Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

:-D

Fast pokern är lurig. Vilken disciplin är det som ska spelas?

Jag kan jämna ut oddsen i boxningen med att ha vänster arm fastbunden vid ena benet.

 

Hmm valet av pokerform kan ju ställa till det för mig ordentligt. Och tror faktiskt jag har riktigt skapliga förutsättningar att vinna boxningen med nämnda handikapp. :D Jag är inte helt handikappad i slagsmålsgrenar. Har rött bälte i karate, minsann.

 

Rött är det näst sämsta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm valet av pokerform kan ju ställa till det för mig ordentligt. Och tror faktiskt jag har riktigt skapliga förutsättningar att vinna boxningen med nämnda handikapp. :D Jag är inte helt handikappad i slagsmålsgrenar. Har rött bälte i karate, minsann.

 

Rött är det näst sämsta. :)

 

Karate är dessutom en fjollsport. Den röda färgen på bältet härstammar förmodligen från ditt eget näsblod, när Ida 9 år proppade på dig en helt vanlig smäll.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man suttit av en dag i huvudstaden. Denna söndag hade jag noll och intet att göra. Alla stockholmsvänner var upptagna på annat håll så Tjuren från Lund fick underhålla sig själv. Planen var egentligen att grinda Cosmopol mer eller mindre hela dagen men hur patetisk får man bli och hur 2005 är inte poker egentligen?

 

Vaknar vid tiotiden, svårt bakfull. Skiter i frukosten och surfar runt lite istället. Läser intressanta saker om Empire Total War. Vill köpa det.

Hoppar in i duschen och planerar mitt mission;

1. Köpa bakfyllemat

2. Köpa Empire Total War

3. Grinda Total War på hotellrummet hela eftermiddagen.

 

Bakfyllemat är börnesås en masse, gärna med pommes och en god köttbit. Ja, det är Svenne Banan-aktigt men det är gott och det är medicin. Bra så. Jag besöker först Bishops Arms men de hade inte dylika anrättningar. Jag går över gatan till Jensens Böfhus och beställer in nötmålet. När jag fick det kom jag på varför jag så sällan går på Jensens Böfhus, maten suger hårt. En vidrig ryggbiff som består av 25% fett och några ynkliga potatisbitar som legat alldeles för länge i fritösen för 250 spänn.

Jag dränkte skiten i börne, höll för näsan, tuggade i mig och svalde. Mission accomplished.

 

Jag fortsätter min vandring mot Åhléns. Bakom mig går det två fjortisbrudar som diskuterar hur den ena av dem ska kunna upplysa en kille om att hon är intresserad av honom. Efter en stund kommer de fram till att hon ska "dissa" honom för då blir han genast intresserad av henne. Jag var på väg att vända mig om och upplysa de unga damerna om ett och annat (bl.a vem som snodde kondomerna från Lunds Universitet), men jag lät det bero då jag i samma stund kom på att det nog vore dumt att ge kärleksråd till Stockholmare. Man vill ju inte att de jävlarna ska föröka sig.

Jag smekte min "JA! till Skånemejerier"-pin en stund och vandrade sedan in på Åhléns.

 

Jag gick runt på bokrean ett tag men jag kunde liksom inte förmå mig att köpa böcker för 25 spänn. Det är under min värdighet och det vill inte säga lite.

Jag gick vidare till spelhyllan där jag genast fann Empire Total War. Glad i hågen köper jag spelet och språkar lite stelt med kassörskan som uppenbarligen är ny på jobbet och frågar mig om spelet är en julklapp. Alltså, ibland är jag så glad att jag inte har vapenlicens, vissa människor hade man ju bara avrättat på plats för mänsklighetens bästa.

 

Jag beger mig tillbaka mot hotellet. Smiter in på 7-11 och handlar mjölk som jag inte kan leva utan. Ola ringer och frågar om jag vill hänga med på live-lagturre. Ja, jättegärna! Fan vad skoj! Två sekunder senare får jag dock veta att det är fullt i alla lag och jag undrar då vad fan jag ska göra där? "Du kan ju hänga lite" säger Ola. Mmm, kul att hänga på en turre (bara det suger ju), men att hänga på en turre där ingen åker ut torde ju suga ännu hårdare. Nej, det blir back to the hotel.

 

Två timmar senare har jag installerat mitt lilla datorspel. Det var sju sorger och femton bedrövelser bara det. Uppkopplingar hit och dit, inställningar, extrafiler och fan och hans mormor. Efter att nästan ha skitit på mig i ren ilska kommer spelet äntligen igång. Vad händer då? Ingen text någonstans. En hel meny med knappar men inga ord på dem. Vad fan? Man får klicka sig in på måfå. Till slut kommer jag in i något slags tutorial-läge. Spelet flyter på fint. Fattar inte vad jag gör men kanonerna skjuter och gubbarna springer omkring. Ingen text någonstans.

 

Stänger ner skiten och börjar googla. Klockan är nu ca 17.00. Nu är det drygt 7 timmar senare och jag har fortfarande inte funnit någon lösning på problemet. Det enda jag har lyckats hitta är att fler har samma problem. Men hur löser man det? Myssion? Brainslicer? Roffe? ANYONE!

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad i hågen köper jag spelet och språkar lite stelt med kassörskan som uppenbarligen är ny på jobbet och frågar mig om spelet är en julklapp. Alltså, ibland är jag så glad att jag inte har vapenlicens, vissa människor hade man ju bara avrättat på plats för mänsklighetens bästa.

 

De fyra "bästa" vännerna

 

 

Ni lyckas utan Othello, impressive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raffinerad rigg Microgaming har. Slog till igår så att jag blev utslagen från Nordicbets veckofinal precis lagom med några minuter tillgodo för att kunna gå in i Betwayklienten, regga mig för veckofinalen och bli utslagen lite senare på en 5-outare. Eller är det sista en hämndrigg mot den som är otrogen och spelar på andra skins också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag dirigerat om lite i Betway och Gnuf-klienten.

 

Turneringarna ligger:

"Gamla" lobbyn: Single Table Tournaments -> Special

"Nya" lobbyn: Single Table Tournaments -> Regular

 

Nu ser det ut som följer:

 

Double or Nothing 6 max

10 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

Turbo Double or Nothing Fullring

3 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

 

Blev lite drag direkt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja om man med drag menar att det tar minst 13 minuter (vänta så länge och den är inte igång än 6-handed) att få igång en så :roll: .

 

Lugn du. Jag väntade 2 timmar och 45 minuter igår kväll på att få upp en $30. Gav upp till slut. Kanske funkar bättre hädanefter (på kvällstid) när de ligger på ett mer logiskt ställe i lobbyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav upp till slut. Kanske funkar bättre hädanefter (på kvällstid) när de ligger på ett mer logiskt ställe i lobbyn?

 

...eller inte:

 

Det känns lönlöst att försöka hitta något i den där gudsförgätna klienten.

"Single table" ser jag som något slags krysslåda till höger. Men såväl special som regular lyser med sin frånvaro.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lönlöst att försöka hitta något i den där gudsförgätna klienten.

 

"Single table" ser jag som något slags krysslåda till höger. Men såväl special som regular lyser med sin frånvaro.

Ah, men då kör du med den "nya" lobbyn (som jag i ärlighetens namn inte är så haj på). Klicka två ggr på 'change lobby' nere till höger så kommer du till den 'gamla', där är det lättare att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att spelet fortgick även efter att det egentligen var slut var lite kul. Var länge sedan jag spelade givar.

 

Haha, alla de där turrarna är "hemmabyggen". Men när jag har lirat DoN på Ongame så har turren fortsatt även efter priserna. Men jaja, spelar ju inte så stor roll, bara att sitta ut om man inte orkar. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finnkampsfinalen.

 

Typ hand 1: Jag har A:c: Q:c: och synar en all-in av qrt8. Han har A:s: K:s:. Dam på flopp. Sorry för den. Den var jag inte värd!

 

Typ hand 2: HeyLisa höjer pre med Q:h: Q:s: och jag synar med J:h: T:h:

Floppen kommer J:s: 9:h: 6:h:. Pengarna åker in. Turn är T:d:. River är Q:c:

 

Lätt fånget, lätt förgånget. Damerna är heta i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...