtiden, vilket skvallrar lite om hur mycket han egentligen tycker om orginalspelet. Finns det några som har passion för sc2 så är garranterat husky inte en av dom, tyvärr.

 

 

Hursom, smaken som baken, vissa vill höra folk skrika och andra vill höra analyser. För mig är en bra sc2 cast en där jag får höra saker som jag själv inte vet om eller kan se på skärmen, något artosis är grym på. Genom att hinta lite om vart matchen är påväg, vems build som kommer vara effektivast mot den andra och varför allt sker i ett metagameperspektiv, sånt är det jag vill höra. Har hängt med i sc2 svängarna rätt länge nu och har nog sett bra mycket mer än dig VH, så du får nog komma med något bättre argument än "husky är cool" etc.

 

Jag får svara styckevis på ditt svar här. Tycker du ger en rätt så orättvis bild av husky som caster. Jag tycker jag hör lika mycket "semitorra nördskämt" från artosis/tasteless som från husky för det första. Nu tycker jag inte att Husky har någon som kan komplettera honom lika väl som Artosis/Tasteless, även om försök gjorts med Day9 som dualcast. Day9 för övrigt sjukt överskattad. Jag har sett mycket av honom sedan långt tillbaka, och jag vet inte, hans humor var väl bra en gång i tiden kan jag tänka mig.

Tror för övrigt det är den punkten många hänger upp sig på, vad för slags humor man gillar. Personligen vill jag ha en cast som utöver att den är intressant och givande på ett kunskapsplan även är rolig.

Utgår man med humor som perspektiv så hamnar husky följt av artosis/tasteless i topp, men här kommer smaken åter att vara det som skiljer.

Tror du är biased även på skrikandeplanet, eller om du skämtade, då även t.ex. HD blir jävligt exalterad när det är bra action. Skriker dock inte på det sättet du verkar antyda, (ingen av dem gör det, för att förklara för folk som inte följer sc2).

 

Tror även det kommer ner till vilken personlighet man gillar, vilket till viss del är kopplat till humorn.

 

Det tredje stycket har du det som talar i Artosis favör, hur metagamet skiftar ur en spelares perspektiv. Husky kan endast nå det som caster, samt genom communityn då han umgås/pratar med många progamers (som det verkar) dagligen och styr upp showmatches och sådant dem emellan.

Helt klart en poäng till artosis iaf, och det är absolut intressant.

Att påstå att husky inte har tillräcklig kunskap tycker jag är rätt löjligt. Han når en exemplariskt hög nivå kunskapsmässigt, inte bara genom att förutspå under spelets gång vad som sker, förklara varför och varför det är i vems favör, även diskutera metagame och varför de väljer att gå vilka builds de gör med igen löjlig träffsäkerhet. Utan även för att han gör det klockrent. Jo det känns visst personligt, och det är med stor humor.

 

HD-argumentet med kunskapen har jag redan krossat. HD spelar högt och kan, men han är värdelös på att förmedla det i sina casts. Riktigt dålig. Han missar dessutom action hela tiden, vilket husky inte gör, som du skriver. Jag vet att det har hänt nån gång, men då går han tillbaka och analyserar efter videon worst case scenario. (vilket han ändå gör efter varje cast, analyserar alltså).

Jag kan fortsätta klaga på HD, som förutom att han har världens sämsta humor (min åsikt såklart), bara känns som en nervös fjolla när han castar. Nervösa skratt hela tiden. Jag behöver självsäkerheten i husky eller artosis för att kunna tro på det han säger.

Överlag är HD dessutom dålig på att hitta ord, något en caster bör vara bra på.

 

 

Slutligen. Jag har sett mer sc2 än vad du har, inte bara för att jag alltid har stream igång och sett alla huskys, HDs och många andras matcher sen betan.

eller jo, just därför.

 

slutligen 2: jag ska börja se mer artosis/tasteless!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom jag hatar sc postar jag istället en årsgraf

 

Extremt nöjd med året eller snarare hur jag genomfört det. Har varit even över 450k händer, backat/vunnit över 100k$ på en dag, tripplat rekordplus för en enskild månad, mosat in en jävla massa händer.

 

 

wow, respekt, mycket bra jobbat! Man blir jäkligt imponerad o motiverad att pressa in händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken VH, har du ens sett GSL? Baserat på allt du skrivit så verkar det inte så, och nej jag tror nog inte du har sett mer sc2 än mig. Och jag håller inte med dig ett dugg. I agree to disagree.

 

Stor humor när det är snoppmätartävlig om vem som har sett mest sc2..

 

+1 på båda.

 

gomtv har jag som en av startflikarna och jag förstår ditt val av casters mtp att du säkert också har det. Har bara använt för att kolla highlightmatcher dock, streamat mest från spelare på justin.tv etc.

Agree to disagree, men som jag sa, ska kolla mer artosis/tasteless eftersom det verkar vara ett jäkla tryck från tyckarna här, och det lär vara av en anledning.

 

Fred och helt ok graf jimmy :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni nu tycker att Jimmy har pressat ofantlig volym, får man då fråga hur mycket ni andra lirar? :mrgreen:

 

GG Jimmy.

Att spela +700K hands på de nivåerna som Mr Jimmy kör är sjukt ambitiöst (spec mtp resultatet), det finns så mycket fällor på vägen som 99% av spelarna faller i. T ex det sociala, en känsla av mättnad, dålig balans i spelandet vilket ger utbrändhet för att nämna några väldigt få. Har bara spelat extremt lite mot dig, Jimmy, men det jag hört från andra om dig (mest Svint0) och läst om dig och av dig, ger mig uppfattningen att du verkar vara top 3 CG-spelare i Sverige som jag har mest respekt för.

GL 2012.

 

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det jag hört från andra om dig (mest Svint0) och läst om dig och av dig, ger mig uppfattningen att du verkar vara top 3 CG-spelare i Sverige som jag har mest respekt för.

GL 2012.:roffe:

 

asdf111 på entraction är ju Joel Odonkoor, jag tror han är näst bäst i Sverige just cg-mässigt efter Blom i holdem. Såg att asdf111 hade en plusdag på €280,000 häromdagen, tror han bara lirar 50/100 - 200/400. Har du mött honom nånting Jimmy? Men det är möjligt att Jimmy landar på en 3e plats, stabil graf! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...