Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Ja för det första så känns det ju jävligt osäkert, har ju visat sig att det är hur enkelt som helst att hacka det där, och se spelares riktiga namn, vilket obv ger ett väldigt stort övertag.

 

För det andra så har jag hört att förekommer bra mycket mer collusion/liknande vid anon bord. Långt mycket svårare att uptäcka och stoppa. Samma går för bots, som frodas vid anon bord.

 

För det tredje tar det bort all slags dynamik man kan ha mellan regs, som endast uppkommer efter hundra eller t.om. tusentals händer. På anon bord försvinner denna slags dynamik, då man vanligtvis får max 100 händer mot samma spelare.

 

För det fjärde har vissa program stöd för HUD på dessa bord ändå (exempelvis HEM), dock kan det bara visas session stats. Dock har de flesta inte det, exempelvis PT3 :( Känns som det ger ett rätt stort övertag.

 

Jag gillar det inte en smula.

 

Sajterna kommer ha ruggigt bra koll på det där, annars skulle dom givetvis inte införa anonyma bord hursomhelst. Så det där behöver du inte oroa dig för i första taget.

 

Och ja, jag vet att många colluders har åkt dit tack vare tips ifrån andra spelare som blivit misstänksamma men jag kan säga dig att säkerheten på det området har ökat drastiskt på senaste tiden, likaså kvaliteten på deras programvaror.

 

Att kunna använda HUD på 100 händer och försöka dra någon fördel (gissning) utav det, be my guest isåfall. Det kommer missgynna mer än det gynnar av att försöka följa så fräscha stats.

 

Den där dynamiken du talar om förstår jag inte vad du menar riktigt. Blir det mindre kukmätar-tävlingar menar du?

 

99% bumhuntar ju nuförtiden så den dynamiken du menar (antar jag) existerar inte överhuvudtaget, iallafall inte på hu-området. Det spelas knappt games längre, och anonyma bord kommer generera mer action och mindre bumhuntande för dom börjar införa väldigt begränsade antal bord. Vilket sållar bort bumhuntarna, vilket är bra för pokern.

 

Alla HUDs har ju i princip förstört onlinepoker tyvärr. Fisken blir tömd på det mest optimala sättet hela tiden och fisken tröttnar, fisken vill inte depositta för den förlorar omgående. Sajterna tjänar mest pengar på fisk, och detta gynnar dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nano är en av dem jag respekterar mest av alla spelare, alla kategorier. Sådan otrolig arbetsmoral han måste ha för att spela så mycket och samtidigt hålla en idag riktigt bra winrate. Beundrar sådant mycket mer än folk som är degens och med en stor portion tur på vägen har blivit i det närmaste ikoniserade.

 

Ang anonyma bord är det bra på hu-bord, men öppnar upp extremt mycket för collusion på 5-6 Max bord.

 

Plus ett på allt.

 

För att utveckla, anonyma bord vore toppen om det inte var för oärliga spelare, så HU blir det ju perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajterna kommer ha ruggigt bra koll på det där, annars skulle dom givetvis inte införa anonyma bord hursomhelst. Så det där behöver du inte oroa dig för i första taget.

 

Och ja, jag vet att många colluders har åkt dit tack vare tips ifrån andra spelare som blivit misstänksamma men jag kan säga dig att säkerheten på det området har ökat drastiskt på senaste tiden, likaså kvaliteten på deras programvaror.

 

Att kunna använda HUD på 100 händer och försöka dra någon fördel (gissning) utav det, be my guest isåfall. Det kommer missgynna mer än det gynnar av att försöka följa så fräscha stats.

 

Den där dynamiken du talar om förstår jag inte vad du menar riktigt. Blir det mindre kukmätar-tävlingar menar du?

 

99% bumhuntar ju nuförtiden så den dynamiken du menar (antar jag) existerar inte överhuvudtaget, iallafall inte på hu-området. Det spelas knappt games längre, och anonyma bord kommer generera mer action och mindre bumhuntande för dom börjar införa väldigt begränsade antal bord. Vilket sållar bort bumhuntarna, vilket är bra för pokern.

 

Alla HUDs har ju i princip förstört onlinepoker tyvärr. Fisken blir tömd på det mest optimala sättet hela tiden och fisken tröttnar, fisken vill inte depositta för den förlorar omgående. Sajterna tjänar mest pengar på fisk, och detta gynnar dom.

 

Jag litar inte en minsta dugg på de europeiska sidorna, det har visat sig om och om igen hur shady dom är/dålig security/etc dom har. Det visade sig väl senast för några veckor sedan någon som hackade anon tables på ongame typ, och lade upp det på 2p2 för att visa precis hur enkelt det var?

 

Jag försår inte riktigt hur du tror att anon tables kommer att leda till mer action? Jag menar bumhunters kommer fortfarande sitta ut om dom märker att du höjer din BTN första handen. Det andra möjliga skulle väl vara om man tror att fler fisk sätter in pengar på sidan när de hör talas om anon tables, men det är väl högst tveksamt/marginellt det också.

 

Personligen tycker jag att det är synd att de ska döda en viktig del i det som är poker, att utforma reads mot någon och anpassa sig mot en speciell spelare var en rätt intressant och viktig del inom pokern imo.

 

Helt enkelt anser jag att anon tables har en hel del nackdelar, men få, och högst tvivelaktiga fördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte en minsta dugg på de europeiska sidorna, det har visat sig om och om igen hur shady dom är/dålig security/etc dom har. Det visade sig väl senast för några veckor sedan någon som hackade anon tables på ongame typ, och lade upp det på 2p2 för att visa precis hur enkelt det var?

 

Jag försår inte riktigt hur du tror att anon tables kommer att leda till mer action? Jag menar bumhunters kommer fortfarande sitta ut om dom märker att du höjer din BTN första handen. Det andra möjliga skulle väl vara om man tror att fler fisk sätter in pengar på sidan när de hör talas om anon tables, men det är väl högst tveksamt/marginellt det också.

 

Personligen tycker jag att det är synd att de ska döda en viktig del i det som är poker, att utforma reads mot någon och anpassa sig mot en speciell spelare var en rätt intressant och viktig del inom pokern imo.

 

Helt enkelt anser jag att anon tables har en hel del nackdelar, men få, och högst tvivelaktiga fördelar.

 

NASA blir också hackat emellanåt, det är ju nästintill naivt att begära att sidorna ska vara vattentäta året runt. Så fort det sker någonting så blir det ju enormt uppblåst och alla drabbas av panik men du får tänka på hur sjukt många games det pågår dygnet runt, hur många som spelar, tar man det i beräkning så är det ändå inte så jävla många problem.

 

Har man så pass dåligt förtroende för sitt nätverk så kan man skita i och spela där då. Det är ingen som tvingar en.

 

Det största problemet är colluding, dock så spelar jag bara hu så jag slipper oroa mig om ringborden. Men ja, det går att lösa.

 

Jo, bumhuntarna försvinner för att vissa sidor har börjat begränsa hu-borden ner till kanske 10 stycken, vilket gör att bummisarna inte får bord. Vilket gör att folk kommer börja slåss om borden, vilket gör att många kommer tvinga sig själva att spela. Och det är helt klart lättare mentalt sett att ta sig an någon "Player 1" än t.ex "IBeatU" reg som man har varit lite nojig för. Och det skapar mer action än det extremt döda bumhunting-klimat som existerar idag.

 

Anonyma bord hjälper fiskarna, vilket kommer göra att dom blir inte tömda lika lätt. Och det kommer göra poker mer underhållande för dom även om dom alltid gular till slut. För som det är nu så har varje reg med HUD varje fisk som någonsin spelat inprintat in sin history+notes och vet exakt hur dom optimalt ska tömmas, och det är skitdåligt för nätverken.

 

Man utvecklar ju reads på hur folk spelar poker och inte vad dom heter. Så det där resonemanget förstår jag inte riktigt. Det är ditt jobb som pokerproffs att ta reda på läckorna och kunna utnyttja dom snabbare än vad din motståndare kan hitta dina och det är väl ändå det som är grundtänket med poker. Och dina motståndare får alltid spela på exakt samma villkor på anonyma bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och ja, jag vet att många colluders har åkt dit tack vare tips ifrån andra spelare som blivit misstänksamma men jag kan säga dig att säkerheten på det området har ökat drastiskt på senaste tiden, likaså kvaliteten på deras programvaror.

 

 

Blev lite nyfiken på dethär, har du lust att utveckla eller länka någon källa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nyfiken på dethär, har du lust att utveckla eller länka någon källa?

 

Känner folk som jobbar med detta ja, men lämnar inte ut några namn här. Men ja, det har skett drastiska förbättringar. Trackingsystemet har blivit mycket mer avancerat, så colluders kan få svårigheter att dölja samarbetet.

 

(För övrigt är jag ganska oinsatt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...