Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Med risk för att hälla bensin på elden, så...here we go. Jag tror inte Svepof är slut. Däremot krävs det en hel del arbete, och kanske framför allt lite omsättning på folk och nya ideer. Jag tror inte att pokern är betjänt av två nya förbund. Jag hävdade redan efter SM i höstas att Svepof kanske borde lägga ner nätpokertanken. Det står jag för än idag. Jag tror att behovet av ett nätpoker-SM är måttligt. Låt sajterna hålla sina egna mästerskap. Transformera Svepof till ett rent liveförbund.

 

I min bok kan Peder Månsson lämna sin post med hedern i behåll när han väljer att sluta. Jag tror inte att allt blev som han tänkt sig, men hans intentioner har varit goda och han har stått för det han gjort. Dessutom har han varit en bidragande orsak till ett omtyckt, nationellt mästerskap med större prestigen än konkurrentens dito.

 

Det är farligt att dra ett likhetstecken mellan Peder och Förbundet. En person kan inte dra ett skepp själv.

 

Hans deltagande på akademin är inte min sak att döma. Däremot har han min respekt för sitt arbete i Svepof, även om jag är och har varit kritisk till styrelsens arbete genom åren.

 

Jag drar inte likhetstecken mellan förbundet och Peder. Han har uträttat saker han kan vara stolt över. Det finns dock saker som förbundet har varit pinsamt dåliga på. Det tror jag dock knappast beror på Peder.

 

Akademin är däremot ett problem han själv äger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar inte likhetstecken mellan förbundet och Peder. Han har uträttat saker han kan vara stolt över. Det finns dock saker som förbundet har varit pinsamt dåliga på. Det tror jag dock knappast beror på Peder.

 

Akademin är däremot ett problem han själv äger.

 

Bra. Då är jag mer på din gata, El Toro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez. Kan du ändra stukturen till en med 15-minuters blindar i billiga subsattar?

5BB som rebuy innan pausen är inte mycket att leka med...

 

Bra värde på 21.00an idag. 4 spelare :-D

 

Varav en inte var riktigt spelduglig, spelade inte en enda hand bra...

 

Har fått någon släng av vinterkräksjukan, ca 39 grader feber (vet det eftersom ungefär där börjar jag få riktigt roliga hallisar). Enda näringen idag har varit läsk i ca 0,5 dl klunkar och ändå tyckte jag att det var en bra idé och spela ikväll.

 

Nåja klarade mig billigare än igår, gjorde väl 7-8 rebuys på SM-satten... :shock:

Bara $4.40 gick åt idag.

Men igår behövde jag verkligen stressa av mig på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf? Det ska ju vara lite halvsnabb struktur i rebuys. Annars blir det ju inga rebuys. :D

 

Hade en jävla tandvärk igår natt. Slog i mig en ipren och fyra panodil. Såklart hjälper sådan kärringmedicin föga.

Turligt nog hade jag sprit kvar sedan TotalFarsas besök (tur att han drack som en jävla smålänning). Jag drog i mig en vinare och ett par stadiga whiskey. Gjorde fortfarande ont som fan men jag kunde iaf sova lite grann.

 

Trött som satan under gårdagen alltså och jag somnade vid 19-snåret. Var och tittade på ett finfint hus också. Eller vi trodde att det var det. Det mesta var nyrenoverat men semikasst gjort. Ohändige Jennez hade fått lägga massor av timmar på att finlira. Jag är inte bra på det och jag tycker att det är svintråkigt.

 

Dessutom skulle taket läggas om. Fukt på vinden och besiktningspappren sa ingenting mer än att vidare kontroller behövdes för att kunna göra utlåtanden. Dessutom bekräftad fukt i grunden (som iofs kunde lösas rätt enkelt).

 

Men nein danke för oss blir det nog. Varför i helvete finns det inga hus som är:1. Nybyggda

2. Problemfria

3. Underhållssnåla

 

Whyyy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...