Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

w t f känner ni för folk, tycker polarn som är gift men har seperat ekonomi med sin fru bara för att han tjänar mer är snål :), och de käbblar om småpengar mellan varandra, "din tur bjuda på en öl, men jag tog ju senaste? JAMEN JAG KÖPTE JU GROGG!"

 

 

och ja, groggvirkeskillen vinner so far, sen gillar jag chipsmonstret just för att det gav så fin sinnesbild hur han glufsar i sig, fort som satan också för det börjar ju bli kö utanför toaletten av folk som behöver tömma blåsan av all bira

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

w t f känner ni för folk, tycker polarn som är gift men har seperat ekonomi med sin fru bara för att han tjänar mer är snål :), och de käbblar om småpengar mellan varandra, "din tur bjuda på en öl, men jag tog ju senaste? JAMEN JAG KÖPTE JU GROGG!"

 

 

och ja, groggvirkeskillen vinner so far, sen gillar jag chipsmonstret just för att det gav så fin sinnesbild hur han glufsar i sig, fort som satan också för det börjar ju bli kö utanför toaletten av folk som behöver tömma blåsan av all bira

 

skammen som infinner sig när man möter någon på väg ut från toan, och har en tom chipspåse i nävarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah, har också en polare som är cpsnål. tar med sig mackor till pizzerian, en helg i fjällen och köper ingen mat alls och snyltar panpizzor mm av andra och enda inköpet vart blåbärssoppa. dricker ren sprit för de är för dyrt med groggvirke osv

 

en gång skulle han köpa groggvirke på macken och stog å fundera på om han skulle ta en liten eller stor cola, ingen fattar varför han ens funderar då en liten cola inte räcker till så många groggar, så ena polaren ger han mellanskillnaden till en stor, men idioten stoppar de pengarna i fickan och köper en liten iaf.. vi snackar några kronor nu....

 

ska också poängtera att han har jobb så de är inte så att han inte har råd. finns en del snålhistorier med denna kille.. :-):-D

 

Haha underbart! Dock är det ju gott med ren sprit :S

 

Hatar snåla människor som aldrig hjälper till att betala taxin, försöker tigga inträde till krogen även fast dom tjänar mer flis än en själv osv. Vill bara slå dom i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha underbart! Dock är det ju gott med ren sprit :S

 

Hatar snåla människor som aldrig hjälper till att betala taxin, försöker tigga inträde till krogen även fast dom tjänar mer flis än en själv osv. Vill bara slå dom i ansiktet.

 

För att vi är norrlänningar ju, sthlmarna som kom på detta med groggvirke ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min brorsa är snål, men bara mot andra han kan handla grejer till sig själv för flera tusen, men när det ska läggas ihop till present och sånt, så kan han köpa en biljett till t ex Dolly Parton i Stockholm till min morsa för 500 spänn(vi bor i Skåne). Vilket innebär att min farsa måste köpa en biljett med samt de måste pynta resa och hotell själv.

 

Så morsan fick en present för 500, men det kostade ett par tusen att utnyttja den.

 

Snyggt...

 

Givetvis ville han lägga ihop till femhunkan med mig och min sambo också, så 125 spänn per person, måste ha svidit när vi sade nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, underbara historier. Varför har vi inte en tråd för detta i OT!?

 

"Min kompis är så snål att..." :mrgreen:

 

Har du inte löst det än så gör det, kan bli en fantastisk tråd!!

 

Själv är jag mest dumsnål mot mig själv. Jag och han jag bodde med levde utan micro i ett knappt halvår för att vi tyckte 800 var för mycket och skulle hitta en billigare slit och släng. Att smälla en tusenlapp var på puben när vi var ute och rullade hatt var däremot inga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polare som ägnade 25min att få upp en femma som hade trillat ner mellan springorna på altanen våran. Efter 25min failande med pinnar och grillverktyg som redskap bad han mig seriöst 3-4 gånger att hämta kofoten.

 

hah. för drygt 2år sedan så var jag och en polare å festade på en klubb i sthlm, vi drog till toan och ställde oss vid pissoaren. där drar han upp sin plånbok för att visa hur ful han var på sitt körkort, i vevan tappar han ned en tjugolapp i pissoaren. eftersom det var helt otänkbart att plocka upp den då den var helt pissblöt, bokstavligen, så fortsatte vi pissa på den, det är ju kul att ha något att sikta på.

 

vi drar sen ut å krökar och efter ett ngn timme viker jag in på toan igen. när jag kommer in så står det en snubbe, runt 24-25år, blont backslick, tighta jeans och kavaj och tvättar av en tjugolapp i handfatet! om han nu inte alltid tvättar av sina pengar innan han går till baren för att handla så var det garanterat vår pissblöta tjugolapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hah. för drygt 2år sedan så var jag och en polare å festade på en klubb i sthlm, vi drog till toan och ställde oss vid pissoaren. där drar han upp sin plånbok för att visa hur ful han var på sitt körkort, i vevan tappar han ned en tjugolapp i pissoaren. eftersom det var helt otänkbart att plocka upp den då den var helt pissblöt, bokstavligen, så fortsatte vi pissa på den, det är ju kul att ha något att sikta på.

 

vi drar sen ut å krökar och efter ett ngn timme viker jag in på toan igen. när jag kommer in så står det en snubbe, runt 24-25år, blont backslick, tighta jeans och kavaj och tvättar av en tjugolapp i handfatet! om han nu inte alltid tvättar av sina pengar innan han går till baren för att handla så var det garanterat vår pissblöta tjugolapp.

 

Pengar i pissoaren försvinner alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar i pissoaren försvinner alltid

 

När det var dåligt med folk och allmänt tråkigt på krogen brukade jag och en polare köpa ett par 20marker på BlackJack,

Sen upp med en spritpenna (hans flickvän hade ALLT i sin handväska haha) och dutta runt kanten,, ner och slänga ett par st i pisoaren och sen slöspela miniinsats för att se hur lång tid det tog innan nån kom och satsade våra "märkta chips"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det var dåligt med folk och allmänt tråkigt på krogen brukade jag och en polare köpa ett par 20marker på BlackJack,

Sen upp med en spritpenna (hans flickvän hade ALLT i sin handväska haha) och dutta runt kanten,, ner och slänga ett par st i pisoaren och sen slöspela miniinsats för att se hur lång tid det tog innan nån kom och satsade våra "märkta chips"...

 

slöspela mininsats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...