Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

Anser du att Mohammed (må han vila i frid) var pedofil eller är det helt okej att gifta sig med en flicka som är under tio år eller måste man ta flertalet saker i beaktande innan man beslutar sig för att kalla honom en tvättäkta pedofil eller bara lite gulligt gubbkåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resten av ditt inlägg och din påhittade definition av vad "västerlandet" kommer jag inte svara på då du är en pajas och det tjänar ingenting till att diskutera med dig. Jag hoppas att du en dag slutar ljuga och växer upp för just nu finns det inte mycket hopp för dig. Kanske går pokern bra och det är förhoppningsvis en tröst då det inte är stor sannolikhet att du kan försörja dig på annat.

 

Jag gav dig en fingervisning om att islam inte är förenligt med våra ideal. Synd att det undgått dig. Vad ljög jag om? Att kvinnor behandlas värre än hundar i Kina? Att vi inte har offentliga bestraffningar? Att vi inte har våld som straff? att vi inte tycker det är okej, med undantag för Belgien, med pedofili?

 

Det är möjligt att allt det dåliga med islam är inslag av lokala traditioner, men det tråkiga är att muslimer håller minst lika hårt på de lokala som de vedertagna.

 

Bemödade du dig att se på World Economic Forum:s rapport eller håller de också på och fifflar med statistik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där då var jag ren och fin! Har lite tid över så varför inte skriva lite?

 

Lejonet:

Det är mig ett stort mysterium att du ens har mage att återkomma i tråden efter att så totalt ha missförstått vad debatten gäller! Det tog dig nästan 20 timmar och ett påpekande innan du överhuvudtaget förstod vad diskussionen handlade om. Detta trots att ordet hustru[valfri ändelse] dök upp mer än 15 gånger. Då räknar jag inte ens in ordet ”fru” eller engelskans ”wife”.

 

Att du inte ens kryper till korset och medger att du var fel ute innan du återupptar dina ”analyser” är, i mina ögon, ganska märkligt.

 

Snälla, snälla Lejonet; svara nu på dessa frågor (gärna i tur och ordning samt med ett så enkelt språk som möjligt):

 

1: Ur mitt och de andra personernas perspektiv: tycker du att det verkar vettigt att överhuvudtaget debattera med dig, när du inte ens klarar av att förstå vad debatten handlar om inom rimlig tid?

 

2: Hur kan vi veta att du inte missförstår varje annan mening i debatten när du inte ens klarade av att förstå den mening som debatten gäller?

 

3: Tror du att, exempelvis, Hjort och Affe2000 är så obildade att de inte klarar av att själva begagna sig av akademiska standarduttryck eller tror du att de bara anser det löjeväckande i en diskussion på ett internetforum? (Hint: den ena av dem är Jur. Kand. och den andre har av två personer jag har träffat kallats ”en av de smartaste och mest pålästa personer jag någonsin har träffat*”)

 

4: Tror du att dina analyser framstår som mer skarpa när du formulerar dig så här:

?

 

* Eftersom du ofta tolkar in saker så vill jag påpeka att dessa två personer vare sig hade exakt samma ordföljd eller ordval, men andemeningen var densamma.

 

 

Om du har svårt att sätta dig in i hur det är att debattera med dig och Uniktnamn så har jag här en jämförelse:

 

HataB2B

Tennistjejer är heta!

 

Uniktnamn:

Va?! Hur kan du säga så? Du kan ju inte bunta ihop ALLA tennistjejer och säga att de är heta! Jag känner själv 3 tennistjejer och de är inte alls heta. En av dem blev överkörd TRETTIO gånger av en en pansarvagn. Hon ser ut som mosad korv i fejjan!

 

Med vänlig hälsning Tidigare

 

 

5 sidors diskussion med Lejonet om hur en attraktiv kvinna ser ut. Därefter detta:

 

Lejonet:

Det jag vänder mig emot är att du påstår att idrottstjejer generellt är snygga! Tyngdlyftningstjejer är tex ofta både feta, fula och oattraktiva! Därför är dina exempel på idrottstjejer värdelösa...

 

 

Känner ni själva glädje i att föra en debatt på det sättet?

 

Jag skulle nog vilja hävda att max 36,74% av alla tennistjejer är heta! Däremot tror jag bara 4,37% av dem är muslimer, varav ca 87% får stryk på en daglig basis! Nu till min fråga, tror ni de flesta har string eller hipsters?, och hur många % skillhandikapp är det att spela iförd slöja?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du att Mohammed (må han vila i frid) var pedofil eller är det helt okej att gifta sig med en flicka som är under tio år eller måste man ta flertalet saker i beaktande innan man beslutar sig för att kalla honom en tvättäkta pedofil eller bara lite gulligt gubbkåt?

 

Återigen saker helt ryckta ur sitt sammanhang, är du så förbannat ointelligent att du tror att det var 18-årsgräns för giftermål i övriga delar av världen för 1200 år sedan????

 

 

Det första jag hittade taget ur en artikel om livet i florens på 1400-talet:

 

Män och kvinnor

 

Männen gifte sig sent, oftast i trettioårsåldern, medan kvinnorna var mycket yngre. Redan som sextonåringar var hälften gifta, och vid tjugo år var 90 procent av alla florentinska kvinnor gifta.

 

taget ur: http://www.polyvalent.se/toscana2/historia09.htm

 

Den andra om svenska drottningar:

 

Drottningarna var unga då de kom. Den yngsta, drottning Margareta, var bara tio år, de flesta var under tjugo, men de har alla haft samma huvuduppgift: att så fort som möjligt nedkomma med en tronarvinge, helst flera i reserv. De har sällan mött mannen de ska gifta sig med, inte ens sett en bild av honom. De har inte talat hans språk eller tidigare varit i hans land. Efter giftermålet har de sällan fått återvända hem för att återse sina familjer.

 

Taget ur artikeln: http://www.bokus.com/b/9789173131803.html

 

Eller kanske lite om ortodoxa etiopier:

 

söndag, september 10, 2006

Småflickor blir bortgifta

MISSA INTE:

 

"Alemnesh är rädd och gråter. Hon är tretton år och hennes familj vill att hon ska flytta till sin man som hon giftes bort med som åttaåring.

 

I ”Barnbrudar gör uppror” följer filmaren Torill Svaar två etiopiska flickors kamp för att slippa sina arrangerade äktenskap.

Trots att barnäktenskap är förbjudna i Etiopien och den etiopisk-ortodoxa kyrkan offentligt tar avstånd från seden, gifts tusentals småflickor bort i arrangerade äktenskap varje år.

 

Ur artikeln: http://imittsverige.blogspot.com/2006/09/smflickor-blir-bortgifta.html

 

Det ni totalt missar genomgående i den här tråden är att skilja på om saker har kulturell kontra religiös anknytning!

 

Visst Muhammed var i bokstavlig mening säkert pedofil, men eftersom en väldigt stor del procentuellt av alla män i hela världen oavsett religion vid den här tiden också var det eftersom det var brukligt för män att gifta sig med mycket unga flickor i stort sett i alla kulturer, så undrar jag vad har det för samband med islam eller av vilket intresse det är i den här debatten?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag varar på resten av det trams du skriver så vill jag bara upplysa sig om en sak: Om avtalet äktenskap innebär enligt lag att båda parterna har rätt att kräva sexuell tillfredsställelse av varandra så är det inte juridiskt sätt en våldtäkt. Att du utgår från svensk lagstiftning

 

Tror du ens själv på det här?

 

Du skrev:

Jag kan lova dig att det inte i något av de länderna som avgivits är lagligt med systematisk kroppsaga, slumpmässig våldsutövning gentemot kvinnor eller våldtäkt.

 

 

Jag svarade med EN källa, inte en egen tolkning. Hur du får in SVENSK lagstiftning i en källa på ENGELSKA är ju direkt pinsamt:

 

 

Det hela blir inte mindre pinsamt när det framkommer att det är en analys av 'Federation of american scientists'. Trodde du på allvar att de gjorde en bedömning utifrån Svensk lagstiftning?

 

Så återigen. Du skrev:

Jag kan lova dig att det inte i något av de länderna som avgivits är lagligt med systematisk kroppsaga, slumpmässig våldsutövning gentemot kvinnor eller våldtäkt.

 

 

Jag gav dig det här:

Rape by a husband of a wife is not considered a crime under the law. Although women's groups are trying to change the law, they have not made significant progress.

 

Fanns det något land där våldtäkt var tillåten, under någon omständighet?

Hade det landet nämnts innan?

 

(din argumentation att det inte juridiskt sett är en våldtäkt är ju underbar: ditt grundpåstående var ju just att våldtäkt inte var lagligt i något av de länder som hade nämnts! Herregud...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, våldtäkt är ju ett brott. Är det inte straffbart så är det inget brott, alltså är det inte våldtäkt. Game, set och match till Simba.

 

Japp, vad ska man göra?

 

Det enda rimliga, efter att ha fått se prov på sådan semantisk, logisk och intellektuell briljans som Lejonet har lyckats åstadkomma i tråden, är att lägga sig ner, blotta strupen och invänta att rovdjuret sliter en i stycken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst Muhammed var i bokstavlig mening säkert pedofil, men eftersom en väldigt stor del procentuellt av alla män i hela världen oavsett religion vid den här tiden också var det eftersom det var brukligt för män att gifta sig med mycket unga flickor i stort sett i alla kulturer, så undrar jag vad har det för samband med islam eller av vilket intresse det är i den här debatten?

 

 

Förre

 

Tja, därför att en stormufti från Saudiarabien anser att det är okej enligt Sharia:

 

Det är inget fel att gifta bort tioåriga flickor, har en av Saudiarabiens högsta religiösa ledare slagit fast.

Den mäktige stormuftin Abdul Aziz al-Sheikh sade i ett tal i måndags att islamisk lag, sharia, tillåter att flickor som ännu inte kommit i tonåren gifter sig och att de som är emot det gör flickorna "en otjänst".

 

http://www.barometern.se/nyheter/TT_utrikes/stormufti-godkanner-barnaktenskap(1087860).gm

 

Detta skedde alltså i år, 2009, att en andlig ledare säger att det är okej med pedofili. Jag påvisar bara än en gång att islam är oförenligt med västerländska ideal/principer/idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du ens själv på det här?

 

Du skrev:

 

 

 

Jag svarade med EN källa, inte en egen tolkning. Hur du får in SVENSK lagstiftning i en källa på ENGELSKA är ju direkt pinsamt:

 

 

Det hela blir inte mindre pinsamt när det framkommer att det är en analys av 'Federation of american scientists'. Trodde du på allvar att de gjorde en bedömning utifrån Svensk lagstiftning?

 

Så återigen. Du skrev:

 

 

 

Jag gav dig det här:

 

 

Fanns det något land där våldtäkt var tillåten, under någon omständighet?

Hade det landet nämnts innan?

 

(din argumentation att det inte juridiskt sett är en våldtäkt är ju underbar: ditt grundpåstående var ju just att våldtäkt inte var lagligt i något av de länder som hade nämnts! Herregud...)

 

Här blev det ett missförstånd. I den posten du citerar menar jag våldtäkt ute i samhället; inte sexuellt umgänge mellan två gifta påtvingad eller ej. Förstår dock att det var svårt att uppfatta. Angående källan så är de om några liberala kulturimperialister som utgår från deras egna parametrar för ett bra samhälle när de bedömer andras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå pratar om vänner och bekanta kan jag nämna att jag tipsade en god vän som jag åt middag med igår om tråden. Personen ifråga undervisar i statistik på SU och fick sig ett gott skratt efter att ha läst ett flertal av era inlägg.

 

Du kan knappast vara en god konversatör som drar upp vad som diskuteras i en off topic-tråd på ett prokerforum. Henne kan du inte kommit långt med, men skam den som ger sig. Nästa gång kanske du inte ska dra upp att tilltvingat sex inte är våldtäkt då kvinnan får skylla sig själv då denna klausul finns med när hon ingick äktenskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan knappast vara en god konversatör som drar upp vad som diskuteras i en off topic-tråd på ett prokerforum. Henne kan du inte kommit långt med, men skam den som ger sig. Nästa gång kanske du inte ska dra upp att tilltvingat sex inte är våldtäkt då kvinnan får skylla sig själv då denna klausul finns med när hon ingick äktenskapet.

 

Så det du försöker belysa här är alltså att du själv ägnar timmar åt att skriva ett mycket stort antal poster som berör ett totalt ointressant, irellevant och på det hela taget meningslöst ämne, eftersom du inte ens anser det värt att diskuteras med en annan människa?

 

Hur tänkte du nu?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det du försöker belysa här är alltså att du själv ägnar timmar åt att skriva ett mycket stort antal poster som berör ett totalt ointressant, irellevant och på det hela taget meningslöst ämne, eftersom du inte ens anser det värt att diskuteras med en annan människa?

 

Hur tänkte du nu?

 

 

Förre

 

Du verkar ha fullt upp att förstå posternas innebörd av det som skrivs till dig så jag föreslår att du lägger din uppmräksamhet på dem istället. Vad sägs om att besvara en tidigare post exempelvis #458 då jag länkar till vad en stormufti i Saudiarabien tycker om att gifta bort flickor som är under tio år. Du hävdade att detta var tämligen utbrett för en herrans massa år sedan. Detta sker i dagens Saudiarabien. I Saudiarabien har man islam som statsreligion. I islam är Mohammed den viktigaste profeten. Mohammed var också gift med e... eller nej jag orkar inte fortsätta skriva till dig. Du vet ju själv att du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu är du ute på djupt vatten. Jag har troligtvis läst minst lika mycket juridik (vissa har ju också Jur.Kand.) som den som har Jur.Kand.

 

Den andra personen som du menar är intelligent kan jag inte riktigt bedömma

 

Jag brukar inte påpeka stavfel, men sannolikheten att du har en utbildning i juridik och inte kan stava till ordet "bedöma" bedömer jag till väldigt nära noll.

 

Domaren dömer utifrån sin bedömning = korrekt stavning.

 

Dommaren dömmer utifrån sin bedömmning = inkorrekt stavning.

 

 

Med vänliga hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan knappast vara en god konversatör som drar upp vad som diskuteras i en off topic-tråd på ett prokerforum. Henne kan du inte kommit långt med, men skam den som ger sig. Nästa gång kanske du inte ska dra upp att tilltvingat sex inte är våldtäkt då kvinnan får skylla sig själv då denna klausul finns med när hon ingick äktenskapet.

 

Det här inlägget var riktigt jävla roligt, Albert.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Jag gjorde misstaget att tro att det fanns ett genuint intresse av att diskutera saker och ting och inte bara att skriva för sakens skull. Snabbt blev det dock uppenbart att varje gång en person inte kunde besvara argumentationen så bytte de ämne. Från Israel/Palestina till arabiska arvet till invandrare till islam och sedan vidare.

 

Fast sedan så är det väl inte så konstigt att deras ambition är att "vinna"(för inte vill de få ut något annat av den iaf) diskussionen på tålamod då det troligtvis är deras vinnarstrategi inom pokern. Sitter man 8 timmar på 12 bord samtidigt så bör man ju gå plus om bara det minsta EV+.

 

Jag lämnar den här tråden nu istället för att låta mig dras ner på deras nivå och förlora på erfarenhet. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Jag gjorde misstaget att tro att det fanns ett genuint intresse av att diskutera saker och ting och inte bara att skriva för sakens skull. Snabbt blev det dock uppenbart att varje gång en person inte kunde besvara argumentationen så bytte de ämne. Från Israel/Palestina till arabiska arvet till invandrare till islam och sedan vidare.

 

Fast sedan så är det väl inte så konstigt att deras ambition är att "vinna"(för inte vill de få ut något annat av den iaf) diskussionen på tålamod då det troligtvis är deras vinnarstrategi inom pokern. Sitter man 8 timmar på 12 bord samtidigt så bör man ju gå plus om bara det minsta EV+.

 

Jag lämnar den här tråden nu istället för att låta mig dras ner på deras nivå och förlora på erfarenhet. Over and out.

 

Du ger ju upp lättare än Jennez. Kallar mig patologisk lögnare efter att jag FELAKTIGT antagit att aubergine kom från franskan, men kan sedan härledas till arabiskan. Jag hade fel och det erkände jag tidigare. Sedan besvarade jag din post med att det inte var någon idé att diskutera konventioner som vare sig palestinierna eller Israel bryr sig om. Jag fick även upp ögonen för att IDF använt sig av mänskliga sköldar. Alltså, är de lika goda kålsupare.

 

 

Faktum kvarstår: Israel skapades ur ett nomansland. Judarna gjorde anspråk - staten bildades. Staten försvarades. Staten försvaras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt blev det dock uppenbart att varje gång en person inte kunde besvara argumentationen så bytte de ämne.

 

Stämmer utmärkt! I främsta ledet gick du själv som efter 7 sidors diskussion om detta:

 

Det är ju ingen fördom utan fakta att de har en helt annan syn på att disciplinera sin hustru i muslimska länder.

 

Plötsligt skriver:

 

tesen "inom islam får mannen slå kvinnan" som jag menar är alldeles för generell då en man även i Sverige får bruka våld mot en kvinna i ett antal situationer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag lämnar den här tråden nu istället för att låta mig dras ner på deras nivå

 

Uttalat av samma kille som innan han har 30 inlägg på pokerforum har den här attityden:

 

Här får man sig ett gott skratt framför datorn. Amatörerna leker korankunskap och förstår inte ens den lingvistiska delen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK:

 

1. Lagen i vissa länder behöver uppgraderas.

2. Man har inte samma moral i olika länder.

 

 

So wtf ?

På vilket sätt ger det vilka rättigheter till Israel?

 

 

Finns det en röd tråd som jag missar, eller ett rött rep kanske?

 

 

Nej, det tror jag inte. Vem har påstått att 1 eller 2 ger Israel några rättigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...