Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vadå det är ju sant. Knappast en överdriven reaktion med tanke på kontexten.

I de flesta av dessa vidriga inlägg drar han ungefär 1,5 miljarder människor över en kam, och visar prov på total ignorans och självgodhet.

Att folk i ett krigsdrabbat område kan nära idéer som går ut på att man vill utrota motparten i konflikten är hyfsat lätt att förstå, men man tycker ju att en utomstående betraktare likaledes borde kunna inse att det är helt fel väg att gå.

 

Finns säkert många pajasar som kallar sig muslimer, men som meste gillar makt och våld och är "onda" av sig.

Men är de onda, är det är knappast någon medfödd egenskap, som är sammanflätat i deras buskiga ögonbryn eller arab-dna, utan högst sannolikt har de drabbats av en massa skit, och hanterar det på ett värdelöst sätt. Om civila drabbas är det alltid fel, och där gör staten israel samma fel som terrororganisationerna som de säger sig vilja bekämpa(även om det såklart blir värre när en stat är aggressor). Att folk i Sverige som inte har förlorat närstående i konflikten kan misslyckas med att inse detta är för mig ett under.

 

 

länktips

http://www.levandehistoria.se/intolerans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det saknas bara att ni skaffar ett barn som är muhammedan, sen kan ni sjunga "Fader Abraham" och leva lyckliga i resten av era liv!

 

vilken satans definitionshets. det är när man börjar definera sig för att utesluta något annat som problem uppstår i världen. vi är alla människor, inse det. det är inte svårare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är dåligt att modsen går in och ändrar ett inlägg av Albert istället för att dela ut en varning!

Jag anmälde detta inlägg; http://pokerforum.nu/forum/1184404-post235.html där goa Albert i klartext hade skrivit att muslimer per definition är osmarta. Då går Appel in och ändrar texten!!

 

Antingen föranleder Alberts inlägg ingen varning och då ska det få stå kvar oförändrat eller också ska han ha en varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är dåligt att modsen går in och ändrar ett inlägg av Albert istället för att dela ut en varning!

Jag anmälde detta inlägg; http://pokerforum.nu/forum/1184404-post235.html där goa Albert i klartext hade skrivit att muslimer per definition är osmarta. Då går Appel in och ändrar texten!!

 

Antingen föranleder Alberts inlägg ingen varning och då ska det få stå kvar oförändrat eller också ska han ha en varning.

Det händer rätt ofta att man både redigerar bort det som ansågs stötande likväl som man varnar personen som postade. Jag vågar inte säga om Albert blev varnad för den posten men det är inte omöglich.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer rätt ofta att man både redigerar bort det som ansågs stötande likväl som man varnar personen som postade. Jag vågar inte säga om Albert blev varnad för den posten men det är inte omöglich.

 

Eftersom det inte finns rödflaggssymbol bredvid inlägget tolkar jag det som att varning inte utdelats. Dessutom brukar ambitösa mods skriva en kommentar om ev varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in och ändrade i inlägget samt pratade med Albert om vad vi (jag som mod) tycker om liknande inlägg. Detta gjorde jag istället för att ge honom en varning då jag ansåg att ett PM skulle få Albert mer på andra tankar än en varning. Möjligt att detta är ett feltänk men jag ansåg det bättre när jag gjorde det.

Att jag inte skrev ngt i själva inlägget berodde nog på att jag var halvt disträ vid tillfället. Det borde jag såklart ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Lejonet, förklara för mig hur du menar med "saker och tings egentliga tillstånd". Jag tänker hyfsat rationellt speciellt vad gäller invandring samt Israel/Palestina. Jag har belägg för mina åsikter och har siffror att visa vad gäller invandringens påföljder så jag tycker knappast att jag tänker irrationellt.

 

Som lite kuriosa har jag just läst ut Illusionen om gud av Richard Dawkins och jag föreslår att du tar och läser den rakt av då du verkar ha en absurd uppfattning om att islam verkligen bidragit till mänskligheten.

 

 

Och snälla du. Din nonchalanta besserwisser-attityd är... opassande.

 

Först och främst kan du svara på varför du ljuger hela tiden. Sedan kan du bemöta det jag skrivit om Israel/Palestina istället för att ignorera det i något försök att skydda dina egna fallfärdiga tankegångar. Kanske får du även lite perspektiv på konflikten.

 

I övrigt så vet jag inte varför du tar upp invandring då jag inte har nämnt det i tråden. Dock verkar det tyda på att du redan nu känner osäkerhet inför dina åsikter rörande det ämnet, en självinsikt som ger dig lite hopp.

 

Angående Dawkins så har jag läst boken. Rörande min uppfattning så är jag övertygad om att Islam har bidragit stort till mänskliga framgångar inom vetenskapen. Däremot är jag inte lika säker på att du har bidragit till mänskligheten i någon grad. Kanske borde någon myndighet "take you of the planet"? eller vad det nu var du föreslog skulle ske med muslimer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in och ändrade i inlägget samt pratade med Albert om vad vi (jag som mod) tycker om liknande inlägg. Detta gjorde jag istället för att ge honom en varning då jag ansåg att ett PM skulle få Albert mer på andra tankar än en varning. Möjligt att detta är ett feltänk men jag ansåg det bättre när jag gjorde det.

Att jag inte skrev ngt i själva inlägget berodde nog på att jag var halvt disträ vid tillfället. Det borde jag såklart ha gjort.

 

Fingerspitzgefühl kallar jag sånt. 8-) Verka utan att synas, och utan att sabba. Bra gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan albert, trodde ej att du var så hær korkad.

 

Hade gærna gett mig in i diskutionen men kænns som om jag kommer att førlora om jag sænker mig till din nivå. Ær ganska dålig på att ljuga och snacka skit, sorry.

 

Starta samma tråd om typ 10 år så kan vi snacka då.

 

Det hade jag heller ingen aning om. Men vi kan ta en "diskution" (du råkar möjligtvis inte mena diskussion?) en annan gång.

 

 

EDIT: inlägget varnats för språkpolisande. /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för att sammanfatta det enkelt om du skulle fråga Dawkins vad han tycker om islam, judendom, kristendom, hinduism, buddism osv så skulle han svara att alla är lika "dumma i huvudet" (obs mitt personliga ordval).

 

Stämmer.

 

Du Albert är definitvt en av de absolut mest trångsynta, hatiska, fördomsfulla och framförallt ignoranta människor jag någonsin kommit i kontakt med. Du plockar texter ur sitt sammanhang, du fabricerar fakta, du tolkar tankar och filosofier precis som det passar dig och det mest skrämmande av allt är att du inte förstår bättre.

 

Okej. Jag är tydligen ignorant för att jag tycker det är helt fel med invandring och verkligen avskyr muslimer (mer än andra religioner exempelvis judendomen).

 

Tyvärr så lever du 60 år för sent, för jag tror du hade kommit som allra bäst till din rätt i en vit kåpa på en veranda I Missisippi på det glada femtiotalet, med hobbys som lynchningar och korsbränning med familjen. Du resonerar utifrån exakt samma perspektiv som de gjorde om att olika raser och kulturer ska hållas åtskilda, människors olika värde osv. Ring kriminalvårdsstyrelsen och be om en date med John Ausonius så tror jag du hittar en soulmate for life!

 

Varför skulle jag per automatik vara för att afroamerikaner skulle dödas och bränna kors? Lika lite som en turk är välkommen här är exemeplvis tyskar heller inte välkomna i mina ögon. Du kallar mig trångsynt? Se dig runt om lite i världen. Jag rekommenderar att resa. Det finns inget land som klarat av immigration på ett bra sätt i modern tid och de är en kostnad för samhället. Detta tycker jag är fel och för att jag inte tycker att Sverige ska ha öppna gränser så blir jag en förkastlig figur. Må så vara. Kvasi intellektuell och mycket mer. Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst kan du svara på varför du ljuger hela tiden. Sedan kan du bemöta det jag skrivit om Israel/Palestina istället för att ignorera det i något försök att skydda dina egna fallfärdiga tankegångar. Kanske får du även lite perspektiv på konflikten.

 

I övrigt så vet jag inte varför du tar upp invandring då jag inte har nämnt det i tråden. Dock verkar det tyda på att du redan nu känner osäkerhet inför dina åsikter rörande det ämnet, en självinsikt som ger dig lite hopp.

 

Angående Dawkins så har jag läst boken. Rörande min uppfattning så är jag övertygad om att Islam har bidragit stort till mänskliga framgångar inom vetenskapen. Däremot är jag inte lika säker på att du har bidragit till mänskligheten i någon grad. Kanske borde någon myndighet "take you of the planet"? eller vad det nu var du föreslog skulle ske med muslimer.

 

Känns liksom inte värt att kommentera då du drar upp konventioner som ingen efterföljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Okej. Jag är tydligen ignorant för att jag tycker det är helt fel med invandring och verkligen avskyr muslimer (mer än andra religioner exempelvis judendomen).

 

 

muslimer är ingen religion. eller menar du att du avskyr muslimer mer än judar? och ligger det inte lite implicit i ett sådant påstående att du också hatar judar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

muslimer är ingen religion. eller menar du att du avskyr muslimer mer än judar? och ligger det inte lite implicit i ett sådant påstående att du också hatar judar?

 

Nä att muslimer är ingen religion är jag på det klara med. Däremot så är muslimer anhängare utav religionen islam. En jude behöver dock inte vara en anhängare utav den mosaiska trohetseden men likväl vara jude. Ser du skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...