Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

tyckte jag såg nathalie på dansgolvet i filmen, men såg inte er... lol at ondras flickvän 8-)

 

tack för tipset om svt, lite avis på er stockholmare...

 

Har för mig att Natalie satt med oss men hon kanske var uppe och rörde på sig. Vi satt iaf på en läktare bakom kommentatorerna och hade full uppsikt över det som hände utan att behöva trängas =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du får väl väga över hur intressant utbildningen verkar och det livet som kommer med den jämfört med hur mycket du tror är en rimlig uppskattning på vad du får in ekonomiskt och happiness-wise under samma period om du grindar.

 

Jag försöker tjäna pengar på det här medan jag fortfarande tycker att det är kul och finner bra värde i spelet. Tror du att du blir lyckligare nu och i framtiden, alternativt lite mindre happiness för stunden men otroligt mycket gladare på lång sikt om du studerar nu blixt så får du väl ta och gräva ner dig i pluggrinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilken av disciplinerna anser du dig ha störst edge gentemot fältet?

I pokern är du inte garanterad framgång trots att du satsar helhjärtat vilket du är vid studier. Helhjärtade studier går att kombinera med nöjespoker.

Studier är en investering, en examen ser mycket bättre ut i cv:t än en inkomstbringande lucka.

 

Du pluggar väl nu, eller?

Går du ett program eller läser du enstaka kurser? Hur mycket har du kvar till examen?

 

Enligt min erfarenhet ångrar man det man inte gör. Vilket tror du att du skulle ångra mest, att du inte pluggade eller att du inte chansade på att göra profit under nätpokerns sista dagar.

 

 

PLUGGA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför välja? Plugga och grinda, de bästa av två världar. Plugga annars på halvfart om du inte orkar fullt. Tror de är mycket med +EV att kombinera poker med någon nytta. Att ha lite "tråkigt" ibland för att kunna uppskatta påkerlivet. Just my 2 cents

 

Svårt att klara teknisk fysiks sista år efter 3års uppehåll utan att satsa 100%, likväl är det svårt att pulverisera higstakes/nosebleed utan att satsa helhjärtat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gräset är grönare på andra sidan.

 

Står lite på båda sidorna för tillfället vilket går rätt kallt :D

 

poker såklart. jag tänkte fixa betygen på komvux för två år sedan och gick en vecka tills jag kom på varför jag inte hade fixat betygen redan i gymnasiet. plugga suger om du inte hittar något du gillar. plugga kan man göra när man inte kan vinna mer.

 

Tycker både att poker och plugg har rätt mycket roligt att erbjuda.

 

Du får väl väga över hur intressant utbildningen verkar och det livet som kommer med den jämfört med hur mycket du tror är en rimlig uppskattning på vad du får in ekonomiskt och happiness-wise under samma period om du grindar.

 

Jag försöker tjäna pengar på det här medan jag fortfarande tycker att det är kul och finner bra värde i spelet. Tror du att du blir lyckligare nu och i framtiden, alternativt lite mindre happiness för stunden men otroligt mycket gladare på lång sikt om du studerar nu blixt så får du väl ta och gräva ner dig i pluggrinden.

 

thanks for input =)

 

Poker är misär på många plan, plugga är fantastiskt på många plan.

 

-1/2+1=1/2

 

hur lång tid av hur länge har du gått? flickvän right, jobbar? är du taggad på att plugga?

 

har gjort typ 3-4 år av 4,5 eller 5 år totalt. Läskig timing på den frågan om flickvän då det tog slut ungefär samtidigt som du skrev den :( Jag skulle kunna tänka mig att plugga, men då ska pokern ligga på hyllan

 

I vilken av disciplinerna anser du dig ha störst edge gentemot fältet?

I pokern är du inte garanterad framgång trots att du satsar helhjärtat vilket du är vid studier. Helhjärtade studier går att kombinera med nöjespoker.

Studier är en investering, en examen ser mycket bättre ut i cv:t än en inkomstbringande lucka.

 

Du pluggar väl nu, eller?

Går du ett program eller läser du enstaka kurser? Hur mycket har du kvar till examen?

 

Enligt min erfarenhet ångrar man det man inte gör. Vilket tror du att du skulle ångra mest, att du inte pluggade eller att du inte chansade på att göra profit under nätpokerns sista dagar.

 

 

PLUGGA!

 

Bra poänger. Jag pluggar programmet teknisk fysik på KTH. Har givetvis edge i båda fälten om jag satsar 100% :mrgreen: Anledningen till att spela poker lite till är att jag stoppar in allt jag äger i en lägenhet 1a februari och kommer att vara mer eller mindre irl-gul. Det vore smidigt att tjäna lite mer pengar och jag tror fortfarande att det finns bra möjligheter för det =)

 

Jag är inte så orolig egentligen för det där med hål i cv:t egentligen och hålet är redan nu ganska så stort, så 6 månader extra spel skulle inte göra någon jättestor skillnad =)

 

Ja du hör säkert att jag mer och mer lutar åt att spela iaf 6 månader till =)

 

Aldrig förstått varför alla tycker att poker är en sådan misär, det är ju roligt!

 

++++

 

!!!

 

instämmer!

 

Har du svårt att verkligen se det som solklart att du ska börja plugga verkar det ju bättre att köra pokern. Är själv i en semiliknande sits då jag går ut gymn till sommarn och inte har bestämt mig om det blir pokerz på heltid eller inte.

 

Ang hubbabubbas post; har ingen riktigt koll men är väl ganska naivt att tro att man är garanterad framgång om man satsar helhjärtat på studier (?)

 

Alla som satsar helhjärtat på någonting är garanterade framgång inom det området imo. Jag kan eventuellt vara lite utav en drömmare på den punkten men jag har svårt att se att man skulle kunna misslyckas med någonting som man väljer att lägga hela sin vakna tid på. Sen tror jag väldigt få är beredda att satsa helhjärtat på någonting.

 

Varför välja? Plugga och grinda, de bästa av två världar. Plugga annars på halvfart om du inte orkar fullt. Tror de är mycket med +EV att kombinera poker med någon nytta. Att ha lite "tråkigt" ibland för att kunna uppskatta påkerlivet. Just my 2 cents

 

Har försökt kombinera i alla år och det har aldrig funkat för mig så jag tänkte att jag skulle ändra det inför iår =)

 

Svårt att klara teknisk fysiks sista år efter 3års uppehåll utan att satsa 100%, likväl är det svårt att pulverisera higstakes/nosebleed utan att satsa helhjärtat..

 

För mig verkar det svårt iaf, finns ju alltid smartare folk dock =)

 

TLDR

 

Tack för svaren alla!

 

- Det blir poker 2013 till att börja med iaf

- Det tog slut med flickvännen i förrgår

- Nyårsfest hos opteron igår. Kul grejer. Vaknade och tänkte för mig själv att jag varit ovanligt trevlig. De som minns hävdar dock att jag var oändligt dryg i vanlig ordning =)

 

Ja det blir verkligen en nystart 2013 på så många olika sätt, känner mig verkligen nervös! Ska bli kul =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang hubbabubbas post; har ingen riktigt koll men är väl ganska naivt att tro att man är garanterad framgång om man satsar helhjärtat på studier (?)

 

  1. Det var inte ett allmänt råd, utan ett specifikt riktat till Chofritz
  2. Det beror på hur man definierar framgång

    1. Poker - vunnit pengar
    2. Plugg - tagit examen

 

Annars är husmorstipset när man inte kan välja att singla slant. Titta inte på vad resultatet bilr utan välj det du hoppas att det blev.

 

Anyway, gl Chofritz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glgl!

 

Ty!

 

  1. Det var inte ett allmänt råd, utan ett specifikt riktat till Chofritz
  2. Det beror på hur man definierar framgång

    1. Poker - vunnit pengar
    2. Plugg - tagit examen

 

Annars är husmorstipset när man inte kan välja att singla slant. Titta inte på vad resultatet bilr utan välj det du hoppas att det blev.

 

Anyway, gl Chofritz!

 

Ty!

 

Jag hoppas på att komma igång med pokern snart. So far har året mest varit baksmälla och sl-resor (då jag nu är inneboende hos en kompis i Tumba). Jag lyckades iaf ta mig in till stan idag och avverka årets första klätterpass, efterlängtat! Jag ser verkligen fram emot alla leder som ska avverkas denna vår/sommar/höst, jag tror det kommer bli ett fantastiskt klätterår om fingrarna får dodgea alla outs.

 

Det jag längtar efter mer än allt annat är dock den 1a februari, när jag kan flytta in i nya lägenheten. Fy i helvete va skönt det ska bli!

 

Jag ska väl slänga in några årsmål också:

 

[ ] Försöka att öka mängden fokuserad träning inom poker, klättring osv, istället för att bara utöva aktiviteten faktiskt sträva medvetet mot förbättring och helt enkelt hitta någon lagom balans mellan de två.

[ ] Inte ha några lån vid årets slut, aka spela poker.

[ ] Vara mer social och dricka mindre alkohol än 2012.

[ ] Läsa minst en bok varannan vecka och lära mig alla ord jag inte förstår.

[ ] Bli bättre på utantillinlärning.

[ ] Skaffa fler sjuka historier, var länge sen livet var sjukhus. Saknar det!

[ ] Bli mer onormal och skita i vad folk/normen säger.

[ ] Leda en 7b på Kalymnos runt påsk. Leda en 7c inomhus/utomhus innan 2014. Klättra ett grönt problem på kc/K2.

[ ] Laga mer mat.

[ ] Skriva dagbok.

[ ] Take action och använda min tid bättre.

[ ] Komma på något att posta i den här dagboken som är kul även för andra att läsa =)

 

Har säkert missat en del men det där får duga så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...