Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

personligen gillade jag verkligen inte livet med att leva för helgen. det livet är ju egentligen bra mycket mer dekadent än det livet man lever som heltidsgrinder imo. iofs hur man planerar upp dagarna och veckorna och hur man lever de skiljer sig säkert väldigt mycket från grinder till grinder. jag har mött folk från alla möjliga branscher och stadier i livet och tycker inte någons liv känts bättre än det jag lever idag. värt att lägga till i ekvationen är kanske att jag fortfarande älskar att grinda (6 år nu) och på fritiden så umgås jag med väldigt få från pokervärlden, så jag har väl på sätt och vis ett jobb liv och ett personligt.

 

varför tycker alla att grinden är en sån misär egentligen?

 

vissa har dagar då man faktiskt förlorar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har aldrig varit med om en full dag två. Går inte alltid köpa in med kort men det fungerade fint i Deauville ifjol, oavsett inköp.

 

Många som är i aussie och skippar Devvan så är nog typ 0 att 1b fyller upp

 

Edit: oj såg att frågan gällde skrill/mb. Har du skrillkort är det ju lugnt obv. Annars är det olika från ept till ept, info bör finnas på hemsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går inte alltid köpa in till EPTs via stars, beror oftast på ländernas lagstiftning. Är man nån form av platinum+ vip på stars tror jag de kan fixa det åt en men det är man ju obv inte. Bronze for life.

 

Edit: Från ept-hemsidan "Please note, it is not possible to buy-in online via your PokerStars account using real money to ANY of the EPT Deauville live tournaments."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, dumsnåla människor är det bästa jag vet. har en riktig kung härifrån hemtrakterna.

 

vi skulle åka till Riga på EMOP varpå jag bjuder med två studentkompisar som inte har råd själv. då kommer denna snubbe och bjuder med sig själv och en annan. vi tänkte inte checka in någon väska eftersom vi inte hade något som inte gick i handbagaget, men snubben som ville med hade massor med grejer samt att han ville dra med sprit från Lettland, så då tvingade han oss dela på kostnaden för väskan även om jag inte ville lägga något i den. hade en hårsprayflaska som kostade 10 spänn som jag sa att jag likagärna kan slänga om han ska ha en hunka för att ta med. han satte den i väskan och jag trodde det var np.

 

på flyget bjöd jag alla som åkte på ett par rundor. fine, nu kan han kanske se det som att jag "betalat" för mig. jag betalade taxin till hotellet.

 

nu kommer han, tre månader efteråt och yttrar sig i facebook-chatten:

 

hördu alla måste ju ge för väskan jag hade till riga 100kr var blir det men vi tar det någon dag

 

joo jag spenderade väl en hel del i fjällen som borde täcka den kostnaden ett par gånger om om inte annat?

ja jag köpte då flaska själv också så..[lögn]

 

jag gav dig 50€ för att köpa något, du valde själv att köpa ett helrör.. jag orkade inte gå till baren för var ganska packad. sen gav jag dig 100€ för att köpa en till för att du blev arg för att jag bjöd en drink åt den där snubben vi träffade. vet inte ens vad ett helrör kostar.

 

enda jag mins

 

minns

 

då har ju båda pejat en varsin flaska!

 

ja jag vet inte jag gav iaf 150€ till helrören, jag bryr mig inte men rätt störande när du kommer och frågar efter en hunka 3 månader efter.

jag bjöd på en öl på flyget och jag betalade taxin från flygplatsen.

 

jaa men det gjorde du ju för alla! [GULD]

 

japp......

elelr ska jag stå för dom cokså? ge bara pengar blir fan less när du gnäller över en 100kr!

 

skit i det då! sa judet redfan före men tro inte att du bjöd alla flaskor i fjällen!

 

vadå stå? jag bryr mig inte om vad som kostade i levi och vem som bjöd på vad. jag bara säger att jag betalat de där 100kr flera gånger i form av sprit och andra grejer åt dig och hade du förstått så hade du inte kommit och skällt ut mig i chatten.

 

jasså du tycker det? jag tyckr då att ajg alltid har bjudit tillbaka på allt på ett eller annat sätt! och ska det vara lika så säger man det till alla sen väljer man själv vad man betalar och inte. Hade inte tänkt gnälla på en 100 men du tycker ju att du betalar så mycket så då är det bara rätt. du verkar glömma att någon annan också kan betala! men jag vill inte ha dina pengar mer. så vi låter det vara.. [lögn, köper aldrig något åt någon annan]

 

vi skiter i det orka bråka om 100kr. det är itne som att vi dör med eller utan det..

 

du missuppfattar ju, jag ser på pengar som om det alltid går jämnt ut. och väljer jag att bjuda så bjuder jag och glömmer det fem sekunder efter jag bjudit något. jag pratar inte om det dagen efter och jag pratari nte om det en vecka efter, jag är inte stolt över att bjuda. jag bjuder åt ***** och ***** för att de är studenter och har kasst med pengar, inte för att jag inte "tror någon annan kan betala". men sen om ***** skulle komma och fråga efter 5l till bensinen efter han kört mig någonstans, ja då skulle jag bli förbannad såklart, men det skulle ***** aldrig göra.

 

 

ja men det är ju så det är men vi hade ju som sagt att vi delar på väskan sen började ni slänga dit en massa skit som också hade gått sönder i väskan och tro att jag tänker betala det själv sådant stör mig som fan! Och jo jag är student! MEN INTE FAN ÄR JAG SNÅL

 

jo men jag sa att jag betalar det på något sätt, jag tänkte slänga min sprayflaska eftersom den kostade 10kr och jag inte orklade betala 100kr för att få med den [:)] ***** sa att det är onödigt att slänga, att du nog tar med den. så då köpte jag en öl åt dig..

 

----------------------------------------------

 

överguldiga människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkaaaaaaaaaaa med såna jävla zigenare (bildligt, inte vår kära folkgrupp Romer).

 

Att ni ens orkar med såna människor i era liv... klipp banden nu, blockera eländevarelsen på FB dirr, fakturera honom för diverse utlägg och skicka på KFM när han inte pröjsar....förnedra honom... få honom att hata dig i hela sitt liv.... pissa på hans ansikte när han sover....

 

 

T I L T

 

p.s han är säkert Finne också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha men denna snubben springer på gymmet tre gånger om dagen och har fel i hjärnan, tatueringar över hela kroppen och allmänt cpskadad. han bjuder in sig själv för att han inte har några kompisar. jag är nära vän med hans bror, därav accepteras påträngandet.

 

man orkar inte säga emot honom för han är sjukaste besserwissern och har aggressionsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha men denna snubben springer på gymmet tre gånger om dagen och har fel i hjärnan, tatueringar över hela kroppen och allmänt cpskadad. han bjuder in sig själv för att han inte har några kompisar. jag är nära vän med hans bror, därav accepteras påträngandet.

 

man orkar inte säga emot honom för han är sjukaste besserwissern och har aggressionsproblem.

 

mm då kanske du inte ska pissa på honom när han sover då.... finns ju stor risk att han kommer o gilla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah, har också en polare som är cpsnål. tar med sig mackor till pizzerian, en helg i fjällen och köper ingen mat alls och snyltar panpizzor mm av andra och enda inköpet vart blåbärssoppa. dricker ren sprit för de är för dyrt med groggvirke osv

 

en gång skulle han köpa groggvirke på macken och stog å fundera på om han skulle ta en liten eller stor cola, ingen fattar varför han ens funderar då en liten cola inte räcker till så många groggar, så ena polaren ger han mellanskillnaden till en stor, men idioten stoppar de pengarna i fickan och köper en liten iaf.. vi snackar några kronor nu....

 

ska också poängtera att han har jobb så de är inte så att han inte har råd. finns en del snålhistorier med denna kille.. :-):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en gång skulle han köpa groggvirke på macken och stog å fundera på om han skulle ta en liten eller stor cola, ingen fattar varför han ens funderar då en liten cola inte räcker till så många groggar, så ena polaren ger han mellanskillnaden till en stor, men idioten stoppar de pengarna i fickan och köper en liten iaf..

Jag hade en kompis som brukade låsa in sig på dass och smälla i sig sin chipspåse för att slippa bjuda, men en sån här manöver kräver ett strå vassare människa. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...