Gå till innehåll

Stoppaspelutredningen.nu


Recommended Posts

Svenska Pokerförbundet bedriver just nu en kampanj för att stoppa de förslag som lades i och med spelutredningen som kom under våren.

 

Spelutredningen föreslår ett framtida förbud mot fysisk livepoker samt att Svenska Spel ska ges monopol på att erbjuda nätpoker. För att uppnå detta vill man blockera IP-adresser och tvinga banker att stoppa alla transfereringar till pokersajter, samt granska och stoppa livepokerturneringar.

 

Skriv under detta namnupprop på stoppaspelutredningen.nu för att visa ditt stöd för fortsatta och framtida möjligheter till att anordna fysiska pokerturneringar samt privat nätpoker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eh ? Vad skall stoppas ?

 

Spelutredningen är redan klar - så den går inte att stoppa. Möjligtvis hade skrotaspelutredningen.se eller kastaspelutredningenisoptunnan.se varit mera klargörande namn på en namninsamling.

 

"Visa regeringen ditt missnöje med spelutredningens

förslag genom att skriva under här."

 

Visa missnöje ? På vilket sätt. Det förklaras dåligt på webbplatsen.

 

Hade för mig att styrelsen gick till val för att ta fram olika förslag på hur föreningen skulle agera och sedan fråga medlemmarna hur den skulle göra i dessa ? Genom att agera så verkar ni redan ha bestämt er hur medlemmarna tycker utan att fråga dem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man behöva fråga medlemmarna om de vill ha ett förbud mot livepoker och om de vill att SVS ska ha monopol på internetpoker?

 

Om man vill förbjuda poker bör man sannolikt inte vara medlem i Svenska Pokerförbundet.

 

Att sen märka ord och påstå att det är svårt att förstå vad som ska stoppas känns bra barnsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet är att stoppa de förslag som spelutredningen lagt, som innebär ett totalförbud mot poker som inte är arrangerat av Svenska Spel i form av IP-blockeringar och stoppande av banktransfers med mera. I den meningen ska spelutredningen stoppas.

 

Det här är ett arbete som startade innan vi blev valda. Det bästa hade varit att fråga medlemmarna exakt vad, och om, man skulle driva, men den möjligheten fanns inte.

 

Eftersom jag anser att det här inte är särskilt kontroversiellt, precis som JNL också skriver, tyckte jag att värdet var större att fortsätta än att avbryta precis innan det blev klart för att fråga medlemmarna om vi fick driva linjen att poker bör vara lagligt i Sverige.

 

Jag anser helt enkelt inte att vi agerat varken stadgevidrigt eller konstigt i just den här frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Vetgirig om att namnet är illa valt. Det är ju inte utredningen man vill stoppa, och det går inte heller att stoppa något som redan är genomfört. Det vi vill göra är ju att förhindra att de åtgärder som spelutredningen har föreslagit genomförs.

 

Jag håller inte med devalanteriel om att petitioner "sänker seriositeten i hela förbundet markant". Det kanske finns bättre sätt att gå tillväga, men jag kan inte säga att jag känner till något. Hur gör man egentligen för att påverka lagstiftning? Jag kanske inte skulle ha sovit genom samhällskunskapen hela gymnasiet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att ni lägger ned hemsidan istället för att skylla på att det inte var ni som startade den. Internetpetitioner sänker seriositeten i hela förbundet markant. Även om det säkert inte var din idé, Aaron.

 

Nja. Alltså, att det inte var vi som startade upp arbetet är bara förklaringen till att vi inte frågat hur vi ska göra.

 

Jag tycker att det är bra, och har inga planer på att lägga ner varken sidan eller arbetet runt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Den s.k spelutredningen är inget annat än vanlig svensk förhalningstaktik gentemot EU.

2. Spelutredningen är ingen "lag" som många verkar tro, utan ett förslag till nationell hållning i Sverige, riktat mot övriga EU.

3. Spelutredningen eller dess innehåll avgörs inte av några namnlistor eller av ett mindre gäng drömmare. Hela saken avgörs i Bryssel.

 

Jesus Christ. Ur askan i elden...:shock:

 

Hur mycket "lobbyverksamhet" pysslade ni med på Almdalen, Aaron?

Eller hade du fullt upp med att plåta gosedjuret "Bajs" i olika situationer?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Den s.k spelutredningen är inget annat än vanlig svensk förhalningstaktik gentemot EU.

2. Spelutredningen är ingen "lag" som många verkar tro, utan ett förslag till nationell hållning i Sverige, riktat mot övriga EU.

3. Spelutredningen eller dess innehåll avgörs inte av några namnlistor eller av ett mindre gäng drömmare. Hela saken avgörs i Bryssel.

 

Jesus Christ. Ur askan i elden...:shock:

 

Hur mycket "lobbyverksamhet" pysslade ni med på Almdalen, Aaron?

Eller hade du fullt upp med att plåta gosedjuret "Bajs" i olika situationer?:mrgreen:

 

1. Ja, troligtvis. Men det är inte heller omöjligt att EG-domstolen faktiskt godkänner de eventuella lagar som kommer ur den.

2. Nej, det är ingen lag, men utredningen ger förslag på nya lagar. Just nu är det de enda förslagen. Det är dessutom dåliga förslag, så kan man stoppa dem är det bra.

3. Nja, skulle jag säga. Om man gör tolkningen att det här är en EU-fråga, vilket det till viss del är, kommer den i så fall avgöras i Luxemburg. Det är både bra och dåligt, eftersom domstolen generellt sett gör tolkningen att en fri marknad är bra, men samtidigt inte är tillsatt av folket, vilket gör den svårare att påverka över huvud taget.

 

Det blev lite lobbyverksamhet i den bemärkelse jag menar. Hur jag ska tolka citattecknen runt ordet vet jag faktiskt inte.

En rapport om det kommer hur som helst (troligtvis) i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Den s.k spelutredningen är inget annat än vanlig svensk förhalningstaktik gentemot EU.

2. Spelutredningen är ingen "lag" som många verkar tro, utan ett förslag till nationell hållning i Sverige, riktat mot övriga EU.

3. Spelutredningen eller dess innehåll avgörs inte av några namnlistor eller av ett mindre gäng drömmare. Hela saken avgörs i Bryssel.

 

Jesus Christ. Ur askan i elden...:shock:

 

Hur mycket "lobbyverksamhet" pysslade ni med på Almdalen, Aaron?

Eller hade du fullt upp med att plåta gosedjuret "Bajs" i olika situationer?:mrgreen:

 

Oväntat att du skulle sitta här och bitcha och skvallra om SvePof även efter att den nya styrelsen valdes. Men nu har du faktiskt förverkat din rätt att öppna käften genom att inte dyka upp på årsmötet. Du är medlem och genom att inte rösta mot förslaget stödde du det. Dessutom uttalade du dig faktiskt gillande om den innan den valdes.

 

Du fick som du ville men gnäller ändå. Du är en pajas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja, troligtvis. Men det är inte heller omöjligt att EG-domstolen faktiskt godkänner de eventuella lagar som kommer ur den.

2. Nej, det är ingen lag, men utredningen ger förslag på nya lagar. Just nu är det de enda förslagen. Det är dessutom dåliga förslag, så kan man stoppa dem är det bra.

3. Nja, skulle jag säga. Om man gör tolkningen att det här är en EU-fråga, vilket det till viss del är, kommer den i så fall avgöras i Luxemburg. Det är både bra och dåligt, eftersom domstolen generellt sett gör tolkningen att en fri marknad är bra, men samtidigt inte är tillsatt av folket, vilket gör den svårare att påverka över huvud taget.

 

Det blev lite lobbyverksamhet i den bemärkelse jag menar. Hur jag ska tolka citattecknen runt ordet vet jag faktiskt inte.

En rapport om det kommer hur som helst (troligtvis) i morgon.

 

Det jag menar, är att ni likt den förra styrelsen lägger krut på helt meningslösa saker. Ni har inte en chans att påverka politiken som styr det Svenska spelmonopolet. Hur naiva är ni?

 

Vad tror ni att en namnlista kan göra?

Vad har någon annan namnlista gjort för nytta i den här svängen?

 

Det enda scenario jag kan tänka mig(vilket aldrig kommer att hända) är att regeringen skickar en ny skrivelse till berörd myndighet i Luxemburg, Bryssel eller var fan som helst. Vad kommer att stå i den?

 

"Jo, nu har ju vi här i Sverige förstått att vår spelutredning innehöll en hel del faktafel, när det gäller poker. Det har vi fått veta via en namnlista med 35 namn. Alltså går vi dessa till mötes och gör om vår spelutredning. Den beräknas vara klar kring 2012..."

 

Förstår ni inget om politik, ska ni heller inte ägna er åt det.

Lägg upp det på entreprenad åt Glimne eller Ländin.

 

Radera dessutom din blogg om gosedjuret "Bajs" omgående.

Du köper inget cred i bestämmande instanser med att ge sken av att vara 14 år. Helt allvarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat att du skulle sitta här och bitcha och skvallra om SvePof även efter att den nya styrelsen valdes. Men nu har du faktiskt förverkat din rätt att öppna käften genom att inte dyka upp på årsmötet. Du är medlem och genom att inte rösta mot förslaget stödde du det. Dessutom uttalade du dig faktiskt gillande om den innan den valdes.

 

Du fick som du ville men gnäller ändå. Du är en pajas.

 

Berätta nu vad som fick dig så upprörd över att förra styrelsen fick kicken.

Mina åsikter har full relevans när det gäller styrelsens arbete.

Dina egna riktar sig bara mot mig som person.

 

Jag säger som Geigert brukade göra...

Kom ur garderoben med ditt riktiga namn.

Kom och kalla mig pajas face to face.

 

Pinsamt att springa Klykas ärenden, enligt mitt sätt att se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu har du faktiskt förverkat din rätt att öppna käften genom att inte dyka upp på årsmötet.
Nej, man har inte förverkat något alls, man har all rätt att yttras sig trots att man inte varit på årsmötet.

 

Du är medlem och genom att inte rösta mot förslaget stödde du det.

Nej, man stödjer inte något per automatik bara för att man inte röstar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dessutom gafflat med Aaron/Baronen förut. Det har varit riktigt givande och roligt.

Istället för att bara bräka gentemot MIG, Big Less, så kan du läsa lite när Aaron svarar. Han kan, till skillnad från dig, föra en diskussion.

 

Han har även begripit att jag för min debatt på MITT sätt, utan att rätta mig in i en forumpolicy som någon annan bestämt.

När det gäller sätt att uttrycka sig, vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar, är att ni likt den förra styrelsen lägger krut på helt meningslösa saker. Ni har inte en chans att påverka politiken som styr det Svenska spelmonopolet. Hur naiva är ni?
Jag tycker inte den är meningslös, tvärt om.

 

Ja, den har extremt liten påverkan gentemot politikerna, men den kan ha andra syften än så. Exempelvis massmediala - se till att Aftonbladet, Expressen och DN skriver om den, så att folk som inte är forumråttor kanske hittar till förbundet. Gör om sidan något så den vänder sig till Svenne Banan i stället för politikerna, och använd den som en del i medlemsraggningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar, är att ni likt den förra styrelsen lägger krut på helt meningslösa saker. Ni har inte en chans att påverka politiken som styr det Svenska spelmonopolet. Hur naiva är ni?

 

Vad tror ni att en namnlista kan göra?

Vad har någon annan namnlista gjort för nytta i den här svängen?

 

Det enda scenario jag kan tänka mig(vilket aldrig kommer att hända) är att regeringen skickar en ny skrivelse till berörd myndighet i Luxemburg, Bryssel eller var fan som helst. Vad kommer att stå i den?

 

"Jo, nu har ju vi här i Sverige förstått att vår spelutredning innehöll en hel del faktafel, när det gäller poker. Det har vi fått veta via en namnlista med 35 namn. Alltså går vi dessa till mötes och gör om vår spelutredning. Den beräknas vara klar kring 2012..."

 

Förstår ni inget om politik, ska ni heller inte ägna er åt det.

Lägg upp det på entreprenad åt Glimne eller Ländin.

 

Jag skulle inte göra den analysen alls.

 

Namnlistan är snarast en portal för att skapa intresse. Den kan utvecklas, visst, och jag ska ta mig en funderare på hur man skulle kunna göra den mer så som Ola säger. Det var ett bra förslag.

 

Däremot finns det i min, och många andras, mening en god möjlighet att påverka politiker. Det är inte det samma som att de låter oss bestämma helt själva. Men den dag det inte går att göra det, då ligger vi riktigt illa till i största allmänhet här i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu initierades säkert de här debatterna (och stoppa-sidan) redan på Peders tid, men jag måste ändå säga Bra Jobbat! På en månad har förbundet varit synligt på ett sätt som det inte varit under de senaste två åren. Eller rättare sagt, jag vet inte om det varit synligt tidigare, i och med att hemsidan inte beskrivit det arbete de gjorde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...