Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Låter spännande. Att skriva en (bra) bot är väl ett av de effektivaste sätten att lära sig spela poker.

 

Inte säker på hur effektivt det faktiskt är =) Ett jäkla projekt verkar det vara iaf. Jag har något mycket enklare i siktet än så länge men vem vet i framtiden =)

 

en CFRM-implementation möjligtvis?

 

Nope, too much work too little reward, eller? Skickar ett pm.

 

Åtminstone ett av de mest frustrerande.

 

Nu tror jag dock vår ärade vän mer var inne på Markovkedjor och sekvenskomprimering / sequence manifolds i en renare och mer fullständig form. Det kan iofs också hända att jag överskattat syftet med hans intresse för slantsingling :)

 

Rolig introduktion:

 

Generating and Solving Imperfect Information Games

 

Approximating Game-Theoretic Optimal Strategies for Full-scale Poker

 

Uppskattar alltid dina posts. Ögnat igenom de där länkarna tidigare, mer lästips på området? =)

 

Börjar plugga på måndag också så det kanske börjar bli dags att väcka hjärnan till liv igen. Jag börjar med en liten kurs i statistisk fysik. Har försökt hjälpa min syster med första årets universitetsmatte senaste månaderna vilket gått sådär så det kommer nog behövas att jag repeterar en hel del :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone ett av de mest frustrerande.

 

Klart att det är frustrerande, men mest eller ens ett av de mest frustrerande håller jag inte med om.

Frustrationen lär väl periodvis vara högre men totala frustrationen från nybörjare till kunnig borde bli mindre.

 

Att formulera sina tankar om spelet ökar förståelsen. Att implementera spelet gör att man både hittar fall som man inte tänkt igenom och tvingar en att specificera sina tankar, ex.vis:

"Ta hänsyn till position" ok, men på vilket sätt, hur pass mycket bredare ska vi öppna från knappen än från cut-off osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har spelat lite poker de senaste dagarna och fått känna på den där underbara känslan av att springa bra. Ser i nuläget ut som att oktober kommer att bli en plusmånad, den första sedan april, och det har verkligen varit efterlängtat =)

 

Grattis till en viss räv också som blev en miljon rikare idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli en post också (:

 

Nångång i April i år var jag upp knappt 200k dollar på året vilket var väldigt lägligt eftersom jag fick möjlighet att köpa den lya som jag i ett par års tid hyrt (dyrt) i andra hand. Tillsammans med att man lagt in massa deg i Underklädes-verksamhet (likea på facebook: http://www.facebook.com/revolutionwear :rolleyes: ), misslyckad stake och dekadent levende så satt jag med en helt klart decimerad rulle.

 

Borde ju inte vara något problem kan man tycka eftersom man är rungood ända ner i hjärtat (längst in, som kärlek). Men nej, 130k dollar under ev sedan dess så är jag faktiskt riktigt äkta (nåja) gul.

 

För att ytterligare förvärra min misär så passar självklart passar min trevliga och duktiga snickare (som jag givit total-entrepenad att renovera min lägenhet och som jag dessutom betalat i förskott for fun and profit) på att bli scammad, gulad och hitta gåiniväggenochviljatasittliv-livs-kris.

 

Senaste två månaderna har jag således suttit fattig o miserabel på min säng i en lägenhet utan möjlighet att ens koka ett ägg i, alldeles ensam!! :-(

 

 

Finns ju positiva saker att säga också:

 

Lyckades stalka upp min snickare igår - Han var lite gladare och ska börja renovera igen idag!

 

Fått stake+coach upp till $50/100 på grundpoker av den grundpokerspelare jag minst gärna möter

 

Får ytterligare gratis Coach av Sveriges antagligen teoretiskt bästa pokerspelare (man får verkligen så himla mycket när man slutar anstränga sig så himla hårt för att ta saker :shock: ). Riktigt intressant och känner mig verkligen som en så himla mycket vassare pokerspelare idag.

 

Har så himla bra vänner!! <3 <3

 

Som dessutom lånar mig pengar så jag kan betala min amex-räkning :roffe:

 

Eftersom detta forum till 65% är ett hälso-forum tack vare en viss wellbok kan jag även meddela GTO i hälsa och skönhet:

Tre till fyra hårda klätterpass i veckan, 4h dans (+ några till efter midnatt på väl valda dansgolv), så god frukost som möjligt (rekar latte+kanelbulle, latte + mandelskorpa eller turkisk yoghurt + honung och te), d-vitamin, samt insikten att hunger bara är psykologisk i åtminståne några dagar. Min metabolism är helt klart långsammare än för några år sedan så äter helt enkelt lite mer sällan, helst så god mat som möjligt.

Är det enda man tycker är gott bea-pizza o kebab så kan det vara gto att först lära sig uppskatta lite nyttigare/roligare kompositioner

 

--

 

 

Det är för övrigt förstås tråkigt att grinda när man måste grinda lågt så har undvikit det så mycket som möjligt på sistone, har ägnat lite av den tiden åt att pimpa min grindsetup och är ganska tillfreds med resultatet:

 

mg99671.jpg

 

mg99701.jpg

 

mg99731.jpg

 

 

Vänliga hälsningar Opteron (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...