Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Vill bara tillägga att för en person som jag, som står utanför "pokersverige", så framstår era gräl som rena rama dagisfasonerna. Det är så fruktansvärt amatörmässigt och lågt från alla håll. Att betrakta "pokersverige" utifrån är lite som att kolla på en pinsamt dålig dokusåpa på tv.

Bara så ni vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, vad just menige Björn tycker är tämligen ointressant. Men jag skulle tro att monopolet sitter med en fet cigarr och konjakskupa i mysfåtöljen och gottar sig åt rebellernas kontraproduktivitet.

 

Därom är vi helt överens. Det lär ju inte bli mycket verkstad när vi är mer oense med varandra än med monopolet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skicka e-post.

 

På teambetway.com står det "PokerFinnkampen SuomiRoutsi" under "Upcoming Events".

Finn ett stavfel.

 

Ola: mobbar dig lite senare när jag har mer tid...

 

Mmm, här han man varit glad över att kalendern fungerar perfekt, och så klagas det... finns ju ändå inga finnar som läser sajten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga att för en person som jag, som står utanför "pokersverige", så framstår era gräl som rena rama dagisfasonerna. Det är så fruktansvärt amatörmässigt och lågt från alla håll. Att betrakta "pokersverige" utifrån är lite som att kolla på en pinsamt dålig dokusåpa på tv.

Bara så ni vet.

 

Mycket möjligt. Kom dock ihåg att det inte handlar om påhopp "bakom skärmarna". Alla som jag öht har nämnt har jag kontakt med även utanför forumen/bloggarna.

När folk försvarar sig i bloggarna så svarar jag också i bloggarna. Inget konstigare än att da diskussionen över msn eller nåt.

 

Dessutom vill jag att folk som följer såpan ska känna till min ståndpunkt, vilken alltså är att jag bojkottar galas eftersom jag tycker att det är hyckleri. Jag gillar dig Bjornen men glöm inte att du i denna runda själv var en del i "dagisfasonerna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med stort intresse följt debatten här. Jag anser att det är en svår fråga då Pokerakademin hjälper till att höja pokerns status i samhället och på så vis är bra, att det sen heller inte finns några bra alternativ gör inte saken bättre, men eftersom jag är monopolmotståndare vill jag inte legitimera akademin och därmed indirekt politiken bakom.

 

Tycker kanske också att vissa borde ha tänkt sig för en extra gång innan de ställde upp på detta jippo. Tror inte ett dyft på förklaringen om att deras syfte är att kunna påverka SS, för ens om det gick, så skulle det spela föga roll då det som krävs är en ändrad politik.

 

Dock är det ett personligt beslut att gå eller inte gå, och var och en har rätt att göra som de vill. Är säkert en trevlig tillställning med jättegoda snittar!

 

MVH/

TerribleTurk

 

Jag kan säga att efter den senaste tidens debatter i media om Pokern och alkoholen inblandad så har det i sig gjort betydligt mer skada än den nytta som någon Pokerakademi nånsin kommer kunna återställa...i dagens format.

 

Men, det är bara vad jag hört......och det är allt jag tänker säga. Nej vänta, jag tänker tillägga att Hasse Eskilsson har betydligt mer creds hos de som beslutar saker än vad mång averkar fatta, och hade alla haft Eskils inställning så hade det i sig påverkat hela attityden, LIKSOM spelutredningen mer än både det ena och det andra jippot. Pokerakademi, Pokerförbund, you-name-it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt. Kom dock ihåg att det inte handlar om påhopp "bakom skärmarna". Alla som jag öht har nämnt har jag kontakt med även utanför forumen/bloggarna.

När folk försvarar sig i bloggarna så svarar jag också i bloggarna. Inget konstigare än att da diskussionen över msn eller nåt.

Problemet är väl att Svepof inte lyckas ena "pokersverige". Det där Python-klippet ett par inlägg bakåt känns onekligen mitt i prick. :-) För en utomstående betraktare verkar det helt enkelt inte seriöst.

Med "dagisfasoner" menar jag ett debattläge där allas personliga åsikter står före det gemensamma målet. Som vuxen har man förhoppningsvis lärt sig att kompromissa, välja sina krig och svälja viss förtret.

 

Dessutom vill jag att folk som följer såpan ska känna till min ståndpunkt, vilken alltså är att jag bojkottar galas eftersom jag tycker att det är hyckleri. Jag gillar dig Bjornen men glöm inte att du i denna runda själv var en del i "dagisfasonerna".

Jag gillar dig också, Jensa. ;-) Tycker dock inte att jag bidragit till dagisfasoner; med min lilla (misslyckade) roll som "djävulens advokat" försökte jag tvärtom ge ett perspektiv. Men de argument som jag mer eller mindre spontant kunde komma på hade du ju ett klockrent motargument till: om det är viktigt att visa samarbetsvilja med Svenska Spel, varför då inte genom att, officiellt motvilligt, sanktionera deras SM?

 

Jag är principiell monopolmotståndare men ställer mig inte på några barrikader, eftersom livepoker inte intresserar mig till den graden. Om jag vore det, skulle jag sannolikt försöka påverka genom Svepof då jag tror att det är väldigt viktigt med en front mot monopolet. Att exempelvis delta i pokerakademien kan väl inte ha varit ordförandens personliga/helt egna beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är principiell monopolmotståndare men ställer mig inte på några barrikader, eftersom livepoker inte intresserar mig till den graden. Om jag vore det, skulle jag sannolikt försöka påverka genom Svepof då jag tror att det är väldigt viktigt med en front mot monopolet. Att exempelvis delta i pokerakademien kan väl inte ha varit ordförandens personliga/helt egna beslut?

 

Helt ärligt så förstår jag inte hur Svepof tänker. Jag slutade försöka analysera det för längesedan. Svepof, som det ser ut idag, är slut. De ska ha cred för SM men det är också det enda de har lyckats med, vilket ju är jävligt tragiskt med tanke på alla "ni ska nog allt få se sen" som de kläckte ur sig. Japp, vi fick verkligen så vi teg - i form av en spelutredning som inte hade kunnat vara sämre ens om Svepof hade försökt med alla till buds stående medel att smutskasta pokern.

 

Vi kommer aldrig att kunna ena spelarna. Ett liveförbund som håller i live-SM och ett onlineförbund som håller i online-SM är väl den enda vägen att gå.

 

Trots detta tycker jag dock att Svepofs SM är en av de viktigaste turneringarna som finns. Det uppvisar ju trots allt en enad spelargrupp. Att sedan Svepof själva, genom Peder Månsson, väljer att kasta alltihop rakt åt helvete genom att sitta i juryn på det statliga monopolets gala är en helt annan sak... Eller är det det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla Jennez / annan random person!

 

Gissa 2 gånger om "Tjuren från Lund" är lätt att översätta till finska.

 

Ni får rösta mellan "Galna slaskaren från Lund" och "Brutala slaskaren från Lund" som översättning.

 

EDIT: Rak översättning kan gå men jag tycker att det låter mesigt på finska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla Jennez / annan random person!

 

Gissa 2 gånger om "Tjuren från Lund" är lätt att översätta till finska.

 

Ni får rösta mellan "Galna slaskaren från Lund" och "Brutala slaskaren från Lund" som översättning.

 

EDIT: Rak översättning kan gå men jag tycker att det låter mesigt på finska.

 

Vad är det för svårt med det?

"Lundin sonni" eller "Sonni Lundistä". Hur enkelt som helst.:-D

 

Vill du ha ett mer slagkraftigt namn så kan du ju dra till med:

"Metrikyrpänen sonninperkele eteläruotsista".:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt så förstår jag inte hur Svepof tänker. Jag slutade försöka analysera det för längesedan. Svepof, som det ser ut idag, är slut. De ska ha cred för SM men det är också det enda de har lyckats med, vilket ju är jävligt tragiskt med tanke på alla "ni ska nog allt få se sen" som de kläckte ur sig. Japp, vi fick verkligen så vi teg - i form av en spelutredning som inte hade kunnat vara sämre ens om Svepof hade försökt med alla till buds stående medel att smutskasta pokern.

 

Vi kommer aldrig att kunna ena spelarna. Ett liveförbund som håller i live-SM och ett onlineförbund som håller i online-SM är väl den enda vägen att gå.

 

Trots detta tycker jag dock att Svepofs SM är en av de viktigaste turneringarna som finns. Det uppvisar ju trots allt en enad spelargrupp. Att sedan Svepof själva, genom Peder Månsson, väljer att kasta alltihop rakt åt helvete genom att sitta i juryn på det statliga monopolets gala är en helt annan sak... Eller är det det?

 

Med risk för att hälla bensin på elden, så...here we go. Jag tror inte Svepof är slut. Däremot krävs det en hel del arbete, och kanske framför allt lite omsättning på folk och nya ideer. Jag tror inte att pokern är betjänt av två nya förbund. Jag hävdade redan efter SM i höstas att Svepof kanske borde lägga ner nätpokertanken. Det står jag för än idag. Jag tror att behovet av ett nätpoker-SM är måttligt. Låt sajterna hålla sina egna mästerskap. Transformera Svepof till ett rent liveförbund.

 

I min bok kan Peder Månsson lämna sin post med hedern i behåll när han väljer att sluta. Jag tror inte att allt blev som han tänkt sig, men hans intentioner har varit goda och han har stått för det han gjort. Dessutom har han varit en bidragande orsak till ett omtyckt, nationellt mästerskap med större prestigen än konkurrentens dito.

 

Det är farligt att dra ett likhetstecken mellan Peder och Förbundet. En person kan inte dra ett skepp själv.

 

Hans deltagande på akademin är inte min sak att döma. Däremot har han min respekt för sitt arbete i Svepof, även om jag är och har varit kritisk till styrelsens arbete genom åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för svårt med det?

"Lundin sonni" eller "Sonni Lundistä". Hur enkelt som helst.:-D

 

Vill du ha ett mer slagkraftigt namn så kan du ju dra till med:

"Metrikyrpänen sonninperkele eteläruotsista".:mrgreen:

 

Tycker mest om din sista variant.

Tack så mycket för hjälpen!

Hoppas att den översättningen inte orsakar dödlig skrattattack för någon, var nära att jag låg dubbelvikt och sprattlade på golvet... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...