Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Har jobbat tills nu. Sjukt mycket att göra nu innan Köpenhamn. Har slängt upp en miljon turrar (känns det som) och en hel massa annat.

Uppdaterar inboxen en sista gång innan jag stänger ner och där finns minsann ett mail från Ängelns nystartade pokerklubb.

 

"Lite erfarenheter till förbättringar tar vi med oss till nästa arrangemang. Bla att korven ska sättas på tidigare."

 

Så jävla skönt att få ett sånt mail när man är helt slut i hjärnan och bara oroar sig för om en förbannad garantiturre på 40 loppor ska gå ihop sig.

 

"Korven måste sättas på tidigare" vs "Nu måste vi tänka på reactivation och churn och dessutom etc etc"

 

Jag ska fan ta en spahelg och åka till Linköping och äta korv. Sätt på den i tid nu gubbar! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens länkar:

 

Urban word of the day för nåra veckor sedan var "Bale out".

 

Jag vet inte varför, men Transformersfilmen har gått från att vara det sämsta jag någonsin sett till min favoritfilm av "brain-candy"-karaktär. Den är fortfarande usel men den är samtidigt konstigt underhållande. Så här är nya trailern för tvåan.

 

Grandödaren har dödat 2000 granar. Jag förstår inte, avskyr han julen då också eller är det bara granar? Valterego konstaterade att det var en kanonbra bildtext till artikeln, och jag kan bara hålla med.

 

Freakonomics: Dåliga ekonomiska tider har gjort att datingsajter tydligen går bättre. Men alla överdriver visst sina inkomster på dejtingsajter också, och det är ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat tills nu. Sjukt mycket att göra nu innan Köpenhamn. Har slängt upp en miljon turrar (känns det som) och en hel massa annat.

Uppdaterar inboxen en sista gång innan jag stänger ner och där finns minsann ett mail från Ängelns nystartade pokerklubb.

 

"Lite erfarenheter till förbättringar tar vi med oss till nästa arrangemang. Bla att korven ska sättas på tidigare."

 

Så jävla skönt att få ett sånt mail när man är helt slut i hjärnan och bara oroar sig för om en förbannad garantiturre på 40 loppor ska gå ihop sig.

 

"Korven måste sättas på tidigare" vs "Nu måste vi tänka på reactivation och churn och dessutom etc etc"

 

Jag ska fan ta en spahelg och åka till Linköping och äta korv. Sätt på den i tid nu gubbar! :mrgreen:

 

Går väl inte att sätta på korven innan madrassen e där i tid? Blir ju hårt då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför, men Transformersfilmen har gått från att vara det sämsta jag någonsin sett till min favoritfilm av "brain-candy"-karaktär. Den är fortfarande usel men den är samtidigt konstigt underhållande.

 

Den första Transformers tv-serien var min favorit när jag var en liten och snäll pojke.

Filmen tyckte jag inte heller om, alla robotar har gått från myspys till spikiga vassa mördarmaskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, är det någon som orkar bry sig om skidskytte? När jag såg Jerry Seinfeld live här på Cirkus i Stockholm kallade han skidskytte för "Norweigan drive-by", vilket är det roligaste jag hört om den sporten.

 

Kan inte Peter Forsberg fatta att han är slut och kommer bli invalid om han fortsätter spela hockey? Han är mer patetisk nu än Jordan var när han spelade i Washington. Och nu har han tydligen ont i fossingen igen.

 

Hur kan åklagaren förbereda ett mål under tre år och fortfarande inte fatta hur torrents fungerar? Rent juridiskt är det ju en snårig härva, och därför ställs det krav på att han verkligen förstår hur allt fungerar om han vill kunna argumentera bra för en fällande dom.

 

Någon mer än jag som får känslan av att både durrrr och Antonius lite halvt ångrar det där bettet och helst skulle låta bli att spela mot varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skidskytte e ju lätt bland de mest spännande sporter man kan titta på...

 

Sen kollar jag iofs gärna på curling med så antar att jag blir diskvalificerad genom det erkännandet...

 

Under OS finns det väldigt få sporter man kan titta på. I somras drog jag gränsen någonstans runt Dressyr som enda sport jag inte tittade på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, är det någon som orkar bry sig om skidskytte? När jag såg Jerry Seinfeld live här på Cirkus i Stockholm kallade han skidskytte för "Norweigan drive-by", vilket är det roligaste jag hört om den sporten.

 

 

Beror på vad man jämför med. Jag skulle tro att 99 % av västvärlden hellre ser VM i skidskytte än VM i Othello. Personligen tycker jag att skidskytte är en betydligt mer intressant idrott än nästan alla andra konditionsidrotter pga att det krävs både självkontroll, kondition och bra nerver.

 

Därmed inte sagt att jag följer VM i skidskytte även om jag gärna ser på det under vinterOS...

 

Edit: Sedan kan det ju vara sjukt spännande på skjutvallen då man vet att Magdalena Forsberg (synd att hon la vapnet på hyllan) måste skjuta fullt för att ha chans på guldet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens othellospelare orkar se på VM i othello, så det var en dålig jämförelse (jag vill bumpa upp dina 99% till 99.999%). Under finalspelet brukar en inofficiell blixtturnering spelas mellan de kvarvarande spelarna så att vi har något att göra medan vi väntar på att få se vem som vann.

 

Men det är ok, jag får acceptera att alla inte håller med mig om skidskytte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens othellospelare orkar se på VM i othello, så det var en dålig jämförelse...

 

Nej, därför var det en bra jämförelse... Skidskytte är ju uppenbarligen intressant för många som inte ens har en personlig relation till sporten. Till skillnad från många andra idrotter/spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skidskytte e ju lätt bland de mest spännande sporter man kan titta på...

 

Sen kollar jag iofs gärna på curling med så antar att jag blir diskvalificerad genom det erkännandet...

 

Under OS finns det väldigt få sporter man kan titta på. I somras drog jag gränsen någonstans runt Dressyr som enda sport jag inte tittade på...

 

Beror på vad man jämför med. Jag skulle tro att 99 % av västvärlden hellre ser VM i skidskytte än VM i Othello. Personligen tycker jag att skidskytte är en betydligt mer intressant idrott än nästan alla andra konditionsidrotter pga att det krävs både självkontroll, kondition och bra nerver.

 

Därmed inte sagt att jag följer VM i skidskytte även om jag gärna ser på det under vinterOS...

 

Edit: Sedan kan det ju vara sjukt spännande på skjutvallen då man vet att Magdalena Forsberg (synd att hon la vapnet på hyllan) måste skjuta fullt för att ha chans på guldet...

 

Jag är också med i skidskytte är en fantastisk tv-sport-ligan.

 

+++1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har misat i mitt excelark. Någon som vet hur många det var i turrarna i går?

Saxxat från Ängelns db:

 

Säger bara riggade betway alltså.

 

 

SM satte 2 deltagare. 10 handen riggar man upp 38 hos mig i BB flopp kommer 339 bet-syn. turn 8 bet-syn. river blank bet-raise-allin. Fi 39 LOL.

Postades kl 2012. Igår.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64.400 efter dag 1b, jag borde ligga topp 7 på det.

 

Två kul händer:

Sista handen före matpaus: Molle höjer på cut-off (till typ 600?), jag synar på knappen, small blind höjer till 2100, Molle foldar, jag synar.

Flopp Q44 med två ruter. Small blind betar, jag synar

Turn :8s:, small blind betar, jag ställer honom all-in (har typ 5k kvar om han vinner). Small blind foldar.

 

$10 på Stars till den som kan gissa min hand där (Ken Lennaard får inte vara med i gissningstävlingen)..

 

En hand väldigt sent, typ en halvtimme kvar. Jag har 84o på big blind. UTG höjer till 1.900. UTG+1 höjer till 5.5k. Fold fram till Ola som höjer till 20k. Fold fold. Tyty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två kul händer:

Sista handen före matpaus: Molle höjer på cut-off (till typ 600?), jag synar på knappen, small blind höjer till 2100, Molle foldar, jag synar.

Flopp Q44 med två ruter. Small blind betar, jag synar

Turn :8s:, small blind betar, jag ställer honom all-in (har typ 5k kvar om han vinner). Small blind foldar.

 

$10 på Stars till den som kan gissa min hand där (Ken Lennaard får inte vara med i gissningstävlingen)..

AA. Skicka till -

 

En hand väldigt sent, typ en halvtimme kvar. Jag har 84o på big blind. UTG höjer till 1.900. UTG+1 höjer till 5.5k. Fold fram till Ola som höjer till 20k. Fold fold. Tyty.

Bra och väldigt balanserat:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...