Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Ola, det var en mycket förklarande och bra krönika i senaste FP, till skillnad från (vad jag vill minnas) i förra numret. Nu äntligen förstår jag exakt hur du resonerar.

Tyty... men förrförra var väl bra med :ola:, kanske lite träig, men visade på att spelutredningen inte et vad tävlingspoker är över huvud taget.

 

Btw, du skrev i senaste PM också? Hur...(jag har inte ägarförhållanden, konkurrensbild, frilansavtal etc klar för mig, så fyll i fortsättningen på frågan själv)?

Jopp. Jag fick "sparken" från PokerMagazine, men de ångrade sig :-)

I poker Magazine skriver jag då och då strategiartiklar, när jag tycker det är kul.

I First Poker (som redan har bra strategiartiklar) skriver jag något som mer är en krönika, olas blandade funderingar typ.

 

Btw 2, fan va mycket sämre PM har blivit och fan va mycket bättre FP har blivit sen de började.
First Poker gick in på en pinsamt låg nivå, men har blivit jättebra. Man lär sig något av att läsa den tidningen, faktiskt. Layouten är dock i mitt tycke bedrövlig (och den har ett fel till, som jag inte kommer nämna).

 

Poker Magazine håller en jämn hög klass, men de har inga artiklar som jag "lär" mig något av, så att säga. Men det verkar inte heller vara deras ambition, Poker Magazine ska vara en lite glossy tidskrift med mycket med intervjuer och liknande, mer ett livstidsmagazin. Jag tycker de kompletterar varandra väldigt bra (och vi ska vara glada att vi har två riktigt bra tidningar i Sverige, tänk på de stackare som får nöja sig med CardPlayer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Har aldrig någonsin ens bläddrat i Cardplayer! Inget jag missat tydligen.

 

 

Tyty... men förrförra var väl bra med , kanske lite träig, men visade på att spelutredningen inte et vad tävlingspoker är över huvud taget.

Tror jag menar en annan krönika, den där du tog upp din bojkott (efter den som jag frågade ut dig här, hur du resonerade etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel vinst i lagpokerligan igår kväll. Vi kom till finalbord med ca 17k, dvs chiplead. Dessutom hade vi ett extrasäte vid ett tomt sidobord med 26k.

För er som inte spelar så mycket lagpoker så betyder det att om vi hade pissat bort vår chiplead och tappat alla marker så hade vi vips fått in en ny stack med 26k fräscha.

 

Jag måste dock verkligen bli bättre på HU-spel. Jag var HU på ett sidobord med lead över fi. Han dödade mig toksnabbt. Jag suger sååå hårt HU. Dock fick jag äran att fixa slutsegern i HU men där ledde vi stort (och hade fortfarande 26k bakom) så man hade råd med några misstag.

 

Bra jobbat TotalFarsa och omalley! Nu släpper vi inte greppet, vi tar hela ligan! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen händer följande pokermässigt:

 

Fredag: Inget speciellt - men ni som har $2 över på Betway bör spela SM-rebuyen - det är typ 75 frirullade in i fredagsfeedern, och ungefär hälften av dessa kommer sitta ut för de är på krogen i stället. Mycket döda pengar.

 

Lördag: Lagpoker på KlubbParti i Årsta. Jag och Kicki Deepstack ska spela de tre sätena i vårt fin-fina lag, PokerMagazinegänget mumlar något om "pressläggning".

Alla ni som klonkade fredagsfeedern spelar nu lördagsrebuyen (buy-in 16, rebuys 10 och add-on 5 tror jag) med ett säte garanterat till måndag. Kommer bli bra övervärde här med.

 

Söndag: SM Freezeout ($54) på Betway, med ett säte garanterat till måndagen. Borde bli något övervärde, men inte så mycket som lördagen.

Annars så ska jag spela den vanliga söndagsblandningen (EMOP på Entraction, en €62 på Entraction av bara farten, minst en satellit på iPoker, EPT-satellit på Ongame (som jag anmälde mig till redan i måndags, det var ju fullt (!) förra söndagen), $22-grejen på Stars och säkert någon WSOP-feeder någonstans med.

 

Om ni bara tänker ta ett enda skott mot SM så är det i helgen ni ska göra det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw 2, fan va mycket sämre PM har blivit och fan va mycket bättre FP har blivit sen de började.

 

+1. Bara en sådan sak att det tar typ 20 sidor att komma till det första redaktionella materialet i PM säger det mesta. Det ENDA den tidningen har som är läsvärt är Dödarns dagbok (frånsett gästskribenten från senaste numret som var den sämsta j-a rappakalja jag läst på evigheter, moget som en 7-åring). Sedan Turken tog över som tf chefred. har tidningen nått avgrundsdjupa nivåer. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan TF får göra för mycket reklam för familjelivet så måste jag flika in och berätta att han blev tvungen att lämna lagpokerturren inte mindre än tre gånger under gårdagen pga diverse problem med gapande ungar.

 

Jag hade lyckligtvis (och i vanlig ordning) tagit över kaptensskapet för laget men det hjälpte ju föga eftersom man inte kan byta spelare om det inte är Team Action-period.

 

Allt som allt förlorade vi runt 2k bara i blinds på detta debacle. Tänk på det nästa gång ni ligger! Kondomen skyddar inte bara mot smitta och graviditet - den kan rädda en hel turre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan TF får göra för mycket reklam för familjelivet så måste jag flika in och berätta att han blev tvungen att lämna lagpokerturren inte mindre än tre gånger under gårdagen pga diverse problem med gapande ungar.
Minstingen, på 8 månader, sover i vanliga fall som en sten. Såklart gör hon inte det just igårkväll när sambon var på möte. Så det blev ett fastligt springande upp och ner för trappan i teamaction-pauserna. Men jag hörde ingen klaga när jag krossade i sidobords-HUn som jag körde med henne i knäet. "Ska pappa gå allin, skrik en gång för ja, två ggr för nej" "WAAAAAAAAH!". Ok, åll in.

 

Jag hade lyckligtvis (och i vanlig ordning) tagit över kaptensskapet för laget men det hjälpte ju föga eftersom man inte kan byta spelare om det inte är Team Action-period.
Så vems fel är det att vi tappar blinds när vi har två platser och tre spelare, varav en är upptaget på annat håll, och lagkaptenen sätter in denne på ett HU-bord? :mrgreen:

Allt som allt förlorade vi runt 2k bara i blinds på detta debacle. Tänk på det nästa gång ni ligger! Kondomen skyddar inte bara mot smitta och graviditet - den kan rädda en hel turre!

Perspektiv ftw :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vems fel är det att vi tappar blinds när vi har två platser och tre spelare, varav en är upptaget på annat håll, och lagkaptenen sätter in denne på ett HU-bord? :mrgreen:

 

Jennez: Ok, vem vill köra nästa?

TotalFarsa: JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!!!

Jennez: Pörfa.

*Team Action ended*

TotalFarsa: brb

Jennez: ????

omalley: wtf?

 

'Nuff said?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså är det rolig du försöker vara? (obs! ironi!)

 

 

 

Go for it!

 

 

 

HAAHAA! Det där fick mig faktiskt att skratta högt! :lol:

Jag vet att jag inte är så rolig som jag kanske önskar, det är bara jag som tycker att jag är rolig. Du ska bara veta hur ofta jag skrattar högt i mitt huvud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAAHAA! Det där fick mig faktiskt att skratta högt! :lol:

Jag vet att jag inte är så rolig som jag kanske önskar, det är bara jag som tycker att jag är rolig. Du ska bara veta hur ofta jag skrattar högt i mitt huvud!

 

Fast jag börjar se ett mönster nu. Jens har ifrågasatt min humor också. Det kanske helt enkelt är så att i hans kultur så har man en helt annan syn på humor (läs "Edward Persson").

 

FAKE-EDIT: Jag lägger ner diskussionen efter denna serve, för det slutar med att Jens (med rätta) drar upp alla bra skånska komiker. Det har nog mer att göra med att de är kända för att de är undantagen som bekräftar regeln....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...