Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

Nej, det har du inte... men var står det att man inte får driva med religioner och dess anhängare?

 

Nej, ditt exempel är betydligt värre än att påstå att muslimer definitionsmässigt är korkade.

 

 

Edit: Anledningen till att jag antog att du menade att han sagt ngt rasistiskt var att det var den enda kategorin som någorlunda passade in på något som skulle kunna få honom bannad:

 

1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte.

 

Det var ju knappast personangrepp, sexism eller hot det var frågan om, eller?

 

Ok. Har tyvärr inte full koll på forumreglerna. Trodde i min enfald att "hets mot folkgrupp" också var no-no.

Skitsamma - Albert får gärna fortsätta posta i den här tråden. Kan vara bra att ha något/n att skratta åt när man har tråkigt på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ditt största problem är ditt trångsynta sätt att använda begreppet muslim. Vi har ett helt gäng muslimer i sverige som inte tycker att det är rätt att slå sin fru, som inte tycker att man ska utplåna Israel och som inte slaktar lamm i vardagsrummet osv.

 

Altså nu är jag på intet sätt någon expert på muslimsk religiös praktik men rätt många av mina grannar är (mer eller mindre praktiserande) muslimer och jag är ganska säker på att det INTE är halal att på egen hand slakta lamm i vardagsrummet.

 

Vore också ganska onödigt då det finns gott om butiker som säljer halalslaktat kött till humana priser i området.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Frågar du vilken "seriös" KKK-medlem som helst så kommer du aldrig någonsin få svaret att han tycker man ska döda afroamerikaner.

 

 

 

Ditt största problem är ditt trångsynta sätt att använda begreppet muslim. Vi har ett helt gäng muslimer i sverige som inte tycker att det är rätt att slå sin fru, som inte tycker att man ska utplåna Israel och som inte slaktar lamm i vardagsrummet osv.

 

 

Om du nu inte tror att en "seriös" KKK-medlem säger att han tycker att man ska döda afroamerikaner; vad får dig att tro att "seriösa" muslimer säger att det är rätt att slå sin fru och att Israel ska utplånas?

 

Alltifrån Imamer till vanliga präster och rasister är experter på att säga en sak när det är offentliga samtal och något helt annat bakom stängda dörrar. Senast var det väl en imam i Australien som orsakade skandal när han gladeligen förklarade att misshandel är helt okej inom äktenskapet?

 

OBS! Innan du drar igång med dina klassiska påhopp: "hoppas du utsätts för x, y eller z" så vill jag påpeka att jag är bedrövad över Israels behandling av Palestinierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "seriösa" muslimer säger att det är rätt att slå sin fru och att Israel ska utplånas?

 

Jag tror inte du förstår min poäng.

 

Läs igenom vad Albert har skrivit. Därefter vad uniktnamn har skrivit. Lägg särskild vikt vid vad han tror om skillnaden mellan vad KKK-män säger öppet kontra deras faktiska åsikter.

 

Applicera samma tankesätt angående muslimer faktiska åsikter kontra de som framförs. Voilá!

 

 

EDIT: såg din edit lite för sent, men låter mitt inlägg vara kvar i fall uniktnamn dyker upp och attackerar min östra flank...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du förstår min poäng.

 

Läs igenom vad Albert har skrivit. Därefter vad uniktnamn har skrivit. Lägg särskild vikt vid vad han tror om skillnaden mellan vad KKK-män säger öppet kontra deras faktiska åsikter.

 

Applicera samma tankesätt angående muslimer faktiska åsikter kontra de som framförs. Voilá!

 

Jo, fattar. Sorry..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså nu är jag på intet sätt någon expert på muslimsk religiös praktik men rätt många av mina grannar är (mer eller mindre praktiserande) muslimer och jag är ganska säker på att det INTE är halal att på egen hand slakta lamm i vardagsrummet.

 

Vore också ganska onödigt då det finns gott om butiker som säljer halalslaktat kött till humana priser i området.

 

/Bjorn

 

Det är just EXAKT det jag försöker få Albert att förstå!

Vad du inte verkar förstå så är det alltså Alberts bild och inte min. Jag tog exempel på schablonmässiga fördomar som vissa människor tycks ha.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu inte tror att en "seriös" KKK-medlem säger att han tycker att man ska döda afroamerikaner; vad får dig att tro att "seriösa" muslimer säger att det är rätt att slå sin fru och att Israel ska utplånas?

 

Alltifrån Imamer till vanliga präster och rasister är experter på att säga en sak när det är offentliga samtal och något helt annat bakom stängda dörrar. Senast var det väl en imam i Australien som orsakade skandal när han gladeligen förklarade att misshandel är helt okej inom äktenskapet?

 

OBS! Innan du drar igång med dina klassiska påhopp: "hoppas du utsätts för x, y eller z" så vill jag påpeka att jag är bedrövad över Israels behandling av Palestinierna.

 

Jag tror inte riktigt du förstod hela poängen. Det jag säger är ju precis att seriösa muslimer INTE säger att det är ok att slå sin fru. Suck när ska du lära dig att läsa posterna innan du bara blundar, gissar och skriver någonting? Jag tog upp schablonmässiga stereotypa fördomar som exempel. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang men utifrån det du skriver så likställer du KKK med Islam, något jag aldrig skulle få för mig att göra.

 

Det intressanta är inte vad enskilda rötägg gör inom en grupp, utan vad deras värderingar och målsättningar är.

 

Bara för att det finns katolska präster som förgripit sig på barn så betyder det inte att Katolicismen strävar efter att alla ska vara pedofiler, lika lite som Islam strävar efter att alla ska bli självmordsbombare.

 

KKK däremot har ett uttalat mål att segregera folk, ser du inte skillnaden i detta så kan jag inte hjälpa dig.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det finns katolska präster som förgripit sig på barn så betyder det inte att Katolicismen strävar efter att alla ska vara pedofiler, lika lite som Islam strävar efter att alla ska bli självmordsbombare.

 

Förre

 

Löjlig jämförelse. Du förstår nog inte hur vanligt det är med hustrumisshandel i muslimska länder. Faktum är att det i ett land som t.ex. Saudiarabien är mer regel än undantag att man agar sin fru. I andra muslimska länder är det lite ovanligare, men jag vågar påstå att det inte är lägre än 20% i något muslimskt land i mellanöstern. De flesta länderna har inte ens något förbud mot det. Och i de länder där det finns ett förbud så väcks det i princip ändå aldrig åtal. Det är en självklarhet i vardagen och inget varken mannen eller kvinnan ifrågasätter. För övrigt kallar de det inte ens för misshandel, det är bara vi som betecknar det som misshandel. Det ses på precis samma sätt som vi såg på barnagan här för 100 år sedan. Inga konstigheter, endast nödvändigheter.

 

Notera att jag nu talar om örfilar, slag med tofflor och ett par tre slag med skärp. Jag talar inte om syrakastning, hedersmord och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang men utifrån det du skriver så likställer du KKK med Islam, något jag aldrig skulle få för mig att göra.

 

 

Intressant att du inte förstår ordet "likställer". Ännu mer intressant att det var du själv som drog in KKK i ett försök att ställa Albert i dålig dager. Ytterligare ett exempel på hur du använder dig av personangrepp istället för att diskutera sakfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det finns katolska präster som förgripit sig på barn så betyder det inte att Katolicismen strävar efter att alla ska vara pedofiler, lika lite som Islam strävar efter att alla ska bli självmordsbombare.

 

Ganska misslyckad jämförelse. Faktum är att det finns flera exempel på högt uppsatta islamister som officiellt propagerar för det legitima i självmordsbombningar. Det finns inte flera exempel på katolska präster som propagerar för pedofili.

 

 

Sedan är det ju självfallet så att de inte propagerar för att "alla" ska bli självmordsbombare. Då skulle de ju förlora alla krig pga bristande humankapital! :-) (dock blir det ju en hel del som får ligga med oskulder uppe i himmelriket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Skämt" som detta och formuleringar som att muslimer per definition är osmarta eller att araber är avarter är givetvis inte välkomna utan kommer att rendera i varningar. Jag får börja hålla lite bättre koll på tråden.

 

Var går gränsen? Jag anser att muslimer, precis som alla religiösa, i genomsnitt är något mindre intelligenta än andra människor. Man skulle också kunna formulera det lite mer rakt på sak, typ som "muslimer är dummare än andra". Är det ok? Är det bara muslimer som man inte får skriva detta om, eller får jag inte heller klanka ner på scientologer? Är det bara religioner som har extra skydd mot kritik, eller får jag inte heller kalla personer som tror att jorden är platt för dumma? Får jag kallar nazister för idioter? I min mening borde det vara okej att kalla vilken grupp som helst för puckade jävla idioter såvida medlemmarna i gruppen har valt att vara medlemmar. Dvs inte okej att förbehållslöst kritisera t.ex. araber eller svarta dvärgar, men muslimer borde man få säga vad man tycker om. Jag tycker de är löjliga. Löjlighetsgraden avgörs av hur fanatiska de är. Den går väl typ från "lite smålöjliga" till "fullständigt patetiska".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, religiösa människor är rakt igenom genom-korkade. Vem har inte hört talas om Newton och hans dumheter (bara för att ta någon i högen)?

 

Newton höll på med ockultism och förutom att upptäcka tyngdlagen så stack han bla in en lång nål vis sidan av ögat för att se vad som hände och en annan gång tittade han in i solen så länge han bara förmådde för att se vad resultatet skulle bli. Sedan, honest99, får du tänka på att Isaac Newton levde i 1600-talets England så i viss mått är hans religiositet ursäktad. Idag kan inte, tycker jag, religiositet bara godtyckligt accepteras.

 

Pat Condell

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...