Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

kul med lockdown, blir att följa denna extra noga. satsar själv på minst 150h iaf.

 

Kul, GLGL!

 

 

Vid dygnsskiftet tänkte jag kicka igång grinden. Det är alltså 100k händer som ska spelas vilket kommer att ge ett snitt på strax över 3200 händer om dagen. Tänkte börja på NL200, men kliver nog upp i nivå om det går bra i början. Jag kommer börja plugga en kurs på KTH den 21 oktober som kommer att ta lite tid så därför är planen att ligga en bit före schemat i början på månaden så jag siktar på minst 4k händer om dagen tills dess.

 

Jag ska försöka uppdatera dagboken varje dag med resultat och antal spelade händer. Är väl inget fan av att slänga upp specifika händer men det är möjligt att det kommer någon ibland men då blir det nog mest lol-händer =)

 

Planen är att under månadens gång läsa the mental game of poker och se om det är möjligt att bli ännu lite solidare och mer tiltfri än jag redan är :mrgreen: Jag har dessutom ett sånt där IRL att ta hand om så det blir nog en hel del spel på tider när flickvännen sover/jobbar och för att även få in minst 4 klätterpass i veckan så har jag insett att min standarddödtid måste minska drastiskt.

 

Tror jag tar och smygstartar lite lätt nu, gogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt! Vilka sajter blir det? Varit på tok för lat själv med volym så blev inspirerad av dig att köra en liknande månad så jag ryggar det här :-) gl

 

Avstår från att outa siter. Evnetuellt spelar jag lite svenska spel där jag nickar samma som här =)

 

Lycka till du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL

 

Tackar!

 

 

Har fått in 2,5k händer so far idag. Dessa är mot samma reg inom loppet av 2 minuter :mrgreen:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($231)

BB ($286)

UTG ($203)

UTG+1 ($216)

Hero ($232)

BTN ($468)

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:diamond:

 

fold, UTG+1 raises to $5.25, Hero calls $5.25, fold, fold, fold

 

FLOP ($13.50) 5:club: 4:heart: T:diamond:

 

UTG+1 bets $8, Hero calls $8

 

TURN ($29.50) 5:club: 4:heart: T:diamond: Q:spade:

 

UTG+1 checks, Hero checks

 

RIVER ($29.50) 5:club: 4:heart: T:diamond: Q:spade: A:diamond:

 

UTG+1 bets $20.75, Hero raises to $70.81, UTG+1 raises to $202 (AI), Hero calls $132

 

UTG+1 shows 3:spade: 3:heart:

(Pre 19%, Flop 13.2%, Turn 0.0%)

 

Hero shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 81%, Flop 86.8%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $431

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($439)

Hero ($262)

UTG ($234)

CO ($202)

BTN ($222)

 

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

 

fold, CO raises to $5.25, fold, fold, Hero raises to $18.75, CO calls $13.50

 

FLOP ($38.50) 3:diamond: 6:club: 9:spade:

 

Hero bets $19.25, CO calls $19.25

 

TURN ($77) 3:diamond: 6:club: 9:spade: 6:spade:

 

Hero bets $38.50, CO calls $38.50

 

RIVER ($154) 3:diamond: 6:club: 9:spade: 6:spade: 4:heart:

 

Hero bets $185 (AI), CO calls $125 (AI)

 

Hero shows A:spade: K:spade:

(Pre 76%, Flop 87.5%, Turn 89.8%)

 

CO shows Q:heart: A:club:

(Pre 24%, Flop 12.5%, Turn 10.2%)

 

Hero wins $401

 

Nu blir det ett klätterpass och sen seriegrind ikväll med flickvännen, Person of interest, homeland och dexter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det hjälpte mig, var ev- som fan att runka HEM efter varje hand. gjorde det 9/10 av min karriär.. insåg på slutet, spelade mkt bättre. hur många bord kör du? nykter?

 

Jo jag körde utan att kolla res back in the days på svs, men efter det så skottade jag rätt så friskt och då gällde det att ha lite koll när det svängde åt fel håll =) Till slut spårade det hela in på det du beskriver, kolla HM efter varje pott.

 

Jag kör spiknyktert hela oktober (en jävligt trevlig bieffekt av lockdown) och ska vara så sjuk att jag skippar onsdagsutgången idag till och med! För tillfället spelar jag 8ish bord. Provade 10 igår en stund men då var det nog inte vinnande poker som spelades längre. Efteråt kändes dock 8 bord mycket enklare så det är väl en övningssak. Tillhör ju inte fps/rts-generationen (jag har iaf 0 talang för såna spel) så att multitabla är inget som kommer naturligt, men jag hoppas på att kunna jobba mig upp till kanske 12 bord. Jag tror även att det hjälper att jobba en del på sitt spel så att allt fler situationer blir standardlägen där man inte behöver tänka, för närvarande tror jag att jag har en hel del läckor.

 

Strax dags att köra igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, skippar baba jag med isf o mediterar istället. Satte för övrigt 8a nyss på topprep, vill jag lägga ner klättringen känner jag att jag kan göra det med gott samvete nu xD

 

snyggt. några tips på hur man utvecklas bäst? btw ska harry, yenn eller någon annan av er vara med på detta?

Den 13 oktober bjuder Svenska klätterförbundet i samarbete med Västkustens sportklätterklubb in till Svenska Mästerskapet i Lead för Juniorer och Seniorer

 

Platsen är Klätterlabbet i Göteborg. För att delta måste man vara medlem i en klubb ansluten till Svenska Klätterförbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, skippar baba jag med isf o mediterar istället. Satte för övrigt 8a nyss på topprep, vill jag lägga ner klättringen känner jag att jag kan göra det med gott samvete nu xD

 

8a var snyggt jobbat! Opteron blev såklart instaraggad på av alla klätterinstruktörer direkt efteråt =)

 

mm men 12 kmr du klara lätt inom en snar framtid imo

 

Japp mycket möjligt, provade 11 nu ett tag och var inte alls lika illa som 10 var igår men det var fortfarande inte bra =)

 

Fått in totalt 12k händer nu. Känns som att det kommer att bli rätt tungt att hålla ihop det här hela månaden ut, men ligger iofs lite i överkant på vad jag behöver göra för att klara 100k så det kanske löser sig. Bjuder på dagens lightaste värdebet:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($250)

BB ($426)

UTG ($219)

UTG+1 ($191)

CO ($193)

BTN ($69.45)

 

Dealt to Hero A:club: 3:club:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $4, Hero calls $3, fold

 

FLOP ($10) K:heart: 2:heart: 3:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $6, Hero calls $6

 

TURN ($22) K:heart: 2:heart: 3:diamond: J:club:

 

Hero checks, BTN checks

 

RIVER ($22) K:heart: 2:heart: 3:diamond: J:club: 6:club:

 

Hero checks, BTN bets $18, Hero raises to $240 (AI), BTN calls $41.45 (AI)

 

Hero shows A:club: 3:club:

 

Hero wins $137

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snyggt. några tips på hur man utvecklas bäst? btw ska harry, yenn eller någon annan av er vara med på detta?

 

Bouldra hårt, ofta och kreativt typ. Klättra med folk som är bättre än dig själv.

 

Finns faktiskt en chans att jag åker ner o ställer upp för kul skull, lär komma ungefär sist dock (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bouldra hårt, ofta och kreativt typ. Klättra med folk som är bättre än dig själv.

 

Finns faktiskt en chans att jag åker ner o ställer upp för kul skull, lär komma ungefär sist dock (:

 

Äsch du kommer ju vinna över yenn nu när du har satt en 8a!

 

16,7k händer. Känslan so far är att jag springer bra!

 

Typ såhär bra:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($671)

BB ($646)

UTG ($203)

UTG+1 ($217)

CO ($170)

Hero ($473)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade:

 

fold, UTG+1 raises to $6, CO calls $6, Hero calls $6, SB raises to $26, fold, fold, fold, Hero calls $20

 

FLOP ($66) T:spade: T:heart: 8:club:

 

SB bets $30, Hero calls $30

 

TURN ($126) T:spade: T:heart: 8:club: 8:heart:

 

SB bets $74, Hero calls $74

 

RIVER ($274) T:spade: T:heart: 8:club: 8:heart: J:spade:

 

SB bets $175, Hero raises to $343 (AI), SB calls $168

 

Hero shows 8:diamond: 8:spade:

 

Hero wins $957

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch du kommer ju vinna över yenn nu när du har satt en 8a!

 

16,7k händer. Känslan so far är att jag springer bra!

 

Typ såhär bra:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($671)

BB ($646)

UTG ($203)

UTG+1 ($217)

CO ($170)

Hero ($473)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade:

 

fold, UTG+1 raises to $6, CO calls $6, Hero calls $6, SB raises to $26, fold, fold, fold, Hero calls $20

 

FLOP ($66) T:spade: T:heart: 8:club:

 

SB bets $30, Hero calls $30

 

TURN ($126) T:spade: T:heart: 8:club: 8:heart:

 

SB bets $74, Hero calls $74

 

RIVER ($274) T:spade: T:heart: 8:club: 8:heart: J:spade:

 

SB bets $175, Hero raises to $343 (AI), SB calls $168

 

Hero shows 8:diamond: 8:spade:

 

Hero wins $957

 

Är ju led-sm, inte toppreps-sm, yenn har ju satt några 7c+ på led o det har inte jag :o

 

Hade det varit toppreps-sm hade jag inte varit orolig :roffe:

 

 

Nu blir det 3h balett.

 

 

Mvh Grindar_inte_så_mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...