Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

:twisted: Smisk på Ola och hans finska översättare (inte jag) för att lösenordet till finnpajsarfrirullen är fortfarande fel. :twisted:

 

Någon annan som kan finska kanske kan förklara att svaret på frågan: "Minkä maan pelaajille tämä turnaus on tarkoitettu" är inte Suomi

 

"Vad spelare, denna turnering är" enligt Google translate, dock är det närmsta finska jag kommit en bild i tidningen så ska inte säga för mkt..

 

Othello stod för humorn i förra dbn, bring him back!:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad spelare, denna turnering är" enligt Google translate, dock är det närmsta finska jag kommit en bild i tidningen så ska inte säga för mkt..

 

Othello stod för humorn i förra dbn, bring him back!:cry:

 

Meningen är korrekt om det gäller spelare från endast ett land.

Gäller det flera länder så borde det stått "Mitkä maitten..."

 

Hoppas jag minns grammatiken rätt nu...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny undersökning: Religiösa porrsurfar mer än andra

 

Genomgången av amerikanernas porrvanor är gjord av forskaren Benjamin Edelman och publicerades i senaste numret av Journal of Economic Perspective. Resultatet kom Edelman fram till genom att titta på uppgifter om köptillfälle och kundernas postnummer i porrsajtens kundregister.

 

Kan det inte bara vara så att de lite mer intelligenta, högutbildade storstadsmänniskorna som inte är så religiösa eller konservativa, insett att man inte behöver betala för sin porr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily är ju helt klart den onde, det sista epitetet får Ola och Jens slåss om.

 

Jag har funderat på vem av oss som är mest ond. Jag tror vi är onda på olika sätt. Om vi måste jämföra så tror jag faktiskt att jag vinner med en noslängd på att Olas ondskefulla gärningar i större utsträckning än mina inte skulle vara medvetna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på vem av oss som är mest ond. Jag tror vi är onda på olika sätt. Om vi måste jämföra så tror jag faktiskt att jag vinner med en noslängd på att Olas ondskefulla gärningar i större utsträckning än mina inte skulle vara medvetna.

 

Med tanke på din högst medvetna och vansinnigt onda avatar så kan jag inte säga annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lätt tänka mig att Ola har till syfte att använda PF.nu för onda ändamål. Men vad Jens ska med Betway till är mer oklart. Kämpa för kvinnosaken ligger nära till hands.

 

Vad jag ska med Betway till? Är det inte obvious? Ett världsövertagande är nära förestående. Alla som kvalar till SM eller Finnkampen kommer att få en ministerpost när allt är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en fullsmäckad satellithelg.

 

måndag klockan 20:15 går månadsfinalen till PokerFinnkampen (buy-in $200 + 10).

Två subsatelliter spelas till denna tävling i helgen, dels på

Lördag ($15+1 med $10 rebuys), dels

Söndag ($25+2, freezeout).

En plats i månadsfinalen garanterad i båda.

 

Dessutom är det samma upplägg för SM-satelliter (lördag $15/rebuy, söndag $27 freezeout) med en garanterad plats i varje till månadsfinalen nästkommande måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suomi ja Ruotsi? (Finland & Sverige)

 

Men språkligt blir väl det åt helvete?

 

Berätta din poäng!

 

Edit: om satten är ämnad för finska spelare är väl allt rätt? Ingen aning om vad du menar. Men finska är inte mitt modersmål,,,

 

Jag är säker på min version. Skickat PM om det till Ola och Jens.

Kan PM:a rätta stavningen till dig också, vill inte ha svenska frirullesnyltarhoror med i satelliterna.

 

Är det Stevie Wonder som sköter er ljussättning, Jennez? 8-)

 

Ja vad fan, vi SKA köpa en ljusrigg! Behöver snart roddare med oss. Ställer du upp Roffe?

 

Om Roffe inte ställer upp så är jag intresserad... Vill gärna komma bort från vardagslivet och kan ta ledigt från mitt vanliga jobb när som helst (med minst 1 timmas varning...).

 

"Vad spelare, denna turnering är" enligt Google translate, dock är det närmsta finska jag kommit en bild i tidningen så ska inte säga för mkt.

 

Rätta svaret är svårt att hitta med en översättningsprogram.

 

Meningen är korrekt om det gäller spelare från endast ett land.

Gäller det flera länder så borde det stått "Mitkä maitten..."

 

Hoppas jag minns grammatiken rätt nu...:oops:

 

Din grammatik suger en liten aning mer är min.

Mistä maista = från vilka länder

Mistä maasta = från vilket land

Minkä maan... = i vilket land...

Bläähh... skickar PM till dig med om vad rätta svaret är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har tagit upp det tidigare men vi har faktiskt ett italienskt tv-program som heter Betway Today. Jag antar att de diskuterar odds och grejer (sportsbetting är mkt större än poker i Italien) och i synnerhet fotboll.

 

Nåväl, jag älskar introt i alla fall. Mer italienskt än så blir det nog inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...