Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Lagade en riktigt fin gulasch ikväll! Tack för receptet, höftade med mängderna men tycker sällan grytor är känsliga för sånt, blir bra tillslut ändå!

 

Flickvännen tackar också :)

 

Kul att höra, jag lagade faktiskt en gulasch idag jag med =) Ser fram emot att äta resterna imorgon! En riktigt underbar kväll ikväll förövrigt som lämnade mig sådär glad inombords som man vill vara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trip-report: Tokyo är en super-fantiskt stad, Japan är ett fantastiskt land och gillar man att åka puder så är Hakuba gto. Rekommenderar varmt lodge tabi tabi som boende.

 

Lutar ganska starkt åt att jag och Chofritz hyr en lägenhet o utforskar Tokyo grundligare i April :shock:

 

 

 

24e Mars bär det av en Vecka till Siruana för episk vår-klättring. Finns fem platser tillgänglia för betalande kunder (driver ett klätter-rese-företag med en annan kompis som är klätterinstruktör om någon missat det).

 

för 5900kr får du en vecka i ett av världens bästa klätterområden, boende, hyrbil, guide och sällskap, rep och Quickdraws.

 

Det som inte ingår är:

 

Flyg, mat, sele, klätterskor, kritpåse.

 

Här är några bilder från förra resan:

 

http://pokerforum.nu/forum/1680446-post1809.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuriosa som jag kan ha skrivit tidigare:

 

Jag kollade för något år sedan min winrate på olika veckodagar i HM över alla mina händer och insåg då något underligt, nämligen att jag var en solid vinnare alla dagar utom torsdagar. Mycket märkligt tänkte jag. Var det varians kanske? Möjligt, men det var ändå ett ganska stort sample. Är motståndet extra hårt på torsdagar? Knappast. Det gick ett tag innan det plötsligt slog det mig att jag varit ute på krogen i princip varje onsdag under några års tid och således haft extremt få torsdagar där jag inte varit bakis.

 

Igår var det just torsdag och efter att ha spewat bort några inköp kom jag att tänka på detta. Denna gång löste det sig dock 3k händer senare då jag slutligen hittade break even och insta-quittade. Månaden har börjat ta form och jag är 5k upp efter 8k händer. Jag är inte alls nöjd med volym såhär långt och inte heller med mängden misstag jag gör vid borden, men det ska bli skönt att grinda sig igenom nivåerna från början och jag ser fram emot det hårda arbetet. Grinden är tammefan rätt vacker ändå.

 

Livet i övrigt är ganska underhållande för tillfället. Har mycket som jag måste klura ut men jag känner att jag är på väg åt rätt håll och även om det går sakta nu så kommer små förbättringar att läggas ihop över tid. Förutsättningarna för att lyckas med allt jag tar mig an just nu känns fantastiska, jag är helt fri att göra precis vad jag vill och det känns dessutom underbart att vara omgiven av vänner som pekar mig i rätt riktning när det behövs (även om jag såklart oftast till en början är allt för envis för att erkänna några sådana behov).

 

I morgon ordnar jag förhoppningsvis så att jag får låna en halvmiljon och sen är det bara några veckor kvar till inflyttning i nya lägenheten. Efter en tid av mycket oklarheter ska det bli väldigt skönt att ha någonstans att bo där jag vet att jag kan stanna mer än en månad framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite mer personliga tankar, alltid uppskattat, känner igen mig endel i det där med bostaden, det suger att leva sitt liv i ovisshet vart man ska spendera kommande månad etc, låter great att du styrt något mer permanent. Angående att du har vänner som styr dig i rätt riktning, låter kinda awesome och jag tror att det är något du bör värdesätta som faen, då utifrån mina erfarenheter bra vänskapsrelationer är extremt svårt o hitta, och framförallt i kombination med att vännen ifråga har något insiktsfullt och givande att bidra till ditt liv. Folk generellt är bara plain and simple dumma i huvudet imo, ahjaaa randomness osv mvh jettefull_spenderat_kvellen_po_farbror_blÅ's_gula_madrass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite mer personliga tankar, alltid uppskattat, känner igen mig endel i det där med bostaden, det suger att leva sitt liv i ovisshet vart man ska spendera kommande månad etc, låter great att du styrt något mer permanent. Angående att du har vänner som styr dig i rätt riktning, låter kinda awesome och jag tror att det är något du bör värdesätta som faen, då utifrån mina erfarenheter bra vänskapsrelationer är extremt svårt o hitta, och framförallt i kombination med att vännen ifråga har något insiktsfullt och givande att bidra till ditt liv. Folk generellt är bara plain and simple dumma i huvudet imo, ahjaaa randomness osv mvh jettefull_spenderat_kvellen_po_farbror_blÅ's_gula_madrass.

 

Haha, farbor blå, been there. Ska se om jag kan få till lite fler posts i dagboken framöver. För tillfället känns det bara inte som att jag har något intressant att skriva men det kommer väl =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man lite hypotetiskt tänkte hyra en lägenhet i Tokyo, säg 3 veckor, som gärna får rymma två sovrum, är allmänt trivsam och som inte ligger jättedåligt till. Råkar någon ha gto-tips om var man börjar leta och hur mycket man kan räkna med att få pröjsa?

 

vh inte färdigt med roppongi

 

jag vet inget specifikt om tokyo men http://www.airbnb.com är nog en bra start

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar i morgon och kommer då att påbörja inredningen av lägenheten. Är ganska så bedrövlig på att få det att se fint ut hemma så alla länkar till inspiration uppskattas. Roligt back in the days när ett ragg liggandes naken i min säng plötsligt får någon sorts insikt, tittar sig omkring och utbrister "fy fan va ful din lägenhet är!". Det var nog första gången jag själv tittade mig omkring, noterade vilken färg det var på tapeterna, vad jag hade för möbler, hur dessa inte passade ihop osv. Alltid helt i min egen lilla bubbla när jag var hemma, men jag har sedan insett storheten av att ha det lite fint omkring sig så jag tänkte iaf göra ett försök nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är ju att köpa beggade designklassiker, fördelen är att inte varenda jävel har dem samt att du får igen pengarna då du säljer dem om du inte fisit sönder dem. Kika exv på http://www.lauritz.com. Annars finns det ju massa företag som gör kopior på designklassiker, exv designersrevolt.com, billigare men sämre andrahandsvärde & "äkta är ju äkta" :) En schysst fotölj lyfter vardagsrummet:

http://www.lannamobler.se/fi/nojatuolit/dux-fatolj-jetson GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...