Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

En politiker som förstår vidden av det spektakel som utredningen är kanske skulle vilja göra något åt det även om jag knappast tror att det finns en enda politker med viljan eller kunskaperna att driva något sådant.

Glimne var på nästan valbar plats i Gnesta förra valet. Om några tusen pokerspelare skriver sig i Gnesta nästa valomgång så finns det väl hopp at vi får in en nej-sägare i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Det här var ju lite av min poäng. Det finns ingen anledning att gå till galan och tro att man kan påverka monopolfrågan åt något som helst håll. Det finns inte heller något skäl att kritisera folk som dit med argumentet att de då stödjer monpolet och försvårar ett avskaffande. Det gör de alltså inte (försvårar ett avskaffande, deras närvaro har noll betydelse för detta).

 

Det handlar givetvis om en principfråga. Naturligtvis tror jag inte att monopolets avskaffande kommer tidigare bara för att någon skiter i att gå på galan. Däremot skulle en större bojkott och framförallt utebliven inblandning i juryn av diverse profiler sända ett klart och tydligt meddelande till såväl SvS, CC som politiker att pokersverige inte erkänner akademin som "Sveriges ledande pokersmalingsplats" eller vad de nu har titulerat sig.

 

Det handlar om att visa sitt personliga ställningstagande MOT monopolet. Är man inte motståndare till monopolet så är det ju naturligtvis fritt fram att gå dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framförallt utebliven inblandning i juryn av diverse profiler

Alternativt att det fanns fler spelbolag inblandade i antingen arrangemanget (som sponsorer) eller i juryn (ta bort en av de SvS-anställda och stoppa dit Ladbrokes vd i stället) om man nu vill göra det till en pokergala/branchgala och inte en monopolgala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar givetvis om en principfråga. Naturligtvis tror jag inte att monopolets avskaffande kommer tidigare bara för att någon skiter i att gå på galan. Däremot skulle en större bojkott och framförallt utebliven inblandning i juryn av diverse profiler sända ett klart och tydligt meddelande till såväl SvS, CC som politiker att pokersverige inte erkänner akademin som "Sveriges ledande pokersmalingsplats" eller vad de nu har titulerat sig.

 

Det handlar om att visa sitt personliga ställningstagande MOT monopolet. Är man inte motståndare till monopolet så är det ju naturligtvis fritt fram att gå dit.

 

Jag håller inte med om det feststilta. Eller, jag tror inte att politiker bryr sig ett jota om att det överhuvudtaget finns en sådan här gala, än mindre vem som är där. Alltså har det ingenting med monopolets vara eller inte vara att göra. Alltså menar jag att det inte finns någon skillnad mellan att gå på galan och att gå på CC. Man kan vara sjukt mycket emot monopolet i båda fallen men ändå se ett värde i att gå dit. Det påverkar ändå inte monopolfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hindrar Svepof från att dra igång sin egen pokergala med Årets Bästa-[insert brag here]? Hade ju vart kul att spä på polariseringen ytterliggare.

 

Kan ju hända att jag är ute och cyklar här för det finns säkert några uppenbara skäl till varför så inte skett.

 

Varför skulle de göra det? De stödjer ju SvS-galan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om det feststilta. Eller, jag tror inte att politiker bryr sig ett jota om att det överhuvudtaget finns en sådan här gala, än mindre vem som är där. Alltså har det ingenting med monopolets vara eller inte vara att göra. Alltså menar jag att det inte finns någon skillnad mellan att gå på galan och att gå på CC. Man kan vara sjukt mycket emot monopolet i båda fallen men ändå se ett värde i att gå dit. Det påverkar ändå inte monopolfrågan.

 

Nu är det bara gissningar. Jag hävdar iaf att det sänder en signal. Om den sen inte når ända fram är en annan sak. Du tror inte att den gör det, jag tror att den gör det. Längre än så kommer vi nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle de göra det? De stödjer ju SvS-galan?
Ok, men ponera att man hade tillgång till en sån där tidsmaskin och kunde resa långt tillbaka i tiden, du vet, till 2005 eller när förbundet nu bildades.

 

Det är fegt att kolla i backspegeln men en egen gala hade ju känts som ett rätt givet drag. In med lite sponsorer och låt folket rösta fram sina favoriter utan jurys inblandning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men ponera att man hade tillgång till en sån där tidsmaskin och kunde resa långt tillbaka i tiden, du vet, till 2005 eller när förbundet nu bildades.

 

Det är fegt att kolla i backspegeln men en egen gala hade ju känts som ett rätt givet drag. In med lite sponsorer och låt folket rösta fram sina favoriter utan jurys inblandning.

 

Du vet att det är Svenska Pokerförbundet du snackar om va? Men om spelutredningen går igenom och de gladeligen understödjer det genom jurytjänstgöting på Svenska Spels galor så kan vi snart kalla dem för Svenska Pokerförbudet... Ka-disch! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att det är Svenska Pokerförbundet du snackar om va? Men om spelutredningen går igenom och de gladeligen understödjer det genom jurytjänstgöting på Svenska Spels galor så kan vi snart kalla dem för Svenska Pokerförbudet... Ka-disch! :mrgreen:
Undrade först varför det tog dig sådan tid att svara men med en sån avslutning så är det klart att det tog en stund att värka fram ;-)

 

Alltså, jag är lite ambivalent. Sidan av mig som tänker i termer av svartvitt lutar grovt åt bojkott, av de skäl som Jennez radar upp, medans min yllecardigan-det-är-skönt-att-gå-barfota-om-sommaren-sida säger live and let live. Men det lutar åt det förstnämnda.

 

Kan bara inte låta bli att känna att svepof har låtit en möjlighet slinka dom ur händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju inte ens om svart eller vitt. Det roliga är ju att de som tänker gå mellan raderna hela tiden säger "jag vet att det är fel MEN..."

 

- Vi kan få till en förändring (bullshit)

- Jag måste gå för min karriärs skull (bullshit)

- Jag vill "sträcka ut en hand" (bullshit)

- Jag vill gå på en rolig gratisfest och sen skiter jag i vad jag har sagt eller inte sagt om monopolet tidigare. Det är min åsikt. (hur man nu kan ha den åsikten är en annan femma men det är iaf ärligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lill-tilt: Jag var enda "finnen" anmäld i en encentstävling till Finnkampen i dag. Alltså, finns det inga pokerspelande finnar eller? Tävlingen startar på 2 spelare och jag hade suttit ute, så även den största fisk hade haft chans att kvala näst intill gratis.

 

Stor-tilt: Jag lyckades lägga upp hela veckans rebuy-tävligar utan rebuy (men väl ett add-on kommer gå att göra. Skillat va - nu måste jag först plocka ner dom och sedan sätta upp nya, för det går ju inte att ändra liksom.

 

Jennez, kan du kolla så 25 rb på söndagarna ser korrekta ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med stort intresse följt debatten här. Jag anser att det är en svår fråga då Pokerakademin hjälper till att höja pokerns status i samhället och på så vis är bra, att det sen heller inte finns några bra alternativ gör inte saken bättre, men eftersom jag är monopolmotståndare vill jag inte legitimera akademin och därmed indirekt politiken bakom.

 

Tycker kanske också att vissa borde ha tänkt sig för en extra gång innan de ställde upp på detta jippo. Tror inte ett dyft på förklaringen om att deras syfte är att kunna påverka SS, för ens om det gick, så skulle det spela föga roll då det som krävs är en ändrad politik.

 

Dock är det ett personligt beslut att gå eller inte gå, och var och en har rätt att göra som de vill. Är säkert en trevlig tillställning med jättegoda snittar!

 

MVH/

TerribleTurk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...