Gå till innehåll

SAJT: FullTiltPoker.com


Rastapopoulos

Recommended Posts

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har iofs bara satt in $100 men det har gått ganska snabbt att cleara de 100 bonusdollarna. Framåt nattkvisten är det ganska bra med bord igång och det är ganska kul att se Lederer, Ivey, E-Dog, Ferguson mfl spela i samma turnering. :)

Vidare gillar jag deras HH skarpt, helskönt att man kan få en screenshot av bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat där ganska mycket, gillar verkligen mjukvaran och NL cashgamet känns som det bästa som hänt mitt pokerkonto...

 

Visst får man spela en sjuhelvetes massa för att clera 600$ i bonus, men det gick ju till slut det med...

 

Dock så kan man inte använda sina bonuspoäng till att shoppa något tyvärr, de skickar bara till Amerikanska och Canadensiska adresset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Spelat där ganska mycket, gillar verkligen mjukvaran och NL cashgamet känns som det bästa som hänt mitt pokerkonto...

 

Visst får man spela en sjuhelvetes massa för att clera 600$ i bonus, men det gick ju till slut det med...

 

Dock så kan man inte använda sina bonuspoäng till att shoppa något tyvärr, de skickar bara till Amerikanska och Canadensiska adresset...

Hur mycket är "en sjuhelvetes massa" då, dvs hur länge(1månad, 3 månader) spelade du samt ungefär hur många timmar i veckan? (säkert svårt att svara på men en uppsakttning vor schyst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, jag har tyvärr inte fört statistik på mitt spelande där, så jag hoppar nog över gissningar...

 

Hur är programvaran?

-Enkel, snygg och smidig

 

Hur många bord kan man spela samtidigt?

-så många du orkar

 

Hur är motståndet på NL-borden?

EV+ :)

 

Varierande, men de är ganska löst uppfattar jag det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Riktigt trevlig sajt!

 

Just nu sitter jag i en $100-turnering med bl.a Chris Ferguson. Bara det att lilla jag snott blinds från Jesus är anmärkningsvärt...:)

 

Det är bra action på nätterna eftersom vad jag förstår så är det 95% amerikaner som spelar där...

 

EDIT: För er som vill veta hur turneringen slutade så kom jag 10:a, precis utanför pengarna igen... Jag var shortstacked och hittar AJo i SB och går allin. Jesus har 33 i BB och fyller på med ett par sexor...

 

SUCK!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Dock så kan man inte använda sina bonuspoäng till att shoppa något tyvärr, de skickar bara till Amerikanska och Canadensiska adresset...
"These points can be used to get the same Full Tilt Gear our pros wear every day. Or, you can use those points to enter valuable Freeroll tournaments."

Så man får inte bonusen i cash? Kan man bara använda bonusen till att köpa fulltillit-kläder (som de inte ens verkar skicka till Sverige)?

 

Någon som spelar där som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så kan man inte använda sina bonuspoäng till att shoppa något tyvärr, de skickar bara till Amerikanska och Canadensiska adresset...
"These points can be used to get the same Full Tilt Gear our pros wear every day. Or, you can use those points to enter valuable Freeroll tournaments."

Så man får inte bonusen i cash? Kan man bara använda bonusen till att köpa fulltillit-kläder (som de inte ens verkar skicka till Sverige)?

 

Någon som spelar där som vet?

 

Bonusen får du självklart ut i $ direkt in på kontot men bonus poängen du tjänar kan du bara köpa grejer med och sen finns det nån turnering här och där som man kan köpa sej in med poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade FullTilt och frågade hur många $10+$1 SnGs jag måste spela för att få ut 100% av en bonus på $400.

To earn the bonus on a $400 deposit, you would need to earn 6667 Full Tilt Points.
For every dollar paid in tournament fees, you will receive 7 Full Tilt Points.

 

Jag får alltså 7 poäng för varje $10+$1 SnG jag spelar, så för att tjäna ihop 6667 poäng (100% bonus av en $400 deposit) måste jag alltså spela 6667/7=952 SnGs.

 

Har jag förstått det rätt?

Och för er som är vana vid att bonushora; är det en bra deal, eller ska jag ta någon annan site?

 

EDIT: 400/952~0.42=42% rakeback

42% rakeback ser riktigt bra ut i mina ögon, MEN:

eftersom att man endast har 120 dagar på dig att cleara bonusen måste jag alltså spela 952/120=8 SnGs per dag! Det kommer jag knappast hinna.

 

Spelar 4 SnGs per dag i snitt nu, och snart börjar jag jobba heltid :?

Den här bonusen ser bara sämre och sämre ut för mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, bonusen är inte mycket att hänga i julgranen.

Har du rakeback så ser de ju lite bättre ut iallafall, sen du får bonusen i $20 fragment om jag inte minns fel. Så det är bara att spela på.

Ett plus med FullTilt är att turnerings strukturen är rätt så snäll, lik Stars fast en aning snabbare. Sen vet jag inte hur många sidor som låter en cleara bonusar genom att spela SNG's. De kanske bara är på UB och Tilt man kan göra det. I så fall har du väl inget att förlora på att spela på Tilt. :D

 

Rob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar också bara sit n gos och kommer få spela 6 sngs per dag i 120 dagar för att cleara hela bonusen :o

 

Ingen som vet nån annan sajt där man kan cleara bonus via sngs och turneringar?

PokerStars

Pokerchamps

BestPoker

 

Finns massor. Själv ska jag cleara pokerstars bonus. Ska lira 100 st $10+$1 SNG's och kommer få 100% rake back.

 

Och JA, ok! Bonussnack i bonustråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du clearar $2 i bonus per dollar på SnG och MTTs på Bodog! Den klart bästa siten för turneringar enligt mig.

 

Alltså, spelar du en 10+1 SnG så clearar du $2. De har även en bottenlös 20% insättningsbonus som du kan utnyttja hur ofta/mycket som helst. Sätt in $500 och få $100 i bonus. Sen behöver du "bara" spela 50st $10+1 SnGs eller motsvarande för att låsa upp bonusen.

 

Dessutom har de ofta turneringar typ "$3,000 guaranteed" där prispotten garanterat är minst $3,000 oavsett hur många som är med. Rekordet var när de fick nåt fel på deras server så att vi bara var 27st anmälda till en $2,000 guaranteed. Förstapriset var $750 och då hade jag bara betalt $7+0.5 i anmälningsavgift. Tyvärr åkte jag på en fisk som hade 10-x när jag hade QQ och som synade min all-in-höjning när floppen var 10-hög. (Det kom en till tia på rivern)

 

Det vanliga är dock att "overlayen" på turneringarna är mer måttliga. Men de finns där, och det är en typ av bonus.

 

Jag har personligen dragit in $300 i bonus än så länge samt ytterligare ett par hundra dollar i vinster. Ganska soft motstånd också.

 

För att cleara bonus med vanliga cash-games så behöver du 3 rakade potter per bonusdollar. Kruxet är dock att du måste bidra med pengar till potten. Jag spelar NL och är lite LAG så jag har en VP$IP på drygt 25% här då det innebär att bonusen blir ca 3x4=12ggr. Aningen sämre än t ex Absolute som är 10ggr. Men på Absolute kan man i princip inte spela NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...