Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Skulle alla dagar i veckan köpa en recaro stol inte snyggast men grym för kroppen

 

Tack för tipset min vän, kan tänka mig att dem är ergonomiska, men exakt dewn typen av stol jag inte vill ha pga att dem är så sjukt fula :)

 

Älskade stolen

 

+1

 

Tack för alla kommentarer! Stolen är Saga av Bruno Mattson i naturläder med mattvit undersida ;), http://www.sagastolen.se

 

Värd att kolla på om man letar stol men smaken är som baken :o

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow opteron, fin post. Gillar hur du mysade upp grindhörnan med tända ljus, små ting kan verkligen göra det för en nu när höstmörkret är här. Hoppas allt går väl framöver, kom bara ihåg att ta ett steg tillbaka ibland, negativa tankar föder ytterligare negativa tankar.

 

Jelly på coachingen :)

Btw... Ge F.Lux* ett rejält försök om du inte redan har gjort, det har hjälpt mig massor.

 

edit: *ett program som styr skärmens ljusstyrka relativt till tiden på dygnet typ, kan inte exakt, tiltar då mindre lätt pga det, ögonen orkar längre osv vid sittningarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inte grindat på ett par dagar för att tidigt i torsdags morse så ändrade en full tjej ljusstyrkan på mina två apple-skärmar till lägsta möjliga för det var för ljust. (genom att trycka på snabbknapparna för ljusstyrka på tangentbordet, har aldrig funkat innan och aldrig efter heller)

 

Kör jättebuggigt win8 och det är helt omöjligt att ändra tillbaka. Det närmaste jag kommit är att logga in i OS X, ändra ljusstyrkan till ljust (för där går det) och sedan starta om i Windows igen. Då är skärmarna ljusa och fina i ca 20 sekunder innan datorn plötsligt minns att mörkt skulle det vara och gör dem mörka igen.

 

fml :roffe:

 

 

Tips anyone? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns inte omöjligt att http://stereopsis.com/flux/ kan fixa det, kanske inte. verkar vara väldigt djypt problem

 

haha edit, såg att KW varit inne och vevat om flux, du kanske iofs inte testat det i detta syfte =)

 

verkade vara ett trevligt program, skärmen varierar från jättemörk med kall vitbalans till jättemörk med varm vitbalans. Fortfarande jättemörk dock :roll:

 

finns det ingen knapp på skärmen? typ till höger där nere på sidan. annars:

http://sourceforge.net/projects/winacd/

 

Finns inte en enda knapp på apple-skärmarna, bara en strömsladd :o

 

Programmet var inte kompatiblelt med win8 stod det =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ta ett litet grepp idag, så klickade det till i armen. sedan gör det ont när jag tar små grepp, stora går bra. en på klätterlabbet säger vila 2veckor, sedan bara jugs i 4månader. era tankar?

 

Armen som i underarmen? Är det en "fingermuskel" som känns ner i underarmen så har jag gjort något liknande förut. Jag tog en crimp, tappade fotfästet vilket ökade belastningen plötsligt och det "klickade" då till i muskeln som går från ringfingret ner i underarmen. Försökte klättra med det men då blev det bara värre så jag tog då helt enkelt och vilade helt i en månad tills det inte gjorde väldigt ont längre, körde sedan lite försiktigt i någon vecka och kände efter. När det inte blev värre utan snarare bättre började jag köra som vanligt igen.

 

Rekommenderar att vila trots att det är astråkigt. Har själv tagit min första vilodag på 10 dagar idag :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

underarmen ja. mest ont i ringfingret men även lite i långfringret och pekfingret. känns även lite mitt i handflatan. kommer jag vakna upp med jätteont imon?

 

vila en månad alltså, ryker ju hela året :(

 

Låter som samma eller liknande skada. Den gjorde dock mest ont när jag klättrade så du behöver nog inte oroa dig för morgondagen gissar jag. Vila direkt så läker det eventuellt fortare, jag körde några veckor med det innan jag insåg mig besegrad och tog paus. Ska finnas någon bok om klätterskador som opteron vet vad den heter, kan kanske ge bättre svar än mina observationer.

 

Kanske kan du ju fortfarande klättra utan att använda fingrarna för hårt. Träna teknik, traversera, göra chins, klättra sva utan händer, osv kan ju göra att du förbättrar andra områden under tiden som skadan läker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klättring är så sjukt kul just nu! Var och såg detta i helgen http://www.svtplay.se/video/793904/legends-only och blev galet inspirerad!

 

Lite småkul också på efterfesten när Opteron skulle försöka styra upp Adam Ondras flickvän =)

 

tyckte jag såg nathalie på dansgolvet i filmen, men såg inte er... lol at ondras flickvän 8-)

 

tack för tipset om svt, lite avis på er stockholmare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...