Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Men ok, jag skall försöka skriva lite mer, men det dör ju i bruset från selloutsen om SM-satelliter som det konstant är övervärde i. Jag menar, två sidor om en turnering som skapas för att Skanke har 1.67 dollar på kontot, är det verkligen roligt?

 

Jag håller inte direkt andan just nu när jag läser nya inlägg i dagboken om man så säger, men den har spottat upp sig senaste dagarna och jag älskar mina homeboys här, så det kommer nog att lösa sig antar jag.

 

Jag sitter på ganska bra skvaller förresten. Vi pratar skvaller i nästan samma klass som att Thuritz spelade hem WCOOP för två år sedan på TheV0id-kontot, åtminstånde rent pengamässigt i dollar räknat (men det här skulle aldrig få så mkt uppmärksamhet egentligen, för WCOOP är ett megaevent och det här är egentligen ganska tråkigt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Läck så fårlåter jag dig dina hårda ord om att Skanke är världens sopa som man spyr på om han råkar nämna att han fick mejl om att han hade en stor skatt på 1,67 på kontot och tyckte det var lite skoj....

Du är ingen sopa, du är semi-awesome.

 

Det behövs en viss inkubationstid, men tids nog kommer det ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en pokerdagbok för tre icke-pokerspelande tomtar.

 

Ute ur Estoril, TT mot QJ, lite väl "intressant" spelat.

Wow! Den senaste tiden har jag haft en sån där obehaglig känsla att du satt upp mig på din ignorelista. ;-)

 

Men ok, jag skall försöka skriva lite mer, men det dör ju i bruset från selloutsen om SM-satelliter som det konstant är övervärde i. Jag menar, två sidor om en turnering som skapas för att Skanke har 1.67 dollar på kontot, är det verkligen roligt?

Jag är på din sida, Othello. Våga vägra SM!! (Och där kom jag definitivt upp på gdailys ignorelist.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wut?

Jaja, jag är väl en smula paranoid. Men du har duckat mina senaste bidrag till ankdammsdebatten. Jag låser mig alltid vid två teorier när sånt inträffar: 1) Det jag sa/skrev var så korkat så det var inte värt att besvara, eller 2) Personen har inte ens brytt sig om att lyssna/läsa. I sällsynta fall inträffar 3) Det jag sa/skrev var så klockrent så det behöver inte understrykas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ingen sopa, du är semi-awesome.

 

Det behövs en viss inkubationstid, men tids nog kommer det ut. :)

 

Hehe, jag skrev med ironin flödande ur öronen.

 

Med inkubationstid spelar det ingen större roll för mig brukar missa det mesta ändå, och lika glad är jag för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cred till TGB och SoderKrippa för insatser som de redan själva pekat ut! :-D Ledsen om jag snodde tandtråds-joket, såg faktiskt inte att du hade skrivit det.

 

Flytt till Sthlm blir det inte inom den närmsta framtiden. Var riiiktigt nära i höstas eftersom jag trodde att det skulle bli fullt kaos när chefen slutade. Det blev det inledningsvis också men jag styrde upp det mod god hjälp av ett par andra bossar.

Sen blev det kaos igen när Ola kom in i bilden med sina idéer kring SM och Finnkampen. Jag kan helt enkelt inte lägga så mycket tid på det som jag hade önskat. Jag ska bistå med det "tekniska" som att regga spelare osv och det har blivit ett par missar som jag ber så hemskt mycket om ursäkt för. Har kompenserat spelarna med cash på kontot. Det är svårt att detaljpilla när man har så mycket annat att göra.

Ny dansk turneringsserie med 71 turneringar under uppsegling. Jag kan nog glömma WSOP, jag får sitta hemma och trycka upp turrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte trycka upp turrar remote via säker uppkoppling?

 

Jodå, det är ju det jag gör hemma i Lund hela dagarna. :-D

 

Problemet är att det tar tid. Massor av tid. Vanliga turrar som vi har varje vecka, som alltid ser likadana ut, exempelvis $200 gtd BP turren eller Battlefieldturren är det bara att kopiera och sätta nytt datum på. Alltid samma veckodag och alltid samma struktur. Det tar fem minuter att lägga upp tio standardturrar.

 

När det sen kommer någon som vill ha en serie med 71 turrar, indelat i tre enskilda serier (men som leder fram till samma final), med olika struktur, spel, lösenord, priser etc så måste man göra dem en och en vilket är det som tar tid.

 

Satelliter är ett jävla helvete överhuvudtaget eftersom men måste börja med sista satten och sedan jobba sig bakåt. Man kan alltså inte köra "turre 1 leder till turre 2 som leder till final". Det får bli final -> semifinal osv neråt i pyramiden.

Det enda sättet att ändra i en turre är att plocka ner den och sätta upp en helt ny. Det är alltså jätteproblem i sattar eftersom man måste plocka ner ett flertal turrar bara för att ändra i en enda (beroende på var i stegen turren man måste ändra finns).

Marknadsnissar, affiliates och annat löst folk har en förkärlek att ändra lösenord, inköp m.m vilket skapar en jäkla massa merarbete.

 

På allt detta läggs då också att folk (läs Ola) vill ha resultaten på varenda jäkla turre som spelas. Några kvalare byter turrar, folk ska avregistreras, förregistreras och omskäras höll jag på att skriva. För att inte tala om språkförbistringar. Lägger jag upp en exempelvis polsk turre så har jag ingen aning om vad som står i beskrivningen i lobbyn vilket kan leda till skumma grejer.

 

Fan vilket ointressant inlägg men folk frågar alltid vad jag gör på jobbet och det turreskapandet säkert 50% av tiden. Låter svintråkigt men det är faktiskt kul. :-D

 

Övrig tid går åt till supportärenden som når "slustation" i min inbox. Brukar vara rätt intressanta saker men oftast tekniska problem. Klubbar, liveevents, VIP-spelare och en massa diverse blir det naturligtvis också.

 

Håhå jaja, har man inget bättre att skriva kl 05.02 på alla hjärtans dag så har man inte antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det är ju det jag gör hemma i Lund hela dagarna. :-D

 

Problemet är att det tar tid. Massor av tid. Vanliga turrar som vi har varje vecka, som alltid ser likadana ut, exempelvis $200 gtd BP turren eller Battlefieldturren är det bara att kopiera och sätta nytt datum på. Alltid samma veckodag och alltid samma struktur. Det tar fem minuter att lägga upp tio standardturrar.

 

När det sen kommer någon som vill ha en serie med 71 turrar, indelat i tre enskilda serier (men som leder fram till samma final), med olika struktur, spel, lösenord, priser etc så måste man göra dem en och en vilket är det som tar tid.

 

Satelliter är ett jävla helvete överhuvudtaget eftersom men måste börja med sista satten och sedan jobba sig bakåt. Man kan alltså inte köra "turre 1 leder till turre 2 som leder till final". Det får bli final -> semifinal osv neråt i pyramiden.

Det enda sättet att ändra i en turre är att plocka ner den och sätta upp en helt ny. Det är alltså jätteproblem i sattar eftersom man måste plocka ner ett flertal turrar bara för att ändra i en enda (beroende på var i stegen turren man måste ändra finns).

Marknadsnissar, affiliates och annat löst folk har en förkärlek att ändra lösenord, inköp m.m vilket skapar en jäkla massa merarbete.

 

På allt detta läggs då också att folk (läs Ola) vill ha resultaten på varenda jäkla turre som spelas. Några kvalare byter turrar, folk ska avregistreras, förregistreras och omskäras höll jag på att skriva. För att inte tala om språkförbistringar. Lägger jag upp en exempelvis polsk turre så har jag ingen aning om vad som står i beskrivningen i lobbyn vilket kan leda till skumma grejer.

 

Fan vilket ointressant inlägg men folk frågar alltid vad jag gör på jobbet och det turreskapandet säkert 50% av tiden. Låter svintråkigt men det är faktiskt kul. :-D

 

Övrig tid går åt till supportärenden som når "slustation" i min inbox. Brukar vara rätt intressanta saker men oftast tekniska problem. Klubbar, liveevents, VIP-spelare och en massa diverse blir det naturligtvis också.

 

Håhå jaja, har man inget bättre att skriva kl 05.02 på alla hjärtans dag så har man inte antar jag...

 

Så sammanfattningsvis är det klantigt kodat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jennez om svårigheterna med att lägga upp turrar. Det värsta är dock: Prima kan själva lägga upp euroturrar. Men det kan inte Jennez i sitt verktyg. Logiskt? Skitbra att plocka in dollar också, när SEK ska omvandlas till Euro (som i sin tur omvandlas till EEK för SM). Att blanda in dollar på vägen gör det mycket svårare och en extra växelkurs som kan braka åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag bara får fatt på Jennez så garanteras två platser i första och en i andra. Har jagat honom i två dagar nu...

 

Det är LÖRDAG och tillråga på allt alla hjärtans dag. Tror du inte att jag har bättre saker för mig? Inser hur lätt det är att svara "nej" på den frågan men jag har varit ute och flängt hela dagen, ikväll bio.

 

Varför behöver du mig för det förresten? Det är väl du som har satt upp turrarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...