Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

Vad gött om vi ändå kunde leva i dagens Pakistan, närmare bestämt i Swatområdet. Allt skulle vara frid och fröjd. Sharialagar. Mumma. Inga kvinnor i skolan givetvis. De små liven hör ju till hushållet, som är underordnat mannen. Stillheten skulle bli så på trängande uppenbar då inte ens musik skulle får spelas, vare sig i hemmet eller i radion.

 

Aum shinrinkio, Wacco, Jehovas, judar, kristna är en rubbad skara men dagens (nu i rymdålderna alltså) mord, i religionens namn, står muslimer för. Bombay, Madrid, London, New York och sedan tusentals mord i deras hemländer.

 

Läs http://thereligionofpeace.com/ för att se hur trevlig den här religionen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag anser att muslimer, precis som alla religiösa, i genomsnitt är något mindre intelligenta än andra människor.

 

Ja, religiösa människor är rakt igenom genom-korkade. Vem har inte hört talas om Newton och hans dumheter (bara för att ta någon i högen)?

 

Men snygg tolkning din jävla ******.

 

Modz: jag skrev först "muslim" men fegade ur. Vore det okej att skriva så? Det är svårt att orientera sig i denna värld av ömma tår. :-(

 

Pat Condell

 

Pat Condell ÄGER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough, den fällan har jag själv gått i. Men det du skrev fick dig att framstå som lika extrempartisk som Albert, fast åt andra hållet.

 

Jag tycker mig inte ha gått in i någon fälla. Däremot har jag svårt att se hur du kunde tolka mig som en extrempartisk propalestinier utifrån det jag skrev. Förutom ett antal sarkastiska ordaval angående israelisk hantering av diverse frågor bemötte jag endast de argument som tidigare lyfts för att påvisa en positivt bild av Israel. Ingenstans skrev jag något om hur jag såg på konflikten alternativt att jag stod bakom Hamas eller liknande.

 

Hur som haver spelar detta mindre roll. Intressant är att Albert har helt abdikerat i frågan om Israel och vägrar bemöta några argument. Istället har han valt att föra tråden offtopic och koncentrera sig på sitt hat gentemot muslimer och invandring. Synd att folk försöker bemöta honom då det borde te sig alldeles klart vid det här laget att han inte klarar av att se rationella argument och ta till sig fakta. Om jag hade bemödat mig att visa på samhällsvinsten med invandring eller anledningar varför vissa muslimer valt att använda våld skulle han endast börja diskutera faktumet att han hatar kvinnor och småbarn eller liknande. Dead end fellows. Jag tror det är dags för alla att inse att han är en prepubertal ung man som inte riktigt har lyckats här i livet och därmed behöver hitta syndabockar att skylla på. Idag muslimer, imorgon samer.

 

Emellertid har jag en lösning; Kan ingen moderator radera alla inlägg som är offtopic så att vi som vill diskutera Israel-Palestina kan det? Eller kanske malmödemonstrationen? Så kan Albert starta en ny tråd om muslimer eller invandring om han vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjlig jämförelse. Du förstår nog inte hur vanligt det är med hustrumisshandel i muslimska länder. Faktum är att det i ett land som t.ex. Saudiarabien är mer regel än undantag att man agar sin fru. I andra muslimska länder är det lite ovanligare, men jag vågar påstå att det inte är lägre än 20% i något muslimskt land i mellanöstern. De flesta länderna har inte ens något förbud mot det. Och i de länder där det finns ett förbud så väcks det i princip ändå aldrig åtal. Det är en självklarhet i vardagen och inget varken mannen eller kvinnan ifrågasätter. För övrigt kallar de det inte ens för misshandel, det är bara vi som betecknar det som misshandel. Det ses på precis samma sätt som vi såg på barnagan här för 100 år sedan. Inga konstigheter, endast nödvändigheter.

 

Notera att jag nu talar om örfilar, slag med tofflor och ett par tre slag med skärp. Jag talar inte om syrakastning, hedersmord och dylikt.

 

20% underbar siffra! Så då ska vi följdaktligen dömma de 80% som INTE gör det eller tycker det är rätt, efter den minoritet som sysslar med sånt?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska misslyckad jämförelse. Faktum är att det finns flera exempel på högt uppsatta islamister som officiellt propagerar för det legitima i självmordsbombningar. Det finns inte flera exempel på katolska präster som propagerar för pedofili.

 

 

Sedan är det ju självfallet så att de inte propagerar för att "alla" ska bli självmordsbombare. Då skulle de ju förlora alla krig pga bristande humankapital! :-) (dock blir det ju en hel del som får ligga med oskulder uppe i himmelriket)

 

Det finns finns många exempel på högt uppsatta personer inom de flesta religioner som har märkliga ideer. Du har fundamentalister och extremister inom alla religioner, med tanke på att KKK är en kristen organisation så blir ju då slutsatsen av ditt resonemang att alla kristna är rasister som hatar afroamerikaner?

 

Ni fattar ju helt enkelt inte att det inte går att bunta ihop 1,5 miljarder människor och tillskriva dem samma egenskaper och åsikter bara för att de på pappret tillhör samma religion. Man måste ju rent ut sagt vara duktigt dum i huvudet om man inte förstår det!

 

Jag har aldrig någonsin påstått att det inte finns muslimer som är fanatiska, slår sina fruar, bombar civila osv, jag har påpekat faktumet att INTE ALLA muslimer ägnar sig åt dessa högst tvivelaktiga hobbys!

 

Jag tycker dessutom att det är högst intressant vad Koranen säger om dessa företeelser, och hur tolkningen hos den "breda massan" ser ut. Visa mig gärna de stycken i koranen som uppmuntrar till självmordsbombning, hustrumisshandel osv.

 

De flesta muslimer jag känner anser att funtamentalisterna och fanatikerna är lika dumma huvudet som vi tycker. De flesta muslimer jag känner anser att de förstör för övriga muslimer och skadar Islams sak.

 

Jag känner många muslimer som inte ber 5 gånger om dagen, jag känner muslimer som ibland dricker alkohol och det enda som de flesta av dom har gemensamt är att de inte äter fläskött (vilket jag tom känner ett fåtal som gör undantagsvis).

 

Alla muslimer har inte Usama Bin Ladin som idol även om ni verkar tro det!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snygg tolkning din jävla ******.

 

Nu vill jag ju gärna tro dig att religiösa i snitt är lite mindre intelligenta, men har du en källa? Tycker det verkar finnas en mängd fanatiker som dessutom är intelligenta, vilket gör det hela värre. Självklart pratar jag inte bara om muslimer utan även om religiösa judar.

 

Hur mycket mindre intelligenta behöver de förresten vara för att ditt uttalanda skall vara relevant i sammanhanget, (till skillnad mot idiotiskt i sammanhanget)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Visa mig gärna de stycken i koranen som uppmuntrar till självmordsbombning, hustrumisshandel osv.

 

Nemas problemas:

Ur koranen, 4:34:

 

"Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt och döljer det som Gud har dolt. Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och håll er borta från deras nattläger och tillrättavisa dem handgripligen."

 

På engelska:

 

"and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in their sleeping places and beat them"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ju gärna tro dig att religiösa i snitt är lite mindre intelligenta, men har du en källa? Tycker det verkar finnas en mängd fanatiker som dessutom är intelligenta, vilket gör det hela värre. Självklart pratar jag inte bara om muslimer utan även om religiösa judar.

 

Hur mycket mindre intelligenta behöver de förresten vara för att ditt uttalanda skall vara relevant i sammanhanget, (till skillnad mot idiotiskt i sammanhanget)?

 

Nej, ingen källa. Det är bara min personliga uppfattning om hur saker antagligen är. Anledningen till att jag tog upp det var för att få veta om det är okej att uttrycka den åsikten på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men varför skall man inte slå kvinnor?

Gäller det alltid? ibland? Gäller det enbart kvinnor eller skall man inte slå män heller? Får man försvara sig?

 

Tillägg:

 

Skulle tro att anledning till den här "sanningen" var att en del män brukade slå kvinnor rätt mycket, dvs den ursprungliga betydelsen var ungefär "Slå inte en kvinna mer än du behöver, eller i onödan". Det skulle i så fall rätt väl spegla synsättet i arabvärlden.

 

Eller annorlunda formulerat. Om vi nu alltid har varit så mycket högre stående, varför skulle vi då behöva en så idiotisk regel som "slå aldrig en kvinna!" ???.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig inte ha gått in i någon fälla. Däremot har jag svårt att se hur du kunde tolka mig som en extrempartisk propalestinier utifrån det jag skrev. Förutom ett antal sarkastiska ordaval angående israelisk hantering av diverse frågor bemötte jag endast de argument som tidigare lyfts för att påvisa en positivt bild av Israel. Ingenstans skrev jag något om hur jag såg på konflikten alternativt att jag stod bakom Hamas eller liknande.

 

Nä, du har bara beskrivit hur fint muslimer harmonierade med sin omgivning i Spanien vilket jag ställde mig frågande till.

 

Hur som haver spelar detta mindre roll. Intressant är att Albert har helt abdikerat i frågan om Israel och vägrar bemöta några argument. Istället har han valt att föra tråden offtopic och koncentrera sig på sitt hat gentemot muslimer och invandring. Synd att folk försöker bemöta honom då det borde te sig alldeles klart vid det här laget att han inte klarar av att se rationella argument och ta till sig fakta. Om jag hade bemödat mig att visa på samhällsvinsten med invandring eller anledningar varför vissa muslimer valt att använda våld skulle han endast börja diskutera faktumet att han hatar kvinnor och småbarn eller liknande. Dead end fellows. Jag tror det är dags för alla att inse att han är en prepubertal ung man som inte riktigt har lyckats här i livet och därmed behöver hitta syndabockar att skylla på. Idag muslimer, imorgon samer.

 

Nä att jag tycker mindre om muslimer är bara ett fortsatt steg i tankebanan. Om jag tycker mindre om islam så leder detta till -> att tycka mindre om de som är anhängare av islam vilket är -> muslimer.

 

Bemöda dig gärna med att visa vilken vinst det svenska samhället gör för att vi tar hit invandrare. "eller anledningar om varför vissa muslimer valt att använda våld", det rättfärdigar de med hjälp utav Koranen. Likväl som judarna gör det fast från Talmud och Torah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men varför skall man inte slå kvinnor?

Gäller det alltid? ibland? Gäller det enbart kvinnor eller skall man inte slå män heller? Får man försvara sig?

 

Tillägg:

 

Skulle tro att anledning till den här "sanningen" var att en del män brukade slå kvinnor rätt mycket, dvs den ursprungliga betydelsen var ungefär "Slå inte en kvinna mer än du behöver, eller i onödan". Det skulle i så fall rätt väl spegla synsättet i arabvärlden.

 

Eller annorlunda formulerat. Om vi nu alltid har varit så mycket högre stående, varför skulle vi då behöva en så idiotisk regel som "slå aldrig en kvinna!" ???.

 

Det roliga är att fundamentalister inom judendom och islam anser att kvinnan är, a priori, närmre Gud än vad mannen är. Sedan att muslimer kan domesticera sina kvinnor med rättfärdigat våld ur Koranen är vad ska man säga... inte något som hör hemma i världen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men varför skall man inte slå kvinnor?

Gäller det alltid? ibland? Gäller det enbart kvinnor eller skall man inte slå män heller? Får man försvara sig?

 

Det handlar väl mer om att du inte får misshandla folk i allmänhet. Men just hustrumisshandel eller att sätta kvinnan på plats har varit praxis under människans historia i många samhällen.

 

Att försvara sig om en kvinna slår dig ser jag dock inga problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ju gärna tro dig att religiösa i snitt är lite mindre intelligenta, men har du en källa? Tycker det verkar finnas en mängd fanatiker som dessutom är intelligenta, vilket gör det hela värre. Självklart pratar jag inte bara om muslimer utan även om religiösa judar.

 

Hur mycket mindre intelligenta behöver de förresten vara för att ditt uttalanda skall vara relevant i sammanhanget, (till skillnad mot idiotiskt i sammanhanget)?

 

I Illusionen om Gud på sidan 120 står att ca 7% av framstående amerikanska forskare är troende till skillnad från det amerikanske folket i övrigt där de troende uppgår till 90%. På sidan 123 "/.../Ju högre intelligens eller utbildningsnivå en individ har, desto mindre sannolikt är det alltså att han är religiös eller hyser 'trosuppfattningar' av något slag."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Illusionen om Gud på sidan 120 står att ca 7% av framstående amerikanska forskare är troende till skillnad från det amerikanske folket i övrigt där de troende uppgår till 90%. På sidan 123 "/.../Ju högre intelligens eller utbildningsnivå en individ har, desto mindre sannolikt är det alltså att han är religiös eller hyser 'trosuppfattningar' av något slag."

 

Det där är ju intressant och mycket positivt enligt mig, fast det gäller ju i-världen och idag. Hur ser det ut om man växer upp i ett muslimskt land? Om man växer upp som jude? eller om vi går tillbaka i tiden? Då har du säkert inte samma siffror.

 

Vad jag imbillar mig är att utbildning och information i kombination med intelligens är det viktiga för att undvika den religiösa hjärntvätten. Här ser jag ingen fara med islam. Det försvinner långsamt och automatiskt med tiden. De har inte världens bästa utbildning och informationsflöde i arabvärlden ännu. Det finns ingen anledning att tvivla på deras förmåga att undvika hjärntvätten.

 

Judendomen ser jag som betydligt farligare. Trots utbildning har de väl en fantastisk mängd troende fanatiker. Jag kan tänka mig att ändra världsbild med mer fakta, men just nu förefaller det som att judendomen är något slags optimering av religiös hjärntvätt. Optimering av sammanhållning och ego-boost bland de utvalda. Sålänge det används till att öka antalet vetenskapliga rön, eller att få öknen att blomstra är det väl ok och kanske något att lära sig av, men när religiöst BS skall gå ut över andra människor, är det INTE ok.

 

En ren-rasig nation, där andra raser skall leva i koncentrations-läger är INTE ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag imbillar mig är att utbildning och information i kombination med intelligens är det viktiga för att undvika den religiösa hjärntvätten. Här ser jag ingen fara med islam. Det försvinner långsamt och automatiskt med tiden. De har inte världens bästa utbildning och informationsflöde i arabvärlden ännu. Det finns ingen anledning att tvivla på deras förmåga att undvika hjärntvätten.
Du vet om att över hälften av världen har under 100 i IQ och därmed samma analysförmåga som en säck med tegelsten?

 

Rasismbannen ligger förstås väldigt nära om man börjar diskutera det här närmare.

 

Judendomen ser jag som betydligt farligare. Trots utbildning har de väl en fantastisk mängd troende fanatiker. Jag kan tänka mig att ändra världsbild med mer fakta, men just nu förefaller det som att judendomen är något slagt optimering av religiös hjärntvätt.
Lol.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag imbillar mig är att utbildning och information i kombination med intelligens är det viktiga för att undvika den religiösa hjärntvätten. Här ser jag ingen fara med islam. Det försvinner långsamt och automatiskt med tiden. De har inte världens bästa utbildning och informationsflöde i arabvärlden ännu. Det finns ingen anledning att tvivla på deras förmåga att undvika hjärntvätten.

 

Trots att arabvärlden inte, detta är enligt dig, har världens bästa utbildning och informationsflöde så hyser du inga tvivel till att religionen inte kommer att kommer tappa sitt fotfäste. Intressant.

 

Judendomen ser jag som betydligt farligare. Trots utbildning har de väl en fantastisk mängd troende fanatiker. Jag kan tänka mig att ändra världsbild med mer fakta, men just nu förefaller det som att judendomen är något slags optimering av religiös hjärntvätt. Optimering av sammanhållning och ego-boost bland de utvalda. Sålänge det används till att öka antalet vetenskapliga rön, eller att få öknen att blomstra är det väl ok och kanske något att lära sig av, men när religiöst BS skall gå ut över andra människor, är det INTE ok.

 

Jösses. Hur är det ens möjligt att hävda att judendomen skulle vara den farligaste religionen i världen. Muslimer har visat att man inte går säker vare sig i Indonesien, Malaysia, London, Madrid, New York etc. Judarna för sig inte med någon slags missionerande vilket muslimer och kristna. Judar skiter i vilken religion eller icke-religion man bekänner sig till.

 

En ren-rasig nation, där andra raser skall leva i koncentrations-läger är INTE ok.

 

Om du hade vetat bättre så hade du vetat att judarna inte är en homogen grupp. Åk till Israel och du kan få se en jude med tinningslockar och en hy svart som natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Judarna för sig inte med någon slags missionerande vilket muslimer och kristna. Judar skiter i vilken religion eller icke-religion man bekänner sig till.

 

Sant och viktigt att notera. Man hatar ju religioner beroende på hur missionerande de är. Det är därför muslimer hamnar i samma tilt-kategori som jehovas vittnen och scientologerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror personligen att man ska passa sig för att dra till med slumpmässiga citat från flera tusen år gamla texter och sedan försöka applicera dem på dagens religionsutövare.

 

Håller med i stort, men det beror väl mest på hur religionsutövarna själva ser på ursprungstexterna? När det gäller kristna, jag till och med präster, så har iaf jag hört många av dem säga att skapelseberättelsen, gräshoppsattackerna m.m. ska ses som symboliska.

 

Frågan är hur stor andel av muslimerna som de facto har samma typ av syn på koranen. Generellt tror jag att de flesta muslimer i Sverige är ytterst moderata, men det är ju ganska rimligt med tanke på att de har valt att reallokera sig hit och inte till islamabad.

 

Sedan så inser jag ju också att de kristna jag har träffat på med största sannolikhet inte är representativa för kristendomen i stort. Au contraire: längre ner i sydeuropa och i staterna så är de säkerligen betydligt mer bokstavstroende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nemas problemas:

Ur koranen, 4:34:

 

"Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt och döljer det som Gud har dolt. Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och håll er borta från deras nattläger och tillrättavisa dem handgripligen."

 

På engelska:

 

"and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in their sleeping places and beat them"

 

Det kunde man ge sig fan på att en PF:are är omnämnd i Koranen :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...