Gå till innehåll

SAJT: FullTiltPoker.com


Rastapopoulos

Recommended Posts

Körde en sökning på forumet, antar att jag är först med denna? :shock:

 

Anyways, alla på RGP verkar vara helt uppjagade av denna megasatsning av våra likar, som endast råkar ha 21 WSOP-armband mer än alla oss tillsammans ett par gånger om misstänker jag. :roll:

 

Har inte kollat igenom sidan, sitter på för slö uppkoppling för att orka med all denna suuuuperkommers a la WPT, men misstänker att detta kan bli "the next big thing". Skulle inte förvåna mig om alla fiskar började vandra uppströms till denna site som äntligen har lite "real genuine poker experience". O bäst av allt: "We've saved a seat for you" Phew, o jag som började bli orolig! ;)

 

Gräv ni som orkar, jag vet inte vad det blir för rake när de drar i gång på allvar, vet inte vad de erbjuder, o har inte spelat. Review anyone?

 

Signade i sitt stall har de bl.a.:

Phil Ivey, Howard Lederer, Andy Bloch, Jesus, Erick Lindgren, Jon Juanda, Erik Seidel o killen med plånboken antar jag är Phil Gordon, före detta spelteoriexperter på College som sedan blivit pokerspelare kan inte ensamma lyckas kläcka ett sån här äckligt briljant pokersajtkoncept! ;)

 

En pressrelease (länken längs ned på releasen är felskriven),

eller direkt till fulltiltpoker.com!

 

Länk: http://www.fulltiltpoker.com/

 

* Micropill i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som jag ser det så har de 5% och max rake på 3 dollar, vilket låter som alla andra.

 

Mjukvaran är fortfarande lite ostabil. men det finns ett par features och grafiska lösningar som andra siter skulle kunna dra nytta av.

 

Siten i sig kan bara slå om man annonserar . Visst hela spelarstallet hade Fulltiltpoker stuff på sig på WSOP och det kommer göra en hel del i och med sändningarna på ESPN. Men ärligt, det räcker inte långt, det blir mycke annonser i tidningar osv. för att kunna växa. Visst, man kan lira mot en hel del stjärnor, det kan locka men konceptet att spela mot kändisar finns redan och har inte slått något vidare. Men vem fn vill spela mot ivey, lederer osv egentligen, som beviserligen är ganska rutinerade? Vill man inte "tjäna" pengar? Dock brukar bord med "starplayers" bli rena fiskstimmet med galningar som spelar hur korkat som helst för att kunna säg till sina polare att de vunnit mot resp. Köerna är tydligen ganska långa till borden. Men nyhetens behag kommer avta och än så länge är det bara playchips...

 

Fn kör de sina beta token freerolls (man skall ha spelat ihop till tokens för att delta i freerollsen) och har inte kommit igång med real money games än.

 

Det är omöjligt att säg något om den action siten kommer erbjuda förrän de har riktiga pengar i spel. Men som jag ser det så erbjuder de egenligen inget som inte redan finns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta turneringarna är slut. Nu kör dom $400 och $250 freerolls istället med max 900 och 450 pers. Annars så tror jag att den lite mindre allvarliga looken kan locka lite nya spelare. Och en del av de nya featurena är ganska trevliga, dock inget som de gamla siterna inte kan fixa till. Dom frontar ju med "sina" proffs på lite annorlunda sätt så jag tror nog att det kan locka lite.

 

Spelade en av beta turneringarna och tyckte det funkade bra. Kom iofs trea ($100 i pris, yippee!) så det kan ju spegla åsikten lite ;) Men visst är det lite speciellt att se Chris Ferguson, Andy Bloch och Clonie Gowen åka ut under tiden.

 

Jag tror, precis som Baller, att det är svårt att etablera ett nytt pokerrum idag men FullTilt är så pass annorlunda att det faktiskt kan lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men exakt vad är det som är annorlunda, jag ser inte det? föklrar gärna vad du anser vara annorlunda...

 

Den stora skillnaden tror jag ligger i användargränssnittet. Jag förstår om många av de gamla rävarna tycker att det kan se lite tramsigt ut men jag tror att den stora massan kommer att attraheras av den "fina" ytan. Att släppa ett nytt pokerrum, med eget nätverk, som ser ut som primas bord eller party/multi skulle nog aldrig funka. Men när folk ser fulltilts så kommer dom tycka att det ser snyggt och färgglatt ut. Folk (som vi) som har spelat en del och är insatta kanske förstår att det inte är så stora skillnader men för de andra tror jag inte förstår detta. Många går mer på hur det ser ut än hur feature-listan ser ut.

 

Att det sedan går att marknadsföra fulltilt på ett lite annorlunda sätt med alla proffsen, det är ju också en grej som är i deras fördel.

 

Och nej, jag är inte köpt ;) Jag vet inte ens om jag kommer att lira där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ju många siter som har stall med spelarproffs som spelar på borden. UB, Royal, osv OK, FTP har ett par fler, men det är egentligen inget nytt. Vad skiljer det från Celebrity poker (eller va siten nu heter där man kan spela mot kändisar)?

 

Hjorten har pekat ut att FTP har mycke reklam, men och andra sidan det har party, stars mfl också, och att ta marknadsandelar genom reklam är dyrt... men möjligt (framförallt om någon från FTP vunnit the big one, nu blev det inte så)...

 

Freerolla sig fram till marknadsandelar är inte helt gratis heller eftersom flera nätverk nu har etablerat sig och lär försvara sina positioner om FTP kör den varianten. Se på ladbrokes som numera har börjat köra freerolls eftersom de tappat (läs: inte växt nämnvärt det senaste året) marknadsandelar. Freerolls på ladbrokes för ett år sen var lika ovanligt som elefantbajs i norrland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rastapopoulos, sök igen - gör om, gör rätt!
Men för bövelen! Om jag söker med sökfunktionen på full tilt poker o inte hittar en tråd, så är det väl inte mitt fel!! Ska jag börja köra google-sökningar i detta postträsk?? Nu får du nog ta o styra upp detta QoS! :P:lol:

 

Utan att tjäna något på det hela sticker jag ut nacken:

 

Siten i sig kan bara slå om man annonserar . Visst hela spelarstallet hade Fulltiltpoker stuff på sig på WSOP och det kommer göra en hel del i och med sändningarna på ESPN.
Luuugn, de är ju bara i betatester fortfarande, de kan ju knappast annonsera i Cardplayer om att dem testar sitt nätverk? Sen har de tydligen haft problem med att för mycket folk strömmat dit redan under betatesterna (något de påstår sig ha fixat) så just nu vill de nog inte få dit folk.

 

...det finns ett par features och grafiska lösningar som andra siter skulle kunna dra nytta av.
Om det gör! Jag har inte laddat ned programvaran, lär inte göra det tills det finns anledning för det, men om det är så där snyggt o dessutom har avatars med ansiktsutryck, så kommer ju fiskarna bli helt vilda!

 

...men vem fn vill spela mot ivey, lederer osv egentligen...
Du vill inte spela mot ett proffs online i en turnering. Jag vill inte spela mot ett proffs online i en turnering. Fisken DÖR för att få visa hur duktig den kan vara mot Phil i en turnering. Jag vill vara där när fisken hamnar på torra land på rygg, sprattlandes med gälarna utflängda... Nä men seriöst, alla dessa WPT-kändisar är vandrande reklampelare, betydligt roligare än Phil Helmuth o Antonio Esfandriari på UB, har Howard på sig en FTPkeps på WPT, så... Sen tror inte jag de har incitament att krossa fiskarna i en turnering, de ska väl bara sitta med o gulla med alla?

 

FTP kommer försöka vinna mark genom att profilera sig som rummet av pokerspelare, för pokerspelare o säkert försöka göra just det där lilla extra. Sen om det blir lyckat eller inte, det vet jag inte. Men jag tror fisken kan flytta rätt snabbt, om det finns incitament för det. Då flyttar resten också. Men det tar väl ett tag antar jag. Men de kommer ju inte lyckas bara med freerolls för det så klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara meddela att Full Tilt Poker har startat sina real money tables.

 

___________________________________________________

 

 

Want to take a shot at some of the biggest names in Poker?

 

This is your opportunity to see how you stack up against the top professional poker players in the world. Not only can you win their money, you can crush their egos like a grape, to say nothing of the bragging rights you'll have at your local home game.

 

Our pros helped design our site and they are regulars at our tables. Join Chris Ferguson, Phil Ivey, Howard Lederer, and the rest of Team Full Tilt at our tables and learn from their tips and tricks.

 

Our cutting edge software is designed to be the most reliable in the industry.

 

Choose your favorite game from our selection of the most popular forms of poker, including Hold'em, Omaha, Omaha Hi/Lo, Stud, and Stud Hi/Lo. We have Sit & Gos, as well as regularly scheduled multi-table tournaments, which let you play for as little as $1.00.

 

Frequent Player Cash

 

At Full Tilt Poker, the more you play, the more you earn. Each time you play in a raked hand, you earn cash back. Other sites may offer you frequent player points. We give you Frequent Player CASH.

 

Full Tilt Points

 

In addition to giving you Frequent Player CASH, we offer the best points reward system in the industry. We offer you one point for every dollar raked, including fractional points. Most sites limit you to a maximum of one point per hand. We let you earn up to 3 points per hand. You'll be able to use your points in our store, or to gain entry into our daily free rolls.

 

To get started, simply click the Cashier Chip in the client Lobby, then choose "Deposit". For details, check the Payment Processing section on our website.

 

See you at the Tables!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras cashier funkar i alla fall inte för mig, någon annan svensk som fått det att funka, eller ens provat??? När jag skall fylla i adressen så fattar den inte formatet... Well well då slipper dom väl mig tillsvidare.

 

Testa med att utesluta alla "åäö" i din adress.

Strulade för mig oxå från början, fick bara en massa felmess ang min adress. Då fyllde jag i att jag bodde i alabama, usa eller nått junk. Då funkade det. Gick sen in i efterhand och ändrade till rätt adress.

 

Har dock inte spelat något annat än "musse pigg" pengar där ännu så jag kan inte säga något om motståndet där ännu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svar på den numera låsta "andra tråden" :)

 

Jag spelar endast på FTP, då jag anser det vara den trevligaste siten. Numera funkar det också att sätta in via kort, till skillnad från tidigare. Supporten mailar man till och de svarar snabbt. Jag älskar interfacet, men jag önskar att det fanns miniviews då det kan vara jobbigt att ha många bord uppe samtidigt (max 4 eller något).

 

Kändisarna spelar ganska ofta och många av dem är trevliga att prata med. Jag tycker deras klient känns väldigt snabb, vilket i mina ögon är ett stort plus. Man får ingen bonus när man signar upp, däremot får man points per spelad hand, upp till tre Full Tilt Points per hand. Pointsen kan användas till satelliter, köpa grejer i shoppen som skall komma osv.

 

Ganska nyligen var det en 200K guaranteed-grej där man fick gratis inträde till en satellit om man hade fått ihop 100 FTPoints. Mycket trevligt.

 

Bord finns från 0.05/0.10 och uppåt. Folk spelar mest THE än så länge. Det brukar vara mellan 500-1000 online under peak. Bra system för playernotes, där man kan färgkoda folk samt sätta en note som syns om man håller muspekaren över dem, som en alt-tag dvs. :)

 

När det inte är så mycket folk på så brukar proffsen komma och pocka på en på de vanliga borden så man ska komma och spela SnG's med dem och sånt. Lagom underhållande. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fulltiltpoker.com/promotions.html

 

"Starting at 12:00 (Noon) ET on Friday, September 3rd, you will receive a 100% matching bonus up to $600 on your first initial or reload deposit.

 

How To Earn Bonus Points:

 

For each raked pot, you will receive up to three points, depending upon the size of the pot, and the number of players in the hand. Partial points will be awarded as well.

 

The bonus amount will be automatically credited to your Bonus Account where it will be held and released to your cash account in increments of 20% of your initial deposit. So if you do a one-time deposit of $100, with each $20 you earn, it will be released into your account.

 

You can see your cash total and bonus cash amounts in the Cashier window. You will continue to collect cash until you have received 100% of your bonus money. You have 90 days to earn your deposit bonus.

 

This offer is valid for the FIRST deposit made to your account after 12:00 PM, Friday, September 3rd. You have until September 30th to make a deposit and still receive a 100% matching bonus.

 

See you at the tables!"

 

Tycker det fattas lite information i den texten dock, framförallt hur många poäng man behöver totalt, men om det visar sig vara 5-10x raked hands är det en fin bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt tråd på bonuswhores (orkar inte leta url) så är den där praktiskt taget helt omöjlig att klara av i rimlig tid. Någon sade nått om 10000 rejkade händer, vet inte om den uträkningen stämmer, men om den gör det orkar jag inte ens tänka på att spela där.

Men det är klart, om det skulle visa sig att man tycker om mjukvaran, hittar softa bord etc, så är bara bonusen ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har hakat på den bonusen, vet inte om jag kommer klara hela 600 dollarna, men de delas ju ut i 5 delar á 120 dollar och jag är på god väg till en första utbetalning.

 

Gillar pokerrummet väldigt mycket, det är inte en dundrande trafik såsom stars eller party, men ändock tillräckligt för att alltid hitta lagom mycket (och lagom hårt) motstånd vid borden. Layoten är trevlig och snygg, och jag ser bara fördelar av att spela där

 

Så kort sagt, jag ger bonusen en chans, för det är ett ett mycket bra/snyggt pokerrum den veckan jag spelat där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De fortsätter med 100%-bonusen i oktober...

 

Full Tilt Poker is pleased to announce deposit bonuses. New players will receive a 100% matching bonus up to $600 on their initial deposit to Full Tilt Poker.

 

How To Earn Bonus Points:

 

For each dollar raked from a pot, every player who was dealt cards for that hand will earn one point. You can earn partial points if less than one dollar is raked, and you can earn up to three points per hand.

 

Each point is worth $.06, so you can earn up to $18 per hundred hands.

 

The bonus amount will be automatically credited to your Bonus Account where it will be held and released to your cash account into increments of 20% of your initial deposit. So if you do a one-time deposit of $100, with each $20 you earn, it will be released into your account. At three points per hand, each of these $20 increments can be earned in fewer than two hours of play at only one table.

 

You can see your cash total and bonus cash amounts in the Cashier window. You will continue to collect cash until you have received 100% of your bonus money. You have 90 days to earn your deposit bonus.

 

This offer is valid to players making their FIRST deposit at Full Tilt Poker, after 12:00 PM, Friday, October 1st. You have until October 31st to make a deposit and still receive the 100% matching bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...