Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

asdf111 på entraction är ju Joel Odonkoor, jag tror han är näst bäst i Sverige just cg-mässigt efter Blom i holdem. Såg att asdf111 hade en plusdag på €280,000 häromdagen, tror han bara lirar 50/100 - 200/400. Har du mött honom nånting Jimmy? Men det är möjligt att Jimmy landar på en 3e plats, stabil graf! :)

Nä, snackar inte $$$-mässigt, där har jag faktiskt ingen koll på svenska spelare (alla jävla highstakes spelare har ju 983986745896354 alias nuförtiden). Menade mer mina åsikter om värderingar som jag håller högt, typ ambition osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, snackar inte $$$-mässigt, där har jag faktiskt ingen koll på svenska spelare (alla jävla highstakes spelare har ju 983986745896354 alias nuförtiden). Menade mer mina åsikter om värderingar som jag håller högt, typ ambition osv.

 

Typ som att, lägg ner online. Fick höra hur många en erkänt och respekterad lirare hade på bara ongame, 4 WTF?!

 

Jag skulle väl säga som så att utav dem som uttalat sig negativt om FullTilt, om dessa tog sig en syn i spegeln så sprack den!

 

Jävla dubbelmoraltanter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ som att, lägg ner online. Fick höra hur många en erkänt och respekterad lirare hade på bara ongame, 4 WTF?!

 

Jag skulle väl säga som så att utav dem som uttalat sig negativt om FullTilt, om dessa tog sig en syn i spegeln så sprack den!

 

Jävla dubbelmoraltanter.

 

wat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

befogat också, då han multitablar stars sh games på 5/10+ och plusar mer än 2bb/100, inte många som gör det :)

 

iofs han turar ju bara, hittar J5, 5betshovar skiten, profit

 

Det kan aldrig vara nyttigt för ens utveckling att hypermultitabla sådär då han i princip tar instabeslut på varje bord och sätter sig sällan i svåra situationer. Man kan aldrig få tid på sig att tänka igenom sin hand, och det måste vara rätt omöjligt att komma ihåg hur varje hand har spelats fram till turn/river på borden, vilket är enormt viktigt för att kunna göra rätt beslut.

 

Dock så hittar han bra profits antar jag men det är på abc-beslut, så jag är inte alltför imponerad av honom förutom hans simultanförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan aldrig vara nyttigt för ens utveckling att hypermultitabla sådär då han i princip tar instabeslut på varje bord och sätter sig sällan i svåra situationer. Man kan aldrig få tid på sig att tänka igenom sin hand, och det måste vara rätt omöjligt att komma ihåg hur varje hand har spelats fram till turn/river på borden, vilket är enormt viktigt för att kunna göra rätt beslut.

 

Dock så hittar han bra profits antar jag men det är på abc-beslut, så jag är inte alltför imponerad av honom förutom hans simultanförmåga.

 

Känns som att han lägger ett antal timmar efter en session och kollar igenom sina händer. Och har sett hans coachning videor och han ger väldigt bra förklaringar fast han 10+ tablar när han spelar in.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att han lägger ett antal timmar efter en session och kollar igenom sina händer. Och har sett hans coachning videor och han ger väldigt bra förklaringar fast han 10+ tablar när han spelar in.. :)

 

Det känns som rätt bortkastad tid att analysera händer efteråt när han ändå ska 20-30tabla varje session och ändå inte hinner applicera in det, då det mestadels är abc-beslut.

 

Man kan knappast spela på ett djupt levelling-plan när man 20-30tablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som rätt bortkastad tid att analysera händer efteråt när han ändå ska 20-30tabla varje session och ändå inte hinner applicera in det, då det mestadels är abc-beslut.

 

Man kan knappast spela på ett djupt levelling-plan när man 20-30tablar.

Du får det att låta såå enkelt.. Och varför skulle det vara bortkastad tid att analysera händer? Mkt justeringar man kan göra genom att göra de, även spel som man ansåg va standard.

 

Vet inte riktigt hur många bord han kör, men antagligen en hel del, och lyckas man plussa bra på övre delen av midstake/highstake ska man helt klart ha cred!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag bara kunde spela abc och plusa 2.7bb/100 på tuffaste 5/10 borden online o_O

 

Om nanonoko satt på mitt bord och jag ser att han har 25 andra igång samtidigt så skulle han vara rätt så lättexploaterad måste jag säga. Han kan inte vara direkt svår att 2barrela eller 3barrela, det finns inte en chans i helvetet att han kan levla i många händer på så många bord.

 

Och han kan inte direkt ha breda ranger heller.

 

Hamnar han i en svår sits på turn så finns det inget utrymme för att tänka igenom beslutet särskilt noggrannt för så fort han börjar fundera på det så ska tjugo andra beslut tas däremellan ständigt, tror du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nanonoko satt på mitt bord och jag ser att han har 25 andra igång samtidigt så skulle han vara rätt så lättexploaterad måste jag säga. Han kan inte vara direkt svår att 2barrela eller 3barrela, det finns inte en chans i helvetet att han kan levla i många händer på så många bord.

 

Och han kan inte direkt ha breda ranger heller.

 

Hamnar han i en svår sits på turn så finns det inget utrymme för att tänka igenom beslutet särskilt noggrannt för så fort han börjar fundera på det så ska tjugo andra beslut tas däremellan ständigt, tror du förstår vad jag menar.

 

ofc förstår jag vad du menar, men det är ju en anledning också det bara finns en nanonoko, han måste ju ha mer än abc-spel i sitt register för det finns inte en chans du klår 5/10 så pass bra på stars idag annars som han gör, annars skulle stars 5/10 se ut som de gjorde för 5 år sedan med 3 st 16tablare per bord, så är inte fallet.

 

Sen spelar han inte 25 bord då han lirar 5/10+, snarare runt 12-15 bord eller nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar massor typ :S

 

Men jimpa är ett föredöme på många sätt, han har ett bra psyke och pallar att sitta hur länge som helst om värdet motiverar det. Personligen packar jag ihop efter 5-6 timmars spel och mår skit. Jimpa sitter en helg om det krävs.

 

Att spela +700K hands på de nivåerna som Mr Jimmy kör är sjukt ambitiöst (spec mtp resultatet), det finns så mycket fällor på vägen som 99% av spelarna faller i. T ex det sociala, en känsla av mättnad, dålig balans i spelandet vilket ger utbrändhet för att nämna några väldigt få. Har bara spelat extremt lite mot dig, Jimmy, men det jag hört från andra om dig (mest Svint0) och läst om dig och av dig, ger mig uppfattningen att du verkar vara top 3 CG-spelare i Sverige som jag har mest respekt för.

GL 2012.

 

:roffe:

 

asdf111 på entraction är ju Joel Odonkoor, jag tror han är näst bäst i Sverige just cg-mässigt efter Blom i holdem. Såg att asdf111 hade en plusdag på €280,000 häromdagen, tror han bara lirar 50/100 - 200/400. Har du mött honom nånting Jimmy? Men det är möjligt att Jimmy landar på en 3e plats, stabil graf! :)

 

 

Får tacka för lovorden :) Det finnas några till som man känner igen tex Alex roumeliotis, sedan lär det finnas iaf en handfull duktiga som spelar högt eller semihögt som folk inte känner till lika väl.

Jag har mött Joel en del (antar jag). Både han och Alex har spelat länge på prima men byter nicks frekvent. Båda spelar väldigt likt varandra i mitt tycke vilket gör det svårt att pinpointa vem man faktiskt mött. Men båda dom är bra. Jag tror jag mötte en av dom HU för ett år sen där det svängde en hel del, men slutade lillback för moi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får det att låta såå enkelt.. Och varför skulle det vara bortkastad tid att analysera händer? Mkt justeringar man kan göra genom att göra de, även spel som man ansåg va standard.

 

Vet inte riktigt hur många bord han kör, men antagligen en hel del, och lyckas man plussa bra på övre delen av midstake/highstake ska man helt klart ha cred!

 

Det finns inte så jättemycket att analysera på 5-10 ring dessa dar, var mest det jag försökte säga. Om man spelar 4-6 bord finns det rätt mycket utrymme för exploateringar men du kan omöjligen göra det på 20-25 bord, jag tror folk överskattar han rätt mycket i många situationer isåfall, för det går inte att ha en kreativ handrange med så många bord.

 

Om han skulle ha det så skulle han göra fler misstag, så jag klandrar honom knappast för det. Eller så har jag jättefel och han är något slags mozart-geni. Men jag betvivlar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofc förstår jag vad du menar, men det är ju en anledning också det bara finns en nanonoko, han måste ju ha mer än abc-spel i sitt register för det finns inte en chans du klår 5/10 så pass bra på stars idag annars som han gör, annars skulle stars 5/10 se ut som de gjorde för 5 år sedan med 3 st 16tablare per bord, så är inte fallet.

 

Sen spelar han inte 25 bord då han lirar 5/10+, snarare runt 12-15 bord eller nåt i den stilen.

 

Det kan gå på 12 bord, jag hade fattat det som att han spelade bra många fler än så. Åtminstone 20.

 

Jag tycker ändå att 12 är i yttersta lagret, jag tror inte jag hade haft någonting emot att han sitter på mitt bord än många andra regs dock. Han måste vara lättare att utnyttja i potter än andra när han har så extremt mycket bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka för lovorden :) Det finnas några till som man känner igen tex Alex roumeliotis, sedan lär det finnas iaf en handfull duktiga som spelar högt eller semihögt som folk inte känner till lika väl.

Jag har mött Joel en del (antar jag). Både han och Alex har spelat länge på prima men byter nicks frekvent. Båda spelar väldigt likt varandra i mitt tycke vilket gör det svårt att pinpointa vem man faktiskt mött. Men båda dom är bra. Jag tror jag mötte en av dom HU för ett år sen där det svängde en hel del, men slutade lillback för moi.

 

Förstår det haha, och ännu mer problematiskt nu när dom infört endast anonyma bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för det första så känns det ju jävligt osäkert, har ju visat sig att det är hur enkelt som helst att hacka det där, och se spelares riktiga namn, vilket obv ger ett väldigt stort övertag.

 

För det andra så har jag hört att förekommer bra mycket mer collusion/liknande vid anon bord. Långt mycket svårare att uptäcka och stoppa. Samma går för bots, som frodas vid anon bord.

 

För det tredje tar det bort all slags dynamik man kan ha mellan regs, som endast uppkommer efter hundra eller t.om. tusentals händer. På anon bord försvinner denna slags dynamik, då man vanligtvis får max 100 händer mot samma spelare.

 

För det fjärde har vissa program stöd för HUD på dessa bord ändå (exempelvis HEM), dock kan det bara visas session stats. Dock har de flesta inte det, exempelvis PT3 :( Känns som det ger ett rätt stort övertag.

 

Jag gillar det inte en smula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nano är en av dem jag respekterar mest av alla spelare, alla kategorier. Sådan otrolig arbetsmoral han måste ha för att spela så mycket och samtidigt hålla en idag riktigt bra winrate. Beundrar sådant mycket mer än folk som är degens och med en stor portion tur på vägen har blivit i det närmaste ikoniserade.

 

Ang anonyma bord är det bra på hu-bord, men öppnar upp extremt mycket för collusion på 5-6 Max bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...